LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Annedek
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2009 00:02

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door Annedek »

Wat is T-mobile toch een arrogant bedrijf!
Ze verzorgen zelf communicatie, maar communiceren met je klanten: ho maar. Het minste dat zij hadden kunnen doen was een brief sturen om ons op hoogte te stellen van de werkzaamheden, zeker nadat bekend werd dat deze zo gigantisch zouden uitlopen.

Ik kan niet begrijpen dat dit hele gedoe met die belstatus zó lang moet duren. Maarja... wel lekker makkelijk natuurlijk, "werkzaamheden" in de vakantie. En de rekeningen zijn deze maand ook alweer te laat! Mogen wij deze nu ook gaan betalen op een moment dat het ons uit komt?
Het klachtenformulier van ConsuWijzer heb ik al ingevuld, ik hoop echt dat hier iets aan gedaan kan worden...

pongo
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 sep 2009 16:28

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door pongo »

Ik heb maandag hierover een mail naar Radar gestuurd, hoop nog antwoord te krijgen.
Kreeg vandaan een sms dat de nieuwe pagina in gebruik was, joepie!

Klopt maar kan dus nog steeds niet mijn belstatus bekijken :evil:

Met afschrijvingen snap ik het ook niet, vorige maand werdt het de 20 eafgeschreven, nu ineens weer de 10e

Wordt er gek van!!!!!!!!!!!1

sabinedewitte
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2009 09:09

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door sabinedewitte »

Soccerlegs
vandaag, 10 september 2009 19:28
Als je Tmobile hebt, dan zal je gemerkt hebben dat je je belstatus niet meer kan opvragen… Maw je ziet niet hoeveel je hebt gebeld, verbruikt binnen of buiten je bundel… men maakt enorme winsten als je belt buiten de bundel… Als je buiten je bundel met je Iphone abonnement belt is het 25 cent per minuut… HOGER DAN PREPAY! Tmobile zegt dat het om een technische storing gaat…

T-Mobile heeft geen technische storing met de belstatus. Als dit zo zou zijn, is dit overigens veel sneller op te lossen, maar dat terzijde. (de belstatus is al een maand uit de lucht en het gaat tot oktober duren?!, zelfs de klantenservice kan je niet vertellen hoeveel minuten je nog hebt… gek, hoe maken ze dan de facturen?!)

De directie van T-Mobile heeft besloten de belstatus tijdelijk uit te schakelen om te zien wat het effect is op bellen buiten de bundel. Telecomproviders verdienen veel geld doordat mensen duur bellen buiten de bundel. Doordat klanten (met name via de iPhone app) een goed inzicht krijgen in de status wordt er eenvoudigweg te weinig verdiend op bellen buiten de bundel.

T-Mobile had verwacht meer inkomsten te halen uit iPhone-bellers en bovendien heeft men een tegenvaller door de lagere inkomsten uit internationaal bel- en smsverkeer.

Er zijn overigens meer providers die bewust geen inzicht geven over de huidige belstatus. Het is dus hun goed recht om dit ook niet doen. Ik betreur het wel dat men hier niet eerlijk over is.

Oud medewerker Orange (Nu Tmobile)

Interessant bericht (inmiddels ook van het forum verwijderd!)

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door Yme »

Ik kijk ook nog wel eens op het T-Mobile forum (nog maar weinig aangezien ik moe word van al dat gezeur) en ik zag dit bericht ook staan vannacht.

Je plaatst helaas niet de reacties die hierop volgden. Zo werd gezegd dat deze persoon dit al eerder op het forum had gezet en dit alleen maar opnaaierij is. Andere klanten trokken de betrouwbaarheid in twijfel omdat het een oud medewerker is. Daar valt eigenlijk ook wel iets voor te zeggen. Misschien is het wel gewoon een klant die zich uitgeeft als oud medewerker om herrie te schoppen. Ik vind het verhaal in ieder geval ongeloofwaardig.

Lijkt me ook stug dat de belstatus stopgezet is om dat T-Mobile meer wil verdienen. Het uitzetten kost ze zeker meer geld (en klanten). Vodafone heeft vorig jaar een flinke knauw gehad toen hun belstatus er lang uit lag en facturen niet klopten.

thommies
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2009 17:21

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door thommies »

Belstatus werkt natuurlijk nog steeds niet, je hebt dus geen idee hoeveel geld ze van je rekening af gaan schrijven, heel handig. Kreeg nu ook opeens drie facturen in één week. Bij deze facturen heeft t-mobile doodleuk vanaf 500 minuten extra kosten voor bellen buiten bundel gerekend, terwijl ik toch echt nog 200 minuten mee had genomen van de maand daarvoor, Ik zou dus 700 minuten uit mn bundel moeten kunnen bellen maar nee hoor bij t-mobile schrijven ze gewoon doodleuk 50 euro extra van je rekening af voor het bellen van 200 minuten buiten bundel. En diezelfde fout maken ze drie maanden achter elkaar. Hebben ze bij de administratie en ict afdeling van t-mobile een stelletje zwakbegaafden zitten ofzo....?

Update: inloggen my-tmobile doet het ook maar eens niet...

Ik weet iig zeker dat ik mijn abonnement ga opzeggen.

changoeb
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2009 09:16

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door changoeb »

voel met jullie mee, heb ook sinds july problemen met mij facturen en belstatus. al ruim 5 jaar klant altijd een vast factuur bedrag betaald nooit boven de 60 euro. en nu in july een factuur van ruim 280 euro...vanuit het niets
maand daarna factuur van 163 euro
nu een factuur van 114
het blijft maar door gaan..en elke keer als je belt of een brief stuurt..ja we kunnen er niks aan doen...

ben van mening dat tros radar wellicht voor vele gedupeerde klanten iets kan betekenen.

p.s vind het allemaal wel doorgestoken kaart want als je op de site van de consuwijzer kijkt..lijkt het wel alsof hun in de partij van t-mobile kiezen

11-09-09 Nieuwsbericht

Storing controle belstatus T-Mobile
Vanaf juli dit jaar is het voor T-Mobile klanten niet meer mogelijk om hun belstatus te controleren. Veel consumenten gebruiken de belstatus die ze vinden op de website van hun mobiele aanbieder. Zo weten ze gedurende de maand hoeveel ze nog kunnen bellen. Het is dus vervelend als de belstatus niet werkt. Sommige T-Mobile klanten zeggen dan ook buiten hun bundel te bellen nu ze dit overzicht kwijt zijn.

Klachten over belstatus
Momenteel ontvangt ConsuWijzer veel telefoontjes over het opvragen van de belstatus. Het opvragen van uw belstatus is een extra service. Als het opvragen van uw belstatus (tijdelijk) niet werkt, is dat niet voldoende reden om uw contract per direct op te kunnen zeggen.

10 euro terug van T-Mobile
T-Mobile heeft een coulance-regeling voor gedupeerde klanten. Een klant die kan aantonen buiten zijn of haar bundel te hebben gebeld, kan een e-mail sturen naar [email protected]. Het is afhankelijk van de beoordeling van T-Mobile of u voor deze regeling in aanmerking komt. Als dat zo is, dan krijgt u van T-Mobile een bedrag van 10 euro terug. U heeft dus niet automatisch recht op dit bedrag.

SMS-waarschuwing
T-Mobile geeft aan dat deze service begin oktober weer online beschikbaar komt. Tot die tijd kunt u op de hoogte gehouden worden door 'belstatus aan' te sms'en naar 4422. Hiervoor betaalt u eenmalig 7 cent. Dit bedrag krijgt u weer terug via uw telefoonrekening. U wordt dan via de sms kosteloos geïnformeerd wanneer het online opvragen van de belstatus weer werkt. Daarnaast kunt u informatie vinden via My T-Mobile/Forum, T-Mobile.nl, de reguliere klantenservice en 1202.

T-Mobile geeft aan er hard aan te werken om deze gratis service weer online te krijgen.

Jan Rinses
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2008 09:35

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door Jan Rinses »

:twisted: Heb nog 26 euro beltegoed prepaid van t-mobile tegoed.
dit na ontvangst nieuwe simkaart.
Echter niet gehad . Ook niet na diverse mails.
Telefonisch is wel bevestigd dat ik 26 euro tegoed heb
Dit al is het gevolg van de overname van orange door t-mobile.
Met orange nooit geen probleem gehad.

DJRK999
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2009 12:44

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door DJRK999 »

Ik ben heel boos over de afhandeling van klachten van T-Mobile.
Ik heb voor mijn zoon een T-Mobile abonnement afgesloten en hiled zijn belgedrag zeer goed in de gaten. Als hij het veel te bont maakte nam ik zijn telefoon in en dat werkte prima. Al maanden is het niet meer mogelijk het belgedrag te bekijken en ik schrok me ook rot toen ik een nota van 370,00 euro ontving voor de maand augustus. Bellen en klagen bij T-Mobile heeft geen effect. Ik heb 100,00 euro betaald omdat ik bij dat bedrag zijn telefoon in had genomen en nu dreigt men de telefoon af te sluiten. Een coulanceregeling van 10 euro is voor mij niet afdoende en ik weiger te accepteren dat dit zo maar kan. Hieronder staat samengevat de reactie van T-Mobile op mijn brieven en emails.
Tros radar HELP!!!
U verwijt T-Mobile dat u het belgedrag van uw zoon niet heeft kunnen monitoren door het ontbreken van de belstatus. Alhoewel de belstatus een dienst is die wij al jaren aanbieden en die wij ook graag willen blijven aanbieden, blijft het een dienst waaraan geen rechten ontleend kunnen worden en waar u als klant ook geen recht op heeft.

Het is voor de medewerkers van T-Mobile Klantenservice niet mogelijk om tijdens de werkzaamheden een indicatie van uw belstatus te geven en om aan te geven per wanneer de belstatus wel weer online zal zijn. Wilt u geïnformeerd worden door T-Mobile zodra er meer bekend is over de belstatus? Stuurt u dan een sms-bericht naar 4422 met daarin de tekst 'belstatus aan'. De kosten van dit bericht zijn hetzelfde als de kosten voor een bericht naar een regulier mobieletelefoonnummer. De berichten die u daarna van T-Mobile ontvangt zijn gratis.

Wij geven u graag aan wat u kunt doen met de hogere facturen die u mogelijk als gevolg van het niet functioneren van de belstatus heeft ontvangen. Omdat T-Mobile begrijpt dat het heel vervelend is dat de belstatus langere tijd niet beschikbaar is, zal T-Mobile uit coulance een vergoeding geven aan de mensen die in de maanden juli, augustus en september aantoonbaar een veel hogere rekening hebben. Het zal voor deze groep klanten gaan om een kleine compensatie van de hinder die u ondervindt van het feit dat de belstatus niet beschikbaar is.

Wilt u weten of u hiervoor in aanmerking komt? Stuurt u dan uw naam en telefoonnummer naar [email protected]. Heeft u zich al aangemeld voor de sms infodienst 4422, dan bekijken we automatisch of u in aanmerking komt voor coulance. Nadat de Belstatus weer beschikbaar is zullen we u hier persoonlijk over informeren.

Uit de gegevens van T-Mobile blijkt dat u een bedrag van 100 euro heeft overgemaakt. Wij adviseren u de resterende 268,97 euro ook aan ons over te maken of voor de betaling van het resterend factuurbedrag een betalingsregeling te treffen. Wij kunnen u niet tegemoet komen in de hoogte van het factuurbedrag.

Wij begrijpen dat het erg vervelend voor u is dat deze hoge rekening is ontstaan, wij begrijpen ook dat u T-Mobile verwijt dat u het belgedrag van uw zoon niet heeft kunnen monitoren, maar wij maken er wel op attent dat u zelf het T-Mobile contract heeft ondertekend en dat u als gevolg daarvan verantwoordelijk bent voor de betaling van de facturen.

T-Mobile NOOIT MEER!!!
Tros Radar ik wil graag in de studio een reactie geven op dit wanbeleid van T-Mobile.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Hoe kan je in godsnaam 370 euro verbellen in 1 maand? (als je niet in het buitenland bent/ schofterig duur internet gebruikt in het buitenland)

Als het bedrag terecht is (kijk de rekening na!) vind ik ook niet dat je het op de "belstatus" kan schuiven... dit is niet een beetje teveel, maar absurde bedragen.

Ik ken uw situatie niet, en ik zal daarom maar niet al te snel oordelen... maar misschien moet u uw zoon leren met geld om te laten gaan. Dit gaat goed fout zo, en is prepaid misschien een beter idee.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door henk51 »

Ja een overschrijding van 370 euro is niet een klein beetje. Je kunt met de mogelijkheden van je telefoon ook globaal de bel minuten een eventuele data kosten bij houden. Op die manier heb je enig inzicht in het belgedrag. Maar als hij in het buitenland geweest is kunnen door bellen de extra kosten flink oplopen.En met het niet betalen van de rekening haal je jezelf veel problemen op je hals. Denk aan incasso kosten,afsluiting, en een negatieve BKR voor minimaal 5 jaar. Vooral die BKR nekt veel mensen in de toekomst die een hypotheek willen gaan afsluiten er staan legio voorbeelden op radar en kassa.Het is ook belachelijk dat de omzetting naar een nieuw systeem zolang moet duren. Ik heb al een abonnement beëindigd en het 2e abonnement ga ik volgend maand opzeggen.Ik heb het helemaal gehad met T-Mobile.Ik wilde eerst Tele2 nemen ( KPN netwerk) maar die gaan ook over op T-Mobile valt dus ook af.


gr Henk

blue2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2009 13:21

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door blue2000 »

Vandaag T-mobile opgebeld i.v.m. de belstatus. Triest genoeg schuilen zij achter het feit dat zij deze dienst als extra service voor de klanten geven en er helaas op dit moment niks aan kunnen doen! Wat heb ik hier nu aan.
Al jaren een trouwe klant van hun te zijn, word je zo behandeld. Helemaal gezien het feit dat men al die tijd gewend bent, om je belstatus makkelijk te kunnen achterhalen waardoor je op de rekening bent voorbereid.
Deze dienst geven ze dan wel als extra service, maar in de algemene voorwaarden staat deze criteria:

17.2 Indien de Klant schade lijdt als gevolg van het niet goed functioneren van het
Netwerk of door tekortkomingen bij de uitvoering van de Dienst en aanvullende diensten
zal T-Mobile slechts aansprakelijk kunnen zijn in geval van directe schade die het
gevolg is van:
a) **** of lichamelijk letsel tot een maximumbedrag van ? 900.000,- per gebeurtenis;
b) een handelen in strijd met artikel 374, 374 (a) en 375 van het Wetboek van Strafrecht
tot een maximumbedrag van ? 900.000,- per gebeurtenis;
c) het door T-Mobile niet of onjuist verstrekken, het onzorgvuldig beheren of verwerken
van gegevens betreffende Klanten dan wel fouten in administratieve verrichtingen
samenhangend met die gegevens tot een maximum van ? 2250,- per benadeelde
en tot een maximumbedrag van ? 900.000,- per gebeurtenis.

zie link:
http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... ge=1&pp=20

Belachelijke situatie!!!

In ieder geval T-Mobile geeft aan om een teller te activeren, zodat men exact weet hoeveel je belt. Nou in het geval van mij, ik bel geregeld naar het buitenland en ook in nederland. Maar dit zijn 2 verschillende tarieven. Hoe moet ik erachter komen of ik mijn bundel heb bereikt. Ik heb hier niks aan.
Als verzachting vanuit T-mobile kreeg ik 7,50 euro korting op de eerst volgende factuur. Tja beter iets dan niets... maar het laatste woord is hier nog niet over gezegd. Ze komen hier wel heel makkelijk mee weg.

Ok het is een laag bedrag, maar als iedereen hiervoor pleit, dan gaat het niet in hun koude kleren zitten.
Probeer dat allemaal, dan gaat het hun in ieder geval geld kosten. En hopelijk pakt trosradar dit allemaal op, want T-mobile weet dit wel exact te plannen tijdens de vakantieperiode!!

mitzie1988
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 feb 2009 23:14

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door mitzie1988 »

Het duurt nu echt te lang.. t-Mobile zet die Belstatus eens online...

Rahid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 14:29

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door Rahid »

De belstatus is nog steeeds nie aanwezig ik word er echt boos om.

Normaal zit ik 2 of 3 euro bij overige kosten.

nu ontvang ik rekeningen van 200 euro meer en dat nu al 3 maanden lang.

Is er geen mogelijkheid om je contract op te zeggen?


KAN TROS RADAR DIT AUB OP TV UITZENDEN!

ik wil heel graag naar de studio komen!

consumint
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2009 12:16

Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar

Ongelezen bericht door consumint »

Hierbij nog een verzoek aan Tros Radar om hier iets mee te doen in een uitzending.

Het feit dat klanten met torenhoge rekeningen worden geconfronteerd is slechts een logisch gevolg van het ondoorzichtige karakter van de communicatie naar de klant toe en van de organisatie zelf.

De klant moet toch kunnen inzien wat hij/zij verbruikt, zodat hij kan anticiperen op de kosten die je gaat maken? Elke provider biedt deze service (op Telfort na dan) en het herhaaldelijk beloven van T-Mobile dat het binnen enkele weken/dagen is opgelost blijkt niet zijn vruchten af te werpen.

Erg vervelend allemaal, het lijkt wel alsof de zomerperiode bewust is gekozen voor dit schandaal.

Gesloten