Erik Wannee schreef:Het net boven de botsautootjes is gemaakt van ijzer. IJzer heeft de handige eigenschap dat het aan een magneet blijft hangen...
Nu vraag ik me af of het zou helpen om de beugel die tegen het net aan sleept, uit te rusten met een paar stevige magneten, of anders om een vonkenvanger waar anderen al over schreven, uit te rusten met een stel sterke magneten.
Die trekken de ijzersplintertjes aan, en de beheerder hoeft alleen eens in de zoveel tijd bv met een doek de ijzersplintertjes van de magneten af te vegen.
Er zal natuurlijk wel uitgeprobeerd moeten worden of zo'n magneet dicht genoeg bij de plek zit waar de splintertjes ontstaan, en of de splintertjes gevoelig genoeg zijn voor het magnetisme.
Wat ook zou kunnen, is het gaas niet van gewoon ijzer maken maar van RVS, messing of een ander materiaal dat niet roest. Wel fors duurder (eenmalige investering) maar als er dan deeltjes in ogen komen, roesten ze in elk geval niet. Dus nooit een roestringetje dat uit het oog geboord moet worden.
Nog een leuke suggestie: Maak zo'n vonkenvanger in de vorm van een spiegelende bol of beplak hem met kleine spiegeltjes zoals een discobol.
hahaha 1 malige investering dat net denk je dat ja wat dacht je van om de 2 jaar een nieuw net er in en messing :S als je beetje verstand hebt weet je hoe bros dat is en rvs veel te stug en breekt sneller holla iedere week word de boel weer verplaatst en wie zegt nu echt dat het va het net af komt laat er eerst eens een studie dan van maken waar het weg komt mijn mening is nog steeds de vloer en de wagentjes zonder de zo gehete staalborstels daar komt het het meeste bij voor mensen praten over iets is 1 maar ja als je geen verstand er van hebt laat het dan over aan de mensen die het wel hebben