LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

De Tegenpartij schreef:Kijk anders eens op "mijn Nuon" op de website, als je ingelogd bent zie je een overzicht van alle openstaande fakturen, daar staat de kosten ook bij.

Euhm...ja, dat had ik al geschreven...dat kan dus ik niet. Ik heb geen toegang meer tot mijn nuon. Een van hun handige truucjes als je betalingsachterstand hebt.

Maar die kosten heb ik zelf wel hoor, staan zwart op wit. Heb zelfs door een fout van een medewerker een overzicht ontvangen vanaf 2006. Loopt aardig in de papieren. Hier is mijn advocaat mee aan de slag. Zoals gezegd, uitspraak volgt z.s.m

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Oeps , overheen gelezen :oops:

De Nuon is sowieso een apart verhaal, ik heb dagvaardingen gezien waarin ze hun kosten (herinning,aanmaan,incassokosten) hebben verwerkt (niet gespecificeerd) en daar bovenop nog eens de kosten van het incassoburo !
Nuon hanteerd al een buitensporig incassobeleid (kosten per faktuur ipv per vordering) en dan ook nog extra kosten erop.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door Guardian72 »

De Tegenpartij schreef:Kijk anders eens op "mijn Nuon" op de website, als je ingelogd bent zie je een overzicht van alle openstaande fakturen, daar staat de kosten ook bij.
En laat dat nu niet een optie zijn:
MoeBenIkErVan schreef:- Als ik het nuon bel mogen zij mij geen informatie verstrekken omdat mijn zaak al bij de deurwaarder ligt, en krijg ik geen toegang meer tot "mijn Nuon "

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

De Tegenpartij schreef:Oeps , overheen gelezen :oops:

De Nuon is sowieso een apart verhaal, ik heb dagvaardingen gezien waarin ze hun kosten (herinning,aanmaan,incassokosten) hebben verwerkt (niet gespecificeerd) en daar bovenop nog eens de kosten van het incassoburo !
Nuon hanteerd al een buitensporig incassobeleid (kosten per faktuur ipv per vordering) en dan ook nog extra kosten erop.

Tjah, en als je al die kosten, die niet volgens de richtlijnen voorwerk berekend zijn, eens optelt, loopt het al aardig in de papieren. Als je dan bedenkt dat ze betalingen verrekend hebben met die incassokosten i.p.v de termijn nota, dan kan je wel indenken wat een zooitje het geworden is. Nogmaals, ik kom hier op terug zodra ik wat meer te vertellen heb, want ik neem aan dat er meer mensen zijn die op deze wijze in de problemen gekomen zijn bij het Nuon.

Ja Guardian, het kwartje was gevallen ;-)

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door snepke »

[quote]Daarom is het belangrijk om niet in te gaan op een royement als blijkt dat de vordering onterecht is. Door te stellen en te onderbouwen dat je zelf diverse kosten hebt gemaakt kunnen deze worden toegewezen middels een vonnis.[quote]


Ik heb de rechter laten weten dat we alleen accoord gaan als we een schadevergoeding krijgen.
Gister heb ik een brief van de rechtbank gehad waarin stond welke kosten ik vergoed wil hebben.(cd/Lindorff hadden me telefonisch een schadevergoeding toegezegt,maar daar stond dus niets over in,heb je misschien al gelezen (akte van royement op Lindorff voorheen Transfair)
Dus nu heb ik een hele waslijst met data van (aangetekende)brieven,telefoontjes naar cd,Lindorff,NVI,rechtsbijstand,juridisch loket,Jurofoon.
Uurloon,de ellende die je 2 jaar hebt gehad omdat ze niet willen luisteren.
Cd is net zo erg als Lindorff,heb de eerste keer toen ik een aanmaning kreeg al een kopie van opzegbrief en bevestiging naar cd gestuurd,krijg je een volgende aanmaning.
Nee ik heb het helemaal gehad met die twee
Laatst gewijzigd door snepke op 30 jan 2012 20:54, 2 keer totaal gewijzigd.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

En weer even on-topic;

Nadat het vonnis was gewezen is de opdrachtgever (welke veroordeeld was in de proceskosten en de gedaagde zijn kosten) aangeschreven om het bedrag te voldoen. Dit gebeurde echter niet, daarom is het vonnis aangeleverd bij een deurwaarder teneinde deze te betekenen. Dat houdt in dat het vonnis execturieel wordt "gemaakt". Om het geld dan te innen kan er vanaf dat moment gebruik worden gemaakt van diverse beslagen.
Ook de kosten van de deurwaarder komen er dan voor diegene bij.
Langzaam werd het duidelijk voor hun dat er geen ontkomen aan was, het bedrag moest betaald worden.
Toen er nog een telefoontje achteraan kwam waarin de beslagging werd aangekondigd is het totalen bedrag uiteindelijk met een spoedboeking gedaan.

Hierin zie je dus dat zelfs al heb je je recht gekregen, je toch nog zelf achter je recht aan moet.

lriemersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:15

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door lriemersma »

De houding van Lindorff als organisatie is niet geschikt voor deze tijd.
Men is klantonvriendelijk en je wordt voor alles en nog wat uitgemaakt aan de telefoon.
Wij waren afgelopen zomer op vakantie en ontvingen een rekening van Lindorff van 11,95 te betalen binnen 14 dagen.
Gezien onze vakantie van 5 weken is dit niet gelukt en hebben wij de rekening 5 dagen later betaald dan het gemelde.
Vervolgens kregen wij een herinnering met een verhoging van 5,00, hier ben ik niet op ingegaan, omdat dit belachelijk is.
Vervolgens kreeg ik afgelopen week een sommatie met een verhogen van 7,50 dus in totaal 12,50, binnen 5 werkdagen te betalen anders komt de deurwaarder.
Ik heb gebeld en men zegt dat ik de voorwaarden had moeten kennen waar in staat binnen 14 dagen te betalen.
Er werd geen begrip getoont dat wij afwezig waren en de post niet hadden kunnen ontvangen.
We hadden maar thuis moeten blijven wordt er dan gezegd.
Nu gaat het mij niet om €12,50 maar om het principe dat zo'n organisatie mensen zo belachelijk behandeld en hier moet wat aan gedaan worden!
Ik ben zelf eigenaar van een bedrijf en heb dit werkelijk nog nooit zo meegemaakt.
Wanneer bij ons een klant niet betaald bellen wij er achteraan en dat werkt bijna altijd!
O ja het afwijken van de voorwaarden kennen ze ook niet bij Lindorff, dus men is daar niet creatief, vast domme mensen die alles volgens een takenlijstje afwerken.

Dus mensen pas op met Lindorff zij zijn niet te vertrouwen en alles wijst erop dat ze een criminele organisatie zijn.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Ik zou zeggen, laat ze maar komen voor die 12,50 :D

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Voor vorderingen onder de 50 euro (incl. eventuele rente) kun je sowieso niet bij de rechter terecht, dus als je niet betaalt, hoor je er waarschijnlijk uiteindelijk toch niets meer van... (als er sprake is van een duurovereenkomst, bijv. de levering van elektriciteit, is het natuurlijk handig om wel te betalen, want dan zullen ze dit ongetwijfeld "onthouden" voor de toekomst)

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door snepke »

Nou bij mij ging het om 49,95 van cd ,maar toch een dagvaarding.Onder de 50 euro komt het dus wel voor de rechter en nog onterecht ook en ze hebben nu na 1x uitstel gevraagd ,royement gevraagd.

lriemersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:15

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door lriemersma »

Nou ik had dus maar wel die €12,50 betaald .
Krijg ik afgelopen vrijdag een aanmaning met een verhoging van €44,- buitenrechtelijke incasso kosten.
Ik bellen en melden dat er betaald is en volgens de medewerker staat het niet bij hun op de rekening.
Vervolgens met de medewerker aan de telefoon ingelogd in telebankieren en gekeken of dit werkelijk is afgeschreven en wel 2 dagen voor de uiterste betalings datum.
Zegt de medewerker dan heeft u te laat betaald! snappen jullie het nog!?!?!
Eerst moest er een bezwaarschrift ingedient worden voor de €12,50, waar ik een standaard reaktie op heb gehad dat er gewoon betaald moest worden.
Daarna betaald en nu een aanmaning hummmm.
Volgense de medewerker moest ik maar weer een bezwaarschrift indienen, tja zo blijf je bezig.
Ik heb een screenshot gemaakt van telebankieren met bewijs van betaling en wanneer zij hier niet mee akkoord gaan laat ik het wel via de rechtbank voorkomen.
En dit alles omdat volgens hun de eerste betaling 5 dagen te laat was!!

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Dan heb je je flink laten intimideren door dit incassoburo. Ze vragen nu incassokosten over de openstaande incassokosten ????
Geen enkele rechter die dat toewijst. Als je niets had gedaan was het doodgebloed, nu weten ze nog wat extra's uit je te persen.

lriemersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:15

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door lriemersma »

Nou het wordt nog mooier!

Net een mail gehad als antwoord op mijn bezwaarschrift van consumentenbeheer.
staat het volgende in;

Volgens de betalingsvoorwaarden van Lindorff mogen wij deze administratiekosten in rekening brengen met het versturen van de betalingsherinneringen. Deze betalingsvoorwaarden zijn terug te vinden op de site waar u uw bestelling heeft geplaatst.

Wij adviseren u dan ook om het bedrag van € 12,50 zo spoedig mogelijk over te maken, zodat de betaling nog voor 6 oktober 2009 op onze rekening is bijgeschreven.
Daarmee voorkomt u dat de vordering wordt overgedragen aan onze Incasso
Dienstverlening en er nogmaals extra kosten in rekening worden gebracht.


Nou wie is hier nu gek!
Ik snap er niets meer van.
Heb net gebeld en men zegt wij weten hier niets van en weten al helemaal niets wat consumentenbeheer met de klanten afspreek.
Ik moet van hun gewoon de buitenrechtelijke incassokosten betalen, DACHT HET NIET!!!!!!
Laat ze maar komen bewijs is zwart op wit.
Ik had al op tijd betaald en nu al helemaal ruimschoots!

Wat een baggerorganisatie man o man.......

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door Royalflush »

lriemersma schreef:Nou het wordt nog mooier!

Net een mail gehad als antwoord op mijn bezwaarschrift van consumentenbeheer.
staat het volgende in;

Volgens de betalingsvoorwaarden van Lindorff mogen wij deze administratiekosten in rekening brengen met het versturen van de betalingsherinneringen. Deze betalingsvoorwaarden zijn terug te vinden op de site waar u uw bestelling heeft geplaatst.

Wij adviseren u dan ook om het bedrag van € 12,50 zo spoedig mogelijk over te maken, zodat de betaling nog voor 6 oktober 2009 op onze rekening is bijgeschreven.
Daarmee voorkomt u dat de vordering wordt overgedragen aan onze Incasso
Dienstverlening en er nogmaals extra kosten in rekening worden gebracht.


Nou wie is hier nu gek!
Ik snap er niets meer van.
Heb net gebeld en men zegt wij weten hier niets van en weten al helemaal niets wat consumentenbeheer met de klanten afspreek.
Ik moet van hun gewoon de buitenrechtelijke incassokosten betalen, DACHT HET NIET!!!!!!
Laat ze maar komen bewijs is zwart op wit.
Ik had al op tijd betaald en nu al helemaal ruimschoots!

Wat een baggerorganisatie man o man.......
En wanneer precies heb jij getekend voor akkoord met die betalingsvoorwaarden van Lindorff? :D

Dit zijn clowns van het ongrappigste soort. Stuur ze een kort net briefje waarin je de vordering betwist en meldt dat Lindorff naar de kantonrechter kan stappen indien zij het hiermee oneens is. Uiteraard zul jij in zo'n geval verweer voeren en alle kosten die daaruit voortvloeien verhalen op Lindorff.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Extra tip:
bewaar alles - en doe niets meer per telefoon.

Zie andere topics hier over Lindorff en transfair...
Het is geen zuivere koffie!

lriemersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2009 13:15

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door lriemersma »

Gister 8 oktober nogmaals gebeld en gevraagd naar iemand die verstand van zaken had.
Ik had niet verwacht dat ik daadwerkelijk iemand aan de lijn zou krijgen die er de tijd wou in steken om eens goed naar mijn dossier te kijken.
Het heeft een tijdje geduurd en kreeg keurig een telefoontje dat ik gelijk had en dat er onterecht kosten in rekening waren gebracht.
Vanaf dit moment zou ik geen aanschrijven meer krijgen van Lindorff.............., waarom vertrouw ik dit niet......
Eerder was mij beloofd dat er ook naar gekeken zou worden, maar kreeg een standaard brief waarin stond dat ik diende te betalen.
Mede dat ik telefonisch aangaf dat ik hier niet van gediend was, was deze persoon bereid dit keer persoonlijk er naar te kijken en met mogelijk resultaat.
Ik had aangegeven dat ik al het bewijs zwart op wit had van betalingen en dat dit op tijd was uitgevoerd, volgens de voorwaarden van de webwinkel.
En anders laat ik het wel voorkomen en doet de rechter wel uitspraak.

Ik wacht het af er komt mogelijk een schriftelijke bevestiging dat ik vrij ben van deze sleur........

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Niet alleen het incassoburo,ook de opdrachtgever aanpakken !

Ongelezen bericht door snepke »

Geloof maar niet dat je een bevestiging krijgt.Mevr Bosch heeft mij 2sept al een bevestiging beloofd,moet het nog steeds krijgen.Van cd heb ik het wel gehad.(Lindorff voorheen Transfair)

Gesloten