LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] service bij Dynabyte ver te zoeken

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bulldog72 schreef:Forums zijn eigenlijk de boosdoeners hier omdat zulke onzin kan zich snel verspreiden. Als een 1000 mensen zegt dat iets zo is dan moet het toch waar zijn? Nou niet dus. Ik noem dit "Collective speculation" en het is gevaarlijk.
De oude grieken hadden er al last van.
Argumentum ad populum of consensus gentium wordt ook wel de populistische drogreden genoemd. Het is een redenatie waarbij een beroep wordt gedaan op de mening van de meerderheid (of veel mensen, populariteit) om te bewijzen dat een stelling waar is. De ad populum kan gezien worden als een vorm van het beroep op autoriteit en is een drogreden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Bulldog72 schreef: Als laste wat het betreft "schroefjes achter de MB" er bestaat wat zwaar overgedreven internet urban myth erover. Ik heb letterlijk duizenden moederborden behandelt voor reparatie en kan op een hand tellen de aantal keren dat dit sort schade is voorgekomen. Internet urban myth laat men denken dat dit sort schade zeer algemeen is. Dit is totaal niet waar. Dit sort myth is tot stand gekomen omdat het is een zeer voor de hand "uitleg" is van schade dat de massas kan niet begrijpen. Mensen hebben vak geen idee hoe bepaalde sort schade kan onstaan en grijp naar begrijbaar uitleggen. Forums zijn eigenlijk de boosdoeners hier omdat zulke onzin kan zich snel verspreiden. Als een 1000 mensen zegt dat iets zo is dan moet het toch waar zijn? Nou niet dus. Ik noem dit "Collective speculation" en het is gevaarlijk.
Prima Bulldog. Dan leg ik nu 1 schroefje onder je moederbord en gaan we je pc opstarten. Ben je weer een mythe armer want dan zie je dat er direct kortsluiting ontstaat.
Dit is geen mythe, metaal geleid gewoon. En als er ineens een verbinding is tussen kast en mobo... Ik zou zeggen, als het neit zo is, probeer het eens uit. Ik zal niet ontkennen dat de kans dat er een schroefje weg is geschoten niet groot is, maar het is ook niet onmogelijk.

Bovendien zijn argumenten als "Ik heb letterlijk duizenden moederborden behandelt voor reparatie en kan op een hand tellen de aantal keren dat dit soort schade is voorgekomen" geen garanties dat het dus niet kan. Misschien heb je zelfs wel een hand met 1400 vingers.... ;)
Je geeft zelf ook aan dat het kan.
Als je het over een hype wilt hebben, dan zou ik statische elecktriciteit noemen.

alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat er een schroef je valt wil niet zeggen dat dit verbinding maakt ergens mee. En als het verbinding maakt dan wil dat nog niet beteken dat dit voor overblasting zorgt. Vaak zal het dus goed gaan.

Verbinding tussen de kast en het moeder is alleen een probleem als de kast geaard is.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

alfatrion schreef:Dat er een schroef je valt wil niet zeggen dat dit verbinding maakt ergens mee. En als het verbinding maakt dan wil dat nog niet beteken dat dit voor overblasting zorgt. Vaak zal het dus goed gaan.

Verbinding tussen de kast en het moeder is alleen een probleem als de kast geaard is.
Het blijft een beetje onduidelijk. Ik zeg alleen dat het KAN. Niet dat het zo is. Het kan idd vaak goedgaan, maar is dat nu een garantie dat het deze keer ook goed is gegaan? Dit gaat toch nergens meer over?

Als het verbinding maakt, kun jij je mobo gedag zeggen, 100 punten. Daar is geen discussie over mogelijk. Mocht je dit wel willen betwisten, dan zou ik zeggen, test het eerst even uit en post je bevindingen op youtube. Kunnen we allemaal zien wie er gelijk had.

alfatrion
Berichten: 22054
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan begrijp ik niet waarom je zo reageert op Bulldog. Hij zegt dat de kans erg klein is maar dat het ook kan.

En ik betwist inderdaad dat het moederboard per definitie kapot gaat als er contact wordt gemaakt. Wie stelt onderbouwd, zou ik zeggen.

Bulldog72
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:08

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

alfatrion schreef:Dan begrijp ik niet waarom je zo reageert op Bulldog. Hij zegt dat de kans erg klein is maar dat het ook kan.

En ik betwist inderdaad dat het moederboard per definitie kapot gaat als er contact wordt gemaakt. Wie stelt onderbouwd, zou ik zeggen.
Mee eens. Het kan gebeuren, maar de kans is redelijk klein. Het is ook wat Alfa zegd, als een stuk geleidend material komt tussen 2 contact punten neer, dan vaker dan niet zal de bord niet opstarten. Haal je het weg dan start ie wel. Het is niet alsof de vonken er vanaf vliegen iedere keer.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Bulldog72 schreef:Forums zijn eigenlijk de boosdoeners hier omdat zulke onzin kan zich snel verspreiden. Als een 1000 mensen zegt dat iets zo is dan moet het toch waar zijn? Nou niet dus. Ik noem dit "Collective speculation" en het is gevaarlijk.
Bulldog72 schreef: Mee eens. Het kan gebeuren, maar de kans is redelijk klein. Het is ook wat Alfa zegd, als een stuk geleidend material komt tussen 2 contact punten neer, dan vaker dan niet zal de bord niet opstarten. Haal je het weg dan start ie wel. Het is niet alsof de vonken er vanaf vliegen iedere keer.
Argumentum ad populum of consensus gentium wordt ook wel de populistische drogreden genoemd. Het is een redenatie waarbij een beroep wordt gedaan op de mening van de meerderheid (of veel mensen, populariteit) om te bewijzen dat een stelling waar is. De ad populum kan gezien worden als een vorm van het beroep op autoriteit en is een drogreden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum

Grappig. Eerst haal je het aan als iets waar elk forum "last" van heeft. Vervolgens maak je zelf schuldig aan dit feit. Maar goed, ik zou zeggen, probeer het uit, als er namelijk volgens jullie geen kortsluiting ontstaat kun je het rustig proberen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn mobo naar de knoppen gaat. Zoveel moeite ga ik niet doen om mijn gelijk te bewijzen.

Maar zoals ik al eerder zei, het gaat nu nergens meer over. Ik haalde argumenten aan die het defect van de oude pc van de klant kunnen verklaren.

Bulldog72
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2009 15:08

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door Bulldog72 »

Hoe arrogant het klinkt in ben in bezet van een aantal feiten dat de massas heeft geen toegang tot. Ik maak mijnzelf niet schuldig aan "Argumentum ad populum", omdat ik niet speculeer. Nogmaals, sorry als dat klinkt arrogant maar the buck stops with me. Het is natuurlijk de vraag als mensen wilt wat geloven op een open forum. Daar kan ik nix aan doen.

plextor10000
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2009 07:29

Re: service bij Dynabyte ver te zoeken

Ongelezen bericht door plextor10000 »

De verantwoordelijkheid van Dynabyte ligt inderdaad bij het leveren van de nieuwe PC .

Het verdient altijd de aanbeveling te vragen of ze de PC even willen aansluiten om te zien of alles werkt. Doen ze dit niet, dan is het uw keus om te besluiten naar een andere zaak te gaan waar ze dit wel willen doen, of de PC ongetest meenemen

De computer thuis : Zelfs als hebt u afgesproken, dat de DATA zou worden overgezet, dan kan Dynabyte er niets aan doen dat de PC het niet meer doet. Het is niet bekend bij iedereen waar elke gebruiker zijn data laat, misschien op mijn documenten , misschien op een nadere partitie of folder, dit kost zeer veel tijd om uit te zoeken

Advies : Koop ( of leen ) een Externe HDD Enclosure , zet de oude HDD hier in en kopieer alles naar de nieuwe HDD ( wat je nog nodig hebt ) , en het probleem is verholpen

Wat de nieuwe betreft : Dit is een DOA ( Death on Arrival ) , en dient te worden omgeruild voor een nieuwe

Gesloten