LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help, we worden overspoeld met colporteurs

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: Help, we worden overspoeld met colporteurs

Ongelezen bericht door pennypenny »

Enecodaan: Weet niet of je kritiekloos was in de USA maar hier vertellen ze je in ieder geval halve waarheden over van welk bedrijf ze komen en de zgn laagste prijs en dat ze "het beste" met je voor hebben. Als je een paar keer "bij de neus genomen bent" dan word je zoals de meeste mensen op dit forum. Ik ga er niet van uit dat in de USA de colporteurs betere mensen zijn dan in NL.

pennypenny
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2008 19:20

Re: Help, we worden overspoeld met colporteurs

Ongelezen bericht door pennypenny »

Enecodaan Ben jij zelf soms een van die colporteurs???

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Help, we worden overspoeld met colporteurs

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar zijn de meeste van jullie gewoon tegen commercie in totaal
Klopt, en daar maakt de commercie het zelf naar.
Commercie op de tv, op de radio, aan je voordeur, aan je telefoon (ook op je mobiel), door je brievenbus, op je computerscherm, etc.. etc..
Als ik hier van mijn huis naar het winkelcentrum rij, 800 meter, dan kom ik 1 gigantische en 7 (!) kleine reclamezuilen met bewegende posters tegen, bomen worden gekapt, zuilen geplaatst. Die zuilen zijn de best onderhouden en best verlichtte objecten in de hele stad.
en zie je het liefst een SP staat waarin alles door meneer overheid geregeld word.
Onzin, ik wil zelf mijn zaakjes regelen, ik zoek zelf wel uit wie voor mij de beste leverancier is (en dat hoeft echt niet de goedkoopste te zijn)
Daar heb ik geen colporteurs voor nodig.
Ik snap werkelijk waar niet waarom er iets mis is met het attent maken van mensen over het feit dat ze nu zeg 150 euro teveel betalen voor hun energie. ( vergelijking nuon-eneco ) ongelofelijk!
Schei toch uit, moet je kijken hoe veel reacties er hier staan van gedupeerden die "attent gemaakt waren" op een goedkopere leverancier, maar juist duurder uit zijn of geconfronteerd worden met enorme administratieve blunders.
Als jij vandaag bij Eneco niet meer nodig bent, dan kom je volgende week aan de deur om iedereen "attent te maken" dat ze bij Essent of bij Nuon zo veel beter uit zijn, en vang je van hen je premie per ingeluisde klant.
Als je werkelijk niet snapt waarom steeds meer mensen over de rooie gaan door de commercie en dan met name colporteurs aan de deur of telefoon, dan ben jij degene met het bord voor zijn ....
Ongelofelijk!
Laatst gewijzigd door Ron58 op 31 okt 2009 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Help, we worden overspoeld met colporteurs

Ongelezen bericht door Ron58 »

pennypenny schreef:Enecodaan Ben jij zelf soms een van die colporteurs???
Was dat nog niet duidelijk :lol:

Jantsje
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2009 09:12

Re: Help, we worden overspoeld met colporteurs

Ongelezen bericht door Jantsje »

hm, werkt vast bij Eneco...
Tuurlijk wil je goedkoper ontvangen.
Ik snap alleen niet waarom dit met een methode moet waardoor je ze aan de deur krijgt. Die mensen zijn zo "getraind" om zoveel mogelijk mensen over tehalen om bij hun werkgever het product af te nemen. Dit komt op je over alsof je geen enkele kant op kunt en dat HUN de beste zijn. Alleen de manier van praten al. Als ze hun werkwijze veranderen hebben ze in mijn ogen meer kans op nieuwe klanten. Dit komt zo "dreigend" over. Zelfs als je een sticker/briefje op de deur hebt, hebben ze nog het lef om aan te bellen. Ze komen dan wel op mijn terrein, en als ik aan geef dat ik daar niet van gediend ben, via sticker/briefje, snap ik niet waarom ze het dan NOG doen. Dan respecteren ze het niet.
En dan ook nog de wijze waarop ze mensen willen laten overstappen/tekenen. Ik werk zelf in de zorg en het komt vaak voor dat oudere mensen of mensen met een verstandelijke handicap worden benaderd. Dit verhaaltje wordt dan zo mooi aangekleed dat het natuurlijk prachtig klinkt. Het gebeurd vaak dat ze dan al weer vast zitten aan een contract.
Ik vind dit niet kunnen!
Als ik een andere leverancier wil dan zoek ik die zelf wel. Het internet is nu zo groot dat je je best zelf kunt redden.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Help, we worden overspoeld met colporteurs

Ongelezen bericht door elmo43 »

Een goed bedrijf hoeft niet aan de deur zijn diensten te verkopen. Dat gebeurd door mond op mond reclame.
En als je de mensen asociaal gaat noemen omdat ze niet willen luisteren naar je verkoop praatjes, dan ben je zelf geen haar beter.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Help, we worden overspoeld met colporteurs

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Nou Encootjedaan dat komt omdat die razzia figuren altijd tijdens je vreten savonds komen dus opzouten met je energie of welke troep je dan ook probeert te slijten zo simpel is het.

We zoeken zelf wel als we wat anders willen zijn wij hollanders heel nuchter in en niet zo dom als een amerikaan..

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Help, we worden overspoeld met colporteurs

Ongelezen bericht door Henri42 »

Zaak deskundige colporteurs aan de phone krijgen is niet vervelend indien deze lui zakelijk en deskundig een nieuw tarief voor gas en elektra kunnen berekenen incl boetes bij overstappen binnen een contract periode.

Der zg prijsvergelijkers incl de zg vastenlastenclubs zijn uitsluitend commercieel bezig en hebben bijna altijd dezelfde uitkomst , te weten : E D , Greenchoise of NEM, vreemd maar waar.je bent verplicht een overeenkomst met de commerciele clubs aan te gaan onder het mom: binnen 7 dagen kun je het contract weer beeindigen,het zijn een list en bedrog truckenclubs :mrgreen: :shock:

Gesloten