LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice meterstanden en jaarnota's
-
Re: Greenchoice meterstanden en jaarnota's
@ Polderboy:
De achterliggende reden boeit mij niet erg. Het gaat om transparantie en vertrouwen. Het kost Greenchoice vrijwel niets extra om elke tariefmutatie mét datum in het online klantdossier te zetten. En die tariefmutaties op transparante wijze te verwerken én te verantwoorden in de eindafrekening. Dan hoef ik het ook niet op papier. Op je online bankrekeningoverzicht wordt ook elke cent verantwoord, dus waarom niet bij Greenchoice? Ik weet nu al dat die eindafrekening niet gaat kloppen. Vorig jaar klopte hij ook niet (te hoog). Wat mij betreft doeken ze dat hele online dossier op omdat ze hiermee klanten voor de gek houden. Te gek voor woorden dat je regelmatig screenshots moet maken als verweer voor een eindafrekening die in 2009 weer te hoog zal uitvallen.
Ik blijf er bij dat de handelswijze van Greenchoice stinkt. Als je ze per e-mail vragen stelt over deze handelswijze krijg je ook nooit een inhoudelijk antwoord, áls je al een antwoord krijgt. Verreweg de meeste klanten van Greenchoice denken dat het allemaal wel goed zit getuige de goede beoordeling die zie her en der krijgen.
De achterliggende reden boeit mij niet erg. Het gaat om transparantie en vertrouwen. Het kost Greenchoice vrijwel niets extra om elke tariefmutatie mét datum in het online klantdossier te zetten. En die tariefmutaties op transparante wijze te verwerken én te verantwoorden in de eindafrekening. Dan hoef ik het ook niet op papier. Op je online bankrekeningoverzicht wordt ook elke cent verantwoord, dus waarom niet bij Greenchoice? Ik weet nu al dat die eindafrekening niet gaat kloppen. Vorig jaar klopte hij ook niet (te hoog). Wat mij betreft doeken ze dat hele online dossier op omdat ze hiermee klanten voor de gek houden. Te gek voor woorden dat je regelmatig screenshots moet maken als verweer voor een eindafrekening die in 2009 weer te hoog zal uitvallen.
Ik blijf er bij dat de handelswijze van Greenchoice stinkt. Als je ze per e-mail vragen stelt over deze handelswijze krijg je ook nooit een inhoudelijk antwoord, áls je al een antwoord krijgt. Verreweg de meeste klanten van Greenchoice denken dat het allemaal wel goed zit getuige de goede beoordeling die zie her en der krijgen.
Ben overgestapt naar greenchoice. Nu blijkt er een gapend gat tussen de meterstanden die greenchoice van mijn vorige leverancier (tevens netwerkbeheerder)heeft gekregen. (400 kwh en 150m3 gas).
Ik heb eneco medegedeeld niet voor dit verschil in standen op te gaan draaien, en dus hun betaling te stoneren als hij wel plaatsvind.
Het laatste woord is hierover nog niet gezegd !
Evenwel: als ik de eindafrekening (met deze foute standen) weiger te betalen, kunnen zij mij dan (als netwerkbeheerder) alsnog in de kou zetten ?
Ik heb eneco medegedeeld niet voor dit verschil in standen op te gaan draaien, en dus hun betaling te stoneren als hij wel plaatsvind.
Het laatste woord is hierover nog niet gezegd !
Evenwel: als ik de eindafrekening (met deze foute standen) weiger te betalen, kunnen zij mij dan (als netwerkbeheerder) alsnog in de kou zetten ?
Greenchoice wil haar klanten duidelijk een poot uitdraaien.
Ze lokken je met aktietarief na 4 maanden wordt dit verhoogd met 40%!!
Ze lichten je er niet over in en verwijzen naar de alg. voorwaarden.
Deze club is te klein, en wil winst maken door giga prijsverhogingen.
Omdat er veel grotere bedrijven op de markt zijn pakken ze wat ze pakken kunnen. Over paar jaar worden ze toch opgeslokt, net als NEM.
Het zijn gewoon oplichters, niks groene stroom, ze leveren gewoon een mixje van grey and green.
Daarnaast is hun werrving al jaren zeer agresseif, gezien de meerdere berichten pp fora, waar ze negatief de krant halen of op politieburo zitten.
Greenchoice is zo voltooid verleden tijd. er zijn genoeg betere alternatieven.
positieve reakties zijn van medewerkers. By mij in Den Helder hadden ze geen id badge en Groene jas aan. Artikel gestaan in NH dagblad wegens grootschalige oplichting in Den Helder en vorige week in Zaandam.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 477174.ece
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 074802.ece
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 029658.ece
Ze lokken je met aktietarief na 4 maanden wordt dit verhoogd met 40%!!
Ze lichten je er niet over in en verwijzen naar de alg. voorwaarden.
Deze club is te klein, en wil winst maken door giga prijsverhogingen.
Omdat er veel grotere bedrijven op de markt zijn pakken ze wat ze pakken kunnen. Over paar jaar worden ze toch opgeslokt, net als NEM.
Het zijn gewoon oplichters, niks groene stroom, ze leveren gewoon een mixje van grey and green.
Daarnaast is hun werrving al jaren zeer agresseif, gezien de meerdere berichten pp fora, waar ze negatief de krant halen of op politieburo zitten.
Greenchoice is zo voltooid verleden tijd. er zijn genoeg betere alternatieven.
positieve reakties zijn van medewerkers. By mij in Den Helder hadden ze geen id badge en Groene jas aan. Artikel gestaan in NH dagblad wegens grootschalige oplichting in Den Helder en vorige week in Zaandam.
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 477174.ece
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 074802.ece
http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... 029658.ece
dag meneer schurkjens,Bob Schurkjens schreef:Greenchoice verandert bij mij diverse malen per jaar de tarieven ZONDER mij daarvan op de hoogte te stellen. Erg stiekem allemaal. In augustus jl.hebben ze de tarieven voor gas verhoogd. Deze maand hebben ze er wéér 5 eurocent bijgeschroefd. Ik neem alleen gas van ze af. Ik durf er vergif op in te nemen dat ze bij de eindafrekening het laatste en hoogste tarief berekenen. Ik heb al vaker om tarieven op papier gegeven maar die geven ze niet.
http://dossier.greenchoice.nl
Het is dus belangrijk regelmatig een kopie te maken van bovenstaande pagina van uw dossier om eventueel na ontvangst eindafrekening een geschil in te dienen.
Ik wilde graag weten of u toevallig de tarieven van 2008 nog heeft, aangezien ik een afrekening van 1500 euro heb gekregen.
Mvg,
D Brink
Mijn ervaringen met Greenchoice zijn niet echt goed. Als je niet goed oplet, dan ziet hun afrekening en dossier er best goed uit, maar ik heb alles nauwkeurig bekeken en kwam toen toch diverse fouten tegen.
Greenchoice heeft erg veel moeite om een goede jaarrekening op te maken.
En vreemd genoeg lijken de meeste fouten in hun voordeel en betaalt een onoplettende klant dus te veel.
Ik kreeg afgelopen juni een jaarafrekening met diverse fouten. Helaas zijn deze 5 maanden later nog steeds niet allemaal hersteld. Ik heb ondertussen een tiental e-mails daarover verstuurd.
Het goed overnemen van standen blijkt erg moeilijk.
In eerste instantie hadden ze de standen op het moment van aanvragen contract op de jaarrekening gezet. De echte switch werd echter pas 3 weken later gedaan, dus als je niet oplet betaal je 3 weken dubbel.
Ook heb ik standen doorgegeven als stand 1 en stand 2. Deze werden op de jaarrekening vermeld als hoog/laag, maar dan omgedraaid. Om dat goed te krijgen is na 2 maanden nog niet gelukt.
2. Ze rekenen te veel aan vaste lasten, omdat ze beginnen te tellen met dagen voordat een switch is ingegaan. Dat wordt ook niet direct gecorrigeerd als je dat aangeeft. Kost een paar e-mails.
3. De prijzen worden zonder je op de hoogte te stellen tussentijds verhoogd. Op de jaarafrekening vind je niet de exacte prijzen terug, maar werken ze met een gewogen tarief waar je geen wijs uit kunt komen. Doordat het gewogen tarief onduidelijk is opgebouwd en je bij navraag daar ook geen toelichting op krijgt,
kun je niet goed controleren of de prijzen bij een prijswijziging halverwege het jaar wel kloppen.
Oude gegevens in het dossier (prijzen, standen) verdwijnen uit het systeem, zodat je dat niet meer kunt nazoeken. Ze tonen details ook niet direct in het scherm, zodat je zelfs met een scherm-printje niet alle gegevens uit het dossier kunt printen/bewaren.
4. Vaak krijg je een antwoord dat ze wijzigingen hebben doorgevoerd en dat je die in je dossier kunt bekijken. Als je dan kijkt is het nog ongewijzigd (en in mijn geval dus fout).
Kortom: Het lukt Greenchoice bijna niet om een goede jaarrekening op te stellen en bij fouten daar adequaat op te reageren.
Greenchoice heeft erg veel moeite om een goede jaarrekening op te maken.
En vreemd genoeg lijken de meeste fouten in hun voordeel en betaalt een onoplettende klant dus te veel.
Ik kreeg afgelopen juni een jaarafrekening met diverse fouten. Helaas zijn deze 5 maanden later nog steeds niet allemaal hersteld. Ik heb ondertussen een tiental e-mails daarover verstuurd.
Het goed overnemen van standen blijkt erg moeilijk.
In eerste instantie hadden ze de standen op het moment van aanvragen contract op de jaarrekening gezet. De echte switch werd echter pas 3 weken later gedaan, dus als je niet oplet betaal je 3 weken dubbel.
Ook heb ik standen doorgegeven als stand 1 en stand 2. Deze werden op de jaarrekening vermeld als hoog/laag, maar dan omgedraaid. Om dat goed te krijgen is na 2 maanden nog niet gelukt.
2. Ze rekenen te veel aan vaste lasten, omdat ze beginnen te tellen met dagen voordat een switch is ingegaan. Dat wordt ook niet direct gecorrigeerd als je dat aangeeft. Kost een paar e-mails.
3. De prijzen worden zonder je op de hoogte te stellen tussentijds verhoogd. Op de jaarafrekening vind je niet de exacte prijzen terug, maar werken ze met een gewogen tarief waar je geen wijs uit kunt komen. Doordat het gewogen tarief onduidelijk is opgebouwd en je bij navraag daar ook geen toelichting op krijgt,
kun je niet goed controleren of de prijzen bij een prijswijziging halverwege het jaar wel kloppen.
Oude gegevens in het dossier (prijzen, standen) verdwijnen uit het systeem, zodat je dat niet meer kunt nazoeken. Ze tonen details ook niet direct in het scherm, zodat je zelfs met een scherm-printje niet alle gegevens uit het dossier kunt printen/bewaren.
4. Vaak krijg je een antwoord dat ze wijzigingen hebben doorgevoerd en dat je die in je dossier kunt bekijken. Als je dan kijkt is het nog ongewijzigd (en in mijn geval dus fout).
Kortom: Het lukt Greenchoice bijna niet om een goede jaarrekening op te stellen en bij fouten daar adequaat op te reageren.
-
Het is geen onkunde bij Greenchoice, maar pure onwil. Bij mij was het stellen van een ultimatum + aankondiging om de kwestie voor te leggen aan de Geschillencommissie Energie en Water voldoende om alsnog een correcte eindafrekening van Greenchoice te ontvangen.
Greenchoice is beslist geen "groentje" als het om goochelen met tarieven en rekeningen gaat. Waarom denk je dat je de tarieven nooit van Greenchoice op papier heb gekregen? Om het milieu te sparen? Ik dacht het niet!
Greenchoice is beslist geen "groentje" als het om goochelen met tarieven en rekeningen gaat. Waarom denk je dat je de tarieven nooit van Greenchoice op papier heb gekregen? Om het milieu te sparen? Ik dacht het niet!
Kortom: Het is Greenchoice hier ook niet gelukt om een correcte rekening op te stellen.polderboy schreef:Overigens zijn de twee fouten op mijn eerste nota uiteindelijk op "creatieve wijze" hersteld (niet zoals ik had gevraagd). Resultaat: ik kreeg meer geld terug dan ik had gevraagd.
-
En? Ga je hier ook nog achteraan om het recht te krijgen en het die oplichers betaald te zetten? Want teveel geld terug kan natuurlijk niet he.Overigens zijn de twee fouten op mijn eerste nota (die ik exact met volledig spreadsheet kon narekenen omdat ik de tarieven van de leverancier die ze als basis gebruiken bijhoud, raad ik een ieder aan om dat ook te gaan doen...) uiteindelijk op "creatieve wijze" hersteld (niet zoals ik had gevraagd). Resultaat: ik kreeg meer geld terug dan ik had gevraagd.
Overigens: een aantal jaren geleden had ik zoiets ook bij de hand, de nodige kuubjes en kWh's in mijn voordeel, maar RWE wist het uiteindelijk toch te corrigeren hoor. Alleen hoefde ik het toen niet aan te geven, RWE kwam er uit zichzelf wel achter. Toen het een paar maanden eerder in mijn nadeel was moest ik er uiteraard wel achter aan met de nodige brieven en telefoontjes.
Dus ik hoop voor je dat je niks meer hoort maar geef het geld voor de zekerheid nog maar niet uit...
Ik woon nu zeventien jaar in mijn huidige woning. Vijf jaar geleden ben ik van Eneco en Nuon overgestapt naar Greenchoice. Greenchoice garandeerde mij altijd goedkoper en overzichtelijker te zijn dan Eneco en Nuon.Nu heb ik onlangs mijn eerste jaarafrekening van Greenchoice ontvangen en moet over het afgelopen jaar maar liefst meer dan € 2400 bijbetalen!!Na een telefoontje van mijn kant vertelde een hulpvaardige en correcte telefoniste mij dat er mogelijk een gaslek ergens bleek te zijn in de toevoer en daarom contact met Eneco (tegenwoordig Stadin geheten)op te nemen omdat ze vermoedde dat daar de fout moest liggen.De firma Stadin vertelde mij echter dat er geen lekkage's waren maar dat de gas meterstanden niet correct waren en dat deze fout lag bij de firma Greenchoice. Ook kreeg ik te horen dat Greenchoice over de laatste 5 jaar schatting standen gaven en niet de juiste standen. Firma Stadin liet mij ook weten dat zij altijd de juiste standen doorgaven aan de firma Greenchoice.
Volgens Stadin lag de fout bij Greenchoice
Beide bedrijven geven wel toe dat ik als alleenstaande nooit zoveel verbruikt kan hebben.Ook ik heb een WIA-en een invalide pensioenuitkering. Mijn vraag zijn er meer slachtoffers of lotgenoten van Greenchoice
Volgens Stadin lag de fout bij Greenchoice
Beide bedrijven geven wel toe dat ik als alleenstaande nooit zoveel verbruikt kan hebben.Ook ik heb een WIA-en een invalide pensioenuitkering. Mijn vraag zijn er meer slachtoffers of lotgenoten van Greenchoice