LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
beun55
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2009 20:10

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door beun55 »

ik zat ook nog te denken aan zorgcentrums ze hebben al bijna geen geld moeten ze dadelijk allemaal decoders kopen
en bejaarde die kunnen nu al bijna niet uit de afstandbediening komen

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door spartaan »

Woon in Schiedam, ben sinds kort overgestapt op Digitenne. Prima beeld. 3 smartcards (waarvoor niet apart betaald hoeft te worden! Bij Caiway moet je per smartcard per maand ook nog eens betalen :evil: ) Heb nu zelfs Eredivisie Live erbij, ben nu 18,50 per maand kwijt. Voor het basis abo bij Caiway betaal je al 15,45 in Schiedam. Laat staan als je Eredivisie Live er bij wil, kom je op 27,40 per maand. Heb ze een afscheids-email gestuurd met de mededeling als ze ooit eens echt een concurrende aanbieding hebben, ik mij van harte aanbevolen hield. Caiway is gewoon veel te duur, zowel op tv als internet gebied. Ze maken misbruik van hun monopolie situatie. 1 woord; SCHANDALIG! O ja en zonder enige communicatie ben je zo een paar regionale zenders kwijt, zitten ineens achter slot. Doen ze in een z.g. taste pakket, waar je ook weer per maand voor kan betalen. Had al negatieve ervaringen op internet gebied met Kabelsloom (later Caiway) en dankzij de gemeenteraad weer veroordeeld voor mijn televisie signaal aan Caiway. Ik ben mooi van die dievenbende af ... wat let u om hetzelfde te doen? :D Zou inderdaad eens mooi zijn als Tros Radar zich hierin eens zou verdiepen en Caiway op dezelfde manier zou aanpakken als ze gedaan hebben met de DSB.

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door sindela »

Ik ben mooi van die dievenbende af ... wat let u om hetzelfde te doen?

Digitenne is beperkt, ik mis een aantal zenders zoals de Duitstalige.
(bron http://www.digitenne.nl/pagina_49.html) als je alleen interesse heb in de reclamezenders dan zou digitenne een optie zijn. Maar KPN & Co is een organisatie waar ik ook niet echt gelukkig bij zal worden...

spartaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 jan 2009 20:46

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door spartaan »

@Sindela

Klopt, het is kiezen tussen twee kwaden.
Ik heb gekozen voor Digitenne omdat het bericht van Caiway geheel digitaal te gaan voor mij de druppel was. Caiway is totaal niet concurrerend, hebben nooit interessante aanbiedingen, omdat zij monopolist zijn! Ben nu voor 3 Euro meer per maand beter af, Duitse en Engelse zenders werden hier toch nooit gekeken. En pluspuntje, je kan nu ook op de camping kijken!

Op Digitenne is het niet alleen maar reclamezenders, ik vind het zelfs een uitgebalanceerd pakket. Duitse en Engelse zenders vinden wij niet relevant.
Jij schijnbaar wel, dan kan je beter bij de kabel blijven, dan heb je niets aan Digitenne.

Het feit dat ik m.b.t. televisie alleen maar kan kiezen tussen Caiway en KPN, betekent dat er iets niet klopt. Als ik een internetaanbieder wil, kan ik een keuze maken uit vele aanbieders. Het wordt eens hoog tijd dat m.b.t. de keuze van de leverancier m.b.t. kabelsignalen dit ook eens tot de mogelijkheid gaat behoren. Dus politiek en Tros Radar, aan het werk s.v.p. ! :(

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door sindela »

@spartaan klopt, we bekijken wel vaker de Britse en Duitse zenders en dat zou ik toch missen. Maar een optie t.o.v. Caiway is internet TV iptv heet dat als ik het goed onthouden heb (niet zapper enz. maar real time) en daar zie ik alleen KPN en Tele2 als optie. Of zijn er meer?
Die bieden voor dezelfde prijs meer kanalen als ik het zo bekijkt. Alleen ik heb daar nog niet naar gekeken welke ervaringen er zijn en wat de nadelen zijn (bandbreedte? opnemen? e.d.) En moet je die ook als ADSL provider hebben.... ik ben benieuwd of Caiway iets gaat bieden anders zal er serieus naar andere opties gekeken worden.

Laat dan de kabelboeren maar omvallen als ze bij het besluit om in een jaar alleen digitaal aan te bieden, zonder aanbod voor vervangend materiaal voor kostprijs.
Een periode van vijf jaar zou ik nog redelijk gevonden hebben omdat dan je apparatuur afgeschreven is of je tijd heb gehad om voor digitale apparatuur te sparen.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

ik heb een TV zonder DVB-C tuner en maar 1 scart ingang-> dus vervangen
hardiskrecorder zonder tuner -> vervangen
2e recorder zonder tuner -> vervangen
Zo kost het kapitalen!

Ik heb ook een satteliet aansluiting, maar kreeg 35 kanalen via de kabel voor 7.95. Dus waarom op satteliet overgaan. Totdat Caiway het overnam. Nu betaal ik al 12.95 en kan steeds minder.

Als ik dan toch digitaal moet, ga en ben, dan is de stap naar satteliet wel heel erg klein geworden, en financieel wordt dat ook wel interessant dan! Dat kan ik toch wel aanraden, de satteliet heeft mij 100 a 150 euro gekost. Dat heb je er dus best wel snel weer uit! En dan mag van mij die Caiway failliet gaan met die belachelijk dure prijzen voor weinig

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611,
wat houd je tegen om weg te gaan bij Caiway?
En waarom moet je je TV met maar 1 scart ingang en geen DVB-C tuner weg doen? Je kan deze gewoon op de decoder aansluiten en digitale tv kijken, geen probleem.
Ik wens je veel succes met Canal Digitaal, over wie ook voldoende klachten te vinden zijn, o.a. op dit forum.

Feit is dat ik in Schiedam blij ben met Caiway, en niet zit opgescheept met Ziggo of UPC. Ik ben erg tevreden met de kabel tv van Caiway en juich ook toe hoe ze bezig zijn met o.a. HD kanalen. En het feit dat je geen CAM module of kaart moet hebben als je digitale tv wilt kijken als je tv wel een DVB-C tuner heeft is prima geregeld. Zelfs HD kanalen kan je zo ontvangen, als je de juiste DVB-C tuner hebt. Van mij mag Caiway zo doorgaan, nu alleen nog een nieuwe tv vinden met DVB-C HD tuner die mij bevalt......

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door sindela »

tot nu toe was ik ook tevreden met Caiway, maar het feit dat we nu verplicht worden apparatuur met DVB-C tuners te kopen is, bij de verplichte winkelnering als (monopolist) je via de kabel televisie wil kijken, een verkeerde keuze.
juich ook toe hoe ze bezig zijn met o.a. HD kanalen.
leg eens uit wat er dan wordt toegevoegd.....

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

sindela schreef:tot nu toe was ik ook tevreden met Caiway, maar het feit dat we nu verplicht worden apparatuur met DVB-C tuners te kopen is, bij de verplichte winkelnering als (monopolist) je via de kabel televisie wil kijken, een verkeerde keuze.
juich ook toe hoe ze bezig zijn met o.a. HD kanalen.
leg eens uit wat er dan wordt toegevoegd.....
Ned 1, 2 en 3 HD zaten al in het standaard pakket.
Deze week is daar Eurosport HD bij gekomen.
En er worden analoge zenders weggehaald om ruimte te maken voor HD zenders......

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door sindela »

Hoezo verplicht? Je hoeft helemaal geen nieuwe t.v. te kopen; een decoder is voldoende en ik vermoed dat de simpele uitvoering voor weinig of geen geld wordt aangeboden t.z.t.
De TV is nog te doen met een decoder
maar wat ik al eerder plaatste:
hoe moet dit straks met het opnemen van TV programma's via mijn redelijk nieuwe "analoge" harddisk-recorder met netwerk aansluiting en internettoegang. De optie om een digitale ontvanger erbij te gebruiken is geen optie omdat de programmering van de internetgids dan niet werkt en het niet mogelijk is om meerder opnames te plannen.
Je moet dan de 2e decoder op het kanaal zetten en dan handmatig op de "analoge" harddisk-recorder de tijd programmeren.
Een boekje bijhouden wanneer je wat opgenomen heb enz. omdat dan alleen de datum en tijd vermeld wordt.
Daar hebben we geen harddisk-recorder met netwerkaansluiting en internettoegang e.d. voor gekocht. Daarin mag de kabelleverancier Caiway iets tegenover zetten.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

vogels schreef:
we nu verplicht worden apparatuur met DVB-C tuners te kopen is
Hoezo verplicht? Je hoeft helemaal geen nieuwe t.v. te kopen; een decoder is voldoende en ik vermoed dat de simpele uitvoering voor weinig of geen geld wordt aangeboden t.z.t.
Als je nu digitale tv hebt van Caiway heb je waarschijnlijk al een decoder.
En mensen die een tv met een DVB-C kopen, doen misschien de decoder weg voor een leuk prijsje........................

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

sindela schreef:
Hoezo verplicht? Je hoeft helemaal geen nieuwe t.v. te kopen; een decoder is voldoende en ik vermoed dat de simpele uitvoering voor weinig of geen geld wordt aangeboden t.z.t.
De TV is nog te doen met een decoder
maar wat ik al eerder plaatste:
hoe moet dit straks met het opnemen van TV programma's via mijn redelijk nieuwe "analoge" harddisk-recorder met netwerk aansluiting en internettoegang. De optie om een digitale ontvanger erbij te gebruiken is geen optie omdat de programmering van de internetgids dan niet werkt en het niet mogelijk is om meerder opnames te plannen.
Je moet dan de 2e decoder op het kanaal zetten en dan handmatig op de "analoge" harddisk-recorder de tijd programmeren.
Een boekje bijhouden wanneer je wat opgenomen heb enz. omdat dan alleen de datum en tijd vermeld wordt.
Daar hebben we geen harddisk-recorder met netwerkaansluiting en internettoegang e.d. voor gekocht. Daarin mag de kabelleverancier Caiway iets tegenover zetten.
Voordeel is dan weer wel dat je een digitaal kanaal opneemt, wat bij mij een mooier beeld geeft. Nu zul je waarschijnlijk een analoog kanaal opnemen.
En ik weet niet hoeveel jij opneemt en hoe lang je dit bewaard, maar ik hoef geen administratie bij te houden van wat ik opneem, zoveel bijzonders is er toch niet op tv.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Een TV met 1 scartingang is niet voldoende als je naast de decoder ook nog je harddiskrecrder wil aansluiten. Vandaa dat ik dus ook een nieuwe TV nodig heb.

Ik zag trouwens op kabelraden.nl staan dat Ziggo op de vingers is getikt omdat ze tegen het advies van de programmaraden het aantal analoge (!) kanalen hebben teruggebracht van 34 naar 30.
Dan moet Caiway toch ook problemen (kunnen) krijgen!!

Ondertussen wil Plasterk die programmaraden laten vervangen door adviesorganen die door de kabelmaatschappijen zelf zijn ingesteld. Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gehoord.....

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611 schreef:Een TV met 1 scartingang is niet voldoende als je naast de decoder ook nog je harddiskrecrder wil aansluiten. Vandaa dat ik dus ook een nieuwe TV nodig heb.
Ik heb het nu als volgt:

Coax uit de muur -> decoder -> harddiskrecorder -> tv.
Met maar 1 scart in de tv.

Ricardo2611
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2009 09:43

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

suedje schreef:
Ricardo2611 schreef:Een TV met 1 scartingang is niet voldoende als je naast de decoder ook nog je harddiskrecrder wil aansluiten. Vandaa dat ik dus ook een nieuwe TV nodig heb.
Ik heb het nu als volgt:

Coax uit de muur -> decoder -> harddiskrecorder -> tv.
Met maar 1 scart in de tv.
en je wordt zo niet gedwongen op de TV te kijken wat je op de hardiskrecorder opneemt?

beun55
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2009 20:10

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door beun55 »

suedje
werk zeker bij de caiway

runnerpeter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2009 22:30

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door runnerpeter »

:twisted: :x We zijn inderdaad met handen en voeten aan Caiway gebonden. Ik heb 2 jaar geleden een analoge HD recorder gekocht die ik ook waarschijnlijk bij het grof vuil kan zetten. Ik heb wel een tweede decoder voor de slaapkamer en beneden een Samsung voor de HD. Helaas valt van de laatste gewoon niet op te nemen in tegenstelling tot wat caiway beweert. Ik heb wel beeld maar geen geluid, maar zodra ik opneem herkent de analoge HD recorder het signaal als een copy protected content. Dus kan hij worden afgeschreven!!!. Als ik de berichten op dit forum lees dan luistert men niet naar de klanten. Eigenlijk zouden we collectief moeten opzeggen misschien dat men dan wel luistert want zeg nou zelf, is het HD signaal nu zoveel scherper als het "gewone"digitale signaal? Ik vind van niet en daarin ben ik niet de enige.

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door Schorpioen »

suedje schreef:
sindela schreef:
Hoezo verplicht? Je hoeft helemaal geen nieuwe t.v. te kopen; een decoder is voldoende en ik vermoed dat de simpele uitvoering voor weinig of geen geld wordt aangeboden t.z.t.
De TV is nog te doen met een decoder
maar wat ik al eerder plaatste:
hoe moet dit straks met het opnemen van TV programma's via mijn redelijk nieuwe "analoge" harddisk-recorder met netwerk aansluiting en internettoegang. De optie om een digitale ontvanger erbij te gebruiken is geen optie omdat de programmering van de internetgids dan niet werkt en het niet mogelijk is om meerder opnames te plannen.
Je moet dan de 2e decoder op het kanaal zetten en dan handmatig op de "analoge" harddisk-recorder de tijd programmeren.
Een boekje bijhouden wanneer je wat opgenomen heb enz. omdat dan alleen de datum en tijd vermeld wordt.
Daar hebben we geen harddisk-recorder met netwerkaansluiting en internettoegang e.d. voor gekocht. Daarin mag de kabelleverancier Caiway iets tegenover zetten.
Voordeel is dan weer wel dat je een digitaal kanaal opneemt, wat bij mij een mooier beeld geeft. Nu zul je waarschijnlijk een analoog kanaal opnemen.
En ik weet niet hoeveel jij opneemt en hoe lang je dit bewaard, maar ik hoef geen administratie bij te houden van wat ik opneem, zoveel bijzonders is er toch niet op tv.
Nadeel is dat je niet de DVD-recorder kan programmeren, die is nu per week voorgeprogrammeerd, maar dat dit via de digitale ontvanger van CaiW moet gaan gebeuren.
Helaas werkt dit niet.
Wordt dus wel degelijk door CaiW op kosten gejaagd.
Suedje, je bent zo positief over de digitale zenders van CaiW.
Werk je daar of ben je grootaandeelhouder?

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Schorpioen schreef:Suedje, je bent zo positief over de digitale zenders van CaiW.
Werk je daar of ben je grootaandeelhouder?
En daar zijn we weer. Er is iemand die positief over een dienst/product is, die werkt er vast of heeft er financiele belangen bij.

Nee, ik werk er niet, ik woon in Schiedam en ben dus voor de kabel aangesloten bij Caiway.
Ik heb een tijdje geleden 1 maand Digitenne op proef gehad. Dat is goedkoper, maar de beeldkwaliteit was er ook naar, geluid liep net niet synchroon op een paar zaenders en als er een auto of brommer voorbij reed, gaf dit storing. De decoder was binnen 1 week terug.
1 buurman van mij heeft interactieve tv van KPN op een Full HD tv, maar zijn mond valt open als hij het beeld van ons ziet, op een HD Ready tv. Zoveel scherper, en dan kijk ik nog niet naar de HD kanalen.
Een andere buurman had een schotel hangen voordat eredivisie live en sport 1 via de kabel kon worden ontvangen. Hij was er tevreden over, totdat deze zendders digitaal via Cayway konden worden ontvangen, toen is hij direct overgestapt, vanwege de prijs en kwaliteit.

Nogmaals, het maakt mij niet uit hoe jullie kijken, maar het is hier nu 1 klaagzang op Caiway, en dat vind ik niet terecht. Een positief verhaal mag ook verteld worden, al wordt dat dan niet in dank afgenomen door sommigen hier.
Ik heb zelf ook een harddisk recorder, en ken dus ook het probleem van 1 zender kijken en een andere zender opnemen, maar ik ben aan het kijken naar een nieuwe tv, met DVB-C HD tuner erin, en ben er dan vanaf. Geeft inderdaad extra kosten. maar hier kies ik zelf voor. Er is ook zoiets als vooruitgang wat niet tegen te houden is. Anders hadden we nu allemaal nog sprieten op het dak en alleen Nederland 1, 2 en 3 te ontvangen.

suedje
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 nov 2009 17:07

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door suedje »

Ricardo2611 schreef:ik heb een TV zonder DVB-C tuner en maar 1 scart ingang-> dus vervangen
hardiskrecorder zonder tuner -> vervangen
2e recorder zonder tuner -> vervangen
Zo kost het kapitalen!

Ik heb ook een satteliet aansluiting, maar kreeg 35 kanalen via de kabel voor 7.95. Dus waarom op satteliet overgaan. Totdat Caiway het overnam. Nu betaal ik al 12.95 en kan steeds minder.

Als ik dan toch digitaal moet, ga en ben, dan is de stap naar satteliet wel heel erg klein geworden, en financieel wordt dat ook wel interessant dan! Dat kan ik toch wel aanraden, de satteliet heeft mij 100 a 150 euro gekost. Dat heb je er dus best wel snel weer uit! En dan mag van mij die Caiway failliet gaan met die belachelijk dure prijzen voor weinig

Ricardo 2611, om hier nog even op terug te komen, bij de schotel zit/hoort ook een decoder. Hoeveel tv's kan je daarop aansluiten? En als je een tv en een recorder erop aansluit, kan je dan 1 zender kijken en een andere zender opnemen? Hoe is de beeldkwaliteit t.o.v. de kabel? En ook niet onbelangrijk, wat zijn de kosten van TV via de schotel?
Misschien heb jij punten die mij te overtuigen om op een schotel over te stappen?

Gesloten