LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Bij loewe bleef het bij de lijntrafo's en meestal was deze wel te repareren. Als in de philips de trafo(overens het zelfde merk eldor) explodeerde, was dat toestel direct totall loss. Verder fikte niet de netschakelaars uit de tv's, was de voeding gewoon net-gescheiden(wat bij meten in het toestel wel zo handig is)

Toegegeven, loewe is absoluut niet mijn favoriet, maar toch beter dan philips. Panasonic vind ik een goed merk. Thomson ook, al ging daar ook wel eens fout maar geen absurde fouten/uitval percentage. Heb zelf een tv met een thomson buis, en die geeft stukke beter beeld dan de philipsen die ik vroeger had.

Laatst nog gelezen(niet zelf meegemaakt):
Er was 5 jaar terug een philips toestel(28pw6006) waar 2 buizen in gebruikt werden. De ene variant zat een thomson, de ander een philips. Philips buizen leggen in één keer het loodje(bijv. 1 dag buiten de garantie totaal niks meer) en een thomson geleidelijk(minder emissie na een tijdje). Nu gaat die thomson dus stukke langer mee(algemeen), dus hebben ze er een schakeling ingezet die het toestel in protectie doet springen als de buis een beetje emissie verliest, pats het toestel in protectie. Zo gaat een philips mét goede buis dus ook niet lang mee. Zonder die protectie duurt het opwarmen slechts iets langer voor die buis.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb nu 9 jaar een Philips Matchline breedbeeld tv en nooit problemen gehad, er zitten bij ieder merk een paar maandagmorgen modellen is niet te voorkomen.

Jeroen Schuman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2009 20:06

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Jeroen Schuman »

Ik heb ook een HD recorder van Philips, made in een of ander apenland.
De kwaliteit gaat wel degelijk ten koste van het buiten Europa laten produceren van deze "Bagger"

De DVDR725H die ik heb start regelmatig niet op.
De datum verspringt regelmatig een dag vooruit, dwz op zondag heeft hij het al maandag.
Tijdens de menu's worden commando's van de afstandsbediening slecht verwerkt.
Soms duurt het 30 seconden eer het apparaat door had, dat er een commando gegeven was.

Het apparaat is nog geen 4 jaar oud en eigenlijk volstrekt waardeloos.
Dit is echt het laatste Philips product dat ik van deze Aziatische dozenschuiver gekocht heb.
Meneer Philips, de kwaliteit van de in Europa ( de 12 oorspronkele EEG landen) geproduceerde producten was prima, maar sinds alles vanwege de simplicity naar het verre oosten moest is de kwaliteit navenant.
Voldoe aan je sociale verplichting om hier fabrieken open te houden en mensen een eerlijk bestaan te kunnen. Produceer hier weer "eerlijke" producten tegen een "eerlijke" prijs.

Dus waar blijven de "Max Havelaar" DVD-recorders van Philips gemaakt in het Belgische Hasselt??
De CD-spelers uit deze fabriek waren onverwoestbaar, getuige mijn CD-650 uit 1987, die nooit kapot is geweest, nooit een lens is gereinigd (!!) en het na bijna 22 jaar nog perfect doet.
Ok, het apparaat kostte toen wel een paar centen, (949 NLG) maar dan heb je ook een stukje kwaliteit. Tegenwoordig mag je blij zijn dat je 22 maanden met zo'n apparaat doet.

Kwaliteit mag best een paar centjes meer kosten, dan die (gezien hun inferieure kwaliteit veel te dure) Aziatische rommel voorzien van een Philips-sticker.
Mijn DVDR725H wordt nog dit jaar vervangen door iets anders, (JVC of Panasonic) maar een ding staan vast:

NOOIT MEER EEN PHILIPS

Een passende slogan is dan ook:

PHILIPS - NO(N)SENSE AND STUPIDITY
Laatst gewijzigd door Jeroen Schuman op 05 okt 2009 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Er zijn er maar een paar die echt goed zijn: Panasonic, Sony en Pioneer.
Philips geeft het niet voor niets uit handen, ze weten drommels goed hoe slecht ze zijn! Deze foto is gemaakt bij een handelaar waar al die rommel is teruggekomen en al is vervangen door een echte!
Bijlagen
philips zooi1.JPG
philips zooi1.JPG (61.54 KiB) 2056 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Jeroen Schuman
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2009 20:06

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Jeroen Schuman »

Die rechtse onderaan de stapel is inderdaad zo'n waardeloze DVDR725H.
Het zegt genoeg.......

Als ik een andere HDD recorder heb, dan open ik de Philips met behulp van de waterpomptang (gaat sneller dan schroeven), en gaat de HDD er uit.
Dan maar eens kijken of deze nog te formatteren is voor PC toepassingen.
Helaas heb ik geen 9 kg hamer tot mijn beschikking om te rest te "verwerken".

Eind jaren 80, begin jaren 90 waren Philips CD-spelers echt superieur aan die van Sony. Waar bij Sony de CD oversloeg ging een Philips gewoon door.
En als bij een Philips de CD oversloeg, dan was je schijfje ook beschadigd of ernstig vervuild.
Philips won het van Sony niet qua mogelijkheden, maar wel qua geluidskwaliteit en foutcorrectie-systeem.
Philips kan het heus wel, maar dan worden de producten te duur, en zijn de marges in hun ogen te laag.
Vanwege winstbejag is gekozen om hier in Europa alle fabrieken dicht te gooien en bagger te kopen in Azië voorzien van een Philips-sticker.
Daar is niks mis mee zolang die rommel daar lokaal verkocht wordt en niet de EU binnen komt.

Waar zijn de goede ouderwetse invoerrechten gebleven, deze zouden de Aziatische rommel van Philips mistens het 3 voudige moeten laten kosten, van de in de EU geproduceerde vergelijkbare producten.

PHILIPS - NO(N)SENSE AND STUPIDITY

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

@="Jeroen Schuman"]
Die rechtse onderaan de stapel is inderdaad zo'n waardeloze DVDR725H.
Het zegt genoeg.......
Tja, Philips, ooit een wereldfirma op electronica gebied nu een baggerproducent.

Als ik een andere HDD recorder heb, dan open ik de Philips met behulp van de waterpomptang (gaat sneller dan schroeven), en gaat de HDD er uit.
Dan maar eens kijken of deze nog te formatteren is voor PC toepassingen.
Helaas heb ik geen 9 kg hamer tot mijn beschikking om te rest te "verwerken".
Heb toevallig zo'n 9 kg hamer gekocht! Lenen ? Om beurten een dreun erop geven!

Eind jaren 80, begin jaren 90 waren Philips CD-spelers echt superieur aan die van Sony. Waar bij Sony de CD oversloeg ging een Philips gewoon door.
En als bij een Philips de CD oversloeg, dan was je schijfje ook beschadigd of ernstig vervuild.
Philips won het van Sony niet qua mogelijkheden, maar wel qua geluidskwaliteit en foutcorrectie-systeem.
Philips kan het heus wel, maar dan worden de producten te duur, en zijn de marges in hun ogen te laag.
Vanwege winstbejag is gekozen om hier in Europa alle fabrieken dicht te gooien en bagger te kopen in Azië voorzien van een Philips-sticker.
Daar is niks mis mee zolang die rommel daar lokaal verkocht wordt en niet de EU binnen komt.
Mijn vervanger van de DR 990 is een Philips 3460 die mij als pleister op de wonde met 30% korting werd aangeboden. Nou, had ik het maar niet geaccepteerd. Wat een ellende! Dat gammele k*tlaadje komt er zelden uit en bijna altijd moet ik op mijn knieën om er tikken op te geven en maar blijven proberen. Vorige week was ook mijn DVD ingeslikt en moest ik die kast ar af schroeven. Nou, dan zie je nog niet waar die disc ligt want alles is in een plastic behuizing weggemoffeld. Op zijn kop gehouden en maar schudden totdat dat ding er weer uitkwam. Ik ga morgen een Panasonic DMR EH 69 kopen en hoop dat dit ding eens werkt hoe het hoort.
Dat onding wilde mijn jongste zoon wel hebben, dus komt hij binnenkort wel met zijn belevenissen. Ik heb hem gewaarschuwd, maar ja, eigenwijs he! :-))

Waar zijn de goede ouderwetse invoerrechten gebleven, deze zouden de Aziatische rommel van Philips mistens het 3 voudige moeten laten kosten, van de in de EU geproduceerde vergelijkbare producten.
Ook een oplossing!



PHILIPS - NO(N)SENSE AND STUPIDITY[/quote]

scootie
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2008 19:48

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door scootie »

Philips is gestopt met de productie van CE in noord amerika,zuid amerika,nieuw zeeland en australie wegens groot succes,nu maar wachten op euopa.

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

scootie schreef:Philips is gestopt met de productie van CE in noord amerika,zuid amerika,nieuw zeeland en australie wegens groot succes,nu maar wachten op euopa.
Tja, als je prutrommel produceert, dan is er geen andere weg. Philips heeft nog lang geteerd op oude glorie maar wat het tegenwoordig produceert is gewoon onacceptabel. Er zit bij Philips voldoende technische kennis, maar de productie deugt niet.
Mijn oudste zoon heeft een Philips DVD recorder waarvan de lade vast kwam te zitten en dat overkwam mij ook met de Philips DVDR 3460. Niet 1x maar bijna iedere keer als ik dat ding gebruikte.
Bij mijn nieuwe Panasonic DMR EH 69 functioneert alles naar behoren.
Ook de lade komt feilloos naar buiten en gaat even feilloos weer naar binnen.
t Lijkt "normaal "maar bij Philips heeft men dat nog steeds niet door. Ook de "kom"waarin de DVD/CD komt te liggen is iets dieper dan die bij de Philips zodat de disc niet kan wegglijden of verkeerd kan worden ingelegd. Kleinigheden, maar wel belangrijk !

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Dacht dat philips helemaal gestopt is met dvd/hdd recorders?
He
b het idee dat dit merk weer de betere kant op gaat, de laatste philips lcd's schijnen toch niet slecht te zijn. Maar panasonic plasma blijft mooier :P

Probleem is dat mensen bij philips vaak nog denken aan topkwaliteit, en gewoon blind zo'n recorder kopen. Daarbij zijn ze ook niet goedkoop, weer een rede waarom men sneller denkt dat het goede kwaliteit is. Dus niet.

van der Wardt
Berichten: 154
Lid geworden op: 23 okt 2007 20:02

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door van der Wardt »

gastje13 schreef:Dacht dat philips helemaal gestopt is met dvd/hdd recorders?
He
b het idee dat dit merk weer de betere kant op gaat, de laatste philips lcd's schijnen toch niet slecht te zijn. Maar panasonic plasma blijft mooier :P

Probleem is dat mensen bij philips vaak nog denken aan topkwaliteit, en gewoon blind zo'n recorder kopen. Daarbij zijn ze ook niet goedkoop, weer een rede waarom men sneller denkt dat het goede kwaliteit is. Dus niet.
Dat had ik ook gehoord. Nog niet dat het met alle consumenten producten zou stoppen in die landen.
Philips TV zijn gewoon goed. Nog wel tenminste.
Zodra Philips iets moet fabriceren met draaiende en bewegende onderdelen dan wordt het allemaal prutswerk en slap. Nooit zie je bij Philips lekker stevige loopwerken of CD/DVD lades. Dat was al zo met hun platenspelers en had zijn vervolg met de casetterecorders en DVD recorders/spelers.
Ik heb een 15 jaar oude Meridian CD speler staan (Engels spul) en dat ding is onverwoestbaar. De lade incl. laserunit loopt op stalen stangen in en uit en alles is van spuitgoed aluminium incl de gehele behuizing. Er zitten wel 4 Philips DACS in!
Zulke kwaliteit heb ik bij Philips nog nooit gezien, ook niet bij hun top producten zoals de Matchline !

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door gastje13 »

Nou, na 3 jaar en twee maanden is ook mijn panasonic naar de **** gegaan :evil: Had ik niet verwacht, maar ook dit merk kan kapot, tis en blijft elektronica uiteraard.

De drive probeert met wat gepiep wat, maar de dvd gaat niet draaien.

5Jaar garantie gelukkig, ben benieuwd hoe de service is.

Saskia1989vw
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2010 15:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Saskia1989vw »

van verschillende dvd spelers die ik gezien heb van Philips vind ik goed.

Gesloten