LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde smsjes van 7733

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
smscrazy
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2009 11:55

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door smscrazy »

goedendag,

Ten eerste reageer niet op die smsjes, even een vraag komen ze van een datingchat?

Weten jullie zeker dat het betaalde smsjes zijn die jullie krijgen? staat er niet ( gratis bericht ) bij?

Ten eerste ik kan niet verklaren hoe jullie zomaar smsjes kunnen krijgen bij onze chats kan dat namelijk niet maja wij zitten ook op hele andere shortkode.

Verder werkt het meestal zo:

- je smst naar zo een nummer ( bij sommige shortkodes is het ook zo dat je betaalt voor je bericht wat je verstuurt dus niet alleen betalen voor ontvangen berichten)

- op het moment dat jij een bericht stuurt kunnen sommige chats je nog 2 of 3 betaalde berichten terugsturen, die blijven meestal 24 tot 48 uur beschikbaar en dan vervallen ze.

- vanaf dat moment kunnen ze geen betaalde berichten meer sturen alleen gratis berichten zolang je in het systeem staat.

- zodra je weer bv stop stuurt en ze geven geen gehoor aan je stop opdracht wat wel zou moeten trouwens !! dan staan er dus weer 2 a 3 betaalde smsjes open.

Dus kort samengevat reageer niet meer en blijf je zomaar betaalde berichten ontvangen leg dan een klacht bij de opta neer.

wilma schuurs
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2009 12:12

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door wilma schuurs »

Hallo
Ik ben ook een van allen die door zon sms dienst ongevraagt is benaderd. Deze grap kost mijn nu al meer dan 100,00 euros heb van alles al aan gedaan , maar toch ze blijven komen de sms . Ik hoop dat ze de providers maar eens goed aan moeten pakken , en niet maar zo je 06 nummer door geven aan jan en alleman.Ik heb nu de smsdienstenfilter.nl uit geprobeerdt tot nu is het rustig maar voor hoe lang .Kan mijn iemand zeggen hoe je zo iets op lost zo dat je geld weer terug krijgt .
groetjes wilma s

diny1
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2005 11:17

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door diny1 »

Ik had dat ook, ik had een prepaidkaart en iedere week ontving ik een onzinnig plaatje en werd er 1,30 van mijn kaart afgehaald, heb er van alles aan geprobeerd te doen, maar niks hielp.

Ik heb toen een ander goedkoop prepaid toestel gekocht met een nieuw nummer, de eerste tijd werd er nog steeds op dat andere toestel gesmsd van u heeft niet genoeg saldo, nu kunt u het bericht niet ontvangen, ja aan me hoela, ga toch niet betalen voor wat ik nooit heb aangevraagd.

Ik bel alleen maar met het toestel, sms noooooooit, weet niet eens hoe dat werkt, kom op zeg, OPGELICHT wordt je echt waar.

Maar je kunt je schijnbaar nu afmelden via internet voor alles, misschien weet iemand hier hoe dat moet.

vr.gr. diny

diny1
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 jan 2005 11:17

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door diny1 »

Oh ja, geef nooooooit je 06 nummer op internet, ik had dat toestel gekocht met 10 euro prepaid tegoed, ik zet hem aan, krijg je maar 4 euro en de rest moest je van de kpn invullen, ook je nieuwe 06 nummer, dan kreeg je die 6 euro erbij, nou laten ze die 6 euro maar in hun reet douwen, mijn 06 nummer maak ik niet bekend aan organisaties.

vr.gr. diny

d.vdgraaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2009 22:11

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door d.vdgraaf »

Gisteren 10-11-2009 ontving ik zonder me aangemeld te hebben voor een smsdienst een sms met de tekst "U bent nu aangemeld voor onze sms service. Vanaf nu ontvangt u één mop per dag. Om deze service te beeindigen SMS Game Afmelden naar 7733. 1.50 pob." Erg leuk dacht ik, maar wat moet ik hier mee, Omdat ik me nooit aangemeld heb besloot ik me ook niet af te melden, En wat schetse mijn verbazing, Vandaag geen mop ontvangen...
Ik weet niet wie er achter 7733 zit, maar naar mijn mening zit de persoon zo erg om geld verlegen dat die willekeurige 06 nummers zo een bericht stuurd, Van iedere persoon die op dit sms'je reageerd ontvangt de betreffende persoon zonder er verder iets voor te hoeven doen geld.
Voor hem dus een Win Win situatie, Voor de gedupeerde die terug SMS'en een financiele strop.

Jopiojopio
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 mar 2007 17:35

Re: Ongevraagde smsjes van 7733

Ongelezen bericht door Jopiojopio »

is er iemand die kan zeggen waar ik erachter kan komen wie achter die 7733 zit?

ook ik heb namelijk ongevraagd een sms-je gehad dat ik mij aangemeld heb voor de mop van de dag (dat heb ik dus absoluut niet, dat kan ik bewijzen) en dagelijks een betaald sms-je zal krijgen.

ik zou deze mijnheer graag even op willen zoeken en er graag even voor willen zorgen dat hij nooit meer een e-mailtje kan typen, hoogstens in kan spreken.

hiermee kan ik voorkomen dat er nog meer mensen door dit figuur belazerd worden.

wie oh wie helpt?

Gesloten