Aan het blijven omdraaien van de zaken kan ik net zo hard mee doen. Als u mij verwijt deze kwestie af te zwakken, kan ik net zo goed aangeven dat u deze zaak enorm overdrijft.Hippo1 schreef: D2Freak30,
U bagatelliseert de zaak.
Ik heb al aangegeven dat het mij niet alleen te doen is om de overlast die mijn dochter heeft ondervonden, maar vooral dat ik het een onverdraaglijke gedachte vind dat in dit land iedere malloot zo maar iedereen van allerlei onfrisse zaken mag beschuldigen en daarbij ook nog eens voledige bescherming geniet.
Feit blijft dat de zaak nu is afgedaan, maar dat u van mening bent recht te hebben op de identiteit van de tipgever. Dat heeft u niet. Punt.
En hoe neemt een instantie dan contact op met een anonieme tipgever? Dat is juist het punt, de anonieme tipgever blijft anoniem. Dus contact achteraf is niet mogelijk. Wat rest zon instantie dan? Of ze laten de tip liggen, of ze doen er onderzoek naar. In uw geval is er gekozen voor het laatste. Nogmaals, uw dochter is niet beschuldigd, er is, zoals ik uit uw verhaal op kan maken, netjes gevraagd of zij het beroep van dame van plezier uitoefende. Dat dit u tegen de borst stoot, daar kan ik me iets bij voorstellen.Hippo1 schreef: Wat die anonieme meldingen betreft en mijn voorstel om daar beperkende voorwaarden aan te verbinden, kan ik alleen maar concluderen dat u mijn voorstel niet goed gelezen hebt, dan wel niet helemaal begrepen.
" Door de anonimiteit weg te halen vervallen we daarmee in het oude patroon en zullen er minder aangiftes komen, dat klopt. Maar er zal ook heel veel misdaad door de vingers gezien worden omdat mensen geen aangifte meer durven te doen. Ik word liever 1 keer vals beschuldigd dan dat een crimineel ongestoord zijn gang kan gaan.gedaan."
Mijn voorstel is niet om de anonimiteit op te heffen, maar om deze pas te garanderen als gebleken is dat de tip werkelijk serieus is en ondersteund wordt door onderbouwing door de tipgever zelf.
Of de Belastingdienst 'gewoon' haar werk heeft gedaan valt nog te bezien. Ik weet voorlopig niet welke richtlijnen er bestaan op dit terrein en dus ook niet of die al dan niet zijn geschonden. Ik zou in ieder geval heel wat zorgvuldiger te werk zijn gegaan.
Als u daarna aangeeft dat er snel de conclusie is getrokken door betreffende controleurs dat de tip niet gegrond was en er daarna excuses zijn gemaakt, wat wil je dan nog meer? Nogmaals, de identiteit van de tipgever is vaak niet bekend omdat dit anoniem gebeurd. Bovendien heeft u geen recht op de identiteit van deze persoon, hoezeer u het daar ook niet mee eens bent.
Omdat u aangeeft dat er dingen zijn die u niet kunt noemen in deze zaak speelt u geen open kaart. Daarom hebben wij onvoldoende informatie om inhoudelijk op de zaak in te gaan. Ik stel daarom voor dat u alle feiten bekend maakt in deze zaak.
Valt dit ook niet onder het anoniem plaatsen van smaad en laster? Ook al noemt u geen namen?Hippo1 schreef:Overigens weet ik met vrij grote zekerheid wie de brief heeft geschreven. De betreffende persoon woont in hetzelfde portiek als mijn dochter en staat bij de woningbouwvereniging bekend als notoir lastpak en probleemveroorzaakster. Ik heb haar, toen ik nog niet wist dat de melding per brief was gedaan, op de vrouw af gevraagd of zij de belastingdienst had gebeld, hetgeen ze ontkende. Wat ze in het korte gesprek vervolgens te berde bracht was van dien aard dat ik maar één conclusie kon trekken: zij was het.
En dit ook niet? Het zijn beide behoorlijke aannames aangezien geen van 2 bewezen is. U heeft zelf uw conclusies getrokken, maar dat mag dan wel?Hippo1 schreef:De vrouw in kwestie heeft er ook geen been in gezien om in de buurt dezelfde kwalijke laster te ventileren als ze in de brief naar de Belastingdienst heeft gedaan.
Gevolg is geweest dat enkele Marokkaanse jochies stenen en aarde tegen de ramen van het huis van mijn dochter hebben gegooid.
Fijn hè, zo'n buurvrouw. En dat moeten we dan maar gewoon zo door laten gaan.
De pot verwijt de kerel...