LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Chiron, ik denk dat je mijn boodschap verkeerd begrijpt. Dit is gericht aan de spaarders die de schuld aan Lakeman en de oorspronkelijke slachtoffers ( koopsom polis/hypotheek/lening) geven. Deze oorspronkelijke slachtoffers konden geen kant meer uit, terwijl vele van de spaarders elk moment hun geld konden weghalen, maar dat om hun eigen reden niet deden.

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

A_A, bedankt voor je toelichting. Ik deel je standpunt.

Zeilkuif
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2009 15:08

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Zeilkuif »

Amsterdam_Atlanta schreef:Chiron, ik denk dat je mijn boodschap verkeerd begrijpt. Dit is gericht aan de spaarders die de schuld aan Lakeman en de oorspronkelijke slachtoffers ( koopsom polis/hypotheek/lening) geven. Deze oorspronkelijke slachtoffers konden geen kant meer uit, terwijl vele van de spaarders elk moment hun geld konden weghalen, maar dat om hun eigen reden niet deden.
En hier geef je precies weer wat je intentie is. Iedere spaarder die zijn geld (gedeeltelijk) kwijt is, heeft dat aan zichzelf te danken, maar iedereen die een hypotheeklening neemt bij diezelfde bank is een slachtoffer?! Wat een flauwekul. Zonder die "domme" spaarders hadden degenen die een lening namen nooit bij DSB een lening gekregen. En zonder die "domme" spaarders hadden dus al die mensen met leningen geen problemen gehad. Heel kort door de bocht dus: door die "domme" spaarders ben "ik" als hypotheekgever gedupeerd!
Kijk vooral nooit naar jezelf, maar verwijt je fouten altijd een ander. "Geweldig" toch?!

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Daar gaat zeilkuif, met zijn ongenuanceerde praat. Natuurlijk heeft een hypotheeknemer een verantwoordelijkheid, net zoals, een bank een zorgplicht heeft, niet mag misleiden, en transparant moet zijn.
Vraag aan jou zeilkuif: een spaarder kon toch in principe op elk moment zijn geld weghalen?
O, ja, de spaarder zat bij een bank, die even internet bankieren onbereikbaar maakt, en een afdeling kakelende kippen die er voor zorgt dat de 'hebzuchtige' spaarder zijn geld laat staan. En beste spaarder, jij verwacht toch ook dat de staat de regeling nakomt om je, je geld terug te geven!!!!!!!
Waarom mag dan een hypotheeknemer/lener niet verwachten dat hij beschermd wordt zoals wettelijk is geregeld.
Over Hypocrisie gesproken.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Domme spaarders zijn er niet. Sparen is niet dom. Sparen is vergroten van financiele onafhankelijk.

De domoren zitten onder de leners.
Lenen heeft als doel meer geld uitgeven dan je hebt. Niet altijd dom maar in het geval van consumptief krediet wel.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

1. Als de staat eerst eens iedereen die nog geld tegoed had uit zou betalen, dan zouden die alvast geholpen zijn, en zijn 70% is dan al opgelost.

2. alle mensen met een te hoge hypotheek, opnieuw huizen taxeren en daarvan een nieuwe ( redelijke ) hypotheekvorm afsluiten bij een goede hypotheek verstrekker.

3. Mensen met een lening, een normaal termijn bedrag laten betalen en het geld wat hieruit komt gebruiken om gemaakte kosten in te lossen.

Ook wat uit de hypotheek aflossing komt gelijdelijk terug terug betalen aan gemaakte kosten.
Het duurt wel een poos voordat alle kosten gedekt zijn, maar tenslotte heeft de regering het zelf zover laten komen.
Ik vind dus ook dat de regering die de mensen moeten beschermen best wel wat mogen doen, om de mensen te helpen, en niet alleen leeg te zuigen met belastingen.

groetjes
Eagle

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Inderdaad zijn er geen 'domme' spaarders. Wel mensen die niet heel slim waren hun geld aan DSB toe te vertrouwen, alhowel de meeste zijn gedekt. Wat wel te bergijpen is als door de sterke verwevenheid tussen politiek en commercie, mensen niet meer kunnen vertrouwen op de controlerende functies van parlement, financiele instanties en overheid.
Wat de leners betreft zijn ze inderdaad met open ogen ingetuind. Leners moeten echter erop kunnen vertrouwen dat toezicht op de DSB werkt en ze dus niet belazerd worden!!!!!

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Consumentt schreef:Domme spaarders zijn er niet. Sparen is niet dom. Sparen is vergroten van financiele onafhankelijk.

De domoren zitten onder de leners.
Lenen heeft als doel meer geld uitgeven dan je hebt. Niet altijd dom maar in het geval van consumptief krediet wel.
Bedankt voor de opsteker. :shock: Als ondernemer heb ik in goede tijden een consumptief (doorlopend) krediet afgesloten wat ik in slechte tijden nodig kan hebben, maar dan vermoedelijk niet zou krijgen. Ik denk overigens dat gedupeerden van DSB niet echt op moraalridders zitten te wachten.

schaw
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2009 20:39

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door schaw »

Ik vind dat Lakeman gelijk heeft gehad met zijn oproep.
Lakeman is volgens mij een van de weinige die bedrijven die de wet overtreden durft te noemen en actie neemt.
De failliet van DSB komt door de handelswijze van DSB en de oproep van Lakeman was slechts het zetje dat nodig was.
Als je nu weet dat DSB veel te hoge hypotheken verstrekte kan je nagaan dat het een keer fout moet gaan.
Het is de laksheid van DNB dat er niet eerder is ingegrepen, ze hadden er al mensen zitten en hebben niets gedaan aan het omzetten van de deposito garantie rekeningen naar een gewone rekening, dat is de spaarders in de val laten lopen en je ogen sluiten.
Het is tijd dat de DNB producten die geen duidelijke dekking hebben verbieden, dan kan er ook geen bank omvallen en komt er ook een einde aan de bonussen omdat de winsten wat lager zullen zijn en er geen bonussen kunnen worden betaald op winsten die nog gemaakt moeten worden.
Met mensen zoals Lakeman is er minder Icesafe en minder DSB wie is daar tegen?

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Janny »

sorry marieke,
helaas heb ik juist heel veel gelezen, en dicht bij de waarheid komen doet schijnbaar pijn.
.Fred gedupeerd
En een baantje bij de Hema? nee dank u, kan me gelukkig nog zonder bijbaantje redden.
vriendelijke groet, Janny

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Juffrouw Janny,
Tussen heel veel lezen en begrijpen wat er staat zit nog wel eens een onoverbrugbare kloof tussen. Snapt u wat ik bedoel ? Er zijn op dit forum nog een paar leuke topic's over huishoudelijke artikelen. Daar kunt u op uw eigen niveau meepraten over zaken waar u wel verstand van hebt

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

En wat is er mis met een baantje bij de Hema!!!!
Schande Janny. mensen werken hard voor hun geld, en overigens juist bij die hardwerkende mensen die eind van de maand de touwtjes aan elkaar knopen, heeft jou goroe vriendje de boel belazerd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Janny »

Juffrouw Janny,
Tussen heel veel lezen en begrijpen wat er staat zit nog wel eens een onoverbrugbare kloof tussen. Snapt u wat ik bedoel ? Er zijn op dit forum nog een paar leuke topic's over huishoudelijke artikelen. Daar kunt u op uw eigen niveau meepraten over zaken waar u wel verstand van hebt
Chiron
Ja, ik snap wat u bedoeld, En waarom zou ik op een huishoud topic moeten fungeren? Het verbaast me dat u weet welk niveau ik heb.O ja, uiteraard, dat maakt u op uit de antwoorden die ik gaf. Goed gedaan jochie.En op uw niveau is het dus gebruikelijk mensen die u niet kent met "juffrouw" aan te spreken? Ik ken dat gebruik namelijk niet, vandaar.Leg me allemaal maar niet uit want het hoort niet bij deze topic, het vervuild namelijk om op dit niveau te communiseren.
Misschien kom ik u nog een keer tegen op mijn niveau, maar waarschijnlijk zal dat niet zijn, gezien uw reacties. Krijg geen pijn in je nek.
Amsterdam_Atlanta
Sorry, Stond ik op uw tenen? Ik dacht dat uw reactie naar mij toe alles, behalve terecht was, bovendien blijf ik achter mijn standpunt staan, dat mensen die meer uitgeven dan ze aan inkomen binnenkrijgen onverstandig met hun financien omgaan.Of u dat nou vleiend vind of niet.
En het woord bijbaantje slaat allerminst op het door u genoemde bedrijf, maar op het feit dat ik niet meer hoef te werken. Het heeft niets met mijn echtgenoot te maken welke werkzaamheden hij of ik ook doen ,of wat dan ook.
Echter ik zal hier mijn CV niet plaatsen.het is niet zinvol.
NN
En ja , Dhr lakeman heeft voor zijn beurt gesproken en daardoor veel zaken in een stroomversnelling gebracht waardoor er veel schepen zijn vergaan, die anders door goed overleg gered hadden kunnen worden.
vriendelijke groet Janny

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Juffrouw Janny,
U leest niet goed. Bepaalde woorden pakt u niet op. Juffrouw Janny is een personage uit Jiskefet. Er is niet gesproken over een bijbaantje.
Fred Gedupeerde en niet Amsterdam_Atlanta sprak over een job voor u bij de Hema. Dit illusteert dat u niet snapt wat er geschreven is en u verwart zaken met elkaar. En u, u gaat iedereen haarfijn uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt ? In ieder geval is het wel heel fijn voor u dat u uw financiele huishouding op orde hebt en dat u niet hoeft te werken. André Rouvoets zou maar wat trots op u zijn. Dááág.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Janny »

Amsterdam_Atlanta schreef:En wat is er mis met een baantje bij de Hema!!!!
Schande Janny. mensen werken hard voor hun geld, en overigens juist bij die hardwerkende mensen die eind van de maand de touwtjes aan elkaar knopen, heeft jou goroe vriendje de boel belazerd.
.
Fred gedupeerd
En een baantje bij de Hema? nee dank u, kan me gelukkig nog zonder bijbaantje redden.
vriendelijke groet, Janny
chiroc, op bovenstaande delen reageerde ik. janny
Chiroc, heeft u weleens van mensen gehoord die niet meer kunnen werken? Moet u hen eens vragen hoe dat is? Ik kan u vertellen , HEEL moeilijk. Maar dat wil niet zeggen dat hun verstand gelijk ook naar de vuilnisbak is verdwenen.
groet Janny

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Chiron »

Nu is uw niveau mij helemaal duidelijk. U bent gewoon een uitkeringstrekker die uit frustratie afgeeft op mensen die zo gezond zijn dat ze moeten blijven werken tot ze neervallen om schulden af te lossen waar ze op een ransige manier zijn ingeluisd.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Janny, jij stond verre van op mijn tenen, of je bent zo een licht gewicht dat ik het niets voelde of door had. Zoals je wellicht door hebt, heb ik mijn tijd goed besteed aan een goede opleiding, dito werk, en ben redelijk financieel onafhankelijk. Daar ik ook als mens verder ontwikkeld ben, heb ik in tegenstelling tot jou geen behoefte, hardwerkende mensen, van welk nivo dan ook, neer te sabbelen.
Zelfs personen zoals jij niet, met jou heb ik meer medelijden, dat je, je niet een keer voor de spiegel afvraagt wat voor nuttigs je eigenlijk bijdraagt.

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Nu is uw niveau mij helemaal duidelijk. U bent gewoon een uitkeringstrekker die uit frustratie afgeeft op mensen die zo gezond zijn dat ze moeten blijven werken tot ze neervallen om schulden af te lossen waar ze op een ransige manier zijn ingeluisd.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
En die schulden heb je zelf gemaakt, dus logisch dat je ze moet aflossen. Je had er ook voor kunnen kiezen om met iets minder genoegen te nemen en geen schulden te maken.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door Janny »

gelukkig, nu is het voor iedereen duidelijk waar iedereen staat. Niveau bepaald en afgebakend.
En laat ik het nou niemand kwalijk nemen die op deze manier reageerd.ik ben totaal niet gefrustreerd over welke situatie dan ook. Ik ben gelukkig in mijn situatie,ik hoop van jullie op je eigen plek hetzelfde.
Mijn situatie is jammer genoeg door niemand van jullie goed geínterpreteerd, en waar ik ook verder geen duidelijkheid in zal verschaffen .
Heel veel sterkte gewenst met het oplossen van jullie problemen. groet janny :)

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Lakeman toch aansprakelijk voor consequenties DSB?

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Even ter info voor sommigen "Juffrouw Janny" was in haar werkzame leven , gediplomeerd Makelaar dus een HBO-opleiding.

Destijds heeft zij in de Dexia affaire veel mensen voorzien van bruikbare adviezen. Dus iets meer respect verdient deze dame wel.

Gesloten