Dat is een open norm. Het zal afhangen van het geval. Als je een old time laat repareren kan dat langer duren doordat men echt naar onderdelen moet zoeken dan bij een nieuw product. In twee Europese landen is dit wettelijk geregeld op twee en vier weken. Ik ga altijd uit van zes weken.mauricevv schreef:Wat is een te lange wacht termijn?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer reparatie
Re: Acer reparatie
Ik vertel niks anders dan de waarheid en de realiteit.En de teksten van BBCS zijn nou niet echt een aanwinst voor dit forum, naar mijn idee. Enige wat je zit te doen is de boel opstoken en totaal geen advies geven.
Heb net het juridisch loket gebeld en volgens hun moet er in de algemene voorwaarden staan hoe lang de reparatie maximaal mag duren. Ik ben ernaar op zoek, maar ik kan het tot nu toe nog niet vinden.
Als iemand niets te doen heeft?
En als ze die termijn hebben overschreden kan ik een aangetekende brief sturen, waarvan het juridisch loket een voorbeeld heeft gestuurd, waarin staat dat ik verzoek om een vervangende laptop omdat zij zich niet hebben gehouden aan de voorwaarden.
Als iemand niets te doen heeft?
En als ze die termijn hebben overschreden kan ik een aangetekende brief sturen, waarvan het juridisch loket een voorbeeld heeft gestuurd, waarin staat dat ik verzoek om een vervangende laptop omdat zij zich niet hebben gehouden aan de voorwaarden.
Wat een redelijke termijn is zoals bedoel in art. 7:21 BW kan een bedrijf niet regelen in haar algemene voorwaarden want het gaat hier om dwingende wetgeving, zoals bedoel in art. 7:6 BW. Echter als hier iets over in de AV staat dan zal het bedrijf minder snel moeilijk, dus in die zin is dat wel een goed advies.
Omdat je het zo aardig vraagt....
http://www.laptopshop.nl/algemenevoorwaarden
Die van Acer kun je misschien hie rvinden:
http://www.acer.nl/acer/repair_status.d ... 1364031029
Omdat je het zo aardig vraagt....
http://www.laptopshop.nl/algemenevoorwaarden
Die van Acer kun je misschien hie rvinden:
http://www.acer.nl/acer/repair_status.d ... 1364031029
Na de voorbeeld brief te hebben ontvangen van het juridisch loket heb ik deze brief samengesteld.
In 7:21 BW staat een "Redelijk termijn". 6 a 7 Weken is toch wel een redelijk termijn?Betreft: Vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode
Geachte heer/mevrouw
Op 22 mei 2009 heb ik een Acer Aspire 8930G-644G32MN gekocht bij Laptopshop.nl. Een kleine twee maanden geleden deed de laptop het niet meer naar behoren. Dit heb ik gemeld bij Laptopshop.nl en in overleg met hen heb ik de laptop bij Acer aangeboden ter reparatie. Het referentienummer wat ik kreeg is 3470834G. Acer heeft de laptop op 21 juli ontvangen, maar ik heb de laptop top op het moment dat ik deze brief schrijf nog steeds niet ontvangen en dit is nu al meer dan 6 weken geleden. In de tussen tijd heb ik meerdere keren gebeld maar elke keer kreeg ik als antwoord dat er nog een onderdeel besteld moest worden en dat ze daar op aan het wachten waren. Op 21 augustus heb ik ook gebeld en toen vertelde de helpdesk medewerker dat het inderdaad wel erg lang duurde en dat hij een case zou aanmaken en deze zou door sturen naar waar me laptop in reparatie was en hierin zou het schrijven dat ze haast moesten maken. Dit is nu ook al weer een tijdje geleden en er is nog steeds niets verandert aan de situatie.
Na €789,00 te hebben betaald en er maar anderhalve maand van gebruik te hebben gemaakt hoop ik dat u mijn frustratie begrijpt. Langer dan zes weken wachten tot mijn laptop is gerepareerd is gewoon weg onacceptabel.
Ik heb Acer eerder verzocht om de genoemde gebreken te herstellen, dit is u niet gelukt binnen een redelijke termijn. Ik wil u daarom verzoeken om over te gaan tot vervanging van de Acer Aspire 8930G-644G32MN. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan herstel of vervanging.
Als u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.
Ik verzoek u vriendelijk uiterlijk 8 september te reageren.
Vriendelijke groet,
6 a 8 weken is eerder regel dan uitzondering.
En is op zich best redelijk.
Voor alle duidelijkheid: de wet omschrijft niet dat een reparatie binnen 4 weken gedaan moet worden.
Het enige wat de wet omschrijft is een redelijk termijn.
En is op zich best redelijk.
Voor alle duidelijkheid: de wet omschrijft niet dat een reparatie binnen 4 weken gedaan moet worden.
Het enige wat de wet omschrijft is een redelijk termijn.
Tussen de 2 en 4 weken is redelijk, maar inderdaad niet wettelijk verplicht.
Als na 4 weken door Acer word gezegd dat het inderdaad erg lang duurt en ik na 6 weken nog niets heb ontvangen dan is het gewoon veel te lang en geen redelijk termijn meer.
Als na 4 weken door Acer word gezegd dat het inderdaad erg lang duurt en ik na 6 weken nog niets heb ontvangen dan is het gewoon veel te lang en geen redelijk termijn meer.
-
Wees blij dat ze nog reageren. Ik heb 2 weken geleden via een registratie een defect aan mijn 7520G gemeld (exacte aankoopdatum verscheen zelfs in het scherm) maar ook na het invullen van 4 klachtformulieren tot nu toe geen reactie van Acer.
Je koopt 3 jaar garantie maar die is dus waardeloos in de praktijk. En iets doen op juridisch gebied kost veel meer dan de zaak waard is en dat weten ze verdomd goed bij Acer, vandaar dat ze dit gedrag kunnen blijven volhouden.
Je koopt 3 jaar garantie maar die is dus waardeloos in de praktijk. En iets doen op juridisch gebied kost veel meer dan de zaak waard is en dat weten ze verdomd goed bij Acer, vandaar dat ze dit gedrag kunnen blijven volhouden.
Volgende week wil ik een laptop terug sturen naar Acer (via Media Markt), en vraag me af hoe ik me daarvoor kan voorbereiden. Gegevens die ik MOET bewaren/opschrijven etc, dingen die ze zeggen om je proberen af te schepen, etc.
Er zijn 5 problemen die gewoonweg niet aan mij kunnen liggen, en er is één probleem dat door err... huishoudelijke foutjes is gebeurd. Limonade overheen gekomen, alles deed het nog (alleen plaktoetsen), en toen heeft iemand het geprobeerd schoon te maken... met alcohol (ik zei dat ze het niet moesten doen, maar nee, toch wilden ze het doen). :\ Was geen slimme zet, nu is het toetsenbord kaduuk.
Ik ben bang dat Acer zal zeggen dat die defecten door het drinken komt, terwijl ik die problemen al een tijd had (paar maanden), en dat van het drinken is 4 dagen geleden gebeurd. Enige problemen die daarvan zijn gekomen is dus het defecte toetsenbord.
Ik verwacht dat ik zo'n 2 tot 3 maanden zonder laptop zal zitten.
Oh ja, en dit is allemaal gebeurd binnen een jaar na aanschaf.
Er zijn 5 problemen die gewoonweg niet aan mij kunnen liggen, en er is één probleem dat door err... huishoudelijke foutjes is gebeurd. Limonade overheen gekomen, alles deed het nog (alleen plaktoetsen), en toen heeft iemand het geprobeerd schoon te maken... met alcohol (ik zei dat ze het niet moesten doen, maar nee, toch wilden ze het doen). :\ Was geen slimme zet, nu is het toetsenbord kaduuk.
Ik ben bang dat Acer zal zeggen dat die defecten door het drinken komt, terwijl ik die problemen al een tijd had (paar maanden), en dat van het drinken is 4 dagen geleden gebeurd. Enige problemen die daarvan zijn gekomen is dus het defecte toetsenbord.
Ik verwacht dat ik zo'n 2 tot 3 maanden zonder laptop zal zitten.
Oh ja, en dit is allemaal gebeurd binnen een jaar na aanschaf.
Inderdaad. Ik denk dat je hiermee een probleem hebt, afgezien van de fabrieksgarantie. BW 7:23 zegt:November schreef:terwijl ik die problemen al een tijd had (paar maanden)
1.
De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
Meneer/Mevrouw Vogels had toch al het correcte antwoord gegeven, waarom papegaaien gedrag vertonen beste Willem V ?
Leve de Koningin.
Leve de Koningin.
Ben jij op oorlogspad of zo valken? Zie jij de toegevoegde waarde niet? M.a.w. de bevestiging vanuit de wet?
Ik denk dat vogels hier geen probleem mee heeft. Ik schreef al "inderdaad" als bevestiging op de reactie van vogels. Tjongejonge. Heb je niks anders te doen?
Ik denk dat vogels hier geen probleem mee heeft. Ik schreef al "inderdaad" als bevestiging op de reactie van vogels. Tjongejonge. Heb je niks anders te doen?
Ik kon mijn laptop niet kwijt ivm school en een opdracht die ik alleen op mijn laptop kon doen...
Zouden jullie meteen naar Acer stappen als de microfoon het niet doet en je dan weet dat je hem sowieso 2 maanden kwijt bent?
Jammer dat ik het gehele wetboek niet uit mijn hoofd ken.
En dat van het toetsenbord snap ik, Vogels. Zal wel onder de verzekering vallen.
Maar alsnog de vraag:
Volgende week wil ik een laptop terug sturen naar Acer (via Media Markt), en vraag me af hoe ik me daarvoor kan voorbereiden. Gegevens die ik MOET bewaren/opschrijven etc, dingen die ze zeggen om je proberen af te schepen, etc.
Zouden jullie meteen naar Acer stappen als de microfoon het niet doet en je dan weet dat je hem sowieso 2 maanden kwijt bent?
Jammer dat ik het gehele wetboek niet uit mijn hoofd ken.
En dat van het toetsenbord snap ik, Vogels. Zal wel onder de verzekering vallen.
Maar alsnog de vraag:
-
Zelf denk ik dat je goed moet kijken hoe de service van de winkel is waar je
de computer/laptop koopt, dat is je 1e aanspreekpunt.
Ook wij hadden een Acer gekocht en binnen een maand grote problemen ermee gehad. Wij waren dat ding helemaal zat en wilden hem eigenlijk niet meer na het
zoveelste probleem. NOOIT meer een ACER dus.
Dynabite (de winkel waar we hem hadden gekocht) stelde voor hem terug te nemen en dat we een andere zouden uitzoeken.
We hebben dat gedaan en een HP gekocht, waar we nu al vele maanden plezier van hebben.
Eigenlijk gaan we nu altijd naar Dynabite terug als we iets nodig hebben, gewoon
vanwege hun goede service. Er zullen altijd ook mensen zijn, die negatieve ervaringen hebben met Dynabite dan weer, maar wij dus niet.
Zelf denk ik, dat als je zo snel problemen krijgt met iets wat je hebt gekocht,
elke fasoenlijke winkel je heel snel moet helpen om het op te lossen.
Die winkels bestaan echt hoor.
de computer/laptop koopt, dat is je 1e aanspreekpunt.
Ook wij hadden een Acer gekocht en binnen een maand grote problemen ermee gehad. Wij waren dat ding helemaal zat en wilden hem eigenlijk niet meer na het
zoveelste probleem. NOOIT meer een ACER dus.
Dynabite (de winkel waar we hem hadden gekocht) stelde voor hem terug te nemen en dat we een andere zouden uitzoeken.
We hebben dat gedaan en een HP gekocht, waar we nu al vele maanden plezier van hebben.
Eigenlijk gaan we nu altijd naar Dynabite terug als we iets nodig hebben, gewoon
vanwege hun goede service. Er zullen altijd ook mensen zijn, die negatieve ervaringen hebben met Dynabite dan weer, maar wij dus niet.
Zelf denk ik, dat als je zo snel problemen krijgt met iets wat je hebt gekocht,
elke fasoenlijke winkel je heel snel moet helpen om het op te lossen.
Die winkels bestaan echt hoor.
Ik heb wel goede ervaringen met dit filiaal van de Media Markt... Vorig jaar een spiegelreflex gekocht, maar ik merkte al snel dat er een "hot pixel" in zat - op elke foto zat op een bepaalde plek een groene pixel.
Mee teruggegaan en ik kreeg gewoon een nieuwe body.
Dankjewel voor de geruststelling een beetje.
Mee teruggegaan en ik kreeg gewoon een nieuwe body.
Dankjewel voor de geruststelling een beetje.
Zelf heb ik weer slechte ervaringen met Dynabyte, de fillialen die ik bezocht heb althans. De verkopers hadden slechte kennis van zaken (een quad core cpu is 4 cpu's op elkaar gestapeld....) en zijn niet representatief aangezien ze allerminst zin hadden om te verkopen.
Net als de computersupport van Media Markt, wat eigenlijk een extern bedrijf is dat door Media Markt betaald wordt. Heb eens iemand van datzelfde support 30 minuten zien stoeien met een zijpaneel van een desktop.
Wat betreft een merk, het is altijd wel een geinig gegeven dat wanneer mensen 2 keer een produkt koopt van een bepaald merk, het merk gelijk de rug toe keert. Maar op de totale produktie van een specifiek product, wat zijn dan 2 slecht functionerende laptops??
Ik heb zelf een tijdje in een computerwinkel gewerkt, voor mijn ICT functie ergens anders, en Acer blinkt niet uit in uitstekende service op sommige vlakken maar daar kunnen alle bedrijven ter wereld over meespreken. Ergens gaat er altijd iets mis, waar mensen werken, daar worden fouten gemaakt. En uiteraard mag een klant verwachten ten alle tijden een goed produkt te krijgen en wanneer anders gepaste service. En voor sommige bedrijven is dat soms erg lastig. En vergeet niet dat elk bedrijf zijn regels heeft, zijn beleid. En nu altijd alles aannemen van "oh het is kapot? wat zielig, hier heb je een nieuwe!" aangezien het soms ook user abuse is.
Anyway, schrijf die gasten aan, klaag er over. Misschien kan je rechtswinkel inschakelen of voor informatie vragen. Succes!
Net als de computersupport van Media Markt, wat eigenlijk een extern bedrijf is dat door Media Markt betaald wordt. Heb eens iemand van datzelfde support 30 minuten zien stoeien met een zijpaneel van een desktop.
Wat betreft een merk, het is altijd wel een geinig gegeven dat wanneer mensen 2 keer een produkt koopt van een bepaald merk, het merk gelijk de rug toe keert. Maar op de totale produktie van een specifiek product, wat zijn dan 2 slecht functionerende laptops??
Ik heb zelf een tijdje in een computerwinkel gewerkt, voor mijn ICT functie ergens anders, en Acer blinkt niet uit in uitstekende service op sommige vlakken maar daar kunnen alle bedrijven ter wereld over meespreken. Ergens gaat er altijd iets mis, waar mensen werken, daar worden fouten gemaakt. En uiteraard mag een klant verwachten ten alle tijden een goed produkt te krijgen en wanneer anders gepaste service. En voor sommige bedrijven is dat soms erg lastig. En vergeet niet dat elk bedrijf zijn regels heeft, zijn beleid. En nu altijd alles aannemen van "oh het is kapot? wat zielig, hier heb je een nieuwe!" aangezien het soms ook user abuse is.
Anyway, schrijf die gasten aan, klaag er over. Misschien kan je rechtswinkel inschakelen of voor informatie vragen. Succes!
-
Zoals ik al schreef zullen er ook mensen zijn met een slechte ervaring bij Dynabite. Wat een goed plan is het aanschrijven en dan gelijk naar de top en
je verhaal doen. Op internet vind je wel wie de baas is en die zou ik schrijven met
mijn klachten. Hij/zij gaat dat wel niet behandelen, maar zorgt er wel voor dat
er zeker iets mee gebeurd, is mijn ervaring tenminste en sneller als de gewone weg.
Het zal zeker aan het filiaal liggen en de mensen die er werken hoe iets kan worden opgelost, dan had ik geluk.
Dit duurt gewoon te lang en mijn advies is, schrijf een brief naar de algemeen directeur, zijn naam vind je echt wel op internet.
Er worden inderdaad veel computers verkocht en naar verhouding zullen de klachten minimaal zijn, maar je zal maar degene zijn en hem niet opgelost krijgen. Sterkte ermee.
je verhaal doen. Op internet vind je wel wie de baas is en die zou ik schrijven met
mijn klachten. Hij/zij gaat dat wel niet behandelen, maar zorgt er wel voor dat
er zeker iets mee gebeurd, is mijn ervaring tenminste en sneller als de gewone weg.
Het zal zeker aan het filiaal liggen en de mensen die er werken hoe iets kan worden opgelost, dan had ik geluk.
Dit duurt gewoon te lang en mijn advies is, schrijf een brief naar de algemeen directeur, zijn naam vind je echt wel op internet.
Er worden inderdaad veel computers verkocht en naar verhouding zullen de klachten minimaal zijn, maar je zal maar degene zijn en hem niet opgelost krijgen. Sterkte ermee.
Hallo,
Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik heb een Packard Bell notebook opgestuurd naar acer duitsland.
Dit na contact te hebben gehad met de packard bell helpdesk.
Nu is het zo het scherm is kapot en deze moet vervangen worden (geen garantie). Hiervoor zou ik een prijsopgaaf ontvangen, deze zou ik per mail ontvangen. Maar deze heb ik nooit via PB gekregen. Ik heb zelf contact gezocht met acer duitsland. Daar bij de helpdesk konden ze direct de mail versturen. deze de volgende dag per fax teruggezonden. Na een week contact gehad met de helpdesk en daar werd mij verteld dat het wachten was op onderdelen. 2 weken later weer contact gehad met de helpdesk, was nog steeds wachten op onderdelen. Toch weer contact met duitsland gezocht, hier konden ze aangeven dat onderdeel binnen was en reparatie gestart was. Weer een week later, pb nl gaf ook aan dat ze de reperatie bezig waren. Duitsland gaf dit ook aan.
Nu na 1,5 maand later heb ik weer contact gezocht met PB-nl hier gaven ze aan dat het nog steeds wachten was op onderdelen, en duitsland bevestigde dit.
De informatie die ik krijg is niet evenredig.
Wat kan ik hier aan doen?? Heb reeds een brief naar pb gezonden, maar geen enkele reactie.
Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik heb een Packard Bell notebook opgestuurd naar acer duitsland.
Dit na contact te hebben gehad met de packard bell helpdesk.
Nu is het zo het scherm is kapot en deze moet vervangen worden (geen garantie). Hiervoor zou ik een prijsopgaaf ontvangen, deze zou ik per mail ontvangen. Maar deze heb ik nooit via PB gekregen. Ik heb zelf contact gezocht met acer duitsland. Daar bij de helpdesk konden ze direct de mail versturen. deze de volgende dag per fax teruggezonden. Na een week contact gehad met de helpdesk en daar werd mij verteld dat het wachten was op onderdelen. 2 weken later weer contact gehad met de helpdesk, was nog steeds wachten op onderdelen. Toch weer contact met duitsland gezocht, hier konden ze aangeven dat onderdeel binnen was en reparatie gestart was. Weer een week later, pb nl gaf ook aan dat ze de reperatie bezig waren. Duitsland gaf dit ook aan.
Nu na 1,5 maand later heb ik weer contact gezocht met PB-nl hier gaven ze aan dat het nog steeds wachten was op onderdelen, en duitsland bevestigde dit.
De informatie die ik krijg is niet evenredig.
Wat kan ik hier aan doen?? Heb reeds een brief naar pb gezonden, maar geen enkele reactie.
-
Opzoeken wie de algemeen directeur is en een brief schrijven over je zeer slechte
ervaringen met het bedrijf en dat je er nu genoeg van hebt.
Hoe hij het zou vinden als hij in jouw schoenen stond en er werd zo met hem omgesprongen en de een van zijn bedrijf zegt dit, duitsland zegt dat en je weet het gewoon niet
meer waar je aan toe bent met zo'n bedrijf. Als je dit had geweten had je NOOIT een Acer gekocht en
je wilt binnen 7 dagen een fatsoenlijk antwoord van hem.
Wel even uitleggen wat je tot nu toe hebt ondernomen, zoals je hiet het ook opschrijft. Het zal zeker de moeite lonen om dit te doen.
Als ik een probleem met een bedrijf heb en het duurt gewoon te lang, onderneem ik dit altijd en het wordt echt ALTIJD opgelost, want dit hebben ze niet graag.
Het adres heb ik voor je opgezocht:
Packard Bell Nederland BV
t.a.v. Algemeen directeur de heer Hans Schinkel
Nieuwe weg 279
6603 BN Wijchen
Ik zou het aangetekend doen als ik jou was.
Succes ermee.
ervaringen met het bedrijf en dat je er nu genoeg van hebt.
Hoe hij het zou vinden als hij in jouw schoenen stond en er werd zo met hem omgesprongen en de een van zijn bedrijf zegt dit, duitsland zegt dat en je weet het gewoon niet
meer waar je aan toe bent met zo'n bedrijf. Als je dit had geweten had je NOOIT een Acer gekocht en
je wilt binnen 7 dagen een fatsoenlijk antwoord van hem.
Wel even uitleggen wat je tot nu toe hebt ondernomen, zoals je hiet het ook opschrijft. Het zal zeker de moeite lonen om dit te doen.
Als ik een probleem met een bedrijf heb en het duurt gewoon te lang, onderneem ik dit altijd en het wordt echt ALTIJD opgelost, want dit hebben ze niet graag.
Het adres heb ik voor je opgezocht:
Packard Bell Nederland BV
t.a.v. Algemeen directeur de heer Hans Schinkel
Nieuwe weg 279
6603 BN Wijchen
Ik zou het aangetekend doen als ik jou was.
Succes ermee.
-
P.S. Ook vermelden dat je al geschreven hebt, maar dat zijn bedrijf helaas niet wil reageren, vandaar de brief naar de heer Schinkel.