LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] positie vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
annechie
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2009 09:47

Re: positie vaatwasser

Ongelezen bericht door annechie »

Beste Portugalia

In mijn huidige keuken heb ik een afstand van 60 cm tussen kookplaat en spoelbak. Dat is prettig werken. Op de nieuwe tekening lijken spoelbak en kookplaat 2 m. uit elkaar te zitten. Ik vind dat niet ergonomisch. Probeer in je oude keuken uit wat voor jou een prettig werkbare afstand is.
Mijn man en ik ruimen regelmatig samen de vaatwasser uit. Als dat voor jou belangrijk is, zoek dan uit of dat ook kan als de vaatwasser tegen een muur staat. Succes.

m.vr.gr.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: positie vaatwasser

Ongelezen bericht door kweenie »

Wij hebben ook bijna 2 meter tussen kookplaat en spoelbak en dat vind ik juist lekker. Je hebt dan veel ruimte om je eten voor te bereiden, terwijl je daar juist het water voor nodig hebt (groente wassen etc.). Ik vind het dan prettiger dat je alles wat je hebt gesneden en voorbereid al op de juiste plek hebt liggen, dan dat het vervelend is dat de de spoelbak iets verder weg is. Zo vaak heb ik de kraan of spoelbak ook niet nodig bij het koken. Maar dat is inderdaad een kwestie van voorkeur.

Bij de positie van de vaatwasser is het ook wel van belang dat je bij het uitruimen niet heel ver hoeft te lopen met de spullen. Bijvoorbeeld hebben sommige merken in de vaatwasser voor het bestek een lade, en als je dan het bestek wilt opruimen, dan is het handig dat je niet te vaak heen en weer hoeft te lopen. Bij een vaatwasser met een mandje voor het bestek is dat natuurlijk minder van belang, maar is het toch ook wel handig om erop te letten.

Gesloten