voor zover ik weet is niemand verplicht om zijn oprit ijs/sneeuwvrij te maken, echter als er ongelukken door gebeuren is dit wel voor rekening van de eigenaar van de grond.
dit natuurlijk tenzij er afspraken over zijn gemaakt al dan niet contractueel met de huurder/gebruiker van de grond.
dus nee de verhuurder is niet verplicht om de stoep sneeuw/ijsvrij te maken. hij doet er echter wel verstandig aan als dit terrein openbaar toegankelijk is. ongelukken zijn nl voor zijn/haar rekening, tenzij hier afspraken over gemaakt zijn met de gebruiker van de grond.
op openbaar terrein is de gemeente hiervoor verantwoordelijk. echter dit is een overmacht situatie, en wat dat op deze regelgeving doet... geen idee.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet mijn verhuurder de garage sneeuwvrij maken?
Re: Moet mijn verhuurder de garage sneeuwvrij maken?
seagoing racer2 schreef:Ja ik denk dat dit achterstallig onderhoud is. Tegenwoordig is vloerverwarming bij de uitrit van een garage heel normaal,en geaccepteerd.Ik huur een garage verder op in mijn straat. Deze staan op het eigen terrein van de verhuurder. Moet de verhuurder niet zorgen dat de uitgang sneeuwvrij blijft??
We kunnen er haast niet uit.
Groetjes yvonne
Ik zou de verhuurder per aangetekende brief sommeren om voor nieuwjaar vloerverwarming aan te leggen.
hmmm vind het een hele slechte verhuurde geen vloerverwarming ok tot daar aan toe maar dat hij het fatsoen niet heeft je auto of fiets startklaar te zetten gaat buiten alle proporties
-
Ik vind dat TS vanwege de overlast recht heeft op een schadevergoeding van minstens 40% korting op 1 dag huur. Doet de NS ook, die geeft op 30 december a.s. ook aan iedereen 40% korting voor de overlast.
-
Tenzij TS in die garage woont zou ik eigenlijk denken dat je er juist in wilt...We kunnen er haast niet uit.
We kunnen er haast niet uit
Jullie zijn met 7 mensenWe (ik en nog 6 anderen)
Heeft niemand er aan gedacht om zélf even de sneeuwschep te pakken?
Een betere wereld begint namelijk bij jezelf.
Sneeuwvrij maken stoep niet verplicht, wel gewenst
Mail naar:
Naam afzender
Email afzender
Opmerkingen
Annuleren Verstuur
--------------------------------------------------------------------------------
(Novum) - De meeste Nederlanders hoeven niet meer verplicht hun stoep sneeuw- en ijsvrij te maken. Maar de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) doet een beroep op iedereen om de gemeenten een handje te helpen bij het veilig houden van de openbare weg. "Vraag niet wat de overheid voor u kan doen, vraag u af wat u voor de overheid kunt doen", aldus een woordvoerder van de VNG.
Tot enkele jaren geleden waren burgers verplicht om hun stoep sneeuwvrij te houden. Omdat dit moeilijk te handhaven bleek heeft vrijwel iedere gemeente deze verplichting uit de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) gehaald. "Als iemand op vakantie is en het gaat sneeuwen: hoe kan hij dan aan zijn verplichting voldoen? Dit betekent overigens niet dat het niet fijn zou zijn als mensen de bezem zouden pakken om hun stoepje schoon te vegen", aldus de VNG.
Gemeenten zijn verantwoordelijk voor het overgrote deel van de Nederlandse wegen. Zij moeten 'in alle redelijkheid' ervoor zorgen dat de wegen veilig zijn. Maar, zo stelt de VNG, bij zulke heftige sneeuwval als de afgelopen dagen kan de gemeente dit niet alleen. Hulp is dus van harte welkom, aldus de VNG.
In sommige gemeenten is de verplichting niet uit de APV geschrapt. Zo staat op de site van de gemeente Haarlemmermeer: "U bent verplicht om zelf de stoep voor uw huis sneeuw- en ijsvrij te houden. Om de gladheid hier te bestrijden kunt u zout strooien. U kunt hierbij gebruikmaken van de zoutkisten die geplaatst zijn bij een groot aantal brengparkjes. Bij het ruimen dient u de sneeuw of het ijs naar de uiterste rand van de stoep te brengen." Hieraan wordt toegevoegd: "De gemeente is niet verplicht om alle wegen te allen tijde sneeuw- en ijsvrij te houden. Dit zou een onmogelijke opgave zijn. De gemeente is dan ook zelden aansprakelijk voor schade door gladheid."
Mail naar:
Naam afzender
Email afzender
Opmerkingen
Annuleren Verstuur
--------------------------------------------------------------------------------
(Novum) - De meeste Nederlanders hoeven niet meer verplicht hun stoep sneeuw- en ijsvrij te maken. Maar de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) doet een beroep op iedereen om de gemeenten een handje te helpen bij het veilig houden van de openbare weg. "Vraag niet wat de overheid voor u kan doen, vraag u af wat u voor de overheid kunt doen", aldus een woordvoerder van de VNG.
Tot enkele jaren geleden waren burgers verplicht om hun stoep sneeuwvrij te houden. Omdat dit moeilijk te handhaven bleek heeft vrijwel iedere gemeente deze verplichting uit de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) gehaald. "Als iemand op vakantie is en het gaat sneeuwen: hoe kan hij dan aan zijn verplichting voldoen? Dit betekent overigens niet dat het niet fijn zou zijn als mensen de bezem zouden pakken om hun stoepje schoon te vegen", aldus de VNG.
Gemeenten zijn verantwoordelijk voor het overgrote deel van de Nederlandse wegen. Zij moeten 'in alle redelijkheid' ervoor zorgen dat de wegen veilig zijn. Maar, zo stelt de VNG, bij zulke heftige sneeuwval als de afgelopen dagen kan de gemeente dit niet alleen. Hulp is dus van harte welkom, aldus de VNG.
In sommige gemeenten is de verplichting niet uit de APV geschrapt. Zo staat op de site van de gemeente Haarlemmermeer: "U bent verplicht om zelf de stoep voor uw huis sneeuw- en ijsvrij te houden. Om de gladheid hier te bestrijden kunt u zout strooien. U kunt hierbij gebruikmaken van de zoutkisten die geplaatst zijn bij een groot aantal brengparkjes. Bij het ruimen dient u de sneeuw of het ijs naar de uiterste rand van de stoep te brengen." Hieraan wordt toegevoegd: "De gemeente is niet verplicht om alle wegen te allen tijde sneeuw- en ijsvrij te houden. Dit zou een onmogelijke opgave zijn. De gemeente is dan ook zelden aansprakelijk voor schade door gladheid."
-
Sneeuwvrij maken stoep niet verplicht, wel gewenst
Behalve in de Haarlemmermeer dan he.In sommige gemeenten is de verplichting niet uit de APV geschrapt. Zo staat op de site van de gemeente Haarlemmermeer: