LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Hans Ganders
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:42

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

Volgens mij heb jij een hond en geen kat. Een hond luistert en een kat is een geweldig dier met een eigen persoonlijkheid. Kiest zelf zijn metgezel.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

heeeeeeee, mijn katten luisteren!

Ja, zelf katten kan je opvoeden.

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door AntWoman »

Het bericht: Geplaatst op 11 Nov 2003 23:43 door Gast, is door mij geplaatst.
Katten kunnen wel degelijk luisteren. Het is maar net hoe je ze opvoedt. Als je ze de hele dag maar hun gang laat gaan, ja logisch dat ze dan doen waar ze zelf zin in hebben. Als ik mijn kat roep, komt ie echt wel naar mij toe! En als ie moet plassen en hij is toevallig in de tuin; gaat ie dus wel naar de kattenbak! Kwestie van opvoeden...

Gemolde boom

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gemolde boom »

Mijn katten hebben erg veel last van kinderen. Zelf hoor ik ook duizend keer liever lieflijk gemiauw dan dat gruwelijke gedreins van die kleine tweevoeters. Zet ze binnen voor de tv!

Gemolde boom (om inderdaad maar te zwijgen over de schade die vegetatie van kinderen ondervind)

Alexander uit de Bulten

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Alexander uit de Bulten »

Even naar de bibilotheek en lees : honden zijn sinds de stenen tijdperk gedomineerd door de mens.
Katten zijn van nature roofdieren en kunnen moeilijk gedomineert worden door mensen door hun oerdrang tot jacht.
Dat katten spoel wormen kunnen hebben (ooit van een wormenkuur gehoort?) klopt maar ook andere huisdieren w.o. konijnen en vogels kunnen ernstige ziekten overbrengen.
Zo kan een houder van postduiven een longworm oplopen en door geven die ernstige beschadigingen aan de longen geeft.
En dat katen hun behoefde doen in iemands tuin is waar maar een kat begraaft zijn behoefde! en een hond doet dat dus niet of uw hond is zo netjes dat die het wel doet maar dat lijkt me dan een aangeleerde bezigheid.
Ook de verhaal dat de urine van een kat schadelijk zou zijn voor de planten kan als broodje aap ingediend worden bij de leukste thuis (ook tros) daar de hoeveelheid amonia niet hoger is dan van een koe (meststof bevat urine)

mobach

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door mobach »

Ik moet zeggen dat ik de wereld wel steeds kleiner begin te vinden. Ik heb zelf 3 katten en die lopen buiten. Mijn katten doen echter het meeste op hun eigen kattenbak thuis. Ik hoor u al denken, jaja. Maar toch is het echt zo.
Waar ik wel voor zou zijn is om een soort kattenbelasting in te voeren net zoals je hondenbelasting hebt.
Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich dood ergeren aan de kattenpoep in hun tuin dat zou ik ook doen. Maar het moet niet zo zijn dat wij zo'n zeurderig, zeikerig volkje worden dat alleen maar kan klagen en niet eens let op het plezier wat ook heel veel mensen hebben van katten.
Waren katten niet de grootste groep huisdieren in onze maatschappij. Zou dat komen omdat zoveel mensen katten haten of juist niet.

Mobach

roelie

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door roelie »

zielig voor jouw katten dat ze nooit naar buiten gaan katten horen nu maal heerlijk buiten en niet de hele dag in huis te zitten ik heb zelf twee katten en een hond dus ik laat mijn beesten heerlijk buiten kennen ze ook lekker in het zonnetje zijn en wel buiten en niet voor het raam
:twisted: zo dat is mijn mening :evil:

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door AntWoman »

zielig voor jouw katten dat ze nooit naar buiten gaan katten horen nu maal heerlijk buiten en niet de hele dag in huis te zitten
Dat is weer een typische uitspraak van iemand die z'n katten de hele dag buiten heeft en er niet op let of die beesten hun behoefte wel in hun eigen huis doen...

Ko

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Ko »

Ben ik helemaal met je eens Antwoman. En dat noemen zich kattenliefhebbers. Ja lekker naar buiten. Kunnen ze bij de buren in tuin schijten en zo houden ze zelf de bak schoon. :evil:
Ko

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

vogels horen dan ook niet een een kooitje
en vissen horen da ook niet in een kommetje






het zijn toch huisdieren

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door AntWoman »

Enne, Alexander uit de Bulten, uw kat begraaft misschien dan wel zijn behoefte, maar ik laat mijn hond tenminste niet in uw tuin poepen!

Debby

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Debby »

Ik vind als je dieren hebt maakt niet uit wat. Dat je er zelf voor moet zorgen. En ik vind het gelul als iemand zegt dat katten buiten horen. Die kunnen zich binnen net zo goed vermaken.
En dan zeggen ze wel wat over kattenpoep, maar wat denk je van honden poep. Als je zomers lekker op een grasveldje wilt gaan zitten. Je raad nooit wat daar dan meestal ligt. HONDEPOEP. Nee ofdat zo fijn is.

Ik heb zelf 2 katten en die van mij komen niet buiten.Ik heb zo iets van het zijn mijn katten en daar zorg ik voor. OOK DE KATTEBAK.
En ik kan het me voorstellen dat mensen het vervelend vinden,maar katte belasting. Voor wie???? Ik ga geen belasting betalen als mijn kat niet buiten kom. Dus dat is te controleren.
:wink:

morticia
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2003 17:30

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door morticia »

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Laat katten toch met rust, :x katten zijn wilde dieren net als jij en ik !
Ja ik ben inderdaad een kattenliefhebber...

We lijnen jullie toch ook niet aan, en jij mag toch ook wel overal gaan en staan waar je wil. En ga me alsjeblieft niet vertellen dat jij nooit eens een snoeppapiertje "perongeluk" laat vallen. :!:

Dan voer maar kattenbelasting in, maar ik vind het echt belachelijk, dan gaan we voortaan ook belasting heffen op het parkietje dat je hebt, omdat het zoveel herrie maakt. En op je goudvis , omdat die extra water gebruikt dan absoluut noodzakelijk is.

Oh en als we dan toch eenmaal bezig zijn , heffen we meteen belasting op al die parasieten die je meneemt naar Nederland als je op vakantie ben geweest.

En meteen vooraf een premie betalen voor elk insect dat je kindje (oh wat is die lief !!!) ooit dood zal trappen of in potje opsluit voor een spreekbeurt !... :arrow:

Doe normaal , denk na , de aarde is van iedereen, en niet alleen van de mensen zodat wij iedereen kunnen overheersen !

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

goorix

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door goorix »

En die vogeltjes moeten ook maar weg. Die poepen overal.
En wat denk je van die vieze wurmen in de grond?
Trouwens, heb je de hoeveelheid slakkenpoep weleens bekeken?
Ook naar in de ban. :wink:
Kom mensen, er zijn toch wel belangrijker dingen om je druk over te maken lijkt mij.

AntWoman
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2003 11:27

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door AntWoman »

Kom mensen, er zijn toch wel belangrijker dingen om je druk over te maken lijkt mij.
Ik vind dit best wel belangrijk.
Ik vraag toch niet om al die kattenstront in mijn tuin? Ik zorg er toch ook voor dat mijn kat niet bij een ander in de tuin komt? En ik heb een vreselijke hekel aan die kattenpis-lucht. Elke dag als ik de deur uitga, ruik ik het weer.
Jij wil toch zo graag een kat? Neem dan ook de verantwoordelijkheid en schuif het niet af op een ander.

daisy

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door daisy »

mijn hondje is even groot als een kat .ik moet daar belasting voor betalen .ze is altijd aangelijnd. maar mijn buren hebben 2 katers die in mijn tuin alles doen.dat is toch niet normaal.
de volgende keer zet ik mijn hond bij hun in de tuin en dan wil ik wel eensweten wat de reactie van mijn buren is.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Waar gaat dit over....

Dit onderwerp brengt wel haat en nijd naar boven.
Iedereen heeft altijd ergens last van, als het hier nu om dieren of om mensen of om dingen gaat.

Ik heb ook last van duiven die m'n was onder scheiten, so what...
De kat van de buren die mijn bloembollen elk jaar eruit haalt, spreek ik de buurman over aan en klaar.
De hond verderop de hele dag zit te blaffen omdat het baasje moet werken, spreek ik 'm over aan en hij heeft een oplossing gevonden.
De vroeg werkende mensen die minuten lang hun auto's laten ronken, zodat ie warm wordt en dan ook nog tuutert naar de vrouw om 6 uur 's ochtends, spreek ik 'm over aan en hij doet het niet meer zo luidruchtig.

Ga zo maar even door.
Als er wat is met de kat of de hond uit de buurt, los dat eerst persoonlijk op, voordat je je gal hier spuugt.

Kat

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Kat »

Ja waar gaat dit inderdaad over? Ja hoor, het baasje erover aanspreken? Nee, dat kan toch niet want zij moeten de hele dag werken en dan mag de kat niet alleen binnen. Die komt alleen binnen als het hun uitkomt. Tuurlijk is dat niet overal zo, maar wel bij ons op het woonerf. En ook in MIJN tuin en daar ben ik niet van gediend.

Verder heb ik gelukkig nergens last van. :) Katje :twisted:

daisy

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door daisy »

iedereen is niet zo welwillend.en het brengt inderdaad haat en nijd boven .maar je kan een kat of hond niet met een duif vergelijken.evenmin met een startende auto enz.maar als ik met mijn handen in de kattenshit zitdan heb ik inderdaad last van de katten.

daisy

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door daisy »

iedereen is niet zo welwillend.en het brengt inderdaad haat en nijd boven .maar je kan een kat of hond niet met een duif vergelijken.evenmin met een startende auto enz.maar als ik met mijn handen in de kattenshit zitdan heb ik inderdaad last van de katten.

Gesloten