LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
drawde
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2009 23:54

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door drawde »

GezondVerstand10

Geregistreerd: 04 mei 2009 09:48
Berichten: 174

Bericht Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers
drawde schreef:
je hebt gelijk, ik maar denken dat ik alles uit mijn hoofd weet :lol:
deze moet het zijn: http://www.geengeleuraanmijndeur.nl


Net die stikker besteld. We hebben de laatste tijd veel last van Jehova's en goede doelenkaarten verkopers. Ben benieuwd of het helpt 8)
En mochten ze toch aanbellen wijs je ze enkel op de sticker en sluit de deur weer, bewustwording kan even duren :lol: Ben benieuwd naar jouw ervaringen!

SophieFilos
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2010 16:09

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door SophieFilos »

Ik heb een aantal dagen meegelopen met deze Nuon deurverkopers en heb mijn ervaringen beschreven. Voor degene die geïnteresseerd zijn in het reilen en zeilen van de salesbedrijven verwijs ik naar mijn blog: http://tiny.cc/lpHLt

Hopelijk verschaft dit wat meer inzicht in de handelswijze en motivatie van deze mensen.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

ik heb met verbazing naar de uitzending van kassa zitten kijken.
en ik hoorde van nuon dat ze eigen mensen hiervoor in dienst hadden en geen extern bedrijf. geloof me dat is één groot leugen.

hoe weet ik dit?
nou laat ik nu heel toevallig vrijdag 8 januari een sollicitatiegesprek hebben gehad voor een direct sales functie, ik moest in leeuwarden bij GMSF zijn.
bij dit gesprek kwam naar voren dat ik huis aan huis verkoop moest doen voor NUON, en dan specifiek nieuwe contracten voor energie. toen ik vroeg wat het salaris zou zijn vertelde hij mij dat dit 10,20 bruto incl. vakantiegeld voor 30 uur p/w was en verder een bonussysteem. ik heb tegen hem gezegd dat ik daar mijn bed niet voor uit zou komen. mijn uitkering van de ww is nog veel hoger. en ik hoef geen leugens te verkopen. waarop ik dus weg ben gegaan.

maar duidelijk is dat NUON wel degelijk externe bedrijven inhuurt voor dit soort werk. [verwijderd door moderator; let op uw taal!]

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door VTO1 »

ff googelen leert en het zuidelijke accent in de movie.

de Oxxio verkopers zijn van Hof Promotion Eindhoven
NUON werkt samen met Granton Marketing.
Ze noemen zich ook wel GMSF
Granton Marketing Sales Force.
NEM werkt ook met wervingburo's.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door VioletPrue »

renegade66 schreef:ik heb met verbazing naar de uitzending van kassa zitten kijken.
en ik hoorde van nuon dat ze eigen mensen hiervoor in dienst hadden en geen extern bedrijf. geloof me dat is één groot leugen.
Wel raar dat die mevrouw van de NUON dat dan zelf niet aangegeven heeft.
Maar ik heb de uitzending ook gezien en ben al niet eens meer geschrokken.
Behalve dan van die NEM ingehuurde vent.
Die zat deed alsof zijn neus bloedde en ging gewoon aan tafel verder met liegen.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door VTO1 »

Energiebedrijven zijn afhankleijk van nieuwe klanten.
er lopen immers ook veel weg elke dag.
Energiebedrijven huren mensen in en die zetten ze op targets.
wie die niet haalt wordt ontslagen. Dus krijg je harde verkoop.
Energiebedrijven werken dit zelf in de hand.
Als er dan een verkoper over de schreef gaat, doet de directie vh e nergiebedrijf alsof hun neus bloedt, dat ze zo de mensen niet opleiden.
Dit moet u niet allemaal geloven, ze weten immers donders goed dat dit gebeurt maar ook voor hun baantje vrezen ze als ze niet genoeg sales binnen brengen.
Het zijn allemaal schakeltjes in het geheel. als Mw. Ros van de NUON haar leidinggevende te weinig sales aantallen laat zien, kan zij ook op gesprek komen.
Als de salesmanagers door2door onder meneer bus van Oxxio, de aantallen niet halen, komen zij ook op het matje. en mochten er zoals nu klachten komen dan kunnen ze dat heel makkelijk verhalen op het werbingsburo of de colporteur. Als die ontslagen wordt, staat er morgen weer een nieuwe oplichter aan de deur.
en zolang de klachten niet in de media komen, knijpen ze een oorgje toe van bovenaf, zo werkt het..
de vrije marktwerking heeft dit in de hand gewerkt, ze willen allemaal geld verdienen over de rug v.d. weerloze consument. En het grappige is..de toezichthouders doen er helemaal niks aan..sterker nog, hun baantje hangt er ook van af, dus ze roepen maar dat het loon om over te stappen.
Het is elkaars klantje afpakken, meer is het niet. En dat er een leugentje bij komt kijken, ach..wij zijn toch de sukkels die tekenen, zo praten ze ook over de consument..
Sommige colporteurd worden verplicht o bij de klant in te bellen, en dan moet de klant via een bandopname overal JA op zeggen. Ik snap niet dat alle energiebedrijven niet zo werken. Ze laten eerst een contract tekenen en bellen pas daarna naar de klant om te horen of ze willen annuleren of niet.
ze denken gewoon stel dat we 100 sales hebben en 20 willen niet na de terugbel, dan hebben we toch 80% nieuwe klanten. Een klanten is definitief klant als ie niet binnen 8 dagen aangetekend per brief of per tel. annuleert.
Snapt u nu ook waarom ze tegen u zeggen dat een handtekening voor informatiepakket is en geen contract? Na 5 dagen ontvangt u het contract (u teken NOOIT voor info), en dan heeft u nog maar 3 dagen om op te zeggen, meesten vergeten dat of zijn te laat..en weer NETTO klantje verdient.
Ook zeggen de energiebedrijven vaak, dat ze u post niet hebben ontvangen als u wel binnen 8 dagen annuleert per brief. Als u namelijk niet AANGETEKEND verzend, dan kunt u niet bewijzen dat de brief is aangekomen. Ook worden bandopnames vervalst door medewerkers die zich voordoen als u of ik. Ik denk dat 70% vd binnengehaalde klanten by energiebedrijven dit tegen hun wil is en door pushmarketing wordt binnengehaald. De meesten willen toch by hun vertrouwe netbeheerder/leverancier klant blijven, dus gaan de kleine cowboys sluw te werk..maar ook NUON doet dit, dat zegt al genoeg hoe de markt eruit ziet. Jammer, maar dit is al jaren aan de gang en niemand die er wat tegen doet..

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

Wat voor leugens worden er dan verteld?? Want je hebt dus nog niet mee gelopen, dus je weet ook helemaal niet wat er allemaal aan de deur gezegd wordt. En mensen zoals jij zitten over 20 jaar nog in de bijstand omdat ze te lui zijn om te werken.
man, jij moet eens eens leren lezen voordat je commentaar gaat geven.
ik denk ik meer heb gewerkt dan jij in je hele leven. ik heb vanaf mijn 18e gewerkt en ben nu 43. en als ik aan het werk kan ga ik ook geheid weer. maar niet voor dat loon wat mij aangeboden werd. dit heeft niks te maken met lui zijn, maar ik heb een gezin te onderhouden en dat kan niet met een loon van ongeveer 800 bruto p/m. en daarbij ik zit niet in de bijstand maar heb een ww en dat heb ik dankzij het werken wat ik altijd gedaan heb.
dus hou lekker je commentaar voor je en ga terug naar school om te leren inhoudelijk te lezen. :evil:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door jor »

Waterkonyn schreef: Wat voor leugens worden er dan verteld?? Want je hebt dus nog niet mee gelopen, dus je weet ook helemaal niet wat er allemaal aan de deur gezegd wordt. En mensen zoals jij zitten over 20 jaar nog in de bijstand omdat ze te lui zijn om te werken.
Wat voor leugens worden er dan verteld? En dat vraag je nadat er in de uitzending de ene leugen na de andere werd gedaan!

Je laatste opmerking slaat ook helemaal nergens op, je weet totaal niets van de omstandigheden van renegade66 en matigt je dus een redelijk onbeschoft oordeel aan.

Waterkonyn
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 jan 2010 00:36
Locatie: Boekarest

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Waterkonyn »

jor schreef:
Waterkonyn schreef: Wat voor leugens worden er dan verteld?? Want je hebt dus nog niet mee gelopen, dus je weet ook helemaal niet wat er allemaal aan de deur gezegd wordt. En mensen zoals jij zitten over 20 jaar nog in de bijstand omdat ze te lui zijn om te werken.
Wat voor leugens worden er dan verteld? En dat vraag je nadat er in de uitzending de ene leugen na de andere werd gedaan!

Je laatste opmerking slaat ook helemaal nergens op, je weet totaal niets van de omstandigheden van renegade66 en matigt je dus een redelijk onbeschoft oordeel aan.
Dus als 1 marokaan steelt, stelen alle marokanen??? Maar zoals altijd is het weer makkelijk mee lullen met de grote meute. Een negatief bericht gaat 10x sneller dan een positief bericht.

Hij zegt dat hij dan geen leugens hoeft te verkopen, dus vraag ik heel simpel welke leugens, omdat hij helemaal niet heeft meegelopen. dus hij bazeerd zijn mening ook op de uitzending. niets is makkelijker dan meelullen met de grote menigte omdat 1 persoontje het gigantisch verkloot. Maar ja, dat is de mensheid, geen beter vermaak als leedvermaak...

Mbt mijn laatste opmerking, mijn excuses daarvoor. Ik ging idd te ver. Maar je verwoord het wel verkeerd. Je krijgt 10 euro bruto en als je verkoopt krijg je daar een bonus over en dus kan je maandinkomen zeker een heel stuk hoger uitkomen, maar je moet er wel wat voor doen.

Laatste opmerking: Ja, ik heb het werk ook gedaan. Vandaar dat ik dit allemaal weet.

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

niets is makkelijker dan meelullen met de grote menigte omdat 1 persoontje het gigantisch verkloot.
Tot nu toe heb je 4 berichten, Waterkonyn? Laat ik het zo stellen, aan je post kan ik (en de anderen ook) zien dat je nog niet zo lang meeloopt op dit forum, anders zou je wel anders reageren. Je zult er te zijner tijd wel achter komen hoe er over de energiebedrijven gedacht wordt op dit forum... :wink:

kuklos
Berichten: 9932
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat voor leugens worden er dan verteld?? Want je hebt dus nog niet mee gelopen, dus je weet ook helemaal niet wat er allemaal aan de deur gezegd wordt. En mensen zoals jij zitten over 20 jaar nog in de bijstand omdat ze te lui zijn om te werken.
Nogal zwak argument. Dat bijstandsgeneuzel dus.

Verder lijkt het me duidelijk dat als de energiebranche zo schoon en netjes er niet vele pagina's met klachten zouden zijn, waarbij de klachten grotendeels op hetzelfde neerkomen, namelijk voorgelogen worden.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

waterkonyn heeft een heel snel vooroordeel, ik zal het wel ff duidelijk zeggen.

ik heb ook gezegd dat nuon bij een uitzending van kassa al leugens verkoopt, ze hebben ondanks ontkenning wel externe colporteurs. dan laten ze ook nog een colporteur zien die alleen maar leugens verkoopt. en geloof me er lopen er zo nog veel meer rond. kijk maar eens op dit forum rond. bewijs in overvloed.

ik krijg maar 10.20 bruto per uur betaald incl. vak. geld, je werkt maar 30 uur p/w dat is 120 uur p/m, dat is je houdt over. daarvan hou je ongeveer 800 euro over. en die bonus? tja je moet ze maar kwijt zien te raken die contracten, de mensen zijn niet meer zo happig op colporteurs en overstappen hoor! ze verplichten je 100 punten per dag te halen. als je die punten niet haalt word je na 3 maanden ontslagen. je zal mensen wel moeten pushen om die target te halen. stel nu je wordt ziek? zeg 3 weken. dan krijg je dus die 800 euro. ik heb nu 1000 euro WW waar ik net van kan rondkomen. ik heb een gezin met 1 kind van een jaar. ik ga dat risico niet lopen, en geloof me dat zal niemand doen. als jij zoveel hebt en je kan werk krijgen maar je gaat 200 euro per maand achteruit ga jij dat toch ook niet doen of wel?
Maar je verwoord het wel verkeerd. Je krijgt 10 euro bruto en als je verkoopt krijg je daar een bonus over en dus kan je maandinkomen zeker een heel stuk hoger uitkomen, maar je moet er wel wat voor doen.
juist ja, precies zoals je het zegt, je kan je maandinkomen verhogen. maar dat lukt je alleen met leugens want nuon is geen 20% goedkoper. en dat is wel wat verteld moet worden volgens de training. en dit baseer ik niet op een mening maar op een feit omdat ik al een aantal mensen die daar hebben gewerkt gesproken heb.
dus onthoud je van commentaar hier op dit forum als je niet weet wat er allemaal speelt en neem de raad aan van de ervaren mensen hier zoals witte angora en jor.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Shine »

Off Topic:
dan krijg je dus die 800 euro. ik heb nu 1000 euro WW waar ik net van kan rondkomen. ik heb een gezin met 1 kind van een jaar. ik ga dat risico niet lopen, en geloof me dat zal niemand doen. als jij zoveel hebt en je kan werk krijgen maar je gaat 200 euro per maand achteruit ga jij dat toch ook niet doen of wel?

(..) als ik aan het werk kan ga ik ook geheid weer. maar niet voor dat loon wat mij aangeboden werd. dit heeft niks te maken met lui zijn, maar ik heb een gezin te onderhouden en dat kan niet met een loon van ongeveer 800 bruto p/m. en daarbij ik zit niet in de bijstand maar heb een ww en dat heb ik dankzij het werken wat ik altijd gedaan heb.
Als u 1000,= per maand ontvangt hebt u recht op een toeslag. U zit namelijk onder het sociaal minimum.
Zie netto bedragen uitkering:
http://financieel.infonu.nl/geld/29059- ... -2009.html
en de toeslagenwet:
http://www.uwv.nl/particulieren/werkloo ... index.aspx

Met een WW uitkering kunt u zeker weer aan het werk. Uw WW is gerelateerd aan het laatst verdiende loon.
Welke gevolgen het heeft ten aanzien van uw huidige WW als u weer gaat werken zie onderstaande link. Het is namelijk per definitie niet zo dat u in maandinkomen achteruit gaat en/of uw WW volledig wordt stopgezet. Lees alles op onderstaande link goed door!
http://www.uwv.nl/particulieren/werkloo ... index.aspx

Sterkte

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Voorbeeld van leugens die ze verkopen?

Nou - net voor het eind van 2009 kwam er zo een aan de deur.
Die mij vertelde dat de NUON (waar ik mijn energie van krijg, in elk geval de rekening) zijn prijzen ging verhogen - en dat hij kon regelen dat e.e.a goedkoper zou worden.

Laat nou een dag later in de krant staan dat NUON zijn prijs voor (meen ik) stroom met 23% ging verlagen, alleen gas ging 1% omhoog of zo.

Geen legitimatie, geen duidelijk "Hallo, ik ben van XXXXX" - alleen een vaag verhaal.

Als al die bedrijven te goeder trouw zouden zijn - had de helft van dit forum geen bestaansrecht.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door renegade66 »

@shine,

dat alles van het uwv weet ik wel en ook alle aanvullingen enz.
ik ben daar al bijna een jaar mee in gevecht, wat me al ruim 2000 euro minder aan inkomsten heeft gekost.

het ging mij alleen om de uitleg van mijn situatie en wat ik wel en niet doe om te werken voor zo'n dubieus bedrijf.

maar in ieder geval bedankt voor de uitleg. ik heb wel weer wat zaakjes gevonden waar ik het uwv mee om de oren kan slaan.

SophieFilos
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2010 16:09

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door SophieFilos »

Het is trouwens onzin dat nuon alleen zelf verkopers in dienst heeft. Het marketingbedrijf dat ik omschrijf heeft namelijk een landelijke energiedivisie die puur en alleen op nuon gericht is. Daar gaat ze zelfs mee Belgie in heb ik me daar laten vertellen.

witte angora
Berichten: 31225
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door witte angora »

In een post op de vorige pagina kwam ik de volgende zin tegen:
Mag ik vragen wat u bij Eneco betaald, wij hebben een prachtige aanbieding voor u".
Wel, als ze willen weten wat Eneco rekent, waarom kijken ze dan niet even op de website of bellen ze Eneco niet voor informatie?

Geef dat als antwoord en sluit de deur. :mrgreen:

Wat die sticker betreft: ik heb van de week een soortgelijke van Dong gekregen, hoefde er niks voor te betalen, hoefde hem ook niet aan te vragen.

Tekst luidt heel eenvoudig:

Geen verkoop
aan de deur
a.u.b.
dong
energy

Die zit nu dus op de brievenbus... :mrgreen:

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

drawde schreef:
GezondVerstand10

Geregistreerd: 04 mei 2009 09:48
Berichten: 174

Bericht Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers
drawde schreef:
je hebt gelijk, ik maar denken dat ik alles uit mijn hoofd weet :lol:
deze moet het zijn: http://www.geengeleuraanmijndeur.nl


Net die stikker besteld. We hebben de laatste tijd veel last van Jehova's en goede doelenkaarten verkopers. Ben benieuwd of het helpt 8)
En mochten ze toch aanbellen wijs je ze enkel op de sticker en sluit de deur weer, bewustwording kan even duren :lol: Ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Zaterdag de stikker ontvangen en bij de deurbel geplakt. Ben benieuwd of ie werkt

kopermoleen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jan 2010 01:46

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door kopermoleen »

Zaterdag de stikker ontvangen en bij de deurbel geplakt. Ben benieuwd of ie werkt
Toevallig ben ik deze week bij u in de buurt :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nuon: misleidende deur-aan-deur verkopers

Ongelezen bericht door Henri42 »

kopermoleen schreef:
Zaterdag de stikker ontvangen en bij de deurbel geplakt. Ben benieuwd of ie werkt
Toevallig ben ik deze week bij u in de buurt :D
De deurbel is al verwijderd en via de deurcamera wordt een straal water geactiveerd. een koude douche :)

Gesloten