LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MikeD
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2010 13:39

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door MikeD »

Tele2 had dus ook kunnen adverteren met tot 50mb/s .

Ik snap niet dat er niets wordt gedaan met deze misleidende advertentie's.

Volgens mij doet telfort hetzelfde en misschien nog vele andere

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door SirPeter »

Is niet misleidend. Veel adsl centrales kunnen de 20Mb aan. 50Mb zou een leugen zijn want adsl centrales kunnen dat op dit moment niet aan.

Alle providers maakt niet uit of het kabel of adsl is adverteren voor hun hoogste abo's met "tot". Meeste (misschien alle) providers hebben hun order systeem zo ingericht dat als de hoge snelheid niet wordt gehaald dan zit er een minimum snelheid wat redelijk is.
Mocht de haalbare snelheid onder die minimum snelheid uitkomen dan is een order niet mogelijk. Bijvoorbeeld een abo van 20Mb is bij adres X niet haalbaar maar een maximum snelheid van 15 wel. De order grens zit bijvoorbeeld op 12 Mb dus is de snelheid redelijk geacht en is er niets aan de hand. Order wordt uitgevoerd.

Mocht het zijn dat de huidige snelheid niet eens in de buurt komt van de redelijke snelheid van de abo dan kunnen er meerder oorzaken zijn waarom het niet gehaald wordt. Niet alle oorzaken liggen bij de providers. Het de taak van de provider (met medewerking van klant!) om de oorzaak te vinden waar de oorzaak ligt. Ligt het probleem bij de provider dan dient die het op te lossen. Als die ongewillig is dan is dat reden om abo te laten ontbinden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Internetten, TV-kijken en bellen met 5,2 mb (="tot 20mb") is toch wel wat aan de krappe kant. Maar als je het geen probleem vindt als het beeld van je TV af en toe even stilstaat dan ben je met Tele2 goed af. Gelukkig maar, want Tele2 laat je alléén gaan als je hun boete betaalt ter waarde van alle nog openstaande maanden van je (twee)jaar(s)contract.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte MikeD

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door Mendoza »

MikeD schreef:Tele2 had dus ook kunnen adverteren met tot 50mb/s .

Ik snap niet dat er niets wordt gedaan met deze misleidende advertentie's.

Volgens mij doet telfort hetzelfde en misschien nog vele andere
Reactie
WebServiceTele2 schreef:Geachte MikeD

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Graag zou ik u ook willen vragen om uw gebruikersnaam en eventueel de link naar dit topic toe te voegen aan de e-mail . Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2
Hoe bedoel je, we lezen niet? :lol:

Nico1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2010 05:55

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door Nico1970 »

Hallo,

Ik heb eigenlijk exact hetzelfde verhaal als Martijn hier, Ik heb ook een abb. tot 20mb all in one en precies hetzelfde probleem.
mijn download snelheid is te triest voor woorden, nu op dit moment, 30 min geleden weer gemeten, zondag 6:00 in de ochtend. speedtest.net 6.4mb, speedtest.nl 7.4mb, ik zit 100 meter van de centrale en alleen mijn computer staat aan, geen tv en geen telefoon op het moment.

Ik heb zeker 40 keer gebeld met tele2 met een gemiddelde gespreksduur van 45min. (soms met mijn gsm op mijn werk omdat ik de andere dag een afdeling moest hebben omdat die na 18:00 niet meer te bereiken is) geweldige provider ..niet ?

Ik heb geprobeerd om zonder "boete" van tele2 af te komen maar zij vinden dat het ongegrond is, ik moet eerst (alweer) de technische dienst ernaar laten kijken.
(dat is al diverse malen gedaan en deze konden, zoals je begrijpt niets vreemds vinden)

Ook de decoder voor de televisie is een probleem, deze geeft regelmatig "blokjes" waar ik in het begin met Ziggo nooit problemen heb gehad, men zegt dat ze weten dat de decoder problemen geeft dus heb ik gevraagd of ik een andere kon krijgen, Jaaahaa dat kan meneer, als u een ander pakket neemt en dus een nieuw contract neemt ....zijn ze daar nu helemaal van pot gerukt, Ik heb betaald voor diensten en hun laten het afweten.

inmiddels heb ik me erbij neer gelegd en een andere ISP benaderd, vanaf 1 mei heb ik weer Ziggo, niet dat dat geweldig is ...maar vele malen beter dan die oplichters van tele2 met dat dom schaap.

gegroet, Nico

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen tele2 bandbreedte volgens speedtest maar 5,2 mb !!!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@Nico: boete Tele2 niet betalen! Er is hier sprake van wanprestatie door Tele2. Desnoods kun je een geschil aanspannen via http://www.sgc.nl > elektronische communicatiediensten

Gemiddeld haalt het Tele2 20mb abo niet meer dan 9mb

Zie: http://www.internetten.nl/kwaliteit-internetverbinding/

Het ligt dus niet aan jou!

Gesloten