LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Woonnet Rijnmond

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
niba

Re: Problemen met Woonnet Rijnmond

Ongelezen bericht door niba »

Ik heb er wel €1500,- voor over om snel bovenaan te komen. Wie mij daarin verder kan helpen mag gerust naar me mailen.

Alles wat hier beschreven staat ben ik het mee eens. Alles verloopt oneerlijk. Ik heb uit pure wanhoop een benedenhuis genomen omdat ik al 6 jaar op zoek was naar een huis. Ergens anders kreeg ik er geen want er was altijd of iemand voor die hem nam. Of ze nodigden een stuk of 30 mensen tegelijk uit die dan weer allemaal het huis wilden hebben. Er waren toen (nog steeds trouwens) meerdere huizen om mij heen die niet eens op de site vermeld hebben gestaan. En inderdaad altijd die urgenten voor je. Kennelijk is heel Rotterdam urgent. Ook heb ik een collega waarbij in de straat in één portiek 4 Marokaanse gezinnen van dezelfde familie in een eigen huis wonen. Vader/moeder hebben een huis, ernaast woont hun dochter met haar gezin en in de twee huizen boven hun wonen hun dochter en zoon. Iedere keer als er een huis leeg kwam hadden zij het huis. Beetje vreemd als je het mij vraagt.

Daarom als iemand mij op de nummer 1 kan helpen mail me maar.

VIVA4NICK @ LIVE . NL

Ik betaal liever die € 1500,- en dat ik dan een leuk huis heb. Dan dat ik weer 6 jaar (zal vast langer gaan duren) moet wachten en dan weer uit frustratie een krot als deze neem. Dus als jij mij verder kan helpen ik hoor het graag.

Wat ik ook nog kwijt wil is het volgende. In berichten hier las ik dat mensen werden afgewezen voor eensgezinswoningen of huizen met meer dan een slaapkamer. Omdat deze voor gezinnen zijn. Op zicht kan ik daar in komen. Maar als je nu een eenkamerwoning hebt en een gezin wilt stichten. En je eigen slaapkamer is al veels te klein. Waar leg je dan je baby, die tegen de tijd dat je eindelijk het huis krijgt geen baby meer is, moet je deze dan in een kast leggen ofzo? Kopen is namelijk niet voor iedereen weg gelegd.

Aymee

Ongelezen bericht door Aymee »

ik lees hier allemaal berichten over woonnet en betalen van 1500 euro zodat je boven aan de lijst komt.... Mocht u zo iemand kennen geef ze aan bij de woningcorperatie want hij staat direct op straat.

Er zijn zo'n 300.000 mensen die reageren op de huizen.... tis gewoon vervelend dat er te weinig huizen zijn..... ik sta al 5 jaar ingeschreven ben al drie kwart jaar aan het reageren en nog steeds niets... iedere keer net naast de pot...

Iv1985

Ongelezen bericht door Iv1985 »

Wat kan je hieraan nog toevoegen?!? Nou het is dus alweer een jaartje geleden bijna dat ik gereageerd heb op deze forum omtrent problemen en of klachten met woonnet rijnmond en het is gewoon te schandalig voor woorden dat er helemaal niets is veranderd aan de situatie. Zo stond ik laatst op positie 10 voor een woning in Croorwijk en half uur erna 320 knap gelogen van de woningorganisaties echt...maar bij wie kan je terecht om te klagen? bij niemand kort en duidelijk! als je de woningcoorporatie erop aanspreekt geven ze geen antwoord of als ze antwoorden is het zo onbenullig dat een kind van 3 jaar het antwoord al kan voorkauwen. Word er spuug en spuugziek van al die U'tjes echt waar. Bij mij waar ik nu woon in Charlois waren 5 leegstaande woningen en dit is niet racistisch bedoeld verre van maar vind het wel verdomd vreemd dat er 5 Hindoestaanse gezinnen ingetrokken zijn b innen half jaar tijd en toevallig wonder der wonderen ze kennen elkaar allemaal....dit kan toch geen toeval zijn mensen echt....te belachelijk voor woorden! Rotterdam is een en al een ramp om er een woning te vinden! Problemen gehad met muizen, vocht, etc etc en Vestia doet hier helemaal niets aan....belachelijk!

joan21

Ongelezen bericht door joan21 »

Ik heb er ook wel 1500 voor over voor een woning dan maar niet op vakantie.... :?
maarja ik hoop dat mensen er op reageren

visje1980

Ongelezen bericht door visje1980 »

Hallo Allemaal,

Sinds een 9 maanden wonen wij in Maassluis,de woning hebben wij gekregen nadat wij 1 week stonden ingeschreven voor een woonpas.( nieuwbouw) Omdat een bevried echtpaar ook heel graag wou verhuizen naar de zelfde woning hebben zij ook een pas aangevraagd en ja hoor je zal het niet geloven ook zij wonen inmiddels in Maassluis. :?

De medewerker van de Maas-Delta Wonen heb ik gevraagd hoe dit kan dat wij zo snel een ander huis krijgen.
Dit heeft te maken met een aantal factoren...de woning die je achterlaat,de wijk..en je inkomen.
En of je in de oude woning lang heb gewoond.

Nu is het geval dat wij het niet echt naar ons zin hebben..en gaan waarschijnlijk weer verhuizen.Raar maar waar vandaag hebben we in Vlaardingen gekeken naar een nieuwbouw huurwoning.

Of het nu aan ons ligt..ik weet het niet.Maar wij hebben niemand omgekocht.Ik denk dat het gewoon mazzel is.

Vindt het heel vervelend dat andere mensen minder geluk hebben...Misschien moet je eens in een andere stad kijken..Dan alleen in Rotterdam!

Groetjes,
Visje

shabbydabbydooab

Ongelezen bericht door shabbydabbydooab »

Ik had ook een e-mail adres ingevoerd op woonnet.nl dat ik niet kon gebruiken doordat ik geen gebruik kon maken van mijn "Outlook-express"-account.Ik heb toen een Hotmail-account aangemaakt en één van de woningstichtingen gebeld die zijn aangesloten bij Woonnet en gevraagd aan één van hun medewerkers of deze mijn e-mail adres wilde veranderen in de computer zodat ik kon inloggen.Dit was geen probleem!Nadat dit snel in orde was gemaakt kon ik reageren op woningen bij Woonnet,reageerde op een loting-woning en kan deze nu een maand na inschrijving bezichtigen.

de-freule

Ongelezen bericht door de-freule »

Tja, wij zijn nu een paar jaar verder en het is nog hetzelfde laken en pak.
En maar reageren en reageren. Ik geloof dat men minstens 15 jaar ingeschreven moet zijn voor een woning.
Zo sta je op de eerste plaats en plop op de 86e plaats. Wat ik ook niet begrijp is als je kijkt naar de data van inschrijving blijkt dat mijn zoon op de 3e plaats staat en op de site 4. Ra, ra hoe kan dat. Dan zit er toch iemand voor zonder woonpas. In dit land moet je denk ik 32 jaar zijn voordat je in aanmerking komt voor een huis.
Er zijn veel en veel te weinig huurhuizen beschikbaar.
Ook voor mij geldt, dat ik alleen kan reageren op 55+ huizen (die er ook al niet zijn). Misschien wil ik dit helemaal niet, dus blijf ik maar zitten waar ik zit.
Hoezo huizenmarkt op slot?

meidam

Ongelezen bericht door meidam »

Geachte forumleden,

Heb de diverse klachten over Woonnet Rijnmond bekeken en het lijkt me dus geen aanbeveling om van deze instelling veel te verwachten.

Mijn ergenis is het volgende: Heb me onlangs ingeschreven, ben in het bezit van de woonpas.Ik wil enige wijzigingen aanbrengen op mijn profiel, maar dit lukt me totaal niet.
Wijzigen zoals; verzoek om toezending van de woonkrant, en diverse voor mij van belang zijn de wijzigingen.Eenmaal de website te pakken en het inloggen, is het bijna onmogelijk de vereiste link te pakken te krijgen. Kortom ik zou niet weten hoe hen te bereiken.
Weet iemand soms een telefoonnummer dan wel een emailadres.

Ben benieuwd, met vriendelijke groet, Meidam

Teddy010

Ongelezen bericht door Teddy010 »

Vragen over woonnet-rijnmond.nl en de woonpas over het algemeen:

* Geldigheid van de woonpas.
* Activatiecode opvragen.
* Einduitslag van de woning waarop gereageerd is.

* Wijzigingen van adres moet altijd schriftelijk om fraude te voorkomen,
tegenwoordig afhankelijk van de woningcorporatie kan dit ook per e-mail mits
kopie legitimatiebewijs en handtekening is meegestuurd.

* Afhankelijk van de woningcorporatie en hoe deze hun bezichtigingen organiseren
wordt bv de woning aangeboden aan nr 1, of worden de 1ste 10 pashouders
uitgenodigd. Bel hiervoor naar de corporatie die de woning te huur aanbied.

* Woonkrant is op vele openbare plekken in de regio rijnmond op te halen. Bij de
De deelnemende woningcorporaties in ieder geval. In de krant zelf kan er een
bon ingevuld worden om een abonnement aan te vragen.

* Via de website kan er wel een correspondentie adres opgevoerd worden.
Pas op: Als je hier je achte adres probeert te wijzigen kan dit later problemen
opleveren.

Voor een ieder die met vragen zit bel naar Woonstadrotterdam op 010-4408800

BlueDevil

Ongelezen bericht door BlueDevil »

Hallo mensen
Er staat op de site ook van woonnet dat je je gegevens zelf moet weizigen enzo
Maar als je dat dus wil doen lukt dat dus niet
Ik probeer dus mijn ex van me woonpas te halen maar lukt dus niet
En aangezien je niemand kan bereiken van Woonnet hoe moet ik dit dan oplossen
Als ik straks een wonig aangeboden krijg dan krijg ik hem niet omdat mijn gegevens niet kloppen
Ik baal echt van die hele woonnet
Hoop dat Radar hier eens wat aan gaat doen aan dit probleem

BlueDevil

Ongelezen bericht door BlueDevil »

rene117 schreef:kijk maar eens hier op hier staan div. tel nummers

http://www.woonnet-rijnmond.nl/#/meerinfo/contact

Daar staan geen gegevens bij van Woonnet
Ze zijn nergens op te bereiken
Staat zelfs geen adres bij of wat
Dus waardeloze site en organisatie

patrickdonker

Ongelezen bericht door patrickdonker »

Klik eens op de onderstaande link en je ziet een email adres van de hostingpartij die woonnet-rijnmond beheert. Misschien als we collectief die lui mailen ze iemand bij woonnet wakker kunnen schudden? Neem aan dat die partij ook niet echt zit te wachten op talloze klachten over een klant.
Tis niet de meest elegante wijze, maarja, asociaal beleid leidt tot asociaal gedrag!

http://www.robtex.com/dns/woonnet-rijnm ... ml#contact

FridgeNL
Contacteer:

Ongelezen bericht door FridgeNL »

Ik ben ok alweer sinds 2005 ingeschreven bij Woonnet-Rijnmond maar gewoon kansloos als ik op een woning reageer. Toch klopt het daar van geen kanten en dit viel mij zojuist op...

Dit is mijn inschrijfdatum voor de woonpas:
Afbeelding
Ik heb gereageerd op een woning en sta nu op:
Afbeelding
Als ik vervolgens in het overzicht kijk zie ik:
Afbeelding

Er staat achter de data uit het overzicht niet dat ze urgent zijn, beetje vreemd is het dus wel.....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoi Fridgenl,

Het komt inderdaad heel vreemd over als ik het zo zie. Zou het kunnen dat met 'maximaal de eerste 5 reacties' de eerste 5 worden bedoeld die gereageerd hebben? Als jij dan de 6e bent die gereageerd heeft, of nog later (in de tijd dus), dan sta je simpelweg niet op dit overzicht. Waarbij je dan op de echte toewijzingslijst (die dan voor de lezer verborgen is) wel op de juiste plaats staat.

Het beste wat je kunt doen is dit even voorleggen aan Woonnet Rijnmond, zij kunnen je precies aangeven hoe het zit.

patrickdonker

witte angora schreef:Hoi Fridgenl,

Het beste wat je kunt doen is dit even voorleggen aan Woonnet Rijnmond, zij kunnen je precies aangeven hoe het zit.
Goed plan, heb jij een contact? De rest van het forum niet namelijk :?

witte angora

patrickdonker schreef:
witte angora schreef:Hoi Fridgenl,

Goed plan, heb jij een contact? De rest van het forum niet namelijk :?
Ik sta er niet ingeschreven, dus ik zou zeggen: kijk eens op de website, of bel een van de deelnemende woningbouwverenigingen.

patrickdonker

witte angora schreef:
patrickdonker schreef:
witte angora schreef:Ik sta er niet ingeschreven, dus ik zou zeggen: kijk eens op de website, of bel een van de deelnemende woningbouwverenigingen.
Ik wil je niet afzeiken, maar heb je het item al een beetje doorgelezen??
Het is nog NIEMAND gelukt contact te krijgen met die lui. Deelnemers schuiven allemaal af en weten van niets, of beloven van alles maar doen niks.
Het is een kansloos vervelend initiatief waar niemand wat aan heeft!

witte angora

Heeft iemand dan al contact opgenomen met een wbv om de klacht door te geven? Zij hebben namelijk waarschijnlijk wel een ingang. Verwijs desnoods naar dit topic. Ik had trouwens alleen maar gereageerd op het bericht van FridgeNl om aan te geven wat de oorzaak zou kunnen zijn van het specifieke probleem waar hij tegenaan liep.

Niks meer, niks minder.
Laatst gewijzigd door witte angora op 27 jul 2010 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

patrickdonker

witte angora schreef:Heeft iemand dan al contact opgenomen met een wbv om de klacht door te geven? Zij hebben namelijk waarschijnlijk wel een ingang. Verwijs desnoods naar dit topic.
Google gerust een op Woonnet Rijmond, er gaat een nieuwe wereld voor je open.

witte angora

patrickdonker schreef:
witte angora schreef:Heeft iemand dan al contact opgenomen met een wbv om de klacht door te geven? Zij hebben namelijk waarschijnlijk wel een ingang. Verwijs desnoods naar dit topic.
Google gerust een op Woonnet Rijmond, er gaat een nieuwe wereld voor je open.
Op de eerste Google-pagina vind ik alleen maar één verwijzing naar Trosradar als het om problemen gaat, de rest lijken verwijzingen te zijn naar de website van Woonnet Rijnmond. Ook de pagina's 2 en 3 zijn voornamelijk verwijzingen naar de website.

Dus geen idee welke wereld er voor me open moet gaan?

Gesloten