LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opnieuw gerotzooi met nuon afrekeningen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 32360
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: opnieuw gerotzooi met nuon afrekeningen

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Simonprie,
ik zal mij in het vervolg niet zo emotioneel laten leiden als ik een belangrijk onderwerp aan een forum toevoeg
Geen zorg, je bent heus de eerste niet die emotioneel reageert als hij net een flinke nota voor zijn kiezen heeft gekregen. Wat dat betreft zijn de vaste posters hier wel wat gewend.

Vandaar dat we eerst om nadere informatie vragen alvorens antwoorden te geven. Iedere situatie is namelijk compleet anders. Aan vage blablabla op basis van onvolledige informatie heb je toch ook niets, of wel dan. :wink:

SimonPrie
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2010 16:39

Re: opnieuw gerotzooi met nuon afrekeningen

Ongelezen bericht door SimonPrie »

@witte angora
yup dat is zeker waar. :)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: opnieuw gerotzooi met nuon afrekeningen

Ongelezen bericht door Shine »

het had een stuk makkelijker geweest als de jaarafrekeningen met de berekeningen en tatieven werden verstrekt!
ik weet eigenlijk ook niet of ik die alsnog zou kunnen krijgen voor mijn afrekening!
Kort maar krachtig is hierop het antwoord Ja. Nu hebt u een eenvoudige leveranciers Jaarafrekening versie ontvangen. U kunt om een uitgebreide versie vragen.
Overigens kunt u die ook zien door u te registreren voor MijnNuon en dan in te loggen. Veel bedrijven hebben een dergelijk voorziening voor hun consumenten. Mijn vroegere leverancier en kabelmaatschappij hebben dat nml ook.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: opnieuw gerotzooi met nuon afrekeningen

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste SimonPrie,

Uit uw bericht op dit forum maak ik dat er enige onduidelijkheid is ontstaan over het berekende energieverbruik.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om dit uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

giba20
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2010 22:59

Re: opnieuw gerotzooi met nuon afrekeningen

Ongelezen bericht door giba20 »

Beste lezer hierbij wil ik graag mijn verhaal doen over een veel te hoge nuon jaarafrekening van maar liefst 981,45. Terwijl ik in het voorgaande jaar 400,- terug kreeg en er niets is veranderd. Dat ik daarbij een brief heb gelezen van de vorige bewoner (2 jr terug) en hij maar liefst 600,- terug kreeg. Echter denk ik al te weten waar de fout ligt, de meneer die afgelopen 14 december de standen kwam openemen zei dat er de afgeloen 4jaar geen standen waren opgenomen. nu DENK ik dat ze al die tijd verkeerde schattingen hebben gemaakt en dit nu in een jaar hebben door berekend. Nu nog even een 'fijne'' ervaring die ik in het verleden had op mijn vorige adres met nuon; Ik kreeg een afrekening van maar liefst 600,- dat terwijl ik het jaar daarvoor voor de helft in het buitenland was. Ik naar de nuon service bali geweest en volgens die meneer daar leek het te kloppen. Ik vertelde hem daarbij dat ik een buurman ervan verdacht een hennepplantage in zijn woning te hebben. Meneer deelde mij mee de ''bekende check uit te voeren stekers eruit kijken of meter nog doorloopt, nou het klopte allemaal. dus alhoewel ik het er niet mee ens was heb ik toch maar betaald. Raad eens wie na anderhalf jaar opgepakt wordt met een hennepplantage?! inderdaad de buurman! echter heb ik nooit één cent terug gezien of mijn gelijk gekregen. Jullie snappen dan ook wel dat als ik dit keer geen onderzoek dan wel vermindering krijg ik naar de rechter stap voor mijn recht. Ik laat me niet 2 x afzetten. Daarbij overdenk ik het ernstig om over te stappen naar een andere leverancier. Bellen naar ze zal ik maar niet doen want uit ervaring weet ik al dat de callcenter medewerkers van Nuon niet de meest slimste/behulpzaamste/begripvolste mensen zijn. (ja ik kan een betallingsregeling krijgen) Maandag a.s. zal ik maar gelijk naar het nuon servicepunt gaan. ik houdt jullie op de hoogte.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: opnieuw gerotzooi met nuon afrekeningen

Ongelezen bericht door Shine »

Beste lezer hierbij wil ik graag mijn verhaal doen over een veel te hoge nuon jaarafrekening van maar liefst 981,45. Terwijl ik in het voorgaande jaar 400,- terug kreeg en er niets is veranderd. Dat ik daarbij een brief heb gelezen van de vorige bewoner (2 jr terug) en hij maar liefst 600,- terug kreeg. Echter denk ik al te weten waar de fout ligt, de meneer die afgelopen 14 december de standen kwam openemen zei dat er de afgeloen 4jaar geen standen waren opgenomen. nu DENK ik dat ze al die tijd verkeerde schattingen hebben gemaakt en dit nu in een jaar hebben door berekend
U kunt dat prima zelf zien door de jaarafrekeningen er bij te pakken. Staat er een * bij de meterstanden, dan zijn ze geschat.
Verder maak ik op dat: bij de doorgave van uw verhuizing u de beginstanden ook niet zelf hebt opgenomen en doorgegeven. Alsmede geen meterstanden hebt opgenomen/doorgegeven ten behoeve van uw 1ste jaarafrekening.
De verantwoordelijkheid van doorgave van correcte meterstanden ligt zeker ook bij de consument zelf en niet alleen bij de netbeheerder/meetbedrijf (en niet bij de leverancier zoals u denkt).
Ik constateer dat uzelf behoorlijk in gebreke bent gebleven ten aanzien van uw eigen meterstanden, het opnemen en doorgeven daarvan!
Meneer deelde mij mee de ''bekende check uit te voeren stekers eruit kijken of meter nog doorloopt, nou het klopte allemaal. dus alhoewel ik het er niet mee ens was heb ik toch maar betaald. Raad eens wie na anderhalf jaar opgepakt wordt met een hennepplantage?! inderdaad de buurman! echter heb ik nooit één cent terug gezien of mijn gelijk gekregen.
Waarop wilt u uw gelijk dan halen?
Toen u de check deed klopte alles toch. M.a.w. draaide de meter toch niet! Daaruit mag afgeleid worden dat er niet bij u werd afgetapt.
Uw buurman is opgepakt. de meter wordt op dat moment verwijderd ivm fraude.
Zou uw buurman een tappunt naar 'uw' meter hebben gehad, was dat toen onherroepelijk geconstateerd. Overigens zou de nieuwe bewoner op uw oude adres dan ook al een forse rekening gehad moeten hebben. Vraag dat éérst maar eens na.
Dus zoek éérst een en ander beter uit alvorens te roepen dat u uw gelijk wilt gaan halen zonder aantoonbaar bewijs anders dan een bijbetaling van 600,-.
Bij hennepplantages praten we echt over totaal andere bedragen.

Gesloten