LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo Digitale TV module
Ziggo Digitale TV module
Heb een Digitale TV Module van Ziggo besteld. Alles volgens de aanwijzingen geïnstalleerd:
Frequentie en netwerk ingevuld volgens de lijst van Ziggo.
Digitaal automatisch afstemmen; meer dan 200 kanalen gevonden.
ECHTER: kanalen 1 en 2 bestaan niet (niet gevonden?), Ned1 en Ned2 geplaatst op kanalen 71 en 72 en geen HD. (ik kan ze dus niet eens verplaatsen).
Weet iemand wat er fout ging en hoe het moet?
Bedankt
Frequentie en netwerk ingevuld volgens de lijst van Ziggo.
Digitaal automatisch afstemmen; meer dan 200 kanalen gevonden.
ECHTER: kanalen 1 en 2 bestaan niet (niet gevonden?), Ned1 en Ned2 geplaatst op kanalen 71 en 72 en geen HD. (ik kan ze dus niet eens verplaatsen).
Weet iemand wat er fout ging en hoe het moet?
Bedankt
Re: Ziggo Digitale TV module
Misschien een domme vraag, maar heb je wel een abonnement op het HD-pakket?
Re: Ziggo Digitale TV module
Ik heb een basis abbonemet (Z1), maar volgens de aanwijzingen van Ziggo is het stellen van de frequentie en netwerknummer goed als er op 1 NED1 HD staat. Nog erger is dat de kanalen 1 en 2 helemaal ontbreken.
Re: Ziggo Digitale TV module
Op 3 heb je wel gewoon beeld?
Re: Ziggo Digitale TV module
Ja, Ned 1, 2 en 3 zijn aanweziig als SD op 71, 72 en 73.
Alleen Ned 3 op 3 als HD!!!
Ik heb me laten registreren op "cardwriter", maar sta na 4 dagen nog steeds op de "wachtrij". Ik ga me nu het advies van "vogel" volgen.
Bedankt, hoop dat het lukt.
Alleen Ned 3 op 3 als HD!!!
Ik heb me laten registreren op "cardwriter", maar sta na 4 dagen nog steeds op de "wachtrij". Ik ga me nu het advies van "vogel" volgen.
Bedankt, hoop dat het lukt.
Re: Ziggo Digitale TV module
hallo summerday
hoe is het signaal onvangst wat dit kan al je probleem zijn.
heb je het geprobeerd door middel van de coax waar hij in huis komt zonder
aftakingen direct op de tv aan te sluiten??
mvg haico
hoe is het signaal onvangst wat dit kan al je probleem zijn.
heb je het geprobeerd door middel van de coax waar hij in huis komt zonder
aftakingen direct op de tv aan te sluiten??
mvg haico
Re: Ziggo Digitale TV module
Wel een goede coax gebruikt?, ook hier gaan veel mensen mee het schip in,
Een oude coaxkabel is hier echt onbruikbaar, een goede kabel is het verschil tussen kijken en storen,
Een digitale decoder kan prima met een matige kabel werken, een HD decoder zal niet werken en zal zelfs HD zenders overslaan!,
Even checken dus,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Een oude coaxkabel is hier echt onbruikbaar, een goede kabel is het verschil tussen kijken en storen,
Een digitale decoder kan prima met een matige kabel werken, een HD decoder zal niet werken en zal zelfs HD zenders overslaan!,
Even checken dus,
Veel succes en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Ziggo Digitale TV module
Het lijkt me sterk dat het aan de coax kabel ligt, omdat vele andere kanalen in HD zowel SD uitstekende beelden geven.
In de "Ziggi-gebruikers-forum" heb ik soorgelijke problemen gezien.
Het is dus geen losstaand probleem. Daar ga ik me verder concentreren.
Maar toch bedankt voor jullie moeite en reacties.
In de "Ziggi-gebruikers-forum" heb ik soorgelijke problemen gezien.
Het is dus geen losstaand probleem. Daar ga ik me verder concentreren.
Maar toch bedankt voor jullie moeite en reacties.
Re: Ziggo Digitale TV module
hallo summerday,
ik weet niet of je probleem al opgelost is,maar ik had zo'n zelfde soort probleem,althans,dat lijkt er misschien op.
vorig jaar een nieuwe tv van samsung aangeschaft,en ziggo gebeld voor digitale tv.volgens de medewerker van ziggo was onze tv geschikt voor de module,maar zelf had ik al gezocht op ons typenummer en dacht dat dit niet zo was,maar omdat deze "kenner"mij erop wees dat dit wel zo was,heb ik mij deze laten aansmeren.er gingen dagen voorbij,de tv werkte maar niet,en uiteindelijk hadden we dan ook nog de pech dat onze nieuwe tv stuk ging.er moest een monteur bijkomen,en deze heeft een nieuw moederboard moeten plaatsen,de monteur vertelde mij:deze module is helemaal niet geschikt voor deze tv(!)
dus na heel wat telefoontjes met ziggo(zucht..)was ik er helemaal klaar mee,en heb ik een digitale ontvanger besteld.ik kreeg deze niet eerder dan dat ziggo de module in ontvangst had(ben je al zolang aan het zoeken waar het aan ligt,en dan moet je nog langer wachten op de ontvanger!)uiteindelijk de ontvanger binnengekregen en tussentijds nog wel overlegd met ziggo dat ik niet van plan was om extra te betalen voor de ontvanger,alleen het verschil dus extra bij te leggen!natuurlijk mevrouw!dat komt goed zeggen ze nog!nu na een paar maanden is het track en trace nummer van tnt weggegooid,en nu beweren ze dus dat ze niet weten waar de module is gebleven(?)terwijl ik er allang van uitging dat dit wel goed zou komen.dus mijn conclusie is:mocht deze module niet werken,ruil dit dan om met een digitale ontvanger,en bewaar goed het nummer van tnt,want het is ECHT een KL*TEbedrijf dat ziggo....geen andere woorden voor!!!succes!
ik weet niet of je probleem al opgelost is,maar ik had zo'n zelfde soort probleem,althans,dat lijkt er misschien op.
vorig jaar een nieuwe tv van samsung aangeschaft,en ziggo gebeld voor digitale tv.volgens de medewerker van ziggo was onze tv geschikt voor de module,maar zelf had ik al gezocht op ons typenummer en dacht dat dit niet zo was,maar omdat deze "kenner"mij erop wees dat dit wel zo was,heb ik mij deze laten aansmeren.er gingen dagen voorbij,de tv werkte maar niet,en uiteindelijk hadden we dan ook nog de pech dat onze nieuwe tv stuk ging.er moest een monteur bijkomen,en deze heeft een nieuw moederboard moeten plaatsen,de monteur vertelde mij:deze module is helemaal niet geschikt voor deze tv(!)
dus na heel wat telefoontjes met ziggo(zucht..)was ik er helemaal klaar mee,en heb ik een digitale ontvanger besteld.ik kreeg deze niet eerder dan dat ziggo de module in ontvangst had(ben je al zolang aan het zoeken waar het aan ligt,en dan moet je nog langer wachten op de ontvanger!)uiteindelijk de ontvanger binnengekregen en tussentijds nog wel overlegd met ziggo dat ik niet van plan was om extra te betalen voor de ontvanger,alleen het verschil dus extra bij te leggen!natuurlijk mevrouw!dat komt goed zeggen ze nog!nu na een paar maanden is het track en trace nummer van tnt weggegooid,en nu beweren ze dus dat ze niet weten waar de module is gebleven(?)terwijl ik er allang van uitging dat dit wel goed zou komen.dus mijn conclusie is:mocht deze module niet werken,ruil dit dan om met een digitale ontvanger,en bewaar goed het nummer van tnt,want het is ECHT een KL*TEbedrijf dat ziggo....geen andere woorden voor!!!succes!