LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een WW uitkering

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
laiferd

Een WW uitkering

Ongelezen bericht door laiferd »

Mijn vraag luidt,dat is,over werkloos worden door reorganisatie van bedrijf.
Door dit is mijn man van 55jaar werkloos geworden,hij heefd wel een sociale plan end.toegereikt gekregen, ook de andere 180 medewerkers.
Maar wat ik niet begrijp is,hij heefd 27jaar gewerkt,en vorig jaar kreeg hij te horen dat hij erbij zat met ontslag aanvragen,dit gebeurde dus op 2september,en dus zat hij thuis,vanaf die tijd,het bedrijf betaalde door tot eind december.
En daarna is het afgelopen en ontvangen wij WW, maar dat dit zo laag is dat had ik nooit verwacht ,hij ontvangt maar 620 euro terwijl mijn man altijd tegen de 1500euro verdiende,en 40 uren werkte per week.
Hoe is dit mogelijk dat hij zo weinig verdiend,want ik heb gelezen dat men niet mijn geld erbij mag rekenen,ik werk 14 uur per week en verdien 500 per maand.
Dit klopt toch niet,of heb ik dit fout,ik begrijp er niets van,want ook zijn we niet ingelicht wat we ontvangen per 4 weken.van de WW.
Wie oh wie kan mij duidelijk maken of dit wel goed is,ikzelf begrijp het niet,wie kan dit berekenen ,ik wil graag duidelijkheid,hoe dit mogelijk is na 27 jar werken ,dan opeens in zo,n gat vallen,van maar 620 euro per 4 weken.
Bedankt en mijn groetjes. :?: :? :shock:

jeani

Re: Een WW uitkering

Ongelezen bericht door jeani »

de eerste 2 maand zouden moeten zijn 75% van het inkomen daarna 70%

laiferd

Ja dat begrijp ik ,maar dat dit dan zo laag is ,dat en daar schrokken wij behoorlijk van.
Dit kan toch niet,de 4weken geld zijn,hoe moet je dan rondkomen.
Gelukkig werk ik dan nog 14 uren per week,en verdien daar 500 euro mee,maar dit had ik niet gedacht,echt niet.

jeani

erg raar 70% zou iets meer dan 1000 euro moeten zijn minus aftek van wat premies dus om en nabij de 1000 euro zou het dan moeten zijn ligt er ook aan hoe je je zorg verzekering hebt zit die daar ook bij in? dan zou het nog een 900 eur moeten zijn? en jou loon heeft er na mijn weten niks mee nodig( heb zelf ook net ontslag) je zou zobizo een bewijs moeten hebben hoe lang de uitkering is en hoeveel?

bootsman1

Ongelezen bericht door bootsman1 »

70% van 1500 = 1050 ik neem aan dat u over bruto bedragen spreekt. Inhouding belasting is 34,40% dus dat klopt wel zo'n beetje. Inhouding is E 361,00.

Normaal kreeg uw man waarschijnlijk per maand betaald is 12 keer per jaar. Nu 13x4=52 weken !

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Laiferd,

die €1500 die je schrijft was dat netto of bruto?
Had je man een contract voor 40 uur, of deeltijd?

Zijn allemaal dingen die van belang zijn om een goede berekening te kunnen maken.
Vraag bij het UWV een schriftelijke berekening aan, alleen zo kan je wijzer worden, weet dat ze heel veel fouten maken daar.

bootsman1

En daarna is het afgelopen en ontvangen wij WW, maar dat dit zo laag is dat had ik nooit verwacht ,hij ontvangt maar 620 euro terwijl mijn man altijd tegen de 1500euro verdiende,en 40 uren werkte per week.
Kaarsje is niet zo goed in lezen :D 12 maanden is 1 jaar en 52 weken is ook 1 jaar ik hoop dat u het nu beter begrijpt.

U krijgt een uitkerings-specificatie van het UWV !

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Kaarsje is niet zo goed in lezen :D 12 maanden is 1 jaar en 52 weken is ook 1 jaar
bootsman snapt het ook niet helemaal...
Het UWV betaalt per periode van 4 weken, dus 13 betalingen per jaar, met Kaarsjes uitleg is niets mis.

@laiferd: stel je vraag eens op het UWV forum op de site internetwerkt. Daar zitten hele kundige mensen die je op weg kunnen helpen.

bootsman1

Met die van jou wel...borreltje te veel gedronken denk ik :roll:

gramsbergen

Ongelezen bericht door gramsbergen »

bootsman snapt het ook niet helemaal...
Het UWV betaalt per periode van 4 weken, dus 13 betalingen per jaar, met Kaarsjes uitleg is niets mis.
Dat schreef bootsman dus ook al 8) niets mis mee met zijn uitleg !

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Bootsman,

ik kan heel goed lezen hoor, ik ken mijn abc, dank je wel voor de correctie!
Ik vind het knap dat jij aanneemt dat je er van uitgaat dat het bedrag bruto is.
De meeste vrouwen kijken dus gewoon wat er binnen komt en dus naar het netto bedrag, snap je het nog?

Ik stel al jaren bezwaarschriften op tegen het UWV, maar tja, ik denk dat iets is wat boven je pet gaat en meestal, in 9 van de 10 gevallen, kloppen de berekeningen niet van het UWV, volg je me nog of zie jij de bodem al?

Beetje lullige en kinderachtige reacties!
Iemand kan wel 40 uur werken, maar toch een ander uren contract hebben!

Ik hoop toch niet dat ik dat hier moet gaan uitleggen hoe dan een WW uitkering werkt?

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Kan het zijn dat een deel van de 1500 Euro waarover gesproken word uit overuren komt. Want dan krijg je een veel onduidelijker verhaal; is het structureel overwerk of niet?

laiferd

Hallo
Mijn man werkte 40 uren per week ,en verdiende 1500 euro per maand.
En dat is netto,maar zit wel natuurlijk ,alles al in,fietsgeld,gevarengeld .
Daarom zit hij ook op die 1500 euro netto.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

gevarengeld, fietstoeslag, zijn vergoedingen voor gemaakt onkosten of voor ongemakken cq gevaren.

Deze vervallen als de baan vervalt, wat logisch is .

Ik zou nu ook stoppen met klagen, je schiet er namelijk niks mee op, en 110% van de energie stoppen in het vinden van een andere baan

jeani

ik vind dit geen klagen je hebt recht op je geld, en geen werk meerr hebben is echt niet leuk dan zeg je niet tegen iemand niet meer klagen! je zou zelf zonder komen, je hebt recht op naar wat je gewerkt hebt en alles er om heen is een rompslomp en je moet idd alles goed in de gaten houden ja. en dat je je moet inzetten om ander werk te vinden dat snapt ook iedereen wel! ik zou het uwv weer benaderen je hebt van hun gewoon info nodig!

seagoing racer2

ik vind dit geen klagen je hebt recht op je geld, en geen werk meerr hebben is echt niet leuk dan zeg je niet tegen iemand niet meer klagen! je zou zelf zonder komen, je hebt recht op naar wat je gewerkt hebt en alles er om heen is een rompslomp en je moet idd alles goed in de gaten houden ja. en dat je je moet inzetten om ander werk te vinden dat snapt ook iedereen wel! ik zou het uwv weer benaderen je hebt van hun gewoon info nodig!
Zorg alleen dat je niet zwelgt in je eigen verdriet, das de essentie
Door dit is mijn man van 55jaar werkloos geworden,hij heefd wel een sociale plan end.toegereikt gekregen, ook de andere 180 medewerkers.
Maar wat ik niet begrijp is,hij heefd 27jaar gewerkt
Het sociaal plan zal je toch ook nog wel een 20-40K bruto hebben opgeleverd dus je kan nu wel even verder

jeani

of je nu geld mee krijgt van je werkgever daar mag niet naar gekeken worden ze hebben hun verplichtingen ook na te komen geld mee of niet recht waar je recht op hebt! en mensen komen hier om hun problemen op te lossen of om mensen te waarschuwen ik denk niet dat mensen er om vragen om bepaalde antwoorden zo hier te krijgen!! ze zijn er meer gebaat bij om fantsoenlijke antwoorden te krijgen ook al kunnen ze er niks mee!

seagoing racer2

ze zijn er meer gebaat bij om fantsoenlijke antwoorden te krijgen ook al kunnen ze er niks mee!

...????... :mrgreen:

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Hoeveel was het inkomen zonder de toeslagen? En zet er even bij aub of het bedrag dat je noemt bruto of netto is. Het lijkt me sowieso dat er iets niet klopt
De hoogte van je inkomen mag namelijk sowieso niet lager zijn dan het bijstandsniveau http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=22819 want dan krijg je aanvulling vanuit de bijstand: http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=22819
Gehuwden en samenwondenden van 27 jaar of ouder die recht hebben op een volledige bijstandsuitkering, krijgen een netto-uitkering van € 1.234,09 per maand (100% van het minimumloon) en een vakantietoeslag van € 64,95 per maand (bedragen per 1 januari 2010).

Het inkomen van uw partner heeft invloed op de hoogte van de uitkering. Is het inkomen van uw partner net zo hoog of hoger dan het minimumloon, dan hebt u in principe geen recht op bijstand.

De uitkering kan worden verlaagd als u lagere (woon)lasten hebt, omdat u bijvoorbeeld een onderhuurder hebt of een inwonend kind (ouder dan achttien jaar) met een eigen inkomen.
want dan krijg je aanvulling vanuit de bijstand:
http://www.rechtopww.nl/?pid=1244

laiferd

hallo
Neen onze kinderen zijn de deur uit,en werken en wonen op zich zelf al.
En natuurlijk doet mijn man er alles aan om weer een baan te krijgen,wij zitten er niet bij.
En janken er ook niet om,want dat brengd niets,ik heb gezegd tegen mijn man,we blijven positief,en zoeken samen met de uwv naar een baan.
Maar wou hier alleen maar deze vraag heen leggen,want we weten van niets,je vald in feite in het niets wetende.
Gelukkig worden we veel geholpen door de UWV ,dit zit in de sociale plan,dus daar heb ik geen klachten over,neen.
En klagen doe ik niet,het was en is een vraag,wat ik normaal heb geschreven.
En het geld wat we meekregen,daar willen wij niet van leven,dit is geld voor moeilijke tijden,later.
En dit wil ik niet over de balk gooien ,met van dit en dat te kopen,neen ,dit geld word alleen gebruikt als het echt maar ook echt ,echt nodig is.
Maar we gaan ervoor om een nieuwe baan te vinden,zeer zeker,daar zetten wij ons 200% voor in.
Positief blijven zeg ik aldoor,en dat helpt,wij gaan voor een baan,zeer zeker.

Gesloten