LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone actie onbereikbaar

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Vodafone is een grote landelijke speler. Niet alleen op dit forum maar ook elders zijn er veel klagende mensen over deze actie - en dat over een langere periode. Naar mijn mening zou dit wel eens een mooi item kunnen zijn voor een TROS Radar uitzending. Is er iemand van TROS Radar die meeleest op dit forum?

michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Ik heb net een mail verzonden naar TROS Radar en verwezen naar dit forum item. Aangegeven dat het gaat om Vodafone en dat er veel gedupeerden zijn over een langere periode. De vraag of TROS Radar de gedupeeren kan helpen en Vodafone de gelegenheid wil geven om e.e.a. toe te lichten in een uitzending. Als alle gedupeerden TROS Radar een mail sturen hebben we meer kans dat men actie gaat ondernemen. Immers, TROS Radar krijgt meer voor elkaar dat wij als individuele consument tegend Vodafone.

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Lianne89 »

KB3009 schreef:Ook ik heb een mobiel besteld via de libelle vodafone actie. 28 december bestelde ik de Nokia 5800 Xpress Music. Op de site stond toen dat de levertijd 10 dagen was, maar dat het wel in het nieuwe jaar zou kunnen worden geleverd vanwege de kerstdrukte.
Toen ik 4 januari zonder mobiel zat (vorige abo was gestopt) was ik toch wel toe aan een nieuwe mobiel. Die kwam niet.
Vodafone maar gebeld, eerste keer ging best snel, had binnen 10 minuten wel iemand aan de telefoon. Die zei dat het door onverwachte drukte nog wel een week kon duren.
Na een week nog niks, dus maar weer eens gebeld. Deze keer duurde het een stuk langer voordat er eindelijk iemand aan de lijn was. Die meneer vertelde dat de Nokia 5800 niet meer leverbaar was geweest, maar dat er vandaag net een nieuwe lading was binnen gekomen en dat ze dezelfde dag mijn order nog zouden afhandelen. Ik zou mijn mobiel de volgende week of zelfs eind diezelfde week nog krijgen.
Toen ik mijn mobiel nog steeds niet kreeg maar weer eens gebeld. Dat was een heel gedoe. Telkens super lang aan de telefoon gezeten, en dan leek het dat er werd opgepakt en dan werd er meteen weer opgegooid. Ook andere nummers van vodafone geprobeerd, die konden mij niet helpen zeiden ze. Ik kreeg zelfs van een vodafonemedewerker een ander nummer die ik moest proberen, bleek dat nummer helemaal niet meer van vodafone te zijn. Uiteindelijk wel iemand er aan gekregen, die vertelde dat de Nokia 5800 niet meer leverbaar was (hoezo vaag, volgens die andere vodafone medewerker waren er toch net weer nieuwen?)
Maargoed, ze zouden proberen nog weer een nieuwe lading te krijgen, en als dat niet lukte kon ik een andere telefoon uitzoeken.
Nu een paar dagen geleden weer gebeld, toen zei een aardig meisje dat ze nu echt weer leverbaar waren en dat ik nog op de lijst stond om gebeld te worden. Hoop echt dat dit nu echt waar is.
Ik ga maandag maar weer bellen, want als je er niet achteraan blijft gaan krijg je ook niks. Ik hoop maar dat het lukt, alles wat ik hier lees is niet positief..
Succes allemaal nog met wachten, ik hoop dat we het krijgen!
Nokia 5800 weer leverbaar? Ik moest een nieuwe telefoon uit zoeken, want de Nokia 5800 zouden ze nóóit meer binnen krijgen. Na eerst aan het lijntje te zijn gehouden was dat de uiteindelijke conclusie.
En warempel, de nokia 5800 kan ook weer besteld worden bij de gewone abbonementen. Het zal toch niet waar zijn he. Morgen maar weer eens bellen, want dat was de telefoon die ik wil hebben. Maar nee, die zou nooit meer komen. Ondertussen heb ik de telefoon die ik daarna besteld heb ook nog nooit gezien, dus of de nokia 5800 bij iemand geleverd zal worden betwijfel ik.

donleo
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2010 15:37

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door donleo »

5800 (al)weer leverbaar ???????? :shock:

Dat is het toestel dat we op 27 november hebben besteld. Na diverse telefoontjes is de bestelling half december omgezet naar een ander toestel.
Ze hadden de 5800 niet meer en deze kwam ook niet meer. Ons was hiervoor ook al meedere malen beloofd dat het toestel eraankwam, in bestelling stond etc.
Het verbaast ons ten hoogste en eigenlijk ook niet gezien de vele verzinsels van medewerkers bij Vodafone dat mensen nog steeds aan het lijntje worden gehouden. Het andere beloofde toestel hebben we ondanks vele beloftes nog steeds niet. We gaan ook vandaag weer bellen want begin vorige week werd ons stellig beloofd dat vanaf vandaag 1 februari het magazijn weer op schema zou lopen en het probleem opgelost zou zijn.
Wij zijn benieuwd maar niet erg hoopvol. Het wordt waarschijnlijk onze 20e langdurige telefoonsessies met veel ergenissen, smoesjes, nieuwe beloftes, medewerkers die van niets weten en leidinggevenden die niet aan de telefoon willen komen of de verbinding gewoon verbreken.
Wordt vervolgd :mrgreen:

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Ik heb gebeld en mijn telefoon kon weer omgezet worden in de nokia 5800. Ik weet niet of ik hiermee een verstandige keuze heb gemaakt.. Maar goed, dat is de telefoon die ik wil. Ik heb er echt geen vertrouwen meer in. Heb gevraagd of hij bevestiging via de mail wilde sturen. Dat zou hij doorgeven. Toen ik vroeg wanneer ik die mail kreeg, kon hij daar geen antwoord op geven. Hij hoopte dat ze de mail zouden sturen [pardon, hoopte?]. En dat mijn telefoon zo spoedig mogelijk zou komen. Nouuu ik betwijfel het hoor.

Belin
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2010 22:11

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Belin »

Heb net gebeld naar vodafone en abonnemen wordt omgezet in 2 jaar voor de helft,zoals er in advertentie anwb staat. Nieuw contract wordt dze week opgestuurd dus hoop maar dat het goedkomt.Maar als je leest wat hier allemaal staat weet ik t nog zo net niet.Succes allemaal in iedergeval.

donleo
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2010 15:37

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door donleo »

weer gebeld met vodafone waar onze bestelling van 27 november blijft.
eerst gebeld met 08000200043. Na 45 minuten gebeld te hebben kort de samenvatting.
Het toestel is niet op voorraad en wanneer het geleverd kan worden weten ze niet. Helaas kunnen ze verder niets voor mij doen. Maar ze verwachten dat elk moment het toestel geleverd gaat worden. Dit hoor ik nu al maanden.
Daarna gebeld met 08000200580. Kunnen ook niets doen. Weten ook niets .Hebben geen idee wanneer het toestel ooit geleverd gaat worden. Zijn ook niet bereid iets te gaan uitzoeken. Ze zeggen dat ze met het uitleveringscentrum geen contact kunnen krijgen. :twisted: :evil: :twisted:

Nog gevraagd ( gezien de bijdrage van Lianne )of de 5800 op voorraad is en geleverd word. Nee, deze is al langere tijd al niet meer leverbaar en komt volgens de medewerkster van Vodafone ook niet meer. Daarom is dit toestel ook van de website verwijderd. Wie moet je nu geloven.

Het is en blijft een zooitje.
Laatst gewijzigd door donleo op 01 feb 2010 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Brutusw
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jan 2010 21:26

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Brutusw »

Ik snap het niet helemaal, of eigenlijk helemaal niet. Zijn er ook mensen in Nederland die gewoon binnen enkele dagen/weken alles voor elkaar hadden. Natuurlijk die lees je hier niet, dat begrijp ik, maar volgens mij zijn wij toch niet de enige ! ? ! ? Zou het helpen om naar een Vodafone winkel te gaan. Net weer gebeld, steeds ingesprek ( 0800 - 0200043 ) Weet iemand een ander nummer ! !

Ik had beter simonly kunnen bestellen, want dat heb ik nu eigenlijk voor de prijs van een abonnement met toestel.

WAT ZOU ER TOCH ECHT ACHTER ZITTEN . . . .

michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Vandaag weer gebeld met Vodafone. De Nokia 6700 is er niet en het is onbekend wanneer en of deze komt. Aanbod om te ruilen naar een ander toestel, maar men kon niet zeggen of dit andere toestel aanwezig was en het was onbekend wat de leveringstermijn zou zijn. Kortom, weer niets wijzer geworden. Kortom: Vodafone komt haar beloftes niet na en is wel bezig om geld te incasseren van mijn rekening. De overeenkomst stoppen kan niet volgens Vodafone. Nu eis ik naleving van de overeenkomst. Ik heb een brief verzonden naar : Peter Doveren Directeur Klantenservice.
Vodafone Libertel B.V.
Avenue Ceramique 300
6221 KX Maastricht
Deaze gegevens stonden namelijk in de welkomstmail van Vodafone. Een copy van de brief heb ik via post naar TROS Radar verzonden en de Consumentenbond. Als dit allemaal niet werkt dan wee tik het niet meer en lijkt mij de rechtsbijstandverzekering de volgende stap. Maar daarmee blijft het een gegeven dat heel veel mensen dit allemaal niet weten en zich blijven opgegeven voor deze actie van Vodafone. Ik hoop echt dat TROS Radar snel in actie komt! Dit is geen individueel geval meer en het gaat om een telecom reus !

KB3009
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2010 11:25

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door KB3009 »

Ik ben er helemaal zat van. Ik wacht "nog" maar een maand, maar met alles wat ik hier lees denk ik dat ik nog wel een tijd te gaan heb.
Ik ga ook een mail sturen naar Tros Radar. Ik hoop dat zo veel mogelijk mensen hier dit doen, zodat Radar er misschien ook echt achteraan gaat!!
En over die Nokia 5800.. Tegen mij hebben ze toch echt gezegd dat hij weer leverbaar was.
Ik vind dit echt waardeloos, want 2 mensen op dit forum, die beiden op dezelfde dag over dezelfde telefoon bellen krijgen beiden een ander antwoord. Wat moet je nou geloven?
Waaardeloze service van Vodafone..

marco022
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2009 17:12

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door marco022 »

Net ook weer meer als een uur gebeld met vodafone, de eerste keer werdt ik doorverbonden met de pakketdienst. Deze konden me niet verder helpen zonder ordernummer (is weer een ander nummer dan het referentienummer uit de bestelbevestiging van vodafone).
Daarna weer klanten"service" van vodafone gebeld en gevraagd om het ordernummer, kreeg ik te horen dat de pakketdienst ook gewoon kan zoeken op postcode en naam, had ik ook al doorgegeven aan ze maar ze konden niets vinden. Toen maar dat ordernummer gevraagd en toen werd de hoorn erop gegooid. Had gelukkig het nummer van de pakketdienst gevraagd toen ik ze aan de lijn had.
Toen de pakketdienst gebeld en dat nummer doorgegeven, ze konden echter helemaal niets vinden op ordernummer,naam en postcode, dus bestelling blijkbaar nog niet in behandeling genomen.
Er werdt verteld dat ik de bestelling maar moest annuleren en opnieuw moest aanvragen, toen heb ik maar even verteld hoe ik erover dacht. :x

Morgen bestelling annuleren, als t lukt tenminste.

ML65
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2010 18:10

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door ML65 »

Ik heb wel na lang wachten mijn telefoon (samsung star)wel gekregen. Maar in mijn blijdschap niet goed het contract gelezen.Nu blijkt ineens dat ik een Belbasis2 abonnement heb ipv de 50% korting van de mikrogids! Nu betaal ik dus 22,50 ipv de 11,95 die ik heb besteld, met veel minder sms en beltegoed. Bellen en/of mailen naar Vodafone?vergeet het maar. Ik zou willen zeggen tegen alle mensen die nog wachten op hun telefoon: annuleren die handel!!
Ik hoop dat Radar/Kassa hier iets mee gaan doen, dit is toch gewoon oplichting!

donleo
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2010 15:37

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door donleo »

Hallo Marco022 :D

Ik zag dat je het telefoonnummer van de pakketdienst hebt.
Kun je die even vermelden, kan ik die ook eens gaan bellen.
Zit ook al ruim 2 maanden te wachten, ja eigenlijk waarop

vast bedankt.

Brutusw
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jan 2010 21:26

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Brutusw »

Marco022 het telefoonnr. van de pakketdienst is het nummer wat ze mij denk ik ook gegeven hebben ( 3 weken geleden ) 18 minuten in de wacht, blijkt dat het nummer van hun oude pakketdienst te zijn, waar ze geen zaken meer mee doen. Daarom vinden ze geen order onder jou nummer of postcode . . . .
Wil met dit verhaal niet negatief over komen hoor, maar is wel de praktijk.

22 november bestelling geplaatst, Samsung Jet. Grijp nu mis
1. geen gratis route66, aktie liep tot 31 januari j.l.
2. geen gratis geheugenkaartje.
3. geen 25,00 euro korting omdat mijn vrouw, ook vodafone abonnee, mij heeft aangemeld. Deze aktie liep tot 21 december.
4. betaal nu abonnement met toestel en heb eigenlijk alleen simonly ( veel goedkoper )
Telefoon wordt ook steeds goedkoper.

marco022
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2009 17:12

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door marco022 »

donleo schreef:Hallo Marco022 :D

Ik zag dat je het telefoonnummer van de pakketdienst hebt.
Kun je die even vermelden, kan ik die ook eens gaan bellen.
Zit ook al ruim 2 maanden te wachten, ja eigenlijk waarop

vast bedankt.

Het nummer van de pakketdienst is 0900-7386873
Kan even duren voordat je iemand aan de lijn hebt, met deze pakketdienst doet vodafone al vrij lang zaken, naar zeggen van de medewerker dan.

KB3009
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2010 11:25

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door KB3009 »

Ik heb net een mail verzonden naar Radar hierover. Ook heb ik Vodafone gemaild (niet dat ze daar wat op uit doen..) dat ik Radar over dit probleem heb gemaild en dat ik hun service waardeloos vind.
Je kunt trouwens tot een uur na de uitzending (nu nog dus een uur) bellen naar 0800 - 1343 , de lijn van Radar.
Dat ga ik dus nu ook maar even doen, misschien kunnen zij mij iets verder helpen.

Belin
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jan 2010 22:11

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Belin »

Lianne, op de Site vodafone staat gewoon nokia 5800,dus als ze m niet hebben moeten ze m ook niet meer aanbieden op de site!Missch heb je er wat aan dat ie er gewoon op staat?

donleo
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jan 2010 15:37

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door donleo »

Marco bedankt voor het nummer van de pakketdienst. Ik heb nog even gegoogeld . Je kunt ipv het (dure ) 0900 nummer ook bellen naar het nummer 073 624 90 90 :D

Wat betreft de Nokia 5800, deze staat nogwel op de eigen site van Vodafone maar is op alle sites met aanbiedingen van bladen zoals Libelle verdwenen. :?:

Ik ben gebeld door het onderdeel Superman van Kassa. Wel het programma op de Radio,maar toch. Ze zijn bezig met een onderwerp over de niet levering door Vodafone. Ga er mijn medewerking aan verlenen 8)
Hopelijk helpt dit.

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Donleo, als je kijkt op de vodafonesite. Dan bieden ze de nokia 5800 weer aan bij de gewone abbonementen. Bij de acties is hij inderdaad van de site af. Dus als het goed is hebben ze hem wel weer ja. Raar dat ze tegen jou hebben gezegd van niet, want hij staat dus wel weer op de site. Heel bijzonder allemaal.

Dat overzetten ging wat mij betreft een beetje te makkelijk. Dus ik heb er geen vertrouwen in. Ik geloof echt niet dat ik ooit nog een telefoon ga krijgen via die actie. Heb ook nog geen bevestiging gezien, waar ik wel uitdrukkelijk om heb gevraagd. Meneer aan de telefoon werd ook een beetje geirriteerd, maar hallo, wie heeft hier het recht om geirriteerd te zijn, pardon zeg. Ik zie het zo gebeuren dat de actie straks weer weg valt bij mij doordat het toestel is overgezet etc. Je weet het maar nooit bij vodafone he.

En donleo, als ze nog meer medewerking nodig hebben. Ik bied me aan. Hier moet echt wat aan gedaan worden.
Ik zat vandaag in de trein en hoorde toevallig twee mensen met elkaar praten, ook over deze actie. Dat meisje had ook al twee maanden zitten wachten en had haar telefoon nu maar geannuleerd. Er zijn echt ontzettend veel mensen hier de dupe van. En ik snap niet waarom ze niet stoppen met die acties als ze het niet aan kunnen.

michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Donleo,

Goed dat je meewerkt aan Superman. Maar Superman is toch voor individuele gevallen? Ik hoop dat Superman jou gaat helpen en dat er een oplossing zal komen voor jouw geval. Zou je willen proberen om Superman te bewegen ook iets te gaan doen voor alle andere gevallen en een commitment te krijgen van Vodafone dat iedereen zijn toestel krijgt? Zelf ben ik van mening dat iedereen de telefoon moet kunnen halen bij de Vodafone winkel en dat Vodafone dit leveringsprobleem intern moet oplossen. Dan hadden ze maar geen verplichting tot levering moeten aangaan. In mijmn geval heb ik gebeld met het bekende 0800 nummer en een mevrouw zei mij dat de Nokia 6700 volop op voorraad was, dus ik kon rustig gebruik maken van de ANWB aanbieding. De telefoon zou ik binnen 10 dagen krijgen omdat ik al Vodafone klant was met een aflopend abonnement. Prompt daarna deed ik de bestelling via Internet. Je snapt hem al. Geen toestel, maar wel incasseren van mijn bankrekening. Ik durf geen stronering te doen omdat Vodafone mij dan wellicht gaat afsluiten aangezien ik dan niet aan mijn betalingsverplichting voldoe. Kennelijk is een leveringsplicht niet nodig van de kant van Vodafone.

Nogmaals: iedereen moet TROS Radar een mail sturen. Pas als er veel mensen zijn met problemen en het gaat om een grote marktpartij, dan is het onderwerp iets voor de tv bij TROS Radar.

Ook ik wil meewerken aan de radio uitzending van Superman als zij nog "gevallen" nodig hebben.

Gesloten