LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone actie onbereikbaar

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cheesecurve
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:52

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door cheesecurve »

veel mensen hier hebben wel een telefoonkaart van vodafone gekregen maar wachten nog vergeefs op de telefoon, toch zal vermoedelijk de afrekening zo zijn, dat er betaald moet worden voor zowel abonnement als telefoon,
ik vraag me af hoe je juridisch een vermindering van abonnementsgeld kunt forceren voor de tijd dat je wel de kaart maar niet de telefoon tot je beschikking hebt,
iemand een idee :?:
los nog van smartegeld :oops:
kun je bij automatische inkasso, de bank je geld terug laten storten :?:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ja je kan bij automatische incasso je geld terug laten storten, dat moet je wel snel doen.
Doe het gelijk als je weet dat Vodafone geincasseerd heeft.

michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Pas op met het storneren van de Vodafone incasso. Ik ben geen jurist, maar ik denk dat je niet voor eigen rechter mag spelen. Als Vodafone enige verplichting niet nakomt dan moet je Vodafone hier op aanspreken. Van jouw kant moet je blijven voldoen aan je verplichtingen. Immers, als je stopt met betalen dan lijkt mij dat Vodafone je ook mag afsluiten. Er zijn genoeg manieren om je recht te halen zoals eerder in dit forum gesteld.
Zelf ben ik ook slachtoffer en natuurlijk dacht ik ook aan het storneren van de incasso of een bezoekje brengen aan Vodafone Maastricht. Maar ik denk dat je Vodafone het beste kunt aanpakken op een formele manier. Naderhand kunt je altijd nog een extra claim indienen.

Brutusw
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jan 2010 21:26

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Brutusw »

cheesecurve schreef:veel mensen hier hebben wel een telefoonkaart van vodafone gekregen maar wachten nog vergeefs op de telefoon, toch zal vermoedelijk de afrekening zo zijn, dat er betaald moet worden voor zowel abonnement als telefoon,
ik vraag me af hoe je juridisch een vermindering van abonnementsgeld kunt forceren voor de tijd dat je wel de kaart maar niet de telefoon tot je beschikking hebt,
iemand een idee :?:
los nog van smartegeld :oops:
kun je bij automatische inkasso, de bank je geld terug laten storten :?:
Hallo cheesecurve,

Ik heb Vodafone voor de zoveelste keer gebeld, ook over het abonnementsgeld.
Je gaat pas betalen als je het toestel hebt ! ! Kan natuurlijk ook weer een verhaal zijn : vertel maar wat, dan zijn we er weer van af. De volgende collega verzint wel weer een andere smoes ! ! Denk ook als je het bedrag terug laat boeken, je dan wel meteen iemand aan de telefoon krijgt. Maar dat zal wel weer iemand van een andere afdeling zijn, die niets voor je kan doen.

petraroos
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:20

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door petraroos »

Ook ik heb gebruik gemaakt van een actie georganiseerd door vodafone en anwb. Nu na bijna 3 weken en telefonisch informeren heb ik nog steeds geen duidelijkheid wanneer de telefoon geleverd gaat worden. Ze geven als antwoord dat het bij TNT ligt, maar daar weten ze dus van niets, de telefoon is daar niet aangeleverd. Je wordt dus gewoon voorgelogen. Bij de anwb geven ze wel een mail adres om een klacht naar te sturen, maar eigenlijk heb ik ook daar geen vertrouwen in. De anwb moet toch begrijpen dat dit ook hun geloofwaardigheid aantast?

Brutusw
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jan 2010 21:26

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Brutusw »

petraroos schreef:Ook ik heb gebruik gemaakt van een actie georganiseerd door vodafone en anwb. Nu na bijna 3 weken en telefonisch informeren heb ik nog steeds geen duidelijkheid wanneer de telefoon geleverd gaat worden. Ze geven als antwoord dat het bij TNT ligt, maar daar weten ze dus van niets, de telefoon is daar niet aangeleverd. Je wordt dus gewoon voorgelogen. Bij de anwb geven ze wel een mail adres om een klacht naar te sturen, maar eigenlijk heb ik ook daar geen vertrouwen in. De anwb moet toch begrijpen dat dit ook hun geloofwaardigheid aantast?
Sorry Petra, maar 3 weken wachten is nog niet lang. Ik hoop echt voor je dat je geduld niet zo lang op de proef wordt gesteld als bij mij. ( >10 weken ).
Buiten het feit dat je ontzettend geduld moet hebben vind ik het ergste dat ze gewoon keihard liegen en HUN problemen afschuiven op andere bedrijven, die totaal van niets weten. ( Als TNT een pakketje aangeleverd krijgt door een bedrijf dan bezorgen ze die echt wel binnen enkele dagen ! Denk je niet ).

Succes.

cheesecurve
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:52

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door cheesecurve »

Hallo cheesecurve,

Ik heb Vodafone voor de zoveelste keer gebeld, ook over het abonnementsgeld.
Je gaat pas betalen als je het toestel hebt ! ! Kan natuurlijk ook weer een verhaal zijn : vertel maar wat, dan zijn we er weer van af. De volgende collega verzint wel weer een andere smoes ! ! Denk ook als je het bedrag terug laat boeken, je dan wel meteen iemand aan de telefoon krijgt. Maar dat zal wel weer iemand van een andere afdeling zijn, die niets voor je kan doen
ik hoop dan dat het berichtje van 22-1 van jolijjoni (2e blad dit forum) over afgeschreven abonnementsgeld zonder ontvangst telefoon een uitzondering blijkt te zijn, :!:
zijn er andere mensen hier op het forum, die geen telefoon hebben gekregen, maar toch al hebben moeten betalen :?:

Cheese

NB ik heb de ANWB ook per mail aangesproken en deze zeggen in een automatische antwoordmail om binnen 2 weken een reactie te geven,
ik verwacht van hen toch wel een aktieve opstelling omdat juist de naam ANWB gekoppeld aan de naam Vodafone (wat voor mij in eerste instantie een schijn van degelijkheid gaf), ze komen er niet mee weg de verantwoordelijkheid af te schuiven.. want het is meer dan alleen een advertentie in hun blad, hun naam is gekoppeld, net zo als bij de AVRO bijvoorbeeld, die dezelfe advertenties hanteerd
(ook avrobode heden een mail gestuurd)

Geachte heer/mevrouw,

Met deze automatische reactie bevestigen wij de ontvangst van uw mailbericht. Wij streven ernaar uw bericht binnen drie werkdagen af te handelen.

Opmerkingen over de bezorging van uw gids worden met een hogere urgentie opgepakt.


Met vriendelijke groet,
Klant Contact Centrum

michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Bij mij is er geld via de incasso van mijn rekening gehaald door Vodafone, maar ik heb nog geen toestel ontvangen.

Brutusw
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jan 2010 21:26

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Brutusw »

michiel99 schreef:Bij mij is er geld via de incasso van mijn rekening gehaald door Vodafone, maar ik heb nog geen toestel ontvangen.
Daar was ik dus nu al bang voor. Weer een leugen toevoegen aan mijn lijstje.
Zal mijn rekening de komende week goed in de gaten houden.
Anders meteen terug boeken.
Ik lang wachten op hun mobielte, zij lang wachten op mijn geld.

rvbakel
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 feb 2010 13:20

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door rvbakel »

Ook ik maak dit gedoe van vodafone omtrent deze actie op het moment mee.
Ik heb vodafone de volgende klachtenbrief gestuurd:
Op 10-12-2009 heb ik een toestel met abonnement besteld, tot 23-12-09 heb ik niets ontvangen of ook maar iets van Vodafone gehoord.

Toen ik die dag de klantenservice belde met de vraag wat de status van de bestelling was, kreeg ik te horen dat deze 'bevroren' was omdat mijn gegevens niet zouden kloppen.
Verderop in het gesprek bleek dat dit al op 12-12-09 gebeurd is.

Ik vind het een hoogst opmerkelijk dat ik hiervan in de tussentijd op geen enkele wijze op de hoogte ben gesteld.

Aangezien mijn vorige contract op 02-01-10 afliep, dreigde ik tijdelijk zonder telefoon en nummer komen te zitten.

Toen ik dit aangaf in hetzelfde gesprek, werd me verzekerd dat de simkaart alvast verstuurd zou worden zodat ik niet onbereikbaar zou worden.

Op 31-12-09 had ik echter nog steeds geen simkaart ontvangen waardoor de situatie nijpend begon te worden. Wederom belde ik de klantenservice met mijn probleem, op dat moment kreeg ik doodleuk te horen dat de beste oplossing zou zijn om zelf even bij een Vodafonewinkel een simkaart op te halen en deze dan weer door de klantenservice te laten activeren.

Hieruit concludeer ik dat op 23-12-2009 dus helemaal geen simkaart naar mij verstuurd is!!!

Inmiddels is mijn simkaart geactiveerd en ik kan er mee bellen, maar ik heb nog steeds geen telefoon ontvangen.


Omdat het nummer wat ik op had gegeven om contact met mij op te nemen logischerwijze verlopen is, en ik ondertussen weinig vertrouwen meer in Vodafone had dat dit intern op de juiste wijze geregeld zou worden, belde ik op 05-01-2010 weer naar de klantenservice om te melden dat ik enkel op mijn nieuwe nummer bereikbaar zou zijn. Dit zou doorgegeven worden aan de koerier.

Wonderwel ontving ik op 08-01-2010 een e-mail dat mijn order verwerkt is, toch knap dat dit binnen een maand nadat de bestelling geplaatst gelukt is. Tevens werd er gemeld dat mijn bestelling doorgestuurd was naar het distributiecentrum.
Maandag 11-01-2010 werd door de klantenservice via e-mail nogmaals bevestigd dat de bestelling naar het distributiecentrum verzonden was, dat het type toestel ruimschoots op voorraad was en ik mijn bestelling dus binnen enkele dagen kon verwachten.

Maandag 18-01-2010 had ik echter nog geen toestel ontvangen, dus ik stuurde voor de zoveelste keer maar weer een mail naar de klantenservice.

Nu kreeg ik te horen dat mijn bestelling niet verzonden was aangezien het toestel niet op voorraad was!

Tevens werd gemeld dat niet bekend was wanneer mijn toestel wél geleverd zou worden.
Waarom communiceren jullie dit niet terug naar de klant? Keer op keer moet ik zelf het initiatief nemen om iedere keer weer teleurgesteld te worden.
Hoe is het daarnaast mogelijk dat eerst verzekerd wordt dat ik mijn toestel binnen enkele dagen zou ontvangen en ik later te horen krijg dat het toestel niet op voorraad is en er geen idee is wanneer dit wel het geval is!?

Ik heb aan de klantenservice aangegeven dat ik van Vodafone een lijst van leverbare alternatieve toestellen zou willen ontvangen die zowel qua kwaliteit, specificaties en prijsniveau minimaal gelijkwaardig zijn aan het toestel dat ik besteld heb.
Ik wacht nog op antwoord hierop.

Ik heb persoonlijk nog nooit zo'n amateuristisch gepruts meegemaakt in mijn leven en ik heb spijt tot op het bot met Vodafone in zee te zijn gegaan.

Natuurlijk kan er een keer iets fout gaan bij een bestelling maar neem dan verdomme zelf het initiatief om dit naar de klant te communiceren in plaats van andersom!

Ik ben hoogst benieuwd naar uw verklaring voor de genoemde gebeurtenissen en wat uw maatregelen zijn om dit soort problemen in het vervolg te voorkomen en mijn vertrouwen in Vodafone te winnen want op dit moment ben ik vooral geneigd om mijn contract te laten ontbinden vanwege het ernstig in gebreke blijven van Vodafone.
Ondertussen heb ik een alternatief toestel aangeboden gekregen, maar daar wacht ik ook al twee weken op.
Op mails wordt niet meer gereageerd, van de telefonische klantenservice word ik ook niets wijzer. :roll:

cheesecurve
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:52

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door cheesecurve »

het houdt maar niet op :mrgreen:

http://www.unitedconsumers.com/email/ui ... tingid=735

bestel snel en pak dit voordeel :!: :!: :!:

(hun tekst)

marco022
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2009 17:12

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door marco022 »

michiel99 schreef:Ik heb een ander mailadres van Vodafone gevonden naast [email protected] namelijk [email protected]

Misschien een tip om mails naar Vodafone te ricthen aan beide mailadressen.

Heb naar beide emailadressen wat gestuurd, bij het eerste adres krijg ik deze foutmelding Recipient address: [email protected] Reason: Over quota en voor het andere adres heb je my vodafone nodig iets wat je niet kan hebben als je nog geen klant bent volgens mij :?

michiel99 schreef:Pas op met het storneren van de Vodafone incasso. Ik ben geen jurist, maar ik denk dat je niet voor eigen rechter mag spelen. Als Vodafone enige verplichting niet nakomt dan moet je Vodafone hier op aanspreken. Van jouw kant moet je blijven voldoen aan je verplichtingen. Immers, als je stopt met betalen dan lijkt mij dat Vodafone je ook mag afsluiten. Er zijn genoeg manieren om je recht te halen zoals eerder in dit forum gesteld.
Zelf ben ik ook slachtoffer en natuurlijk dacht ik ook aan het storneren van de incasso of een bezoekje brengen aan Vodafone Maastricht. Maar ik denk dat je Vodafone het beste kunt aanpakken op een formele manier. Naderhand kunt je altijd nog een extra claim indienen.

Wees blij dat vodafone je afsluit haha :mrgreen:


Heb me bestelling tot 2 keer toe geannuleerd begin deze week, hier echter zoals verwacht nog geen schriftelijke bevesting van gezien, ook niet na dit beide keren gevraagd te hebben.
Het begint ondertussen al aardig op oplichting te lijken, brutus respect voor het geduld je dat opbrengt voor vodafone :wink:

michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Ik krijg net van Vodafone een bevestiging van levering van de Nokia 6700.
"Naar aanleiding van uw contractverlenging is onderstaand(e) product(en) verstuurd.
Uw product(en) verzenden wij via TGP .
U kunt de zending volgen via deze link . "

Helaas geen track nummer of link bijgesloten in de mail. Ik zal Vodafone morgen bellen en hoop dat ik een andere ervaring krijg dan eerder beschreven door velen in dit forum. Ik hou jullie op de hoogte. Nog iets te vroeg om de kurk te laten ploffen.

Brutusw
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jan 2010 21:26

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Brutusw »

michiel99 schreef:Ik krijg net van Vodafone een bevestiging van levering van de Nokia 6700.
"Naar aanleiding van uw contractverlenging is onderstaand(e) product(en) verstuurd.
Uw product(en) verzenden wij via TGP .
U kunt de zending volgen via deze link . "

Helaas geen track nummer of link bijgesloten in de mail. Ik zal Vodafone morgen bellen en hoop dat ik een andere ervaring krijg dan eerder beschreven door velen in dit forum. Ik hou jullie op de hoogte. Nog iets te vroeg om de kurk te laten ploffen.

Het zal ongetwijfeld ergens staan, maar hoelang wacht je nu al. Misschien is er dan nog hoop voor mij en . . . . . . . . wel melden als je het mobieltje hebt, he ! ! TRAKTEREN ! !

Brutusw
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jan 2010 21:26

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Brutusw »

Marco022 geduld is een schone zaak . . . . Wat kan ik anders doen ! !

stylus
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2008 15:48

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door stylus »

Ook ik heb mijn abonnement verlengt bij vodafone met toestel blackberry curve.Bij bestelling wordt beloofd dat het binnen 5 tot 10 dagen geregeld is.
Inderdaad het nieuwe abonnement gaat dan in en de contractdatum wordt onmiddelijk verlengt met in mijn geval twee jaar. Ik heb nu een abonnement met blackberry internet maar kan hier niets mee zonder toestel en moet wel betalen. Ook ik bel bijna dagelijks en iedere dag duurt het nog zeker 5 werkdagen . Het toestel is gewoon op voorraad. Onbegrijpelijk. Verder heeft een huisgenoot van mij hetzelfde toestel en abonnement besteld en had alles binnen 4 dagen in huis.
Het gaat hier om een nieuwe klant. Wanneer je al klant bent wordt je bij vodafone zwaar gestraft omdat je klant wil blijven bij vodafone. Verder ben ik nogal geschrokken van het aantal meldingen op het forum en heb dan ook gemailt naar trosradar redactie. Nu maar hopen dat radar dit onderwerp gaat behandelen want als consument kom je niet verder bij vodafone

marco022
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2009 17:12

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door marco022 »

Ook bij nieuwe klanten is het droevig gesteld met de service, wacht nou al ruim 5 weken.
Zal morgen ook maar weer is een belletje wagen, om te vragen of de annulering nog is overgekomen cq doorgevoerd.

Heb afgelopen dinsdag ook t-mobile (nu men provider) nog gebeld of vodafone al een aanvraag had ingediend voor mijn nummerbehoud wat ik bij het abonnement had aangevraagd. t-mobile had echter nog niets vernomen van vodafone, zegt wel weer genoeg over het feit hoe erg ze er mee bezig zijn :roll:

michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Gisteren ontving ik van Vodafone een mail uit naam van Peter Doveren - de directeur klantenservice. Mijn toestel was verzonden via TGP en ik kon via een blanco link de bestelling volgen. Net als bij anderen van dit forum stond er GEEN track en trace nummer in de mail. Vanochtend heb ik gebeld met Vodafone en kreeg te horen dat mijn toestel niet was verzonden en sterker nog: mijn toestel is niet op voorraad bij Vodafone (Nokia 6700). Hoe ik toch deze mail heb mogen ontvangen weten ze niet bij Vodafone.

Ik heb dus nu al dezelfde ervaringen als anderen.

Overigeens: Het bedrijf TGP bestaat niet. Dat moet zijn TPG. Vreemd zo een fout in de mail van de directeur Peter DOveren van Vodafone. Ik heb een persoonlijk onderhoud bij Vodafone aangevraagd. Kijken of dit zal helpen.

michiel99
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2010 22:18

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door michiel99 »

Ik kon het niet laten en heb weer gebeld met Vodafone. Nu krijg ik ineens te horen dat mijn nokia 6700 onderweg is via GLS en dat ik deze vandaag kan verwachten. Track en trace nummer, telefoon van GLS, Vodafone pakketnummer, oplezen van de interne status van GLS. Alles kreg ik te horen van een wel zeer vriendelijke en geduldige medewerker van Vodafone.

Als dit allemaal waar is dan is dat natuurlijk fantastisch. Minder is dat iemand anders bij Vodafone mij vanochtend juist vertelde dat er niets onderweg was; sterker: dat de Nokia 6700 niet leverbaar is door Vodafone op dit moment.
Maar als die GLS bus vandaag de straat in komt rijden en stopt bij mijn huis, laat ik het weten op dit forum - ook als ze niet komen......

stylus
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2008 15:48

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door stylus »

Hoe krijg je een persoonlijk onderhoud voor elkaar, graag zou ik ook met verantwoordelijk iemand spreken, want de mensen bij klantenservice krijgen volgens mij een bonus om mensen voor te liegen. We hebben al diverse keren gehoord van een verhuizing en zelfs dat het toestel vanuit Duitsland verzonden zou worden,terwijl mijn toestel al weken in het verzendcentrum ligt. Ik denk dat ik vodafone officieel in gebreke ga stellen en ze voor de keuze ga stellen een toestel sturen of contract ontbinden.
Ik ben overigens in de vodafonewinkel geweest en daar hadden ze mijn contractverlenging meteen kunnen regelen en het toestel direct mee kunnen geven.(toestel kost dan 50 euro) Maar ze mogen dit nu niet meer doen omdat het traject loopt. Dit kan wel wanneer mijn contract eerst wordt ontbonden, maar ik denk niet dat de onlinewinkel zal meewerken.

Gesloten