LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] loterij van Zurich
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 22 jan 2010 21:11
Re: loterij van Zurich
Beste NeelX, Char55, aramat, brieziet, Coureur en nicopuntnl,
hebben jullie ook een klacht ingediend bij https://www.spamklacht.nl/klacht-indien ... formulier/ ?
Omdat het een computer is die belt is dit telefoonspam. Dit is altijd verboden. Ook als je niet geregistreert staat in het bel-me-niet register.
hebben jullie ook een klacht ingediend bij https://www.spamklacht.nl/klacht-indien ... formulier/ ?
Omdat het een computer is die belt is dit telefoonspam. Dit is altijd verboden. Ook als je niet geregistreert staat in het bel-me-niet register.
Re: loterij van Zurich
yep, zelfde dag nog gedaan. Hoe meer klachten hoe beter, des te eerder wordt er wat aan gedaan.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 okt 2009 22:12
Re: loterij van Zurich
@egeltjeprik: Ik heb deze thread pas na mijn bericht goed gelezen en daarna direct een spamklacht ingediend. Bedankt voor de info.
Re: loterij van Zurich
Ook ik werd net gebeld door deze vreselijke irritante Zurich bandopname. Ik twijfelde enorm aan de echtheid van alles omdat ik geen directe reactie terug kreeg, alleen mijn naam gegeven, en direct gegoogeld en kwam hier terecht, heb meteen een klacht ingediend!
Re: loterij van Zurich
Ook ik kreeg vandaag dit telefoontje, hoewel ik geregistreerd ben in het bel-me-niet-register. Ik heb meteen opgelegd toen ik hoorde dat ik een prijs gewonnen zou hebben.
Vervolgens heb ik de politie ingelicht. Ik woon in Noord-Limburg.
Vervolgens heb ik de politie ingelicht. Ik woon in Noord-Limburg.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 okt 2009 13:00
Re: loterij van Zurich
ook hier ben ik zojuist gebeld
ik ga ook een klacht indienen bij het spam filter
ik sta gergistreerd in het bel me niet register dus eigenlijk zijn ze nog in overtreding ook
ik ga ook een klacht indienen bij het spam filter
ik sta gergistreerd in het bel me niet register dus eigenlijk zijn ze nog in overtreding ook
Re: loterij van Zurich
Ook wij zijn hedenmorgen gebeld door deze organisatie.
Ook al snel in de gaten dat het om een bandje ging want hij
reageerde nergens op.
Dus gelijk de hoorn er maar op gelegen
Zo te zien op de site zijn ze al enige tijd bezig ,Ik vraag me toch af of hier niets aan te doen is.
Ook al snel in de gaten dat het om een bandje ging want hij
reageerde nergens op.
Dus gelijk de hoorn er maar op gelegen
Zo te zien op de site zijn ze al enige tijd bezig ,Ik vraag me toch af of hier niets aan te doen is.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 feb 2010 15:08
Re: loterij van Zurich
Vandaag om 14:10 gebeld door dit 'bedrijf' met een 'zit u goed' en 'gefeliciteerd' begin. Heb direct opgehangen en gemeld bij http://forms.consuwijzer.nl/Formulieren ... _nl_Klacht .
Re: loterij van Zurich
Vandaag kennis genomen(via Google)van dit onderwerp.
Ik werd vrijdag 5 februari jl rond het middaguur gebeld. De aankondiging met "Zwitserleven Zurich"wekte mijn belangstelling omdat ik daar voorheen een polis had. De bekende kreten zoals "zit u goed?" en "gefeliciteerd u bent een van de 100 gelukkige bellers" met verwijzing naar een brief die ik al had moeten ontvangen of tegemoet kon zien. Men vraagt eerst "met wie spreek ik?"zodat je al snel naam/woonplaats noemt. Een heel verhaal over de mooie prijzen, allemaal gesponserd en "u heeft toch wel ruimte op uw bankrekening voor 1 miljoen euro?" Het getal €29 per maand is genoemd. "U wordt binnenkort teruggebeld door een kwaliteitsmedewerker , komt u dit het beste uit in de morgen, middag of avond?" Ik heb geantwoord " 's nachts" waarop geen reactie kwam maar vragen als voornaam, geboortedatum. Je hebt dan al snel door dat het een bandje moet zijn en tracht geen "ja" te antwoorden op allerlei vragen en evenmin persoonlijke info te verstrekken. Na 2 vragen de hoorn er op gelegd ivm ontbreken van persoonlijke respons. Blijf dan toch zitten met een onbehaaglijk gevoel. Wat mij opviel is het woordje "ZO" dat regelmatig werd uitgesproken na allerlei opsommingen van prijzen etc.
Ik ben woonachtig in de kop van NH nabij Heerhugowaard.
Blijf nauwkeurig mijn bankrekeningen kontroleren.
Mij valt verder op dat uit geen enkele reactie blijkt dat er daadwerkelijk afschrijvingen zijn gedaan. Wellicht dat er toch mensen zijn die geen argwaan koesteren en geen verder onderzoek op internet doen.
Misschien dat RADAR eens in een uitzending hiervoor kan waarschuwen (?).
ik overweeg een klacht in te dienen bij Zwitserleven als het niet te ingewikkeld is.
Sta ook geregistreerd in "bel me niet" register.
Inmiddels een klacht ingediend bij Opta.
Ik werd vrijdag 5 februari jl rond het middaguur gebeld. De aankondiging met "Zwitserleven Zurich"wekte mijn belangstelling omdat ik daar voorheen een polis had. De bekende kreten zoals "zit u goed?" en "gefeliciteerd u bent een van de 100 gelukkige bellers" met verwijzing naar een brief die ik al had moeten ontvangen of tegemoet kon zien. Men vraagt eerst "met wie spreek ik?"zodat je al snel naam/woonplaats noemt. Een heel verhaal over de mooie prijzen, allemaal gesponserd en "u heeft toch wel ruimte op uw bankrekening voor 1 miljoen euro?" Het getal €29 per maand is genoemd. "U wordt binnenkort teruggebeld door een kwaliteitsmedewerker , komt u dit het beste uit in de morgen, middag of avond?" Ik heb geantwoord " 's nachts" waarop geen reactie kwam maar vragen als voornaam, geboortedatum. Je hebt dan al snel door dat het een bandje moet zijn en tracht geen "ja" te antwoorden op allerlei vragen en evenmin persoonlijke info te verstrekken. Na 2 vragen de hoorn er op gelegd ivm ontbreken van persoonlijke respons. Blijf dan toch zitten met een onbehaaglijk gevoel. Wat mij opviel is het woordje "ZO" dat regelmatig werd uitgesproken na allerlei opsommingen van prijzen etc.
Ik ben woonachtig in de kop van NH nabij Heerhugowaard.
Blijf nauwkeurig mijn bankrekeningen kontroleren.
Mij valt verder op dat uit geen enkele reactie blijkt dat er daadwerkelijk afschrijvingen zijn gedaan. Wellicht dat er toch mensen zijn die geen argwaan koesteren en geen verder onderzoek op internet doen.
Misschien dat RADAR eens in een uitzending hiervoor kan waarschuwen (?).
ik overweeg een klacht in te dienen bij Zwitserleven als het niet te ingewikkeld is.
Sta ook geregistreerd in "bel me niet" register.
Inmiddels een klacht ingediend bij Opta.
-
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 16 mar 2009 16:05
Re: loterij van Zurich
Nee, ook dat is niet ingewikkeld . Dank voor de duidelijke beschrijving!SVENHEDIN schreef: ik overweeg een klacht in te dienen bij Zwitserleven als het niet te ingewikkeld is.
Sta ook geregistreerd in "bel me niet" register.
http://www.zwitserleven.nl/algemeen/belactie_is_bedrog
Jose
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 feb 2010 10:13
Re: loterij van Zurich
Ook ik ben gisteravond gebeld door dit bedrijf. Zelfde reactie als bij velen van jullie. Kreeg ook het idee dat het een bandje was, omdat het laat reageerde. Ben al niet een happig persoon op prijzen waar ik niets vanaf weet. Verbinding verbroken. Lijkt mij goed om hier aangifte tegen te doen.
Re: loterij van Zurich
Goh, er zijn toch wel erg veel eerste honderd bellers
Werd uurtje geleden ook gebeld (hellevoetsluis, ZH). Zelfde verhaal: in het begin niet in de gaten dat het een bandje was en alleen mijn naam gegeven. Daarna geen verdere gegevens. Maar wat dan zo slim is, dat ze gelijk in het begin (na het opsommen van alle prijzen) vragen: "da's toch mooi??". Antwoord je vaak automatisch toch met ja. (ook al had ik het door, ik vind het grappig ze het verhaal te laten doen om te horen hoe té mooi om waar te zijn dit is, om dan alsnog geen belangstelling te hebben. Toen wist ik nog niet helemaal zeker of het een bandje was)
Bedacht ik later dat ze met wat creatief montagewerk, je kunnen laten antwoorden op een bevestiging voor een automatische incasso. Gelijk de bank gebeld (ING), maar daar werd verteld, dat dat alleen kan als je ook zelf je bankrekeningnummer hebt ingesproken. Ze moeten je naam, geboortedatum, adres en bankrekeningnummer hebben.
Naar de laatste twee werd in dit telefoontje niet gevraagd, maar daar is dat tweede telefoontje natuurlijk voor. Ik vermoed, dat ze dat tweede telefoontje ook alleen doen, als ze genoeg gegevens op de opnamen van het eerste telefoontje hebben, dus naam en geboortedatum.
Ik zat te overwegen om eventueel naar de politie te gaan, zodat ze dat tweede telefoontje misschien zouden kunnen "opvangen". (Of denk ik nu weer erg Columbo? Maar ik heb op alle vragen op het eind rare antwoorden gegeven, geen geboortedatum, en op de vraag wanneer het me uitkwam teruggebeld te worden, geantwoord met: niet! Verwacht dus niet dat dat tweede telefoontje nog zal komen.
Werd uurtje geleden ook gebeld (hellevoetsluis, ZH). Zelfde verhaal: in het begin niet in de gaten dat het een bandje was en alleen mijn naam gegeven. Daarna geen verdere gegevens. Maar wat dan zo slim is, dat ze gelijk in het begin (na het opsommen van alle prijzen) vragen: "da's toch mooi??". Antwoord je vaak automatisch toch met ja. (ook al had ik het door, ik vind het grappig ze het verhaal te laten doen om te horen hoe té mooi om waar te zijn dit is, om dan alsnog geen belangstelling te hebben. Toen wist ik nog niet helemaal zeker of het een bandje was)
Bedacht ik later dat ze met wat creatief montagewerk, je kunnen laten antwoorden op een bevestiging voor een automatische incasso. Gelijk de bank gebeld (ING), maar daar werd verteld, dat dat alleen kan als je ook zelf je bankrekeningnummer hebt ingesproken. Ze moeten je naam, geboortedatum, adres en bankrekeningnummer hebben.
Naar de laatste twee werd in dit telefoontje niet gevraagd, maar daar is dat tweede telefoontje natuurlijk voor. Ik vermoed, dat ze dat tweede telefoontje ook alleen doen, als ze genoeg gegevens op de opnamen van het eerste telefoontje hebben, dus naam en geboortedatum.
Ik zat te overwegen om eventueel naar de politie te gaan, zodat ze dat tweede telefoontje misschien zouden kunnen "opvangen". (Of denk ik nu weer erg Columbo? Maar ik heb op alle vragen op het eind rare antwoorden gegeven, geen geboortedatum, en op de vraag wanneer het me uitkwam teruggebeld te worden, geantwoord met: niet! Verwacht dus niet dat dat tweede telefoontje nog zal komen.
Re: loterij van Zurich
Hartelijk dank voor uw e-mail van 7 februari 2010. In uw e-mail schrijft u dat u bent benaderd door Zwitserleven Zurich. U zou grote prijzen hebben gewonnen alleen u moest wel uw gegevens achterlaten. U diende wel een bedrag van € 29,- te betalen. Via het zoeken naar internet kwam u bij Consuwijzer terecht om een klacht in te dienen.
Wij kunnen u het volgende hierover meedelen:
Zwitserse Consumentenbond
ConsuWijzer heeft meldingen ontvangen van mensen die gebeld zijn door een bedrijf dat zich de Zwitserse Consumentenbond noemt. Soms wordt ook gesproken van de Zwitserse Loterij of Zurich Loterij. Uit deze klachten blijkt dat het hier niet om een echt persoon gaat die u belt. Maar om een spraakcomputer. Deze computer maakt gebruik van zogenaamde Voice Activity Detection (VAD). Dit is een techniek waarmee computers kunnen horen of er echt iemand aan de lijn is.
Spam
Wordt u ongevraagd gebeld door een spraakcomputer? Dan geldt deze telefonische oproep als overtreding van het spamverbod. Er is namelijk geen echte persoon geweest die u heeft gebeld, maar een automatisch systeem. Meer bekende vormen van spam zijn ongevraagde e-mails of sms'jes met bijvoorbeeld reclame. Dit is verboden als u hier niet van te voren toestemming voor hebt gegeven.
Wat kunt u doen?
In Nederland controleert OPTA of mensen zich aan het spamverbod houden. U kunt uw klacht direct bij OPTA indienen via de website www.spamklacht.nl. Kunt u daar een zo goed mogelijke beschrijving van het gesprek te geven? Graag verneemt OPTA ook van u of u na het telefoongesprek schriftelijke informatie hierover hebt ontvangen. En of er geld van uw rekening wordt afgeschreven.
Hebt u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100031304.
Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam
www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument
Wij kunnen u het volgende hierover meedelen:
Zwitserse Consumentenbond
ConsuWijzer heeft meldingen ontvangen van mensen die gebeld zijn door een bedrijf dat zich de Zwitserse Consumentenbond noemt. Soms wordt ook gesproken van de Zwitserse Loterij of Zurich Loterij. Uit deze klachten blijkt dat het hier niet om een echt persoon gaat die u belt. Maar om een spraakcomputer. Deze computer maakt gebruik van zogenaamde Voice Activity Detection (VAD). Dit is een techniek waarmee computers kunnen horen of er echt iemand aan de lijn is.
Spam
Wordt u ongevraagd gebeld door een spraakcomputer? Dan geldt deze telefonische oproep als overtreding van het spamverbod. Er is namelijk geen echte persoon geweest die u heeft gebeld, maar een automatisch systeem. Meer bekende vormen van spam zijn ongevraagde e-mails of sms'jes met bijvoorbeeld reclame. Dit is verboden als u hier niet van te voren toestemming voor hebt gegeven.
Wat kunt u doen?
In Nederland controleert OPTA of mensen zich aan het spamverbod houden. U kunt uw klacht direct bij OPTA indienen via de website www.spamklacht.nl. Kunt u daar een zo goed mogelijke beschrijving van het gesprek te geven? Graag verneemt OPTA ook van u of u na het telefoongesprek schriftelijke informatie hierover hebt ontvangen. En of er geld van uw rekening wordt afgeschreven.
Hebt u nog vragen? Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100031304.
Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 1031
2260 BA Leidschendam
www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument
Re: loterij van Zurich
Via het bericht op consuwijzer.nl ben ik gaan googlen en vond ik deze berichten. Ik ben in december door dit nare bandje gebeld. Ook of ik goed zat en of ik ruimte heb voor een miljoen op mijn rekening. Ik was zo stom dat ik aan het einde pas door had dat het een bandje was. Toevallig genoeg ben ook ik later (ik meen halverwege januari) gebeld door een mevrouw om mee te doen met een loterij. Net zoals ik las bij de berichten van josefina_montoya en olmlaan23. Dit bedrijf was swisscombi of iets in die strekking. Ïk ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit gehad hebben.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 feb 2010 13:33
Re: loterij van Zurich
Ik ben gisteren (17 februari) gebeld hierdoor.
Wel een erg asociale tijd om 08.56 uur
Ik had pas door dat ik een bandje had, toen hij had verteld over de 29 euro per maand en dat ik zei dat ik geen intresse had en toch verder ging dat hij me naam nogmaals wou hebben.
Ik heb alleen me naam gezegd en meerdere keren ja.
Net ook maar een klachten formulier ingevuld.
Wel een erg asociale tijd om 08.56 uur
Ik had pas door dat ik een bandje had, toen hij had verteld over de 29 euro per maand en dat ik zei dat ik geen intresse had en toch verder ging dat hij me naam nogmaals wou hebben.
Ik heb alleen me naam gezegd en meerdere keren ja.
Net ook maar een klachten formulier ingevuld.
Re: loterij van Zurich
Ook ik ben vanmorgen gebeld door een meneer van de 'Zwitserse Consumentenbond' uit Zürch, met hetzelfde verhaal als door iedereen eerder verteld. De band bleef doorlopen, terwijl ik vragen stelde en geen antwoord kreeg, dus kreeg ik al argwaan.
Na even googelen kreeg ik dit forum van Trosradar, en nog een ander forum met ook 17 berichten. Heb verder geen gegevens doorgegeven.
Ze zijn dus nog steeds actief.
Ga me meteen melden bij spamklacht.nl
Na even googelen kreeg ik dit forum van Trosradar, en nog een ander forum met ook 17 berichten. Heb verder geen gegevens doorgegeven.
Ze zijn dus nog steeds actief.
Ga me meteen melden bij spamklacht.nl
Re: loterij van Zurich
Ik heb een uur geleden ook het telefoontje uit Zurich ontvangen dat ik een prijs gewonnen had.
Volgens mij had ik eerst echt iemand aan de telefoon, want ik hoorde niets en hij zei ook hallo, hallo. Zei dat hij uit Zurich belde en vroeg mijn naam. Daarna ging het volgens mij over op een bandje. Heb verder geen gegevens gegeven en heb de telefoon opgelegd.
Heb wel een melding hiervan gemaakt bij de politie. Vroeg de agent of het wel zin had omdat ze volgens de wet niets strafbaars hebben gedaan. Hij zei dat ze het wel prettig vonden als mensen dit melden.
Het is eigenlijk belachelijk dat zoiets allemaal maar mag in Nederland!
Heb het ook gemeld bij spamklachten.nl
Volgens mij had ik eerst echt iemand aan de telefoon, want ik hoorde niets en hij zei ook hallo, hallo. Zei dat hij uit Zurich belde en vroeg mijn naam. Daarna ging het volgens mij over op een bandje. Heb verder geen gegevens gegeven en heb de telefoon opgelegd.
Heb wel een melding hiervan gemaakt bij de politie. Vroeg de agent of het wel zin had omdat ze volgens de wet niets strafbaars hebben gedaan. Hij zei dat ze het wel prettig vonden als mensen dit melden.
Het is eigenlijk belachelijk dat zoiets allemaal maar mag in Nederland!
Heb het ook gemeld bij spamklachten.nl
Re: loterij van Zurich
vanmiddag heeft mijn moeder dit telefoontje ook gekregen. met de zelfde gegevens die op eerdere berichten hier staan.
ikzelf vertrouwde het niet en ben gaan googlen.
ik hoop dat ze deze zaak aanpakken en oplossen
mvg daniel
ikzelf vertrouwde het niet en ben gaan googlen.
ik hoop dat ze deze zaak aanpakken en oplossen
mvg daniel
Re: loterij van Zurich
Ik ben vandaag 2 maart 2010 om 13 uur gebeld door deze organisatie. Ik had in eerste instantie ook niet door dat het om een computer ging. Met wie spreek ik vroeg hij ik zei mijn naam. Toen hij zei Zit u goed zei ik nee en heb de verbinding verbroken. Gelukkig heb ik niet meer gegevens bloot gelegd.
Ik had in de gaten dat het een computer was toen hij zei zit u goed.
Ook ik ben ingeschreven bij het belmenietregister en heb zojuist een klacht ingedient bij de consuwijzer.
Ik hoop dat er wat gedaan wordt aan deze telefoonterreur.
Groetjes Linda
Ik had in de gaten dat het een computer was toen hij zei zit u goed.
Ook ik ben ingeschreven bij het belmenietregister en heb zojuist een klacht ingedient bij de consuwijzer.
Ik hoop dat er wat gedaan wordt aan deze telefoonterreur.
Groetjes Linda
Re: loterij van Zurich
Hoi,
ook ik ben vanmiddag gebeld door het bandje, duurde even voordat ik het door had. Wel een paar keer gezegd dat ik geen belangstelling had. Direct even gegoogled en zo op dit forum terecht gekomen. Ook een klacht ingediend via het formulier waar hier meermalen naar verwezen is.
Het gaat dus nog steeds maar door. Hoop dat er geen mensen de dupe worden van dit soort praktijken, ik heb gelukkig geen gegevens verstrekt naast mijn naam.
ook ik ben vanmiddag gebeld door het bandje, duurde even voordat ik het door had. Wel een paar keer gezegd dat ik geen belangstelling had. Direct even gegoogled en zo op dit forum terecht gekomen. Ook een klacht ingediend via het formulier waar hier meermalen naar verwezen is.
Het gaat dus nog steeds maar door. Hoop dat er geen mensen de dupe worden van dit soort praktijken, ik heb gelukkig geen gegevens verstrekt naast mijn naam.