antileugens schreef:
@TW: Grappig dat je net deed of je niet wist over welk boek ik het had en net nu ik jezelf wil quoten je tekst aanpast en je ineens wel weet over welk boek ik het heb. Juist, dat boek. Welke leugens?
En nee, je quote wel selectief, dat heb je net nog bewezen.
Zo. Jij kan liegen zeg, niet te geloven.
Jij begint over het boek van Henk Trentelman. Daar reageer ik op, want ik ken dat boek.
Vervolgens zeg je dat hij het niet geschreven heeft maar vertaald.
Vraag ik wel boek, zeg jij: van Giuseppe Nacci, het einde van de chemotherapie. Of zo iets.
Zeg jij tegen mijn dat hieruit blijkt dat ik 'het' boek van Trentelman helemaal niet gelezen heb.
NEE NATUURLIJK NIET WANT HET BESTAAT HELEMAAL NIET.
Want: naar aanleiding van jouw opmerking ga ik zoeken op het internet en wat blijkt: het is helemaal geen boek maar een artikel.
Ik heb het nog steeds over het boek van Trentelman, waar JIJ trouwens mee op de proppen kwam, niet ik.
En ja, je draait weer de zaken om. Zoals nu weer doen alsof ik degene ben die ruzie gaat maken over bijwerkingen. Ik vind het gewoon ronduit belachelijk hoe jullie met twee maten meten. Vooral als je wilt doen alsof er bewijs is voor bijwerkingen terwijl dat er gewoon domweg niet is. Of zijn in-vitro onderzoeken nu ineens wél grondig genoeg?
Kurkuma heeft bijwerkingen, dat is al aangetoond, alleen blief jij het bijwerkingen van de medicijnen te noemen. Dat is een hele domme opmerking. Als kurkuma helemaal niet actief is, kan het ook niet inwerken op medicijnen. Dan werkt het namelijk gewoon niet. Hoe moeilijk is dat?
Ik heb ook helemaal niets gezegd over in vitro. Er is onderzoek geweest op proefdieren waaruit bleek dat het bijwerkingen kan hebben. Er is nu onderzoek op mensen gaande. Waar je opmerking over in vitro op slaat weet ik niet.
Vanwege de kans op bijwerkingen (waaronder wisselwerking met medicijnen) is wordt afgeraden om op eigen houtje grote hoeveelheden kurkuma naar binnen te werken.
Het is niet duidelijk of het echt werkt tegen kanker in mensen. Het is dus ook niet duidelijk welke hoeveelheid kurkuma er nodig is om effectief te kunnen zijn tegen kanker. Het dus ook nog niet duidelijk wat de bijwerkingen zijn van curcumin als kankermedicijn, maar het lijkt mij uitermate onwaarschijnlijk dat die er niet zullen zijn. Dat betekent overigens helemaal niet dat die bijwerkingen onoverkomelijk zijn en dat het daarom niet gebruikt zou kunnen worden.