LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spam via Radarforum

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ridouan

Re: spam via Radarforum

Ongelezen bericht door Ridouan »

Oplichters en kredietverstrekkers die reclame maken op het radar forum, het moet toch niet veel gekker worden.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Kunnen we geen pb me niet register instellen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nog nooit last van spam gehad hier via pb.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik geloof dat je iemand kan markeren als vijand, dan ontvang je geen berichten van deze persoon. Maar pin me er niet op vast.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

kuklos schreef:Ik geloof dat je iemand kan markeren als vijand, dan ontvang je geen berichten van deze persoon. Maar pin me er niet op vast.

Dat klopt, want ik heb het net even nagekeken en het staat onder
vriend/vijand en dan krijg je daar geen berichten meer van.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Klopt, dat heb ik een tijdje geleden ook gedaan toen ik via pb gespamd werd (loopt nog een ander topic over).

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

:lol: Een deurwaarder spammen om hem zo gek te krijgen een lening te nemen en dan ook nog zoeentje zonder BKR check.... :lol:

Deurwaarder Mark

Ach, ik zit met een glas whiskey in m'n handen, dus wie weet... ben ik gek genoeg... :mrgreen:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Mark,

hangt er van af WAT voor whisky (of Whiskey).....

Als we dat weten - kunnen we mischien een persoonlijkheidsprofiel opmaken :lol:

Deurwaarder Mark

hahaha... whiskey of whisky... dat hangt er maar net vanaf wat je in je handen hebt...de schotten noemen het whisky, terwijl de eigenwijze Ieren het gewoon weer whiskey noemen.

ok, ik daag je uit... ik heb hier vier flessen staan, namelijk:

- Jameson Triple Distilled Irish Whiskey;
- Laphroaig Islay Single Malt Scotch Whisky (10 years);
- The Glenlivet Non-Chill Filtered Nàdurra (16 years);
- Glennfiddich Single Malt Scotch Whisky (12 years).

Zo, kom maar op met een persoonlijkheidsprofiel... :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik gok het er op dat je in een vrijstaand landhuis zou willen wonen, en op zondagmiddag graag in de bossen en de vrije natuur loopt. Je lijkt me geen jagerstype, wel iemand die weet te genieten van de goede dingen van het leven.

Kledingstijl: klassiek. Beroepsmatig zou je Oger kunnen dragen, privé andere merken.

Je sociale netwerk lijkt zich te bevinden in de beter gesitueerde kringen. Eén van de gespreksonderwerpen in jouw sociale netwerk zijn waarschijnlijk precies de goede dingen waar je van houdt, waaronder dus welke soort whisky goed is en welke niet, en waarom wel of niet. En dat samen uitproberen.

Verder gesprekken over zaken als het verschil tussen het ene en het andere hondenras, bijvoorbeeld, waarom je het ene ras wel zou nemen, het andere niet. De gesprekken zullen niet diepgaand beroepsmatig zijn, dus geen dingen van: wat moet ik hier nou toch mee aan.

Het zou me ook niks verbazen als je af en toe een weekendje Londen of Parijs pakt. Verder zou af en toe een weekendje of een weekje Schotland er in kunnen zitten, juist om Whisky te leren kennen, maar wat dat betreft houd ik wel een hele grote slag om de arm. Ik denk het haast niet, eigenlijk.

Nou? Vertel me... hoever zit ik er naast? :?

witte angora

vogels schreef:
Ik gok het er op dat je in een vrijstaand landhuis zou willen wonen
Wie niet?
:wink:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Deurwaarder Mark schreef: ok, ik daag je uit... ik heb hier vier flessen staan, namelijk:

- Jameson Triple Distilled Irish Whiskey;
- Laphroaig Islay Single Malt Scotch Whisky (10 years);
- The Glenlivet Non-Chill Filtered Nàdurra (16 years);
- Glennfiddich Single Malt Scotch Whisky (12 years).

Zo, kom maar op met een persoonlijkheidsprofiel... :wink:
Jameson en Glennfiddich wijzen op willen genieten, maar niet te kostbaar.
Laphroaig is een indicatie dat je zware zaken niet uit te weg gaat (deze vind ik persoonlijk net een hap turf )
The Glenlivet geeft aan dat je oog hebt voor goede kwaliteit - en er ook voor gaat zitten.

Mijn conclusie - jij bent iemand die een brede smaak heeft (tussen glenfiddich en de laphroaig zit een behoorlijk smaakverschil) - en met wie het zeer waarschijnlijk gezellig een borrel drinken is ;)

(Ik kom een eind heen - met de wedstrijd van Glenfiddich om hun producten met gerechten te combineren (m.a.w. een whisky menu samen te stellen) heb ik de eerste rondeprijs gewonnen - een 18-year old single van hen)

S.

Ongelezen bericht door S. »

Voelt de koppijn ook anders na het drinken van het ene of andere merk? :mrgreen:

Om op het onderwerp terug te komen; ik heb nooit last gehad van spam via pb.

Deurwaarder Mark

Kijk, dit vind ik leuk. Er zijn niet zo heel veel mensen die whisky op waarde weten te schatten. Ik had heel bewust alleen de merknamen genoemd en verder niets gezegd, ik zal nu een toelichting erbij geven.

De Jameson is simpelweg een “spoelwhisky”. Die gebruik ik om mee te mixen of voor gasten die niet gewend zijn om whisky te drinken. Lekker toegankelijk en inderdaad niet duur, € 25,00 ofzo.

Glennfiddich is mijn favoriete whisky om gewoon lekker een glaasje tijdens een filmpje te drinken. Warme smaak, niet te uitgesproken, lekker allround. Ook niet heel duur, € 30,00 ofzo. Meestal heb ik niet de 12-years, maar de 15 years-versie, en een enkele keer de 18-years. Die is nog veel lekkerder… en duurder… rond de € 80,00.

De Laphroaig was een probeersel. Die ga ik niet nogmaals kopen, hij is mij inderdaad te sterk turfachtig. Een hele uitgesproken smaak kan ik wel waarderen, maar deze nu net weer even niet. Was een beetje middelmoot qua prijs, volgens mij ongeveer € 40,00.

Dan nog mijn absolute geniet-whisky, die eigenlijk met een sigaartje gecombineerd moet worden: de Glenlivet. De gewone 12-years-versie is al lekker, maar deze speciale versie is echt heerlijk. Doordat het alcoholpercentage niet met water op 40% is gebracht, is’tie puur en eerlijk, maar niet geschikt voor een onervaren drinker. Het alcoholpercentage is 53,6%, en samen met de leeftijd (16 year) zorgt dat voor een stevig drankje. Inderdaad, eentje waar je voor gaat zitten. Wel een dure hobby, deze fles kost ook rond de € 80,00.

Ik heb er nog één die niet onvermeld mag blijven (al staat’ie nu niet in mijn kast): de Bowmore Islay Single Malt Scotch Whisky. Als je de fles opent, slaat de rooklucht je al tegemoet, en zo smaakt’ie ook. Heerlijk… maar ook weer niet geschikt voor iedereen, want hij heeft een zeer uitgesproken rooksmaak. En daar moet je van houden! De prijs is niet schrikbarend: iets meer dan € 30,00.

Ik blijf het leuk vinden om telkens weer iets anders te kopen en te proberen. Soms valt het tegen, soms is het een enorme verrassing. De prijs is van ondergeschikt belang, whisky is nu eenmaal niet goedkoop. De prijzen (die ik ervoor betaal, want je kunt het nog veel gekker maken) variëren van ongeveer € 25,00 tot een kleine € 100,00 per fles.

Dit is overigens wel erg off-topic, maar ach, ’t was toch maar een spam-topic…

Deurwaarder Mark

witte angora schreef:Ik gok het er op dat je in een vrijstaand landhuis zou willen wonen, en op zondagmiddag graag in de bossen en de vrije natuur loopt. Je lijkt me geen jagerstype, wel iemand die weet te genieten van de goede dingen van het leven.

Kledingstijl: klassiek. Beroepsmatig zou je Oger kunnen dragen, privé andere merken.

Je sociale netwerk lijkt zich te bevinden in de beter gesitueerde kringen. Eén van de gespreksonderwerpen in jouw sociale netwerk zijn waarschijnlijk precies de goede dingen waar je van houdt, waaronder dus welke soort whisky goed is en welke niet, en waarom wel of niet. En dat samen uitproberen.

Verder gesprekken over zaken als het verschil tussen het ene en het andere hondenras, bijvoorbeeld, waarom je het ene ras wel zou nemen, het andere niet. De gesprekken zullen niet diepgaand beroepsmatig zijn, dus geen dingen van: wat moet ik hier nou toch mee aan.

Het zou me ook niks verbazen als je af en toe een weekendje Londen of Parijs pakt. Verder zou af en toe een weekendje of een weekje Schotland er in kunnen zitten, juist om Whisky te leren kennen, maar wat dat betreft houd ik wel een hele grote slag om de arm. Ik denk het haast niet, eigenlijk.

Nou? Vertel me... hoever zit ik er naast? :?
Hm, sommige dingen zijn goed, andere weer niet. Je hebt sowieso gelijk: ik ben een levensgenieter. Goede dingen probeer ik te waarderen en te creëren.

Vrijstaand landhuis? Ja, op zich wel, als een ander het onderhoud doet tenminste…

Kledingstijl? Niet klassiek, eerder netjes sportief. Geen Oger, wel heel veel van State of Art. Kleurrijk, sportieve snit en precies mijn stijl. ’t Is een autosport gerelateerd merk, en dat kan ik ook wel waarderen, want ik ben gek van auto’s.

Mijn sociale netwerk is eigenlijk heel divers, deels beter gesitueerd, maar ook een groot deel niet. Ik vind het wel belangrijk om met mijn vrienden over dingen te kunnen praten waar we beiden interesse in hebben. Iemand met wie ik geen overlap heb qua interesse, zal niet snel in mijn vriendenkring komen.

Grappig genoeg heb je met je laatste grote gok wel weer gelijk: ik houd van weekendjes weg (inderdaad Parijs, Wenen, Venetie, maar net zo goed een dagje midden in de week naar Geneve). Een weekje Schotland staat op de planning, met een vriend die ook een goede whisky kan waarderen.

Oftewel, je had in ieder geval een aantal punten goed!

witte angora

Je zult het vreemd vinden, maar alles wat ik genoemd heb zijn algemeenheden.

Dat ik Oger beroepsmatig genoemd heb is omdat ik Den Haag redelijk ken: Het wordt veel gedragen door de betere kringen zogezegd, echter: het filiaal van Oger is nogal klein. Beroepsmatig zou het dus geen slechte keuze zijn, maar privé had ik je er niet voor aangezien. Te weinig keuze.

En aangezien er veel meer kledingwinkels in Den Haag zijn, met nog veel meer keuze, noemde ik voor je privé heel algemeen: andere merken. Zegt eigenlijk helemaal niks. :mrgreen:

State of Art is inderdaad sportief, maar op zijn eigen manier ook weer klassiek...

Dat je sociale netwerk heel divers is had ik kunnen weten aan de hand van je posts hier, je gaat met iedereen goed om...

Waarom ik dat weekendje Schotland noemde? Wel, ik heb in Zwolle mensen gekend die met een groepje een of twee keer per jaar naar Schotland gaan om... whisky te proeven, te keuren en te kopen. Maar ik durfde dat niet te hard te gokken. Iemand die echter vier soorten whisky in huis heeft, en van drie ook nog de leeftijd noemt, weet echter waar hij over praat, dus daarom durfde ik het nog wel op te schrijven.

Eigenlijk barst mijn post van de algemeenheden, rekening houdend met het feit dat je gestudeerd hebt, deurwaarder bent, in Den Haag kantoor houdt, en Whisky drinkt. Dat was alles. :wink:

Overigens: ik heb zelf wel iets van Oger, gekocht bij hun outletzaak in Haarlem. Overhemden die normaal 128 euro kosten gingen een maand of wat geleden voor 10 euro weg, heb er meteen maar 8 meegenomen. Zelfs de C&A is nog duurder. :wink: Maar superkwaliteit is het heus niet.

S.

Ongelezen bericht door S. »

Ik denk dat feitelijk iedereen wel een levensgenieter te noemen is. Ook een zure calvinist, of een vrek, want die haalt ook waardering uit zijn manier van leven....

bootsman1

Ongelezen bericht door bootsman1 »

Dames bedankt voor de mode tips :D

witte angora

bootsman1 schreef:Dames bedankt voor de mode tips :D
You are welcome.

Ik weet ergens trouwens nog wel een leuk jurkje voor je. :P

Gesloten