Wie heeft ook ervaring met de onkunde van Eneco en het express niet willen begrijpen van je klacht als je overstapt naar hun concurent.
Per 1 jan 2010 verviel mijn 3jarig gas contract en ben ook per deze datum overgestapt naar Anode.
Nu wil ik een jaar afrekening maar Eneco weigert dit te doen en door hun trage klanten service snappen ze echt helemaal niets.
Toen ik belde zie de Eneco dat ik helemaal niet overgestapt was maar ik heb bevestiging van de netbeheerder en we zijn nu al weer 6 weken verder en tot mijn verbazing krijg ik een mail van Eneco dat mijn termijn bedrag verhoogd wordt omdat ze gezien hebben dat ik geen transport en levering kosten betaal per 1 jan voor mijn gas. Nee lekker dom want ik heb geen gas levering meer en bij Anode betaal ik dit omdat per Oktober 2009 een afspraak is gemaakt dat dit inclusief mag.
Ik heb nu twee maal gebeld en 3 keer een mail gestuurd maar helaas blijft Eneco een log bedrijf met een onprofesioneel klantenservice en helaas is dit niet de eerste keer dat ik met Eneco een dergelijke ervaring heb.
1 ding weet ik nu wel zeker de eletra die ik afneem via Eneco zal ook heel snel tot het verleden gaan behoren zodat ik geen rode stuiver meer hoef uit te geven aan dit bedrijf.
Ik ben ook benieuw of er nog meer mensen zijn die deze ervaring heeft met overstappen.
Groet
Dhr E Breij.
\
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco klantenservice begrijpt niets na overstap concurent
Re: Eneco klantenservice begrijpt niets na overstap concurent
Beste heer Breij,
In uw reactie op dit forum lees ik dat u denkt dat we uw klacht bewust niet begrijpen omdat u bent overgestapt naar een andere energieleverancier. Graag leg ik uit dat we ons uiterste best doen om alle vragen, ongeacht het onderwerp van de vraag, zo goed en duidelijk mogelijk te beantwoorden. Ik vind het dan ook jammer om te lezen dat u onze Klantenservice als onprofessioneel heeft ervaren. Dit is zeker niet onze bedoeling geweest. Verder lees ik dat er onduidelijkheid is over het maken van de eindnota en de in rekening gebrachte kosten.
Als u bent overgestapt naar een andere energieleverancier ontvangt u binnen 4 tot 6 weken van ons een eindnota. De reeds in rekening gebrachte termijnbedragen verrekenen we in uw eindnota. Dit betekent dat ook als we u, ondanks uw overstap, toch nog een termijnbedrag in rekening hebben gebracht, we dit altijd verrekenen op uw eindnota. Hiermee voorkomen we dat we u te veel in rekening brengen.
Ik kom graag met u in contact om inhoudelijk uw vragen te bespreken en uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens en klantnummer samen met het onderwerp door te geven via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
In uw reactie op dit forum lees ik dat u denkt dat we uw klacht bewust niet begrijpen omdat u bent overgestapt naar een andere energieleverancier. Graag leg ik uit dat we ons uiterste best doen om alle vragen, ongeacht het onderwerp van de vraag, zo goed en duidelijk mogelijk te beantwoorden. Ik vind het dan ook jammer om te lezen dat u onze Klantenservice als onprofessioneel heeft ervaren. Dit is zeker niet onze bedoeling geweest. Verder lees ik dat er onduidelijkheid is over het maken van de eindnota en de in rekening gebrachte kosten.
Als u bent overgestapt naar een andere energieleverancier ontvangt u binnen 4 tot 6 weken van ons een eindnota. De reeds in rekening gebrachte termijnbedragen verrekenen we in uw eindnota. Dit betekent dat ook als we u, ondanks uw overstap, toch nog een termijnbedrag in rekening hebben gebracht, we dit altijd verrekenen op uw eindnota. Hiermee voorkomen we dat we u te veel in rekening brengen.
Ik kom graag met u in contact om inhoudelijk uw vragen te bespreken en uw klacht naar tevredenheid op te lossen. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens en klantnummer samen met het onderwerp door te geven via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Mike, medewerker Eneco
het grappige aan de vorige reactie is dat de netbeheerder de afmelding via een berichten systeem doorgeeft aan eneco.
dit gebeurd op de zelfde dag.
als dit automatisch word verwerkt dan kan het voorschot direct stopgezet worden.
Ik neem dan ook aan dat bij zo`n groot bedrijf dit een keuze is.
laten we zeggen dat er 10% overstappers zijn
10% overstappers X 1 maand extra rente = leuk bedrag
dit gebeurd op de zelfde dag.
als dit automatisch word verwerkt dan kan het voorschot direct stopgezet worden.
Ik neem dan ook aan dat bij zo`n groot bedrijf dit een keuze is.
laten we zeggen dat er 10% overstappers zijn
10% overstappers X 1 maand extra rente = leuk bedrag
eindelijk toch nog de jaarafrekening gehad en grappig dat Eneco reageerd dat het allemaal niet de bedoeling is etx .
Wat ik nog wel kan vertellen is dat anderhalf jaar geleden met mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning het ook niet goed ging en eneco het gas verbruik van de bouwperiode ook mee had genomen in de jaarafrekening ondanks dat ik optijd het verbruik had doorgegeven.
Eneco begreep het in eeste instantie ook niet en de correctie nota klopte ook niet waardoor Eneco gewoon 600 euro een jaarlang heeft vast gehouden tot mijn vorige jaarafrekening.Uiteraard moet je veelvuldig ook nog eens een betaalde 0900 nummer bellen dus dubbele kassa.
Nu lekker bij een leverancier die een gewoon telefoon tarief rekenend en een super klanten service die zelfs voor mij nog even contact heeft opgenomen met Eneco ivm die jaarafrekening vanaf 1 jan 2010.
Wat ik nog wel kan vertellen is dat anderhalf jaar geleden met mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning het ook niet goed ging en eneco het gas verbruik van de bouwperiode ook mee had genomen in de jaarafrekening ondanks dat ik optijd het verbruik had doorgegeven.
Eneco begreep het in eeste instantie ook niet en de correctie nota klopte ook niet waardoor Eneco gewoon 600 euro een jaarlang heeft vast gehouden tot mijn vorige jaarafrekening.Uiteraard moet je veelvuldig ook nog eens een betaalde 0900 nummer bellen dus dubbele kassa.
Nu lekker bij een leverancier die een gewoon telefoon tarief rekenend en een super klanten service die zelfs voor mij nog even contact heeft opgenomen met Eneco ivm die jaarafrekening vanaf 1 jan 2010.