LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon colporteurs agressief en irritant

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door elmo43 »

Elmo, sorry geloof jij dat verhaal, Hoe komt zo,n colporteur aan het 06 nummer????????????.
Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar ik word ook regelmatig lastig gevallen via mijn mobiel door energieleveranciers.
Dus geef niet zulke rare antwoorden als dat jij het niet geloofd, ga maar fijn verder dromen in je droomwereldje.

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door macadamia »

06 nummers
makkelijk hoe die vrijkomen,

Bijv. Bij T-Mobilewerkt een hoge oom en die is bevriend met hoge om van bv.Oxxio.
Als jij mij nu de geregistreerd telefoonnummers geeft krijg jij van mij korting op de tarieven en zo gaat dat.
Ik weet het want dat is de manier waarop op mijn werk de nummers werden prijsgegeven.
Alles in de doofpot alleen wij weten ervan en owee als iemand er iets van zegt dan krijgt die gewoon onslag.
Laatst gewijzigd door macadamia op 05 mar 2010 17:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Henri42 »

[quote="elmo43Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar ik word ook regelmatig lastig gevallen via mijn mobiel door energieleveranciers.
Dus geef niet zulke rare antwoorden als dat jij het niet geloofd, ga maar fijn verder dromen in je droomwereldje.[/quote]

ik word ook regelmatig lastig gevallen via mijn mobiel door energieleveranciers :::: vreemd een navraag bij familie en vrienden eveneens mezelf wordt niemand op zijn vaste telefoon en gsm lastig gevallen via het bekende belmeniet register
net alsof de firma,s in de rij staan om jouw te bellen resp. om bij jou aan de deur te kloppen,vraagje :::: een portier nodig????, mensen doe gewoon een keer in de maand de deur open en wimpel een ongewenst persoon beleefd af, SUCCES ermee :lol:

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Ik snap werkelijk niet waarom u er zo'n punt van maakt dat die mensen beleefd weggewimpeld zouden moeten worden. Ze zijn een ongewenst element en een uiterst ongewild verschijnsel. Dat je ervoor kiest om dit als werk (of bijbaan) te doen bewijst een aanwezigheid van massochistische trekken.

Waarom zouden we die in hemelsnaam negeren?!

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

Henri42 schreef: :::: vreemd een navraag bij familie en vrienden eveneens mezelf wordt niemand op zijn vaste telefoon en gsm lastig gevallen via het bekende belmeniet register
net alsof de firma,s in de rij staan om jouw te bellen resp. om bij jou aan de deur te kloppen,vraagje :::: een portier nodig????, mensen doe gewoon een keer in de maand de deur open en wimpel een ongewenst persoon beleefd af, SUCCES ermee :lol:
Dat is een typisch geval van n=1 denken, oftewel jouw ervaring of observatie zegt niks over de representativiteit van de conclusies die jij op basis van die ervaring of observatie trekt.

Daarnaast zie ik niet in waarom we iemand die zich asociaal gedraagd en bewust over onze grenzen heen gaat te woord zouden moeten staan. Waarom zouden we uberhaupt de moeite moeten nemen om iemand die ongewenst is "af te wimpelen"? Die colporteur heeft met zijn tengels van onze deurbel af te blijven en ons helemaal niet te storen!

Ik heb het al eerder gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen op die vraag: Ben je soms colporteur of colporteur geweest?

Een normaal denkend mens kan toch niet zo over zich heen laten lopen door de hondsbrutalen van deze wereld, zelfs niet in een dorp waar dergelijke lieden waarschijnlijk minder frequent aan de deurbel hangen dan in een achterstandswijk van een grote stad.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Henri42 »

[quote="walthanas
Een normaal denkend mens kan toch niet zo over zich heen laten lopen door de hondsbrutalen van deze wereld, zelfs niet in een dorp waar dergelijke lieden waarschijnlijk minder frequent aan de deurbel hangen dan in een achterstandswijk van een grote stad.[/quote]

Nee ik verkoop niets aan de deur.
Nee ik woon niet in een achterstandswijk
Nee ik ervaar niemand als hondsbrutaal
Nee ik laat niet over me heen lopen, ik kom ook niemand tegen die dat doet
Ja Ik ben bezorgd over de normen en waarden van Nederlanders

Moderator kunt U een slot zetten op deze zinloze topic

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Athoz »

Henri42 schreef:Moderator kunt U een slot zetten op deze zinloze topic
Waarom? Omdat het merendeel van de mensen hier er anders over denkt dan jij? :lol:

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

je bent wel echt een zeur.. Iemand hier in dit forum zei wel naar goede doelen teluisteren. dat werkt exact hetzelfde.. maar omdat iedereen erin gelooft dat die wel de waarheid spreken word er naar hun wel geluisterd? Blijft hetzelfde werk. In mijn ogen zijn er op dit forum mensen die zich de hele dag druk maken over alles. Het is maar waar je zin in hebt. Van mij krijgen ze wel een bakkie koffie

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

misti schreef:je bent wel echt een zeur.. Iemand hier in dit forum zei wel naar goede doelen teluisteren. dat werkt exact hetzelfde.. maar omdat iedereen erin gelooft dat die wel de waarheid spreken word er naar hun wel geluisterd? Blijft hetzelfde werk. In mijn ogen zijn er op dit forum mensen die zich de hele dag druk maken over alles. Het is maar waar je zin in hebt. Van mij krijgen ze wel een bakkie koffie
Hoe kom je er bij dat "*iedereen* gelooft dat die wel de waarheid spreken"?

Bij mij komen leurders van "goede" doelen net zo min binnen als andere leurders, en die staan eveneens op de "Nee" sticker onder mijn deurbel vermeld. Dus ook geen bakkie koffie voor die lui.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

over het algemeen dan.. aanpassing in mijn post van hiervoor.. gelukkig weet ik uit ervaring dat er niet veel mensen zijn zoals jou.. dat zou wat zijn zeg..

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Henri42 »

walthanas schreef:
misti schreef:jeBij mij komen leurders van "goede" doelen net zo min binnen als andere leurders, en die staan eveneens op de "Nee" sticker onder mijn deurbel vermeld. Dus ook geen bakkie koffie voor die lui.
Walhannis is wel een stoer persoon, ik zou ook niet bij hem/haar aanbellen en de kans op een blauwtje lopen, zijn/haar deur zit vol met anti stickers, zou hij/zij een voetbalfan zijn, dat verklaart veel :roll: ??? :?: :lol:

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

Henri42 schreef:
walthanas schreef:
misti schreef:jeBij mij komen leurders van "goede" doelen net zo min binnen als andere leurders, en die staan eveneens op de "Nee" sticker onder mijn deurbel vermeld. Dus ook geen bakkie koffie voor die lui.
Walhannis is wel een stoer persoon, ik zou ook niet bij hem/haar aanbellen en de kans op een blauwtje lopen, zijn/haar deur zit vol met anti stickers, zou hij/zij een voetbalfan zijn, dat verklaart veel :roll: ??? :?: :lol:
Herrie, je bent veel beter in overdrijven dan in het effectef afleiden van de aandacht op de zwakheden in je betoog.

Gelukkig hebben de meeste mensen hier geen boodschap aan je geliefde colporteurs, want als er maar genoeg mensen zich net zo op stellen als jij dan blijven dergelijke parasieten de rest van de bevolking teisteren.

Misschien moeten ze maar de wetgeving aanpassen en ook een straf op het ongevraagd en ongewenst lastig vallen aan de deur zetten, net als bij het erg effectieve bel me niet register: Dan hoeft niemand meer een "Nee, geen geleur" sticker op de deur te plakken, maar mogen ze alleen nog maar bij die paar mensen aanbellen waarvan ze kunnen bewijzen dat die hen wel graag op bezoek hebben. Ik begrijp eigenlijk niet waarom er zoiets nog niet is in Nederland...

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

ik denk dat walhanis zich niet erg verdiept heeft in de colportagewetgeving. er staat namelijk al een sanctie op het bellen aan een deur waar een nee sticker opstaat.. je mag zijn/haar id pas afpakken en dan inleveren bij de politie en dan mag de colportant zijn/haar werk niet meer uitvoeren.. maar goed ik blijf walhanis een zeurpiet vinden,

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

misti schreef:ik denk dat walhanis zich niet erg verdiept heeft in de colportagewetgeving. er staat namelijk al een sanctie op het bellen aan een deur waar een nee sticker opstaat.. je mag zijn/haar id pas afpakken en dan inleveren bij de politie en dan mag de colportant zijn/haar werk niet meer uitvoeren.. maar goed ik blijf walhanis een zeurpiet vinden,
Dat is inderdaad nuttig om te weten, als dat inderdaad het geval is. Ik heb de colportagewet wel doorgelezen maar daar ben ik dat vreemd genoeg niet in tegengekomen. Misschien heb je het nummer ook van dat artikel waar dat in zou staan?

Ik was alweer bijna vergeten dat jij ook opgeleid was tot colporteur. Dat verklaart in ieder geval wel de ongebruikelijk positieve houding die je naar het colporteurs-"werk" en de colporteurs hebt.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

ik weet niet welk artikel. Het enige wat ons in geleerd is dat dat de de acties zijn die mensen tegen je mogen ondernemen. Daarbij weet ik dat de meeste coplorteurs 70 uur in de week werken. dat is waarschijnlijk meer dan de meeste nederlanders werken. Waarom ze dat doen is omdat ze dingen willen bereiken en niet 3-hoog achter in een flatje willen wonen.

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

misti schreef:ik weet niet welk artikel. Het enige wat ons in geleerd is dat dat de de acties zijn die mensen tegen je mogen ondernemen. Daarbij weet ik dat de meeste coplorteurs 70 uur in de week werken. dat is waarschijnlijk meer dan de meeste nederlanders werken. Waarom ze dat doen is omdat ze dingen willen bereiken en niet 3-hoog achter in een flatje willen wonen.
Tja, dat strookt dan weer niet met je opmerking over dat ik me niet erg verdiept heb in de colpotagewetgeving, als je zelf geen idee hebt of, en zo ja, waar jij meent dat die mogelijke stappen in de colportagewet staan. :-)

Ik woon ook niet driehoog achter een flatje, maar ik heb daarvoor absoluut geen andere mensen iets door hun strot te hoeven duwen dat ze niet wilden en waarvan ik bij voorbaat al wist dat ze daar niet op zaten te wachten. Het is in dit land nog steeds mogelijk om op een ethisch verantwoorde manier een goede boterham te verdienen zonder je te hoeven te verlagen tot het aan de deur leuren. Ik zou vast ook een prima verkoper zijn, maar bij een van de opleidingen die ik heb voltooid ben ik afgestudeerd op het koopgedrag van ouderen. Daar heb ik veel van geleerd over de smerige trucs die verkopers gebruiken om vooral oudere mensen iets aan te smeren waar ze niks aan hebben en waar ze helemaal niet op zitten te wachten. Dat heeft me er nog maar eens extra van overtuigd dat de samenleving helemaal geen baat heeft bij dergelijke verkooppraktijken. Colportage is maar een van de vormen van dergelijk verwerpelijk gedrag.
Laatst gewijzigd door walthanas op 15 feb 2010 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

sowiso weet ik zeker dat die sancties gelden omdat het bij meerdere van mijn excollegas zo gelopen is. Ze werden niet uit functie gezet als het toegestaan was om bij mensen aan te bellen die aangegeven hebben dat niet te willen. Hier zijn mensen alleen niet van op de hoogte. Dat is hun probleem. Daarbij weet ik dat bij nuon een leeftijdsgrens geld. Niet onder 18 niet boven 73. en daarbij moeten mensen voor de colportant weg is door de telefoon aangegeven dat het duidelijk was dat ze een contract afgesloten hebben. dus er word ze niets door de strot geduwt wat ze niet willen. Ze kiezen er zelf voor als ze daarna spijt hebben kan de colportant er niet aan doen. En niet iedereen is in de positie of te studeren.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door Henri42 »

Walhannis heeft cursussen gevolgd???, speciaal voor omgang met senioren:), hoeveel zou hij/zij opgestoken hebben van verdraagzaamheid waarden en normen , tja de witte kuif Wilders heeft veel klanten :roll: :)

walthanas
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2009 21:30

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door walthanas »

Henri42 schreef:Walhannis heeft cursussen gevolgd???, speciaal voor omgang met senioren:), hoeveel zou hij/zij opgestoken hebben van verdraagzaamheid waarden en normen , tja de witte kuif Wilders heeft veel klanten :roll: :)
Herrie, als ik je berichten volg dan kun je alleen dingen verdraaien en overdrijven, zonder inhoudelijk ook maar iets aan een discussie bij te dragen. Probeer je altijd anderen op de stang te jagen als je een discussie op argumenten verliest?

Joh, ga lekker koffie drinken met je maatjes de colporteurs en laat discussies over het verwerpelijke gedrag van colporteurs en wat daar aan te doen is gewoon aan anderen over.

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Nuon colporteurs agressief en irritant

Ongelezen bericht door misti »

ik was degene die koffie met ze wou drinken daarbij moet walthanis leren lezen want er staat henri! en daarbij vind ik dat henrie gelijk behandelt dient te worden in deze discussie. Jij hebt alleen je eigen visie en je eigen visie klopt dus ik denk dat henri's vergelijking wel enige waarheid bevat :shock:

Gesloten