LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bert1860
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2007 09:46

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door bert1860 »

Voor alle mensen die hiermee worden geconfronteerd, heb ik de volgende tip om er voorgoed van verlost te worden: let op hoe oud de vordering is. Indien het geen belasting betreft, is er grote kans dat het verjaard is na 5 jaar! ZIE: topic in dit forum:

hoe om te gaan met Schuman Incasso.

opgelicht door iebealbank
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2009 00:10

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door opgelicht door iebealbank »

sorry er miste een paar zinnen

kijk verder naar benden voor de gehele stuk text
Laatst gewijzigd door opgelicht door iebealbank op 21 feb 2009 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Cesar »

15 jaar geleden is er een lening afgesloten van 1500 gulden
die lening is voor 90% betaald en na 15 jaar komen ze er mee aan zetten dat wij 2000 euro moeten betalen
Hier heb je weer zo iets.
Waarom mogen ze na 15 jaar niet komen vragen waar ze recht op hebben.

Leningen los je niet af voor 90% maar helemaal, dus gewoon 100%

opgelicht door iebealbank
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2009 00:10

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door opgelicht door iebealbank »

ook wij zijn opgelicht door iebe albank met de deurwaarder shuman
na
15 jaar geleden is er een lening afgesloten van 1500 gulden
die lening is was 90% betaald en in 2002 is er beslag gelegt voor 1500 euro op belasting terug gaaf dus zou je denken nu ben ik er wel van af
nou niet bepaald nee
na 15 jaar komen ze er mee aan zetten dat wij 2000 euro moeten betalen
advocaat is er al mee bezig geweest en zegt ook dat het oplichters zijn
maar als het puntje bij paaltje komt kan er niets worden gedaan
dus je word verneukt van hier tot *****

maar wij en vele anderen met ons gooien het nu over een andere boeg
wij gaan er werk van maken
met das je goed recht,opgelicht,tros radar,en nog vele andere dingen
maar wij zullen winnen
ps oordijk en struiksma (in leeuwarden) doet ook mee met de praktijken
mijn schoonouders:
zij hebben een auto gekocht voor 11000 gulden en er is al 25000 euro aan terug betaald
rente over rente over rente

Johannes66
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2010 11:06

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Johannes66 »

Helaas heb ik ook te maken met de Schuman uit Ede en het is echt geen zuivere koffie. Gaarne zou ik willen weten welke advocaat u heeft ingeschakeld zodat ik hem ook kan inschakelen. In mijn geval is de rente zelfs hoger dan het werkelijk te betalen bedrag. En ondanks mijn terug betalingingen wordt het bedarg alleen maar hoger in plaats van lager. Ben ook van mening dat de firma denkt boven de wet staan. Dus zou heel graag meedoen in eventueel groeps verband. Na u stuk te hebben gelezen ga ik zeker een advocaat inschakelen.
Mvgr. L.J.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Komen de feiten in jouw zaak dan ook overeen met de feiten zoals jpensnr
ze beschrijft? Als er een vonnis is gewezen, verjaart de vordering pas na 20 jaar. Alleen de eventuele contractuele rente verjaart dan nog steeds na 5 jaar, maar als er sprake is van wettelijke rente is gewoon de termijn 20 jaar van toepassing.

Dat er meer maandelijks rente bij komt dan je aflost, zegt op zich niets. Dat de inmiddels vervallen rente hoger is dan de hoofdsom, zegt ook niets. Dat gebeurt in de praktijk heel vaak en kan reden zijn om een rentestop aan te vragen.
Laatst gewijzigd door Deurwaarder Mark op 13 feb 2010 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

In dit topic wordt ook meermalen gesuggereerd dat Schuman oude vorderingen opkoopt. Dat is niet het geval, het is deurwaarders streng verboden om zelf vorderingen te kopen. Anders zouden zij voor de eigen portemonnee incasseren, en dat mag niet.

Uiteraard kan het wel zo zijn dat de vordering zelf verkocht is, maar dan meestal van de ene bank aan de andere. Dat kan ook verklaren waarom in de loop van de jaren er meerdere deurwaarders met één zaak bezig zijn; iedere bank heeft vaak zijn eigen "huisdeurwaarder".

bear54
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009 15:32

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door bear54 »

Vraag aan deurwaarder Mark.

Is een bank verplicht een achterstand van betaling te melden aan het BKR.
Ook ik heb problemen met Schuman over een lening uit 1982(!), volgens mij alang betaald.
Bij het BKR geïnformeerd daar heb ik geen achterstandscodering, wel staat er nog een klein bedrag open.

Hoe nu verder? bedankt

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Incasso praktijken Scuman uit Ede met oude posten van jaren

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Tegenwoordig is dat wel verplicht. Maar of dat bijna 30 jaar geleden ook al zo was... geen idee. Kan me ook voorstellen dat een codering niet eeuwig blijft staan. Misschien even zoeken op de site van het BKR of even bellen?

In ieder geval zegt het wel of niet hebben van een codering niets over het wel of niet hebben van een schuld.

Als Schuman stelt dat er een vordering is, zou ik hen om een kopie van de relevante stukken en een specificatie vragen, dus kun je in je eigen administratie nagaan of een en ander juist is.

Gesloten