LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Zeno8
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2010 12:40

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Zeno8 »

hallo,en voor zo ver nog mogelijk iedereen toch een gelukkig 2010,en enigma? die wil ik niet meer zien.
kreeg dus ook toch die gratis proefnummer,en zegde op binnen 2 weken,maar moet alsnog betalen?
had verteld dat ik in de schulden sanering zat(zit)en ik vrijwel niks kan vanwege de bewindvoerder,na herhaaldelijk terug mailen hoop ik dat ik nooit meer iets hoor van hun,want op deze manier prijzen weggeven kan ik ook.
helaas na 2 en een half jaar kwam ik eindelijk pas in het (echte) traject voor schuld-hulp,dus (dit duurd 3 jaar) na 5 en een half jaar zou ik schuldenvrij moeten zijn,dit na echtscheiding(was dus geen geld over de balk)en dit voor € 10.000 in mijn geval dus,als je wildt betalen duurd het jaaaaaaaaaaaaaaaren en als je niet wil betalen ......

Marijke86
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010 08:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Marijke86 »

Nou kan ik 'm afkopen voor €24 binnen 7 dagen, als ik dat niet doe moet ik alsnog het volle pond betalen :twisted:
Kan iemand mij tips geven zodat ik helemaal niks aan die lui hoef te betalen????? Want ik snap van dit forum ook niet veel :shock:
En krijg het niet alleen voor mekaar bij die lui :(
Liefst binnen paar dagen, anders gaan ze weer zeuren, denk ik.

tromke
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2008 20:53

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door tromke »

Marijke86 schreef:Ook niet om et een of het ander hoor, maar bij alle dure kado's staat ook helemaal geen naam bij die oplossingen. Vind ik wat vreemd.
Die geven ze - zeggen ze - kwartaalijks, halfjaarlijks en jaarlijks weg volgens mij, dan staat er alleen het antwoord van de puzzel.

Ik ben er ook ingetuind, maar goed, ik heb verder niet zoveel te doen overdag, en verder geen hobby dus ik kan het wel voor een half jaar hebben. Maar ik heb het wel daarna opgezegd, dus vanaf de volgende betaling.

De puzzels zijn wel leuk, en mijn nichtje vind het leuk om de kinderpagina te bekijken. Ze logeert elke maand bij me, en dan wil ze kleuren. Als er niet veel mensen lid zijn, dan zal er vaak gewonnen worden :P Maar na een half jaar zeg ik tabee, want ik wil het wel weer kwijt. Ben benieuwd in wat voor mallemolen we dan komen :)

Tot nu toe ben ik tevreden! Nee ik werk er niet voor, (Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt), maar het is een leuk blad en voor mij een goede tijdverdrijf (heb een handicap). Dat het vaak mis gaat met abonnementen is wel jammer. Bij mijn blad zat duidelijk een brief, met de informatie, en hij kwam keurig op tijd.

Maar goed, mensen met negatieve ervaringen zoeken vaak contact via fora, en daarom wil ik als tevreden klant wel zeggen: IK VIND HET LEUK!
Hoe het afzeggen gaat, weet ik nog niet, maar ik wacht de rest van de nummers nog af. Ik moet er nog 5! En dan laat ik het wel weten

Tromke

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door wolk4life »

ze willen wel heel graag klanten werven want mij hebben ze gister voor de 3de x al gebeld of ik lid wilde worden :oops: :evil: ik vraag me af hoe die lui t vinden als hun de hele dag door gebeld worden door al die call centers... :lol:

bealien
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2010 00:04

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door bealien »

Vandaag kreeg ik tot mijn stomme verbazing een betalingsherinnering van editie enigma. Ik wist van niets, geen proefnummer, niet akkoord gegaan met een (proef)abonnement. Meteen een mail gestuurd met bericht dat ik geen proefnummer heb ontvangen, nooit akkoord gegaan ben met een abo en ook niet eerder een factuur gehad heb, anders had ik meteen wel gereageerd. Ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte. Ben wel heel nieuwsgierig wanneer en hoe ik hiermee ingestemd zou hebben. Wacht hun bewijs en/of wav-file met spanning af....

bealien
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2010 00:04

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door bealien »

Jawel, reactie van editie enigma; als je niet weet dat je een proefnummer besteld hebt en geen bevestiging hebt ontvangen zit je kennelijk vast aan betaling? Ik dacht het niet.... Dit is de reactie.

Geachte heer/mevrouw,

Wij huren adressen in voor ons callcenter. Medewerkers van het callcenter hebben telefonisch contact met u gehad (of uw gezinsleden) met de vraag of men geinteresseerd is voor een proefexemplaar van ons nieuw puzzelblad Editie Enigma. Indien hiervoor belangstelling is wordt het gesprek van de bestelling opgenomen. Als het proefexemplaar u bevalt en u niet binnen 14 dagen opzegt volgt er een halfjaarsabonnement waarbij u elke 4 weken een editie ontvangt.

U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van het welkomstgeschenk en uw tweede editie enigma.

Afkoopregeling
In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)

Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt
Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.
U kunt het verschuldigde bedrag overmaken op rekening: 4415.90.136 t.n.v. Calatus BV te Veldhoven, onder vermelding van uw klantnummer: 10623374
Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl


Ik heb teruggemaild dat ik geen proefnummer of bevestiging heb ontvangen, dus niet kon afmelden. Verder ben ik me niet bewust dat mijn familieleden (nagevraagd!) or ik besteld hebben, dus gevraagd om bewijs van aanvragen, bewijs van zenden van bevestiging en van toezending proefnummer. Wordt vervolgd, vrees ik.

Marijke86
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010 08:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Marijke86 »

Ik gooi alles wat ik van ze krijg meteen bij het oud papier. Eens kijken wat ze doen als ik nergens op reageer, of ze me dan het bestand uit gooien ofzo lol

Mariska Francke
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2010 15:52

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Mariska Francke »

Hallo iedereen,

Ook ik zit vast aan Editie Enigma. Het zou een geheel gratis proefexemplaar worden waaraan ik verder niet vastzat. Tot ik kreeg te horen dat ik moest betalen, omdat ik niet binnen twee weken de brief had teruggestuurd. Ik heb nooit een brief ontvangen. Nu dreigen ze met een rechtzaak na verschillende incassobrieven en telefoontjes te hebben ontvangen van Jansen&Jansen. Editie Enigma reageert alleen niet meer op mijn emails. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Mariska Francke

puzzelaar p
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2010 11:25

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door puzzelaar p »

Ook ik ben de dupe van Enigma met alle trammalant van dien, door sluwe praatjes en gratis exemplaar voor houden proberen ze geld uit je zakken te kloppen.
Valse beloftes, mailtjes die je niet krijgt, zogenaamd een abonnement waar je niets van weet.

Ben nu bezig met het incasso bureau Janssen & Janssen dat ik met alle gedupeerde mensen van Enigma ( Calactus BV ) de strijd tegen dit soort praktijken wil aan gaan, Zoek dus alle bewijs lasten tegen hun en probeer ieder die problemen met hun heeft ook te helpen.
Dus niet betalen en reageer op dit forum en stuur een mailtje naar mij.
Kunnen we het gezamelijk aan pakken.
mail adres is
[email protected]

Kom op samen staan we sterk tegen dit soort gasten!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes puzzelaar P

walter67
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2010 23:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door walter67 »

Hallo Lotgenoten, ook ik helaas een abonnement aangegaan op 16 september. Maar nooit mail of boekjes ontvangen, totdat er in december eem rekening kwam. Gelijk aan de bel getrokken natuurlijk, maar de enige reactie was het incassobureau Janssen en Janssen. Die bijna nog agressiever reageren als de agressieve verkoper van call center. Heb bewijzen opgevraagd maar die komen alleen maar onvolledig binnen. Ik ben van mening als een bedrijf niet levert, is er geen recht op abonnementsgeld en is de bedenktijd ontoereikend, want de factuur komt pas na 3 maanden. Lijkt mij oplichting, dus ik zal me aanmelden bij Puzzelaar P om samen een vuist te kunnen maken, tegen dit onrecht.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Marijke , Walter en andere lotgenoten,

Over dit onderwerp staat nog veel meer op dit forum maar dan onder verschillende draadjes. Ook staan er verschillende goede tips in van allerlei mensen die er uiteindelijk (na veel gedoe) wel vanaf zijn gekomen.

Dus ik zou zeggen speur het forum eens goed af en succes.

jacbrunt
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2010 22:14

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door jacbrunt »

Beste mensen,

Hierbij in chronologische volgorde (oudste/eerste mail onderaan) mijn correspondentie met editie Enigma, Calatus BV. Ik heb aangifte gedaan.
mvg, J. Brunt
**********
Van: J. Brunt [mailto:[email protected]]
Verzonden: Tuesday, March 09, 2010 21:48 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??


Geachte heer of mevrouw,

Ik weet dat ik niet door u of een callcenter gebeld ben.
Er kan dus geen bandopname bestaan, daarom stuurt u het gesprek niet op en daarom annuleert u uw oneigenlijke vordering op mij.
U heeft getracht mij op te lichten. Zo simpel is het.
Een poging tot oplichting is strafbaar. Inmiddels heb ik dan ook aangifte gedaan.
De ontvangen Enigma stuur ik u onder rembours zonder begeleidend schrijven retour.
Onze correspondentie zet ik op de TROS RADAR en VARA KASSA fora.
U bent daar al jaren bekend.
Ik hoop dan ook dat meer mensen aangifte zullen doen
Met vriendelijke groet
J. Brunt


Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 9 maart 2010 13:49
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: Abonnement??

Geachte heer Brunt,

De callcenter medewerkers behoren gebruik te maken van een script, waarop o.a. alle voorwaarden staan vermeld.
Indien dit niet correct wordt nageleefd zijn de gesprekken niet volgens onze kwaliteitsnorm.

Hopende u zomede voldoende te hebben geïnformeerd,
met vriendelijke groet,
Klantenservice Editie Enigma



Van: J. Brunt [mailto:[email protected]]
Verzonden: Tuesday, March 09, 2010 12:37 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??

Geachte heer of mevrouw,

Kunt u mij dan laten weten waar u op toetst? Ik heb belangstelling voor de kwaliteitseisen.
Met vriendelijke groet
J. Brunt


Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 9 maart 2010 12:33
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: Abonnement??

Geachte heer Brunt,

Wij hebben de opname als niet correct beoordeeld en uw abonnement op basis daarvan geannuleerd. Wij zien derhalve geen reden u de opname toe te zenden.

Hopende u zomede voldoende te hebben geïnformeerd,
met vriendelijke groet,
Klantenservice Editie Enigma



Van: J. Brunt [mailto:[email protected]]
Verzonden: Tuesday, March 09, 2010 10:37 AM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??

Geachte heer of mevrouw,

Kunt u mij de opname toesturen?
Met vriendelijke groet
J. Brunt

Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 9 maart 2010 9:32
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: Abonnement??


Geachte

Wij hebben voor u een bestelling geregistreerd voor een gratis proefexemplaar van ons puzzelblad editie enigma met een aansluitend halfjaarabonnement. Van deze telefonische bestelling is door de callcenter-medewerker een gespreksopname gemaakt. Na het beluisteren van deze opname vinden wij dat het gesprek niet volgens onze kwaliteitseisen is verlopen. Daarom annuleren wij uw bestelling en bieden hiervoor onze excuses aan.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma

Als u niet meer door editie enigma benaderd wilt worden voor commerciële doeleinden, dan verzoeken wij u dit per e-mail aan [email protected] kenbaar aan ons te maken.



Van: J. Brunt [mailto:[email protected]]
Verzonden: Monday, March 08, 2010 3:57 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??

Geachte heer of mevrouw,

Nogmaals: ik heb nooit een abonnement besteld, nooit een bevestiging gekregen dat ik een abonnement besteld heb, nooit een proefexemplaar ontvangen, nooit een welkomstgeschenk ontvangen. Uw factuur berust op een misverstand en ik ga er vanuit dat hiermee de zaak gesloten is.
Met vriendelijke groet
J. Brunt



Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 8 maart 2010 14:57
Aan: [email protected]
Onderwerp: RE: Abonnement??



Geachte heer/mevrouw,

In onderstaande e-mail van u (dd 07-03-2010) hebben wij even uw uitspraak dat u het proefexemplaar niet heeft ontvangen gehighlight.
n.a.v. die uitspraak heeft u het afkoopvoorstel gekregen.


Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet

Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl



Van: J. Brunt [mailto:[email protected]]
Verzonden: Monday, March 08, 2010 11:23 AM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement??

Geachte heer of mevrouw,

In mijn onderstaande mail heb ik niet aangegeven dat ik niet tijdig heb kunnen opzeggen omdat het proefexemplaar niet is aangekomen.
Dat staat nergens.
Er staat dat ik nooit een abonnement besteld heb.
Overigens heb ik ook nooit de bevestiging ontvangen waar u nu in uw mail over schrijft.
Ik kan mij dus niet vinden in uw voorstel om voor 24 euro een abonnement af te kopen wat ik nooit besteld heb.

Met vriendelijke groet
J. Brunt


Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 8 maart 2010 10:55
Aan: J. Brunt
Onderwerp: RE: Abonnement??



Geachte heer/mevrouw,

U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van het welkomstgeschenk en uw tweede editie enigma.

In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)

Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt
Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.

Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl



Van: J. Brunt [mailto:[email protected]]
Verzonden: Sunday, March 07, 2010 7:30 PM
Aan: Editie Enigma, Info
Onderwerp: Abonnement??

Geachte heer of mevrouw,

Op 6 maart 20010 ontving ik van u factuur 00070600 voor een halfjaar abonnement editie enigma.
Ik heb dit abonnement nooit besteld en ben van mening dat uw factuur op een misverstand berust.

In uw ongedateerd begeleidend schrijven laat u weten dat u het fijn vindt dat het gratis proefexemplaar mij goed bevallen is. Ik heb echter nooit een gratis proefexemplaar ontvangen en begrijp dus niet hoe u tot die conclusie bent gekomen.

Ik heb geen belangstelling voor uw blad, heb er ook niet om gevraagd en zal dus niet tot betaling overgaan.

Hoogachtend

J. Brunt

Tabby
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2009 16:03

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Tabby »

Beste puzzelaar,

Ook ik ben benaderd door Enigma. Ik heb opgezegd, maar Enigma zegt dat ik dat niet tijdig heb gedaan, maar men was wel bereid een afkoopregeling aan te bieden van € 24,- betalen ipv € 62,65 en dan wordt het restbedrag kwijtgescholden. Ook hier ben ik niet ingegaan. Wat je zegt over Jansen en Jansen is inderdaad waar.

Ik zal de e-mailcorrespondentie met Enigma naar je e-mailadres doorsturen.

Marijke86
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2010 08:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Marijke86 »

Ik kreeg vorige week een ingebrekestelling door de bus :lol:
En kreeg ook een brief met het logo van Jansen en Jansen er op, wat er overduidelijk op leek dat ze dat gewoon gekopieerd hebben en hun eigen er van hebben gemaakt, want het logo zag er onrealistisch uit zeg maar :P

Ach ja als ze er zo blij van worden al die brieven te sturen, lekker laten gaan, van mij krijgen ze geen cent, en van meer mensen niet dus op een gegeven moment moeten ze toch ergens stoppen, vanwege geldgebrek ofzo :roll:

visacha
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2010 17:47

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door visacha »

Beste allemaal,

Met stomheid zit ik deze site te lezen. Ook ik ben 1 van al die mensen die er in getuimeld is.
Ergens rond december kreeg ik een proef nummer van Editie Enigma in de brievenbus. Echter stond deze niet op mijn correcte naam, maar een combinatie van mijn achter naam en mijn moeders achternaam. Beide hebben wij geen interesse in puzzelen, en al helemaal niet in een puzzelblad vol reclame.
Deze is dan ook in de papiermand terecht gekomen en er nooit meer naar omgekeken. Tot er tot 2x toe weer een editie op de mat viel. Na een telefoontje en een e-mail waarin wij duidelijk hebben laten weten hier niet om gevraagd te hebben krijgen wij toch weer een betalingsherinnering.
Tot ik vandaag een e-mail van een incasso bureau in mijn inbox vond. Of ik even €111,54 wil betalen. PARDON :shock:
Ik ben toch maar eens gaan googlen naar editie enigma en kwam verschillende forums tegen van dit tijdschrift.

Ben ik nu ik die incassobrief heb ontvangen verplicht om te betalen??
Ik vind het het nog al wat voor zo'n onzinnig blad waar niet omgevraagd is???

:(


Groetjes,
Teleurgestelde Charlotte

jacbrunt
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2010 22:14

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door jacbrunt »

Dag Charlotte,

Een deurwaarder kan je nooit verplichten om te betalen. Dat kan alleen een rechter. Als je er van overtuigd bent dat je er ingeluisd ben, betaal dan niet, maar doe bij de politie aangifte van een poging tot oplichting. De deurwaarder zal zijn kosten verhogen. Niets van aantrekken. Wel altijd schriftelijk (of per mail) reageren op de brieven van de deurwaarder en motiveren waarom je niet wil betalen. Als Enigma doorzet krijg je een dagvaarding. Niet van schrikken, je hebt geen advocaat nodig. Ga met je brieven naar de rechter, neem je aangifte mee, verwijs naar deze en andere websites. De rechter zal zien dat het niet snor zit, maar de vraag is of hij voldoende middelen ziet om je gelijk te geven. Als hij dat niet ziet moet je toch betalen, maar de vraag is of hij je de kosten van de tegenpartij laat betalen. Wat ook helpt is om nu al de deurwaarder schriftelijk te laten weten dat je voorstelt om het maar voor te laten komen. Dan kunnen ze de kosten denk ik niet steeds verhogen.
Sukses ermee!
Sjaak

jan.moniek
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:20

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door jan.moniek »

Hallo allemaal,

Ook wij hebben vanuit het niets een herinnerings nota ontvangen van enigma.
We hebben hierop gereageerd via de mail. en ontvangen vervolgens een standaard mailtje terug ontvangen met een voicelog en in. hierin was de stem van onze dochter van 16 te horen.
Mijn vraag is: Mogen zij een dergelijke agresieve verkoop methode los laten op een minderjarige?? Is zij wel gemachtigd om hierop te antwoorden. Ik als ouder heb haar geen toestemming gegeven. Dus is in mijn ogen die voicelog niets waard.

Tevens heeft ze ons aangegeven absoluut geen toestemming gegeven te hebben op de vragen die de dame in kwestie aan haar stelde in deze voicelog. En weet ook zeker dat zo'n gesprek niet in dergelijke zin heeft plaats gevonden.

Ik heb zo ook mijn twijfels over dit bestandje. Er is mee geknoeit volgens mij.
dit kan ook makkelijk, want je neemt een gesprek op waarin iemand een aantal keren "ja " antwoord. vervolgens vervang je de tussenliggende teksten met hun eigenvoorwaarden en ........ hup weer een paar honderd mensen trappen er in en betalen uit angst.

Ik lees ook zoveel over dit bedrijf in allerhande consumenten site's dat dit wel zeker geen zuivere koffie is!!!
En brieven van deurwaarders dienen altijd aangetekend vertuurd te worden. dit doen ze niet..
Ik betaal niet ga wel aangifte doen.

Is er iemand trouwens die al een rechtzaak heeft lopen tegen enigma???
groeten Moniek

heksvivian
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2009 11:17

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door heksvivian »

Beste mensen,

Ik was er ook ingetuind en ik ben begonnen aan een mailwisseling met Editie Enigma aangezien ze per telefoon niet berijkbaar zijn.
Zoals je zo in onderstaande mailing kan zien loopt dit op niets uit.
Ik heb meteen een advocaten kantoor in Helmond gevonden en gebeld. Het voordeel is dat ik rechtsbijstand krijg waardoor er voor mij geen kosten aan zullen zitten. Ik ga dan ook a.s. dinsdag naar de advocaat om de mogelijkeden te bekijken. Hieronder de mailwisseling. Sorry voor de duidelijk waarneembare woede hierin van mijn zijde.
Ik heb ivm privecy mijn gegevens aangegeven met ****
Mocht je geintereseerd zijn in de afloop of indien dit mogelijk is je aansluiten hierbij stuur me dan een PM dan kijken we (advocaat en ik) wat de mogelijkheden zijn om gezamelijk deze in mijn ogen schoften aan te pakken.
_______________________________________________________________________
april 2010, ***
Geachte heer/mevrouw,

Eind januari werd ik gebeld met een aanbod voor de editie enigma. Nouja aanbod... Ik was verplicht dit te doen blijkbaar. Ik zou 2 weken later de editie enigma binnen krijgen met een brief over hoe op te zeggen al dan niet.
Geen keus dus.

Zeker omdat deze editie enigma nooit binnengekomen is. Nu, 1,5 maand later, komt er eens 1 binnen. Zonder brief. Inmiddels heb ik wel de herinnering van de betaling van een half jaar abonnement binnengekregen, dus niet eens de echte rekening. Ik wil geen abonnement. Dan hebben jullie zelfs het grove lef om er nog een jaar aanbieding onderaan te plakken.

Gelukkig heb ik het programma op tv gezien waar er over u en collegae bladen werd gesproken. En nu heb ik het geluk dat mijn zwager advocaat is en inmiddels heeft hij al contact opgenomen met Radar. Dit aangezien u onbereikbaar bent per telefoon.

Ik meld het u nu alvast: Wij betalen geen cent. Deurwaarders zullen ons niet laten betalen of angst aanjagen. Indien er een deurwaarder hierover aanbelt zullen wij de gang naar de rechtbank in werking zetten, gezamelijk met meerdere gedupeerden.
Als dit gelezen word door een gewone werknemer zal ik maar de vloermanager erbij roepen en hem mij uit het systeem laten halen, de dreigbrieven stop laten zetten en een schriftelijke excuus brief laten sturen.
Ik verwacht dat dit alles volgend mijn eissen afgehandeld word binnen twee weken tijd. Dus voor 16 april 2010.

Daarnaast raad ik u aan om deze praktijken stop te zetten aangezien door geheel Nederland nu mensen stappen aan het ondernemen zijn. Hoe meer zaken er zullen komen hoe eerder de rechter de uitspraak zal laten vallen in het voordeel van de gedupeerden.
***
***
***
___________________________________________________________________________
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.

Zoals we in het telefoongesprek, de welkomstbrief en de brief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u rond 20-08-2010.

Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet

Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl
________________________________________________________________________
Geachte heer/mevrouw,

Hiermee ga ik niet akkoord. Mij word iedere kans op tijdig opzeggen ontnomen aangezien er twee weken na het desbetreffende telefoongesprek geen editie is ontvangen. Waardoor opzegging onmogelijk was.
De eerste editie is vandaag, 2 april 2010, bezorgd.
Zoals ik in mijn vorige mailing al kenbaar heb gemaakt zal ik dan ook geen abonnement betalen.
Dat u uw zaken niet geregeld heeft zoals u zelf had aangegeven is niet mijn probleem.

Graag zie ik voortaan in uw ondertekening een persoonsnaam ipv het algemene klantenservice.
Dit ivm de rechtszaak die naar alle waarschijnlijkheid plaats zal gaan vinden gezien de door uw onderstaande mail.
Ik heb tevens zojuist contact opgenomen met het advocatenkantoor Trias en zal dinsdag met hen in bespreking gaan. Voor mij zullen daar geen kosten aanzitten aangezien ik in het bezit ben van een uitkering. Dus geen rede om mijn woorden niet in daden om te zetten.

Hoe kan u dit voorkomen? Door het abonnement en bijbehorende contract te verbreken en mij hier per aangetekende post ipv per mail van te berichten.
****
***
***
___________________________________________________________________________
Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden bent u (of een gezinslid) telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.

Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.

Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.

Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retoursturen van bladen of welkomstcheque’s ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.

Hopende u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl
___________________________________________________________________________
(((( Hier even een tussennoot. Ja er zat idd het geluidsfragment bij. Echter beschuldigen ze mij dus van het niet nakomen van zaken terwijl zij gestart zijn met contractbreuk door al de bovenstaande zaken niet na te komen))
___________________________________________________________________________
Begrijpen jullie het niet of willen jullie het gewoon weg niet horen?
Ja ik ben nu laaiend.
Op of rond 5 februari is er niets binnengekomen per post. Ook is er geen mail naar mij toegezonden met de bevestiging van deze afspraken.

Dus om u te quoten:
Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.
NIET ONTVANGEN, GEEN VAN DEZE BOVENSTAANDE ZAKEN!

U heeft zich dus niet aan uw deel van de afspraak gehouden. Dit is niet alleen mij overkomen maar veeeel meer mensen die u tot klant gedwongen hebt.

Nogmaals: Als u het abonnement/contract niet zelf voor mij verbreekt zit ik dinsdag om half 4 bij de advocaat. Ik zal dan in overleg een oproep op het forum van Radar zetten zodat mensen die u ook op deze manier aan het behandelen bent zich aan kunnen sluiten met of zonder hun advocaat.
Voor mij hoeft dat allemaal niet maar indien u mijn contract niet nietig verklaard zal ik het via de rechter doen.
De simpelste weg is natuurlijk contractbreuk omdat u zich niet aan uw deel van de afspraak heeft gehouden.

Ik maak hier verder geen woorden meer aan vuil U weet hoe ik hier over denk, wat ik van u verwacht en wat ik zal doen als u hierin niet mee gaat.
***
***
***
____________________________________________________________________________

Oftwel ik zit a.s. dinsdag bij de advocaat.
Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.

Groetjes
Vivian

Judith1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2010 14:56

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Judith1985 »

Hoi medegedupeerden!

Wat baal ik dat ik ja heb gezegd. Ik voel me net Dagobert Duck maar werd verleid door het woordje gratis.... Ik heb ook niks ontvangen. Geen proefexemplaar en geen email maar wel een vette rekening. Na enige keren heen en weer mailen hebben ze mij ook een afkoopregeling aangeboden maar ik voel er niks voor om die te betalen.
Vivian: Ik sluit me graag bij je aan. Ik heb zelf nog geen advocaat ingeschakeld. Heel veel succes vanmiddag en ik houd het forum in de gaten.

groetjes Judith

RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door RonMeter »

Ook ik heb volgens hun nu een abonnement.
Stel laaielichters. :lol:
Ik heb de volgende mail naar ze gestuurd en ga er vanuit dat ik er vanaf ben maar betalen doe ik dus echt niet.

Geachte zwendelaar.



Bij deze wil ik mijn verbazing uitspreken over het volgens jullie overeengekomen abonnement.
Enkele weken geleden werd ik gebeld door een dame met de mededeling dat ik een gratis exemplaar van een puzzeluitgave gewonnen had en of ze dat mocht opsturen.
Dit alles was gratis en voor niks en zou alleen in een abonnement omgezet worden als ik niet zou reageren binnen 2 weken.
Hoe ik dit moest doen zou allemaal in het proefexemplaar staan wat ik toegestuurd zou krijgen.
Ik heb echter nooit een proefexemplaar of een mail ontvangen dus ik kon eenvoudigweg niet opzeggen.
Maar nu heb ik wel een exemplaar ontvangen met een begeleidend schrijven dat ik nu automatisch lid ben en een rekening dien te voldoen van ruim 65 euro.
Op het forum van de website van het televisieprogramma RADAR staan jullie ook al bekend als een oplichtersbende.
Ik kan jullie mededelen dat ik beslist niet gedient ben van dit soort zwendelpraktijken en dat er never nooit één rooie cent jullie richting op zal komen.
Ook kan ik jullie mededelen dat ik beslist niet onder de indruk zal raken van eventuele incassobureau's.
Ik verzoek jullie om mij per direct uit jullie bestand te verwijderen en op te houden met deze onzin.
Mochten jullie toch doorgaan met het proberen om geld van mij los te krijgen dan zullen we elkaar treffen bij de rechter want zoals ik eerder vermeldde, betalen doe ik beslist niet.
Vooralsnog ga ik er vanuit dat jullie mij bij deze uit jullie bestand verwijderen.
Het debiteurnummer wat ik in jullie brief zie staan is 10650703.


Met vriendelijke groet Ron Meter.

Gesloten