LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Benzhou Eagle Wing Torino
Re: Benzhou Eagle Wing Torino
Ben op zoek naar een scooter voor woon-werkverkeer .Vespa is me net even te duur. Kan iemand mij ervaring delen met b.v. Fiddle scooter, op het forum ook positieve verhalen over Kymco (Honda leverancier) gehoord. Fiddle is betaalbaar maar ik lees er geen ervaringen over.
Re: Benzhou Eagle Wing Torino
hallo allemaal,
graag wil ik even reageren op de scooters van het merk Benzhou.
Wij zelf zijn importeur van het merk en hebben al diverse malen
de fabriek in China bezocht,( waar er nog meer van zijn onder andere namen, maar deze maken imitatie rotzooi!!.) Ik las in de teksten, dat u beter een Kymco of Sym kunt nemen, alleen wordt vergeten dat zowel onder een Kymco als Sym hetzelfde type motorblok zit als bij Benzhou (GY6), wij leveren namelijk ook complete motorblokken door aan zowel Kymco als Sym, waarbij de motorblokken rustig onder bv een Kymco Agility gezet worden. Ook Peugeot wordt tegenwoordig in China gemaakt en gebruikt het GY6 blok voor onder hun scooters. Er wordt al gauw vergeten dat er zoveel fabrieken het merk proberen na te maken, en dan scooters op de markt brengen waar van alles mis mee is, maar uiteindelijk iedereen denkt dat het het merk Benzhou is, terwijl het namaak is. Baotian wordt ook vaak gezien als Benzhou, maar wordt in een compleet andere fabriek gemaakt, waarbij jonge werknemers dag en nacht werken om zo goedkoop mogelijk te produceren, Benzhou kampt hier echter niet mee, en ze zijn helemaal niet moeilijk in garantie, dus ik snap niet waarom al die dealers zo moeilijk doen betreft de garantie ervan, maar dat ligt er ook aan bij wie ze afnemen. U vertelde over Sikombi, tja dat is eenmaal een dure en een lastige importeur, die niet groot is geworden door zijn scooters maar door zijn olie. scooters zijn alleen maar bijzaak. ( en dat is niet om hem af te kraken).. Ook wij komen wel eens gekke dingen tegen waarbij idd de krukas bij 10.000 km in elkaar draait, maar om eerlijk te zijn, vind ik dat je geen betere scooter voor dat geld kunt krijgen, als je Vespa neemt, waar je geen eens bij komt om de kleppen te stellen, en de gehele scooter uit elkaar moet, wordt je met de onderhoudsprijs ook niet blij, tevens zitten deze scooters rond de 3000 euro, waarbij je 2 chinese scooters kunt kopen voor dat geld. En onderdeel-problemen snap ik al helemaal niet, je bent een goede importeur of niet, je kan wel scooters leveren maar als je geen onderdelen heb, is het gauw afgelopen. Misschien reageer ik sarcastisch, maar dait is mijn mening erover, en die wilde ik even kwijt...
graag wil ik even reageren op de scooters van het merk Benzhou.
Wij zelf zijn importeur van het merk en hebben al diverse malen
de fabriek in China bezocht,( waar er nog meer van zijn onder andere namen, maar deze maken imitatie rotzooi!!.) Ik las in de teksten, dat u beter een Kymco of Sym kunt nemen, alleen wordt vergeten dat zowel onder een Kymco als Sym hetzelfde type motorblok zit als bij Benzhou (GY6), wij leveren namelijk ook complete motorblokken door aan zowel Kymco als Sym, waarbij de motorblokken rustig onder bv een Kymco Agility gezet worden. Ook Peugeot wordt tegenwoordig in China gemaakt en gebruikt het GY6 blok voor onder hun scooters. Er wordt al gauw vergeten dat er zoveel fabrieken het merk proberen na te maken, en dan scooters op de markt brengen waar van alles mis mee is, maar uiteindelijk iedereen denkt dat het het merk Benzhou is, terwijl het namaak is. Baotian wordt ook vaak gezien als Benzhou, maar wordt in een compleet andere fabriek gemaakt, waarbij jonge werknemers dag en nacht werken om zo goedkoop mogelijk te produceren, Benzhou kampt hier echter niet mee, en ze zijn helemaal niet moeilijk in garantie, dus ik snap niet waarom al die dealers zo moeilijk doen betreft de garantie ervan, maar dat ligt er ook aan bij wie ze afnemen. U vertelde over Sikombi, tja dat is eenmaal een dure en een lastige importeur, die niet groot is geworden door zijn scooters maar door zijn olie. scooters zijn alleen maar bijzaak. ( en dat is niet om hem af te kraken).. Ook wij komen wel eens gekke dingen tegen waarbij idd de krukas bij 10.000 km in elkaar draait, maar om eerlijk te zijn, vind ik dat je geen betere scooter voor dat geld kunt krijgen, als je Vespa neemt, waar je geen eens bij komt om de kleppen te stellen, en de gehele scooter uit elkaar moet, wordt je met de onderhoudsprijs ook niet blij, tevens zitten deze scooters rond de 3000 euro, waarbij je 2 chinese scooters kunt kopen voor dat geld. En onderdeel-problemen snap ik al helemaal niet, je bent een goede importeur of niet, je kan wel scooters leveren maar als je geen onderdelen heb, is het gauw afgelopen. Misschien reageer ik sarcastisch, maar dait is mijn mening erover, en die wilde ik even kwijt...
Re: Benzhou Eagle Wing Torino
Zou toch maar voor een Kymco of een Sym gaan , en me niet wagen aan dat china maaksel, vraag maar hoe lang garantie je hebt weet je toch al genoeg.Heb al verschillende scooters gehad piaggio zip peugot v clic ook zon chinees kreng wat ik al na 3 maanden terug gebracht heb, toen een kymco en nu een sym cello allen nieuw gekocht. De cello rijdt het beste maar de kymco aggility is met stip het zuinigst. en over het moterblok het lijkt op de kymco maar van veel minder kwalitijd en de sym cello heeft een totaal andere moter.mvg opa
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 feb 2010 15:38
Re: Benzhou Eagle Wing Torino
Ik heb sinds oktober 2009 een Eaglewing.Tweedehands gekocht.Ik heb er nu 3200 km. mee gereden en heb nog geen centje pijn ondervonden.Ik gebruik hem voor woon-werkverkeer en rij per dag 40 km. met dat ding.Hij rijdt lekker en ligt lekker op de weg.Een beurtje op zijn tijd wilt ook wel eens helpen,om zo'n ding te onderhouden en iets langer mee te laten gaan.
Re: Benzhou Eagle Wing Torino
Deze stelling is pertinent onjuist gezien het feit dat zowel Sym als Kymco hun eigen blokken hebben en deze zijn absoluut ANDERS!easyscoot schreef:hallo allemaal,
Ik las in de teksten, dat u beter een Kymco of Sym kunt nemen, alleen wordt vergeten dat zowel onder een Kymco als Sym hetzelfde type motorblok zit als bij Benzhou (GY6),
Je hoeft niet in China te zijn geweest om blokken te kunnen vergelijken: dat kan hier ook in Nederland door verschillende scooters te vergelijken.
Uw reactie is feitelijk volstrekt onjuist....waarom deze leugens?
Omdat u zelfs soms ook China zooi invoert?
Re: Benzhou Eagle Wing Torino
Hallo allen!
Ik lees hier het een en ander aan ervaringen en meningen over de Eagle Wing Torino.
Graag wil ik hierop reageren.
Doem verhalen over "Chineze rotzooi" zijn niet altijd terecht.
Sommige verhalen hebben een kern van waarheid, andere zijn slechts ge-emotioneerde reacties en sentimenten.
Een eerlijk verhaal zal wellicht een hoop ophelderen.
Ik ben zelf jaren lang werkzaam in de Scooter/Brommer branche, bij een erkend en gerespecteerd bedrijf welke al sinds de 50iger jaren bestaat. Ik heb vele scooters en brommer de revue zien passeren. Ik mag gezien mijn ervaring denk ik ondertussen mezelf als een insider beschouwen.
Ik wil een eerlijk verhaal doen over de Eagle Wing Torino, om jullie een goed beeld te geven over deze scooter.
Ik denk dat diegene die deze scooter op het oog hebben hier wat aan kunnen hebben. Daarom hieronder mijn ervaring/mening als dealer zijnde:
De Benzhou Eagle Wing Torino is een scooter welke geimporteerd wordt door Sikombi, een betrouwbare importeur welke nauwe banden onderhoud met-, en een voortvloeisel is het bedrijf dat al jaren lang scootermerken van o.a. Peugeot en Sym in Nederland importeert.
Sikombi richt zich naar mijn idee, gezien hun assortiment, vooral op het wat goedkopere sigment van de markt.
Elk model van van de Eagle Wing collectie, heeft de zelfde motor, een 4 takt.
Er zijn 2 soorten omvang van deze motor, een grote voor de grote modellen, en een kleinere voor, inderdaad de kleinere modellen.
De motoren, en de complete scooter, wordt nadat deze vanuit Azie is geimporteerd, gemodifiseerd naar Nederlandse maatstaven.
Hiermee onderscheid Sikombi zich tegenover andere importeurs welke hun scooters laten importeren uit China e.d. landen.
Een leuke weetje: zo ongeveer elk A-merk scooterbedrijf (bijv. Kymco, Peugeot etc.) fabriceert hun scooter in landen als China. Het verschil met een A-merk scooter, en een "import-scooter" is dat een A-merk deze modellen onder hun supervisie laten bouwen in Aziatische fabrieken, en de ontwikkeling van de modellen vaak gebeurd bij het A-merk bedrijf zelf. Zo houden ze zelf de kwaliteit in handen.
De import-scooter is vaak een model welke uit een groot assortiment "standaard modellen komt, en per importeur kan worden aangepast naar de wensen aan kleuren, motor specs, extra's van deze importeur. Zo ontstaat er een "unieke" scooter welke alleen door deze importeur onder zijn "eigen merknaam" kan worden geimporteerd.
Zo komen we op de "Eagle Wing". Dit is dus een importscooter, welke extra gemodificeerd wordt wanneer deze is geimporteerd door Sikombi.
Nu ik dit (hopelijk begrijpbaar) heb uitgelegd, kan ik nu uitleggen wat u kan verwachten van de Benzhou Eagle Wing Torino scooter...
Dit is een leuke scooter, welke perfect aansluit op de wens naar Retro-scooters binnen Nederland, een aanhoudende trend in ons land.
Wanneer u deze scooter om het leuke uiterlijk en plezier wilt gebruiken, dat is het een prima scooter voor een goede prijs. Over het algemeen een betere keuze dan een andere importscooter met het het zelfde uiterlijk, vanwege de extra modificaties. Ook voor gebruik binnen de stad een prima scooter waarmee u veel rijplezier/gebruiksplezier zal ervaren.
Mocht u deze scooter willen gebruiken voor dagelijks woon/werk verkeer, dan moet ik eerlijk zeggen dat u beter kunt kijken naar een merk als Kymco, Kymco is een merk bij uitstek voor woon/werk verkeer scooters.
De Eagle Wing heeft dunner plaatwerk, en de motor is simpelweg, ten opzichte van A-merken, een mindere. Hiermee niet zeggende dat deze slecht is, maar minder is ie wel. De motor zal volgens Sikombi zelf in ieder geval gemiddeld zo'n 40.000 km moeten mee kunnen gaan. Mijn ervaring verteld dat Kymco's, Peugeots, Piaggio's/Vespa wat langer mee kunnen gaan.
Uiteraard is het zeer afhankelijk van de dealer waar u deze scooter koopt, of u plezier kan hebben van uw scooter. Mijn advies is om te zoeken naar een gerespecteerde ervaren dealer met wat meer ervaren monteurs (niet de 16-20 jarige opvoerfanaten die je nog wel eens tegen komt binnen sommige bedrijven).
De manier waarop een scooter rijklaar wordt gemaakt is van enorm belang. Dit kan de levensduur van een scooter flink beinvloeden. Dit moet dus goed, en met zorg gebeuren. Het eerder geplaatste verhaal in deze topic van bijv. afgevallen onderdelen als lichtkappen etc, en andere losse onderdelen, kan heel goed liggen aan de controle bij een dealer bij het rijklaarmaken. Dit is vaak het extra aandraaien van moeren etc, waar helaas door sommige dealers niet altijd even nauw op wordt gelet. Door een goede aflever/rijklaarmaak beurt kan dit soort vervelende dingen worden voorkomen.
Verder is het van groot belang dat u uw scooter goed en regelmatig onderhoud.
Dit kan u het beste bij de dealer laten doen waar u de scooter ook heeft gekocht.
Wacht niet te lang met deze onderhoudbeurtjes. Vaak is een kleine beurt om de 5000 a 8000 km, en een grote beurt om de 15 000 km voldoende.
Zelf kunt u ook genoeg doen om de scooter goed te houden. Hou de scooter bij voorkeur droog en niet al te koud. Het buiten laten staan van een scooter, in plaats van in bijvoorbeeld een verwarmde, of in ieder geval droge berging, scheelt enorm voor de levensduur en staat van een scooter. Het zijn geen auto's welke u in weer en wind buiten kan laten staan.
Bij de Eagle Wing is het ook aan te raden om de chroom delen goed te behandelen. Chroom is tegenwoordig op scooters niet meer van de kwaliteit welke we zo'n 30 jaar geleden nog vonden op brommers en scooters. Zet deze delen dus regelmatig flink in de chroom polish, en behandel kleine plekjes met chroom pasta. Zo houdt u het chroom het langste mooi.
Al met al : De Eagle Wing Torino is een prima plezier scooter voor regelmatig stads en tour gebruik, mits deze op een goed adres is gekocht.
Voor woon-werk verkeer kan deze ook worden gebruikt, maar adviseer ik toch een paar 100 euro meer uit te geven voor een A-merk Kymco/Piaggio/Peugeot/Vespa/Sym/Yamaha.
Ik hoop dat jullie wat hebben aan het "insider" verhaal hierboven. Ik vond dat men een eerlijk betrouwbaar verhaal over deze Eagle Wing Torino verdiende.
Vandaar deze bijdrage.
Hou dit verhaal in uw achterhoofd bij het zoeken naar de voor u perfecte scooter. Dit kan dus ook prima een Eagle Wing zijn. Ik wens ieder een succesvolle zoektocht toe.
Ik lees hier het een en ander aan ervaringen en meningen over de Eagle Wing Torino.
Graag wil ik hierop reageren.
Doem verhalen over "Chineze rotzooi" zijn niet altijd terecht.
Sommige verhalen hebben een kern van waarheid, andere zijn slechts ge-emotioneerde reacties en sentimenten.
Een eerlijk verhaal zal wellicht een hoop ophelderen.
Ik ben zelf jaren lang werkzaam in de Scooter/Brommer branche, bij een erkend en gerespecteerd bedrijf welke al sinds de 50iger jaren bestaat. Ik heb vele scooters en brommer de revue zien passeren. Ik mag gezien mijn ervaring denk ik ondertussen mezelf als een insider beschouwen.
Ik wil een eerlijk verhaal doen over de Eagle Wing Torino, om jullie een goed beeld te geven over deze scooter.
Ik denk dat diegene die deze scooter op het oog hebben hier wat aan kunnen hebben. Daarom hieronder mijn ervaring/mening als dealer zijnde:
De Benzhou Eagle Wing Torino is een scooter welke geimporteerd wordt door Sikombi, een betrouwbare importeur welke nauwe banden onderhoud met-, en een voortvloeisel is het bedrijf dat al jaren lang scootermerken van o.a. Peugeot en Sym in Nederland importeert.
Sikombi richt zich naar mijn idee, gezien hun assortiment, vooral op het wat goedkopere sigment van de markt.
Elk model van van de Eagle Wing collectie, heeft de zelfde motor, een 4 takt.
Er zijn 2 soorten omvang van deze motor, een grote voor de grote modellen, en een kleinere voor, inderdaad de kleinere modellen.
De motoren, en de complete scooter, wordt nadat deze vanuit Azie is geimporteerd, gemodifiseerd naar Nederlandse maatstaven.
Hiermee onderscheid Sikombi zich tegenover andere importeurs welke hun scooters laten importeren uit China e.d. landen.
Een leuke weetje: zo ongeveer elk A-merk scooterbedrijf (bijv. Kymco, Peugeot etc.) fabriceert hun scooter in landen als China. Het verschil met een A-merk scooter, en een "import-scooter" is dat een A-merk deze modellen onder hun supervisie laten bouwen in Aziatische fabrieken, en de ontwikkeling van de modellen vaak gebeurd bij het A-merk bedrijf zelf. Zo houden ze zelf de kwaliteit in handen.
De import-scooter is vaak een model welke uit een groot assortiment "standaard modellen komt, en per importeur kan worden aangepast naar de wensen aan kleuren, motor specs, extra's van deze importeur. Zo ontstaat er een "unieke" scooter welke alleen door deze importeur onder zijn "eigen merknaam" kan worden geimporteerd.
Zo komen we op de "Eagle Wing". Dit is dus een importscooter, welke extra gemodificeerd wordt wanneer deze is geimporteerd door Sikombi.
Nu ik dit (hopelijk begrijpbaar) heb uitgelegd, kan ik nu uitleggen wat u kan verwachten van de Benzhou Eagle Wing Torino scooter...
Dit is een leuke scooter, welke perfect aansluit op de wens naar Retro-scooters binnen Nederland, een aanhoudende trend in ons land.
Wanneer u deze scooter om het leuke uiterlijk en plezier wilt gebruiken, dat is het een prima scooter voor een goede prijs. Over het algemeen een betere keuze dan een andere importscooter met het het zelfde uiterlijk, vanwege de extra modificaties. Ook voor gebruik binnen de stad een prima scooter waarmee u veel rijplezier/gebruiksplezier zal ervaren.
Mocht u deze scooter willen gebruiken voor dagelijks woon/werk verkeer, dan moet ik eerlijk zeggen dat u beter kunt kijken naar een merk als Kymco, Kymco is een merk bij uitstek voor woon/werk verkeer scooters.
De Eagle Wing heeft dunner plaatwerk, en de motor is simpelweg, ten opzichte van A-merken, een mindere. Hiermee niet zeggende dat deze slecht is, maar minder is ie wel. De motor zal volgens Sikombi zelf in ieder geval gemiddeld zo'n 40.000 km moeten mee kunnen gaan. Mijn ervaring verteld dat Kymco's, Peugeots, Piaggio's/Vespa wat langer mee kunnen gaan.
Uiteraard is het zeer afhankelijk van de dealer waar u deze scooter koopt, of u plezier kan hebben van uw scooter. Mijn advies is om te zoeken naar een gerespecteerde ervaren dealer met wat meer ervaren monteurs (niet de 16-20 jarige opvoerfanaten die je nog wel eens tegen komt binnen sommige bedrijven).
De manier waarop een scooter rijklaar wordt gemaakt is van enorm belang. Dit kan de levensduur van een scooter flink beinvloeden. Dit moet dus goed, en met zorg gebeuren. Het eerder geplaatste verhaal in deze topic van bijv. afgevallen onderdelen als lichtkappen etc, en andere losse onderdelen, kan heel goed liggen aan de controle bij een dealer bij het rijklaarmaken. Dit is vaak het extra aandraaien van moeren etc, waar helaas door sommige dealers niet altijd even nauw op wordt gelet. Door een goede aflever/rijklaarmaak beurt kan dit soort vervelende dingen worden voorkomen.
Verder is het van groot belang dat u uw scooter goed en regelmatig onderhoud.
Dit kan u het beste bij de dealer laten doen waar u de scooter ook heeft gekocht.
Wacht niet te lang met deze onderhoudbeurtjes. Vaak is een kleine beurt om de 5000 a 8000 km, en een grote beurt om de 15 000 km voldoende.
Zelf kunt u ook genoeg doen om de scooter goed te houden. Hou de scooter bij voorkeur droog en niet al te koud. Het buiten laten staan van een scooter, in plaats van in bijvoorbeeld een verwarmde, of in ieder geval droge berging, scheelt enorm voor de levensduur en staat van een scooter. Het zijn geen auto's welke u in weer en wind buiten kan laten staan.
Bij de Eagle Wing is het ook aan te raden om de chroom delen goed te behandelen. Chroom is tegenwoordig op scooters niet meer van de kwaliteit welke we zo'n 30 jaar geleden nog vonden op brommers en scooters. Zet deze delen dus regelmatig flink in de chroom polish, en behandel kleine plekjes met chroom pasta. Zo houdt u het chroom het langste mooi.
Al met al : De Eagle Wing Torino is een prima plezier scooter voor regelmatig stads en tour gebruik, mits deze op een goed adres is gekocht.
Voor woon-werk verkeer kan deze ook worden gebruikt, maar adviseer ik toch een paar 100 euro meer uit te geven voor een A-merk Kymco/Piaggio/Peugeot/Vespa/Sym/Yamaha.
Ik hoop dat jullie wat hebben aan het "insider" verhaal hierboven. Ik vond dat men een eerlijk betrouwbaar verhaal over deze Eagle Wing Torino verdiende.
Vandaar deze bijdrage.
Hou dit verhaal in uw achterhoofd bij het zoeken naar de voor u perfecte scooter. Dit kan dus ook prima een Eagle Wing zijn. Ik wens ieder een succesvolle zoektocht toe.
Re: Benzhou Eagle Wing Torino
Met alle respect, uw verhaal is zeer realistisch en objectief, maar de onderhoudsintervallen die u schetst slaan helemaal nergens op.Sander85 schreef:
Verder is het van groot belang dat u uw scooter goed en regelmatig onderhoud.
Dit kan u het beste bij de dealer laten doen waar u de scooter ook heeft gekocht.
Wacht niet te lang met deze onderhoudbeurtjes. Vaak is een kleine beurt om de 5000 a 8000 km, en een grote beurt om de 15 000 km voldoende.
Dit haalt zelfs de beste Vespa niet, beetje jammer
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 08 okt 2010 21:23
Re: Benzhou Eagle Wing Torino
Dit is van allen Chinese scooters de beste maar is in vergelijking met een Yamaha [alle types ] SYM [ Mio ] Vespa [ LX ] echt gewoon SUPER SUPER SLECHT en geloof mij een Kymco en Peugeot zijn niet veel beter ondanks hun hogere prijs. Komt gewoon om dat alles bijna uit China komt en de Chinezen geen enkele vakkennis hebben en het voor een rot prijs verkopen 300,- a 400,- euro inkoop is normaal.