LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lestella Woonweide Failliet

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Verrassing....geweldige communicatie van de curator...
Het is dus wel Dijkstra die alles over heeft genomen. Afspraak gemaakt met hun en nu kijken wat ze kunnen betekenen.

Vaag is het allemaal wel.

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

jan weet je al iets meer??

Jan 1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:05

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door Jan 1964 »

Ja, ik zaterdag jl. ook de brief van Dijkstra Keukens met de mededeling dat zij de portefeuille zouden hebben overgenomen. Dit staat haaks op de informatie die ik telefonisch van het kantoor van de curator kreeg.
Voor diegenen die door willen met Dijkstra lijkt me dit een prima oplossing.

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Ik heb de curator nog gebeld om alles te controleren....de curator vertelde donderdag dat Dijkstra niet de partij was die alles overgenomen had. De dag erna dat ik belde bleek toch wel dat Dijkstra alles had overgenomen VIA een andere partij maar dat wist de curator donderdagavond pas.
Alles klopt dus wel. De assistenten heeft voor mij zelfs nog naar dat andere bedrijf gebeld om het nodige na te vragen, erg netjes vond ik dat.
Ze vond het zelf ook allemaal wat vreemd zoals het ging en omdat ik gerichte vragen stelde die zij niet kon beantwoorden en de curator zelf op vakantie was...heeft ze zelf gebeld en mij ook weer gebeld.

Jan begrijp ik dat jij niet zo blij bent met Dijkstra?
Heb jij nog geen afspraak gemaakt me ze dan?

Jan 1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:05

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door Jan 1964 »

Ik kan geen oordeel vellen over Dijkstra. Ik neem aan dat het voor hun doelgroep een goede keukenwinkel is. Hun bewering dat ze hetzelfde assortiment hebben als Lestella had is echter feitelijk onjuist.
Waar het om gaat is dat je als consument op basis van bepaalde criteria (o.a. assortiment, aandacht, uitstraling en vertrouwen) kiest voor een bepaalde zaak. Wanneer die zaak onverhoopt failliet gaat ontstaat er een nieuwe situatie. Het is prima als de curator zijn best doet om de belangen van alle betrokken zoveel mogelijk te behartigen. Maar ik wil als consument wel zelf invloed hebben met wie ik daarna zaken ga doen. En dat uiteraard bij een winkel die zoveel mogelijk aansluit bij de winkel die ik eerder koos.

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Ik begrijp dus dat jij niet zo blij bent met Dijkstra. Mag ik vragen waarom?Waarop bazeer je dat zij een ander assortiment hebben dan Lestella had?

Ik kende Dijkstra verder ook niet maar het ziet er allemal prima uit daar, eigenlijk dezelfde indruk als Lestella op mij had.
Ik werd vriendelijk te woord gestaan en de tot nu toe geboden optie klinkt hoopvol. Het is nog niet waar ik me helemal in kan vinden maar hun goede intentie is er wel.

Ik ben wel benieuwd wat ze andere gedupeerde bieden qua mogelijkheden

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door 16again »

Maar ik wil als consument wel zelf invloed hebben met wie ik daarna zaken ga doen
De curator komt voor schuldeisers op, voor hun verkoopt hij simpelweg alles van waarde. De orderportefeuille met nog lopende contracten is daar gewoon onderdeel van.
Als je een nog lopende overeenkomst hebt, valt er niets meer te kiezen, en zit je aan de overname partner vast. Uiteraard dient het bestaande contract ook door de nieuwe leverancier nageleefd te worden: je hebt gewoon recht op bestelde keuken (en dus geen ander merk/type) voor overeengekomen prijs.


Heb je al geheel of gedeeltelijk betaald dan is het een ander verhaal.....

Jan 1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:05

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door Jan 1964 »

Lestella was dealer van Keller, Leicht, Punto en StudioForm.
Dijkstra is dealer van Keller, Ceasar en Selectiv. Geconcludeerd mag worden dat het assortiment keukenmerken dus verschillend is, op Keller na.
Keukenwinkels geven aan dat de ervaring die ze hebben met bepaalde merken belangrijk is. Wanneer je dus een keuken hebt besteld van Keller is Dijkstra ongetwijfeld een goed alternatief.

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door gast286 »

Zoals ik het begrepen heb leveren zij de merken uit die door de klanten gekocht zijn. Dus ook Leicht, Punto en Studioform(Keller).Moet ook wel volgens contract. Even navragen dus..!

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Jan ik denk dat je gewoon een afspraak moet maken met Dijkstra. Ze leveren precies wat jij hebt besteld, ongeacht het merk.

Ik hoop voor het weekend wat te horen..maar ik heb er wel vertrouwen in. Ik denk dat je een vooroordeel hebt over Dijkstra die in mijn ogen niet klopt.
Ze doen hun best voor de gedupeerde en ze proberen het echt goed op te lossen.
Hun winkel ziet er netjes uit....net als Lestella en je wordt echt netjes te woord gestaan.
Ga er eens heen.....ik denk dat je je mening bij zal stellen. Geef ze in ieder geval een kans om de puinhoop van Lestella op te lossen voor je......

Ik hou hoop op een goede afloop..

cindy1975
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 feb 2010 16:22

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door cindy1975 »

Ik had net de computer afgesloten en de telefoon gaat.
Het was Dijkstra met super nieuws. Ze hebben in mijn geval het super opgelost, petje af voor ze.

De curator deed weinig, op die assistenen na dan, maar Dijkstra heeft het voor mij echt gewledig opgelost. Kijk het is nooit leuk als je alles betaald hebt en de zaak gaat failliet. Stom van mij om me mee te laten slepen in een mooi verkooppraatje...maar ja dat is achteraf.
Dijkstra gaf aan de wil te hebben het goed op te lossen en dat is ze gelukt...en ook nog eens een super snelle levering.

Jan echt ik zou er gewoon eens langs gaan...praten kost niks.

Jan 1964
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 feb 2010 13:05

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door Jan 1964 »

Fijn dat het zo goed is afgelopen en bedankt voor je advies.

s.kloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2010 13:37

Re: Lestella Woonweide Failliet

Ongelezen bericht door s.kloos »

Ik was zelf ook bezig om een keuken te kopen bij Lestella. We hebben ook onze badkamer en toilet daar vandaan. Gelukkig hebben we op tijd besloten om niet met Lestella in zee te gaan. Dit kwam doordat we merkten dat de verkooppraatjes erg glad waren. Gisteren waren we nog even op de Woonweide en zagen bij het pand van Lestella dat er binnenkort een on-line veiling komt. Ik hoop dat iedereen die door deze ontwikkeling schade heeft ondervonden er goed uit zal komen.

Gesloten