LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vooringevulde aangifte

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Frans.K
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:17

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Frans.K »

Graag gedaan maar het feit dat de belasting het wachtgeld onder uitkering etc. heeft geplaatst doet ergens wel een belletje rinkelen.

Groetjes :wink:

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Mendoza »

@elmo

Over wachtgeld heb je geen recht op arbeidskorting. Dit wordt over je uitkering ook niet berekend. Daarom krijg jij als je wachtgeld invult bij loon ineens een hoge teruggaaf, je past dan namelijk onterecht de arbeidskorting toe.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Over wachtgeld heb je geen recht op arbeidskorting
Daar vul ik dan ook niks in, maar dat heeft niks te maken met de heffingskortingen toch.?
En officieel is het geen wachtgeld, omdat deze al in 2001 is afgeschaft, dus is het voor mij om uit te zoeken waar dit dan wel onder valt, zoals gewoon loon of iets anders.
Want zo staat er niks op mijn loonstroken die ik elke maand krijg, dat het betrekking heeft op wachtgeld, of behoort dat er niet te staan.?
En wat houd loonhefingskorting in??

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door rvkeuken »

jij vult niks in, daarom doet het programma dat voor je en krijg je 800 euro terug... Moet je voor de grap maar eens invullen dat je 1500 euro arbeidskorting hebt gehad, dan zie je dat je ineens niets meer terug krijgt.

Je weet het nu, je weet dat je het ondanks dat het niet ontdekt is, fout hebt gedaan de afgelopen jaren, ga je dit nu ook nog corrigeren?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door kweenie »

Om recht te hebben op arbeidskorting moet er een dienstbetrekking zijn. Eisen hiervoor is ondermeer dat de werknemer zich heeft verplicht om enige tijd arbeid te verrichten. Aangezien je nu betalingen krijgt waarvoor je géén plicht hebt om arbeid te verrichten, is er geen sprake van een dienstbetrekking en heb je geen recht op arbeidskorting.

Enige uitzonderingen zijn het loon wegens tijdelijke arbeidsongeschiktheid en uitkeringen vanwege tijdelijke loopbaanonderbreking, volgens de wet arbeid en zorg.

In het programma wordt over het loon uit tegenwoordige dienstbetrekking (waar je waarschijnlijk in het verleden je wachtgeld hebt ingevuld) automatisch de arbeidskorting verrekend. Maar hier heb en had je dus geen recht op. Blijkbaar heeft de belastingdienst dat nog niet gecontroleerd, maar als er wel controle op komt, en je hebt het zelf niet voor die tijd gecorrigeerd, dan zullen ze ook over de eerdere jaren nagaan of je er wel recht op had. En dan zul je dus een flinke naheffing plus boete kunnen krijgen.

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

Elmo 43 u heeft nog de volgende mogelijkheden, contact opnemen met de belastingdienst en zelf aangeven dat u al jaren de verkeerde aangiftes heeft gedaan.

Er zijn mensen op dit forum die de moderator al waarschuwen als iemand dubbel post etc. Weet ook dat de belastingdienst meeleest op fora op jacht naar geld (zwart spaarders etc.)

Verder bestaat er de anonieme tiplijn uw IP is bekend bij de Tros dus uw identiteit is zo achterhaalt !

Doe er uw voordeel mee.

S6
Bellers bedankt!", 130 keer per week een extra wapen tegen misdaad
Anonieme bellers blijken ook in 2009 een belangrijk extra wapen tegen misdaad. Het aantal waardevolle tips stijgt explosief. Maar liefst 130 keer per week blijken M.-tips waardevol of doorslaggevend in onderzoeken. In 2008 was dit nog 91 keer. Een bedankje richting al die anonieme bellers is wel op zijn plaats, volgens Stichting M.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 64#p934364

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Het zou dan in princiepe alleen om het jaar 2007 gaan die door de boekhouder is ingevuld, voorgaande jaren 2005 waarin ik wel meer dan 3000,00 euro aan ziektekosten kwijt ben geweest, en 2006 heb ik niks terug gekregen. Terwijl de gemaakte ziektekosten toen nog particulier verzekerd, maar zelf moet betalen, dus eigenlijk geen loon gehad zoals op de jaaropgave staat maar ruim 3000,00 minder aan salaris gehad.
De jaren voor 2005 is zeer weinig geweest ivm een kind wat ik heb waar ik voor zorg, dus al met al heb ik niks teveel terug gekregen en hoef ik dit ook niet aan te geven om dit te laten corrigeren, tevens zal de boekhouder ook een percentage van de betaalde rente aan het huis bij hebben toegevoegd. etc etc wegens mindere inkomsten partner. :wink:

Dus ik hoef nergens bang voor te zijn. :D Laat de belastingdienst eerst maar zijn werk eens goed doen, dan praten we verder. En laat ze maar mijn gegevens opvragen bij trosradar, dan stel ik tros aansprakelijk voor het doorsturen van mijn gegevens aan de belastingdienst, want dit zijn prive gegevens. :wink:

Toch nog 1 vraag hoe zit het dan met de heffingskortingen die je via de aangifte norrmaal gesproken terug krijgt, waarom krijg ik die dan niet??
Daar zou ik dan ook een antwoord op willen als dat kan.
En kan iemand mij ook vertellen of het wel wachtgeld is wat ik krijg, want zoals ik al eerder vermelde de wachtgeldregeling is in 2001 afgeschaft?? Want op mijn loonstrook staat ook gewoon salaris, uurloon, salarisdagen, uurloon overwerk etc.
En mag het dus zoals ik het zie he niet vallen onder wachtgeld.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ook u hebt recht op heffingskortingen!


Heffingskortingen zijn kortingen op uw inkomstenbelasting en premie volksverzekering. Dat betekent dat u minder belasting en premies hoeft te betalen. Iedereen heeft recht op de algemene heffingskorting. U kunt recht hebben op meerdere heffingskortingen tegelijkertijd, afhankelijk van uw persoonlijke situatie.



Als u in loondienst bent of een uitkering ontvangt, houdt uw werkgever of uitkeringsinstantie al rekening met een aantal heffingskortingen. De overige heffingskortingen moet u zelf aanvragen anders krijgt u ze niet!


Dus waarom zou ik hier geen recht op hebben dan??

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

Dus ik hoef nergens bang voor te zijn. :D Laat de belastingdienst eerst maar zijn werk eens goed doen, dan praten we verder. En laat ze maar mijn gegevens opvragen bij trosradar, dan stel ik tros aansprakelijk voor het doorsturen van mijn gegevens aan de belastingdienst, want dit zijn prive gegevens. :wink:
Wat denk je van deze gedragsregel:
Op verzoek kunnen gegevens van gebruikers bij ernstige overtredingen van de gedragsregels aan Justitie worden verstrekt
dus ook aan de belastingdienst.

Bovendien zijn er genoeg mensen geweest in dit topic die u uitgelegd hebben wat de regels zijn van de belastingdienst. Bel anders eens met de belastingdienst !

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Op verzoek kunnen gegevens van gebruikers bij ernstige overtredingen van de gedragsregels aan Justitie worden verstrekt
Hallo zeg ik misdraag mij toch zeker niet, en heb niks verkeerds gedaan qua belasting.
Ik stel een paar vragen, en constateer het e.e.a., en stel daar vragen over.
Dat ik ze ook aan de belastingdienst zou kunnen stellen dat weet ik, maar dat doe ik niet omdat ik nog een appeltje te schillen heb met ze. :wink:
Maar dat laat ik aan mijn advocaat over, omdat ik toch geen antwoord van ze krijg ja in hun straatje.(maar dat ter zijde van mijn vragen over de balsting)

Zoals hierboeen beschreven door mij een ieder heeft recht op algemene heffingskortingen dus ik ook. :wink:

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

Ja dat klopt alleen ontvang je geen loon maar een uitkering en een uitkering kun je niet bij loon vermelden ! Doe je dat toch, zoals je zelf schrijft al tig jaren dan ben je bezig de belasting te tillen en dat vinden ze niet leuk. Maar als je het beter weet dan doe je dat toch :D 8)

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik doe niet alsof ik het beter weet maar laat maar ik zoek het iid wel op een ander manier uit. Ik vraag hier gewoon dingen, en constateer dingen, en heb daar dan weer een vraag over, dus heeft niks te maken met het beter weten. En al tig jaren is ook niet waar, als er fouten zouden zijn gemaakt door mij of de boekhouder heeft dat betrekking op wel 1 heel jaar.
Blijkbaar kun je hier niet eens je vraag stellen zonder voor idioot belastingontduiker of what ever uit gemaakt te worden.
Ik ontduik geen belasting die word gewoon afgedragen door het kpmg, en het gaat tenslotte niet om duizende euro's die ik "eventueel" teveel terug zou hebben ontvangen.
Het is ook nog eens zo dat er meerdere toepassingen mogelijk zijn bij iemand, zoals aftrek betaalde rente koophuis etc etc. En als dat bij mij is toegepast is dat geen onrechtmatigheid.

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

@elmo43


Re: Vooringevulde aangifte
Dat denk ik niet want ik doe het al vanaf 2002 op die manier.
Wellicht komt dit omdat de wachtgeld regeling per 2001 officieel is afgeschaft en het voor mij onder loon komt te vallen. Ik zou het anders ook niet weten.
Ik ga zelfs een aanvraag voor ww doen per 1 mei 2010 want dan loopt de regeling af. Wellicht komt daar dan ook nog het e.e.a. uit, want het is geen ww + wachtgeld wat ik heb.
In ieder geval bedankt voor je uitleg.
@elmo43
Ik doe niet alsof ik het beter weet maar laat maar ik zoek het iid wel op een ander manier uit. Ik vraag hier gewoon dingen, en constateer dingen, en heb daar dan weer een vraag over, dus heeft niks te maken met het beter weten. En al tig jaren is ook niet waar, als er fouten zouden zijn gemaakt door mij of de boekhouder heeft dat betrekking op wel 1 heel jaar.
De ene keer schrijf je ik doe het al vanaf 2002 op die manier en dan schrijf je weer dat het betrekking heeft op wel 1 heel jaar :D :D

Het wordt straks prettig zaken doen voor je met de belasting :wink:

Verder heeft het geen zin om nog verder met u te communiceren over dit onderwerp :roll:

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ja wat ik eventueel teveel zou hebben gehad, goed lezen is ook iets.

Over de jaren 2005 en 2006 heb ik niks ontvangen terwijl ik wel aan ziektekosten ruim €3000,00 heb betaaldover het jaar 2005,(en kan via bijzondere teruggave verrekend worden, alleen snappen ze dat bij de belastingdienst niet echt) dat heb ik ook neer gezet.

En over de jaren 2003 en 2004 heb ik zo weinig gekregen dat ik betwijfel of ik dat als teveel ontvangen zou kunnen hebben.

Welgeteld over de jaren 2003 en 2004 gaat om teruggave van iets meer dan 200 euro en over het jaar 2003 iets meer dan 400 euro.

Over het jaar 2002 zou het gaan om 3 maanden wachtgeld de rest 9 maanden is er gewoon gewerkt.

Over het jaar 2007 heb ik id 2001 euro terug gekregen, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat de inkomsten van mijn man negatief uitvielen, en de boekhouder daarom een deel van de betaalde rente voor het huis bij mij heeft toegepast. En er de algemene heffingskortingen zijn toegepast.

En wat blijkbaar nu met de nieuwe aangifte niet gebeurd, en je dus ineens niet meer de algemene heffingskortingen terug krijgt, en dat bevreemd mij.

Maar daar kan ik ook naast zitten, vandaar de vragen daarover, en dat heeft niks met beter weten te maken.

Wellicht is het op deze manier duidelijker, zoniet dan hoor ik dit graag.
Laatst gewijzigd door elmo43 op 03 mar 2010 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.

nhm.bakker
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 feb 2010 20:35

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door nhm.bakker »

Hier kan ik als jurist geen touw aan vastknopen !

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

wat is niet duidelijk dan??

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

elmo43

Geregistreerd: 03 sep 2009 18:53
Berichten: 291

Bericht Re: Aankoop mag beslist niet meer terug
Citaat:
Jij hebt waarschijnlijk de eerste eenmanszaak met medewerkers


De zaak is van mijn man, en wij werken met zijn 2en. :wink:
U verkoopt dus ook bloemen waarmee u niets verdient :D :D :D :D :D
elmo43

Geregistreerd: 03 sep 2009 18:53
Berichten: 291

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Aankoop mag beslist niet meer terug
Wij gaan zelfs zover als eenmanszaak zijnde, dat wij garantie geven op de bloemen die wij verkopen.
Mochten de bloemen binnen 2 a3 dagen helemaal slap zijn zijn of iets anders dan kunnen ze terug komen en krijgen ze nieuwe bloemen van ons.
Mits ze wel de instructies opvolgen die wij meegeven hebben. Dit doen wij puur om het feit dat er tussen de kwekers die de bloemen aanleveren bij de veiling ook rotte appels zitten en dus ook rotzooi aanleveren, en wij niet van deze kwekers willen kopen. :wink:
Daarom vult u bij de belastingaangifte de uitkering in als zijnde zwartloon. Nu is het duidelijk :D :wink: :mrgreen:

nhm.bakker
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 feb 2010 20:35

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door nhm.bakker »

wat is niet duidelijk dan??
@ Elmo43
Het is me inmiddels wel duidelijk !

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Mendoza »

En wat blijkbaar nu met de nieuwe aangifte niet gebeurd, en je dus ineens niet meer de algemene heffingskortingen terug krijgt, en dat bevreemd mij.
Uitbetaling heffingskortingen
Is uw inkomen lager dan 6.320 en betaalt u dus geen of weinig belasting? Dan kunt u (een deel van) uw heffingskortingen niet verrekenen met uw belasting. Wij betalen dat deel uit als u een fiscale partner had én aan een aantal voorwaarden voldoet.

Die (algemene) heffingskorting wordt alleen uitbetaald als je verzamelinkomen dus lager is dan 6320. De arbeidskorting krijg je onterecht als je je uitkering bij loon e.d. invult omdat het programma automatisch arbeidskorting berekend als je het bij het kopje loon invult. Op deze wijze krijg je dus onterecht arbeidskorting terug.

R.Estau

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door R.Estau »

nvt
Laatst gewijzigd door R.Estau op 05 mar 2010 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten