LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vooringevulde aangifte

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Frans.K
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:17

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Frans.K »

Jeetje wat een forum :oops:

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

zwartwerker ontmaskert
Hoezo zou ik een zwartwerker zijn, ik mag in onze zaak werken zonder salaris te krijgen hoor.
Ik geloof dat mensen die dit soort antwoorden geven, het niet helemaal snappen, en ook ik draag belasting af aan de belastingdienst.
En als jij van mening bent dat ik dat niet doe, ga je gang meld maar bij de belastingdienst dat ik zwart werk. :wink: Be my gast.

Ik vraag een ww uitkering omdat ik daar waarschijnlijk recht op heb, en ik weet niet of jij weet hoe de ww werkt, je bent verplicht te solliciteren, en ingeschreven te staan bij uitzendbureau's, dus oftewel moet ik elke baan aannemen die ik krijg voor geschoteld. En het moet nog gaan blijken of ik recht heb op ww, dat moet nog beoordeeld worden. Dus niet iemand gaan beschuldigen voordat er daadwerkelijk iets is.
En ook ik heb 21 jaar lang ww afgedragen, dus ik zou niet weten waarom ik dan geen recht op ww.
Laatst gewijzigd door elmo43 op 04 mar 2010 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Is uw inkomen lager dan 6.320 en betaalt u dus geen of weinig belasting? Dan kunt u (een deel van) uw heffingskortingen niet verrekenen met uw belasting. Wij betalen dat deel uit als u een fiscale partner had én aan een aantal voorwaarden voldoet.
Wat is het nou, je zegt zelf hierover een inkomen minder dan 6830 heb je geen recht op heffingskortingen.

Die (algemene) heffingskorting wordt alleen uitbetaald als je verzamelinkomen dus lager is dan 6320
En hier beweer je dat je alleen recht op algemene heffingskorting als minder dan 6830 verdient.
De arbeidskorting krijg je onterecht als je je uitkering bij loon e.d. invult omdat het programma automatisch arbeidskorting berekend als je het bij het kopje loon invult. Op deze wijze krijg je dus onterecht arbeidskorting terug.
Als je niks invult bij arbeidskorting, dan krijg je die dus ook niet, en arbeidskorting heeft niks te maken met de algemene heffingskortingen.


En dan zou ik onduidelijk, zwartwerker, belastingontduiker zijn :? Nou schiet mij dan maar lek.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

U verkoopt dus ook bloemen waarmee u niets verdient
U weet blijkbaar niks van zaken doen af, en wie zegt dat wij niks verdienen aan bloemen?

Daarom vult u bij de belastingaangifte de uitkering in als zijnde zwartloon. Nu is het duidelijk
Waar bazeer je dat op dat ik dat mijn wachtgelduitkering als zijnde zwartloon opgeef.?

Verklaar u zelf eens nader dan?? U beschuldigd een ander van iets wat u niet waar kunt maken.

En dat wij garantie geven op onze bloemen heeft ook niks te maken met belastingontduiking of what ever, zoiets heet bij ons klantenbinding. :wink:

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

IK heb ook nog even gekeken hoe de aangifte over het 2007 is ingediend, deze is ingediend onder kop aow,pensioenen etc.

Dus ik heb tot op heden niks verkeerds gedaan, alleen doordat ik de aangifte zelf wilde doen kwam ik dus tegen dat ik dit idd in moet vullen onder de kop pensioen etc.

Alleen omdat ik zelf dacht dat het onder loon viel, heb ik in eerst instantie dit ingevuld onder loon.
Maar doordat ik de gegevens heb gedownload kwam daar dus uit dat ik het moet invullen onder de kop pensioen etc.

En daarop heb ik vragen gesteld hoe het e.e.a. berekend word en ik uit de aangifte zoals het behoort de heffingskorting niet terug krijg.
En dat is wat ik niet snap.

Maar als jullie van mening zijn dat ik fraudeer of wat dan ook, ga dan vooral je gang om dit aan te geven bij de belastingdienst.
Ik heb niks verkeerds gedaan dus ik wacht de controle van de belastingdienst met een gerust hart af.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ben ondertussen nog even verder wezen spitten en navragingen gedaan.
Ik krijg idd zoveel terug per jaar omdat de betaalde rente van ons huis bij mij word toegepast.

En heb nu de aangifte ingediend zoals hij daadwerkelijk behoort te zijn, en krijg dit jaar gewoon weer mijn geld terug van de belastingdienst. En dit zonder gesjoemel of wat dan ook, gewoon waar ik recht op heb.

Dus nogmaals een ieder die van mening is dat ik fraudeer incl. rvkeuken die bij de belastingdienst werkt, kom maar op met je aantijgingen richting mijn adres.

Voor diegene die het mij duidelijk hebben gemaakt dat mijn uitkering onder de kop pensioen valt, mijn dank voor de uitleg waarom. :wink:


De rest kan mij rug op, die van mening is dat ik onterecht geld terug krijg.

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

De rest kan mij rug op, die van mening is dat ik onterecht geld terug krijg.
Een bosje zwarte rozen als dank voor het advies sla ik niet af anders kunt u mijn rug op :D

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wie de schoen past trekt hem aan he :wink:
Als jij je aangesproken voelt dat jij mijn rug op kan, dan kan ik daar niks aan doen.

Alleen moet je wel wat zorgvuldiger omgaan met je beweringen over dat ik zwart werk enzo. :wink: en dat ik aan belasting ontduiking doe.
Ik mag gewoon in de zaak van mijn man werken zonder dat daar gevolgen aan vast zitten, en is mijn man ook niet verplicht mij een salaris uit te betalen.

Als je mijn eerdere berichten goed hebt gelezen van vandaag, dan schijnt het toch anders te zijn als IK zelf had gedacht dat het gegaan was.

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

Volgens mij ben je niet zo dom als dat je je voordoet. Ik weet haast wel zeker dat je de boel in de maling nam :wink:
Wat heb ik in de maling genomen dan :? leg je eens nader uit.
Jezelf veel geluk verder !
Laatst gewijzigd door engelandvaarder op 04 mar 2010 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wat heb ik in de maling genomen dan :? leg je eens nader uit.

Omdat ik ervan uit ging dat mijn uitkering onder loon viel, nee ik was in die veronderstelling dat het daar onder viel.
Totdat ik de gegevens ging downloaden van de belastingdienst, en erachter kwam dat ik verkeerd heb gedacht.
En zoals uit mijn aangifte van 2007 ook al bleek dat het idd onder de kop pensioen valt.

En daarom was dus ook mijn vraag op pagina 1 waarom dit daar onder viel, en dat is mij ook uitgelegd.
En toch krijg ik ondanks dat IK dacht dat het onder loon viel, geld terug, en de jaren daarvoor ook doordat de rente van het huis bij is toegepast op mij bij de verdeling tussen mij en mijn partner.


Dus is er niks fout of verkeerd gegaan al "die jaren" maar gewoon op een andere legale manier verdeling bij mij toegepast omdat dit gunstiger blijkt te zijn.
En waardoor ik dan meer terug heb gekregen als dat het normaal zonder verdeling zou zijn gegaan.

Alleen ik zag het anders, en daarom ik hoef niet bang te zijn voor controle van de belastingdienst, die kunnen ze gerust op mij toepassen.
En hoef ik ook niet bang te zijn dat ik terug moet betalen aan de belastingdienst. :wink:

Frans.K
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:17

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Frans.K »

@Elmo43

Ik geloof je een mens kan niet alles weten. Ik hoop dat er nog een fijne toekomst is voor jullie en heel veel succes met de bloemenzaak.

Hele lieve groet van,

Frans :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je het vorig jaar (over 2008) wel bij de juiste categorie ingevuld? Je kunt trouwens in het overzicht aan het einde zien welke heffingskortingen je krijgt, als je in het overzicht op 'heffingskortingen' klikt. Je krijgt dan een extra schermpje waarop de bedragen voor jou staan. Dan kun je meteen ook zien of de arbeidskorting wordt meegerekend of niet.

En voor de hypotheekrente kun je in het algemeen kiezen bij wie je die aftrekt. Het is vaak handig om meerdere mogelijkheden te proberen, omdat het vaak het voordeligste is om dit voor het grootste deel bij de meestverdienende af te trekken.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik geloof je een mens kan niet alles weten. Ik hoop dat er nog een fijne toekomst is voor jullie en heel veel succes met de bloemenzaak.
Nee maar ben nu idd een stuk wijzer geworden :wink: En dank je wel Frans.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Heb je het vorig jaar (over 2008) wel bij de juiste categorie ingevuld? Je kunt trouwens in het overzicht aan het einde zien welke heffingskortingen je krijgt, als je in het overzicht op 'heffingskortingen' klikt. Je krijgt dan een extra schermpje waarop de bedragen voor jou staan. Dan kun je meteen ook zien of de arbeidskorting wordt meegerekend of niet.

En voor de hypotheekrente kun je in het algemeen kiezen bij wie je die aftrekt. Het is vaak handig om meerdere mogelijkheden te proberen, omdat het vaak het voordeligste is om dit voor het grootste deel bij de meestverdienende af te trekken.

Vorig jaar na navraag bij de boekhouder klopte het idd ook over 2007 en 2008 was er gewoon volgens de juiste manier aangifte gedaan.
En is idd de rente van de hypotheek op mij toegepast omdat de inkomsten van mijn echtgenoor dusdanig laag waren dat het gunstiger was om dit bij toe te passen.

Vandaar dan ook dat ik zoveel terug heb gekregen. En ik dacht dit jaar doe ik zelf "wel" even, want ik vond het ook zonde om er geld voor uit te geven.
En ja dan loop je dus tegen dingen aan waarvan ik eerst geen weet had.

Maar ben nu een stuk wijzer geworden door dit forum. :wink:

Het is/was alleen jammer dat mensen gelijk reageren zo van je pleegd fraude en je doet aan belastingontduiking etc. Als dat zo geweest zou zijn dan had de belastingdienst dit zelf denk ik ook wel geconstateerd.
Teveel geld terug geven doen ze echt niet, daar heb ik elle lange verhalen over betreffende ons. En de fouten die de belastingdeinst maakt zijn nog veel erger en wel teverstaan in ons nadeel. Maar daar ga ik hier verder maar niet op in, want dat loopt nu via een advocaat.

vis jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2010 17:01

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door vis jan »

werkt goed, alleen behoorlijk geduld dan komt het over
http://forum.www.trosradar.nl/posting.p ... 3cbcc764fb#

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door lentewind »

Het downloaden en verwerken van gegevens is prima verlopen.
Zelfs voor meerdere personen.
Een van de vooringevulden aangifte was juist, in de andere stond pensioen vermeld, bij iemand van 35, terwijl die gewoon en volledig jaar in loondienst was.
Dus toch allemaal niet zo zorgvuldig. Kijk alles zorgvuldig na!!!

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Mendoza »

Is uw inkomen lager dan 6.320 en betaalt u dus geen of weinig belasting? Dan kunt u (een deel van) uw heffingskortingen niet verrekenen met uw belasting. Wij betalen dat deel uit als u een fiscale partner had én aan een aantal voorwaarden voldoet.
Wat is het nou, je zegt zelf hierover een inkomen minder dan 6830 heb je geen recht op heffingskortingen.
Ik heb het idee dat je er niet veel van snapt, er is een verschil tussen recht op heffingskorting en heffingskorting uitbetalen. Iedereen heeft namelijk recht op de algemene heffingskorting, maar alleen mensen met een inkomen lager dan 6.320 kunnen het mogelijk uitbetaald krijgen. De mensen die een hoger inkomen hebben krijgen de korting door middel van loonheffingskorting(dragen dus minder LH af). Overigens komt mijn bovenstaande quote letterlijk uit het aangifteprogramma, ik had gehoopt dat het daardoor direct duidelijk zou zijn.

Die (algemene) heffingskorting wordt alleen uitbetaald als je verzamelinkomen dus lager is dan 6320
En hier beweer je dat je alleen recht op algemene heffingskorting als minder dan 6830 verdient.
Nee, ik beweer hier dat je alleen de heffingskorting (of een gedeelte) kunt uitbetalen als je inkomen lager is dan 6.320. Zoals ik eerder al zei, recht hebben op heffingskorting is iets anders als het uitbetalen van de heffingskorting.
De arbeidskorting krijg je onterecht als je je uitkering bij loon e.d. invult omdat het programma automatisch arbeidskorting berekend als je het bij het kopje loon invult. Op deze wijze krijg je dus onterecht arbeidskorting terug.
Als je niks invult bij arbeidskorting, dan krijg je die dus ook niet, en arbeidskorting heeft niks te maken met de algemene heffingskortingen.
Probeer eens in het aangifteprogramma 10.000 euro aan loon in te vullen maar verder niks, als je dan in het eindoverzicht bij heffingskortingen kijkt zie je dat de arbeidskorting wel automatisch door het programma wordt uitgerekend en toegepast.
Het is was alleen jammer dat mensen gelijk reageren zo van je pleegd fraude en je doet aan belastingontduiking etc. Als dat zo geweest zou zijn dan had de belastingdienst dit zelf denk ik ook wel geconstateerd.
Dat heb je bereikt door mensen op het verkeerde been te zetten. Je gaf namelijk stellig aan dat wachtgeld loon is.

Maar het is uiteindelijk in ieder geval duidelijk.
Conclusie, de belastingdienst doet het helemaal niet gek met de vooringevulde aangifte.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik heb idd al aangegeven dat "IK" dacht dat het onder loon viel, ik heb nooit gezegd dat iemand anders dit tegen mij heeft gezegd.
Maar na controle en navraag bleek dat "IK" er naast zat. En dat heb ik ook neer gezet.

En dat van die heffingskortingen dat snapte ik dus werkelijk niet zoals jij het had neer gezet, maar dat heb je voor mij nu duidelijker uitgelegd en nu snap ik het wel.
Nogmaals mijn dank voor de uitleg. :wink:

schuiven
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 mar 2007 05:28

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door schuiven »

Eind vorig jaar en begin dit jaar wilde ik electronisch aangifte doen. Alles ging (met wat moeite) goed, totdat ik de aangifte wilde verzenden. In 1ste instantie lukte dit niet. Ook de belastingdienst kon mij er niet verder mee helpen. Het probleem was dat ik geen ontvangstbevestiging kreeg. Na diverse telefoontjes heb ik de aangifte maar schriftelijk gedaan en heb ik uitstel aangevraagd. Dit jaar gebeurde er precies hetzelfde, maar nu vertelde iemand van de belastingdienst mij uiteindelijk dat als je je vooraf ingevulde gegevens download, je geen ontvangsbevestiging kreeg. Ze waren met het probleem bezig. Maar. waarom weet bijna niemand dit bij de belastingdienst? Het zou veel stress en ergernis besparen als ze je hierover zouden informeren.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Vooringevulde aangifte

Ongelezen bericht door Mendoza »

Eind vorig jaar en begin dit jaar wilde ik electronisch aangifte doen. Alles ging (met wat moeite) goed, totdat ik de aangifte wilde verzenden. In 1ste instantie lukte dit niet. Ook de belastingdienst kon mij er niet verder mee helpen. Het probleem was dat ik geen ontvangstbevestiging kreeg. Na diverse telefoontjes heb ik de aangifte maar schriftelijk gedaan en heb ik uitstel aangevraagd. Dit jaar gebeurde er precies hetzelfde, maar nu vertelde iemand van de belastingdienst mij uiteindelijk dat als je je vooraf ingevulde gegevens download, je geen ontvangsbevestiging kreeg. Ze waren met het probleem bezig. Maar. waarom weet bijna niemand dit bij de belastingdienst? Het zou veel stress en ergernis besparen als ze je hierover zouden informeren.
Hoogstwaarschijnlijk ligt dit aan de beveiligingssoftware op je computer. Sommige popup-blockers kunnen namelijk wat te fanatiek blokkeren. Dat je geen ontvangstbevestiging krijgt als je een vooringevulde aangifte verzend is niet waar. Ik vermoed dat de medewerker van de belastingtelefoon dat heeft gezegd om je af te poeieren. Ik heb de afgelopen weken al meerdere aangiften verzonden op deze wijze en het werkt prima.

Gesloten