LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
bunker

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door bunker »

Je hebt het goed aangpakt Griff!!!!!

skydancer1959

Ongelezen bericht door skydancer1959 »

Beste ,ik ben helaas ook een gedupeerde van ACN ik ben er zelfs zo vreselijk onbeschoft behandelt daar lusten de honden geen brood van. Mijn auto die was
zo slecht dat ie rijp voor de sloop was,,het bleek dat de autogoed gekeurd is met een gebroken schakelbak,, totaal geen remmen, achteras verrot ,nou laat ik het hierbij laten was gewoon teveel om op te noemen,, ik ben momenteel ook met mijn advocaat bezig om mijn geld terug te krijgen heb zelfs al de RDW ingelicht
hieromtrent, zodat ze ook hun vergunning kwijt raken... maar al krijg ik geen geld terug het wordt tijd dat dit bedrijf de grond in wordt geboord zo ver dat ie nooit meer het licht vindt. Zij hebben mij zodanig bedreigd, dit laat ik niet op mij zitten
en ben blij dat we met meerdere zijn ,wij zullen die schoften toch een keer pakken
gr SKy

chiko

Ongelezen bericht door chiko »

Wij hebben daar ook een auto gekocht, en het heeft ons bloed zweet en tranen gekost, gelukkig kunnen wij zeggen dat wij een goede auto hebben gekocht......(gelukkig) en zijn er zeer tevreden over. Nu is mijn vraag of er iemand is die ook lang op de 1000 euro van de slopers regeling heeft gewacht, wij zijn er nog steeds op het wachten, de auto is in September dit jaar gekocht.

serin01

Ongelezen bericht door serin01 »

hoi ik had op markplaats een suzuki alto gezien en was van plan om hem te bezichtigen echter heb ik eerst op internet gekeken over de reacties over autobedrijf nieuw vennep en nu ik dit zo allemaal lees schrik ik ervan dat er zo veel gebeurd is en geen actie wordt ondernomen nou ik weet wel wat ik had gedaan als ze mij belazeren het is dan geen oplossing maar ik had had al mijn turkse vrienden opgetromeld en was daar naartoe gegaan en zelf de politie gebeld voor wat er daar zal gebeuren mischien dat er dan wat veranderd.

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

zo kom je natuurlijk ook aan het slechte image van de gemiddelde turk

Choechoe

Ongelezen bericht door Choechoe »

Ik ben ook een auto gaan kijken werd aangegeven dat auto goed was onderhouden door dealer, onderhoudsboekje aanwezig, auto zou gepoetst en schoongemaakt worden, 3 maanden garantie. Overeengekomen over prijs, maar had zelf nog een auto voor de sloop, werd aangegeven dat ik volledig bedrag voor de nieuwe auto moest betalen en dat ik waarde van de oude auto voor de sloopregeling terug zou krijgen na ongeveer 2 weken. Alle papieren van mijn auto aan hun overhandigd. Netjes volledig bedrag betaald, kon auto mee nemen, maar kreeg geen betalingsbewijs, keuringsbewijs, garantiebewijs mee. Ik heb al deze bewijzen voor de nieuwe aankoop en de vrijwaringsbewijs van mijn oude auto nog steeds niet ontvangen. De oude auto staat bij RDW nog steeds op mijn naam, wat kan ik het beste doen om te achterhalen waar oude auto zich nu bevind en of deze daadwerkelijk gesloopt word of hoe ik deze oude bij RDW van mijn naam af krijg. Voor degene die de rechtzaak aanspant zou ik graag willen weten hoe ik in contact met jullie kan komen. Ik zou namelijk bereid zijn om te getuigen.

Mallemalle

gevalletje onvoorzichtig zakendoen

zonder vrijwaringsbewijs heb je geen poot om op te staan
je zal dus terug moeten naar het bedrijf

eric_jo

Ongelezen bericht door eric_jo »

Goedeavond,

Helaas hoorden wij te laat van deze handelaren in Nieuw Vennep.
We hebben dan ook al een aanbetaling van 500,--. En inderdaad bij het vragen om een kopie van het kentekenbewijs voor het regelen van de verzekering en het feit dat we geen proefrist mochten maken had ik me twijfels door moeten zette en die aanbetaling niet doen. Ze wilde 1000,-- hebben maar daarvan wilde ik gelijk niets hebben.

Toen wij thuis kwamen zagen we dus ook inene 250,-- euro afleverkosten staan, die niet te sprake waren gekomen evenals een aantal punten aan de auto die we haddden gevonden stonden hier niet op het formulier. Ook bij de km staat nvt.

Wij hebben onze oude auto nog in het bezit en de papieren hebben ze daar nog niet van en die krijgen ze ook niet tenzij ik op het postkantoor of van hun terplekke het vrijwaringsbewijs krijg.

Gelukkig dat ik dus deze tips hier op de site nog heb gelezen.

Dus hoewel al te laat en met een balend gevoel hebben wij nog mogelijkheden om hier wat aan te gaan/kunnen doen.

Mochten er nog meer tips zijn of eeen groep gedupeerden die hier nog steeds mee bezig zijn, dan sluiten wij ons hier graag bij aan en bij evt. rechtzaken willen wij uiteraard ook getuigen.

Groeten,

eric

xandos

Ongelezen bericht door xandos »

chiko schreef:Wij hebben daar ook een auto gekocht, en het heeft ons bloed zweet en tranen gekost, gelukkig kunnen wij zeggen dat wij een goede auto hebben gekocht......(gelukkig) en zijn er zeer tevreden over. Nu is mijn vraag of er iemand is die ook lang op de 1000 euro van de slopers regeling heeft gewacht, wij zijn er nog steeds op het wachten, de auto is in September dit jaar gekocht.
Hoi Chiko,

De slooppremie van 1000 euro wordt naar mijn wete nooit uitbetaald aan de koper van de auto. De slooppremie wordt aan de betreffende dealer of garage uitbetaald die zijn aangesloten. Het ziet er naar uit dat u dan toch nog bent opgelicht voor 1000 euro...

Ik heb vorige maand bij een dealer een Mitsubischi Colt uit 2005 gekocht. De verkoopprijs was 7000 euro en minus de slooppremie heb ik 6000 euro betaald. De garage of dealer krijgt dan die 1000 euro terug van de overheid.

Mallemalle

de slooppremie is in principe wel voor de koper, alleen wordt dat bedrag niet direct aan koper uitgekeerd, maar als korting gegeven op de aanschaf van de nieuwe auto

de sloopremie is alleen toepasbaar bij aanschaf van een nieuwe auto, niet bij een gebruikte auto

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

De slooppremie is wel degelijk toepasbaar bij een gebruikte auto!

Mallemalle

sorry, je hebt gelijk :wink:

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Mallemalle schreef:de slooppremie is in principe wel voor de koper, alleen wordt dat bedrag niet direct aan koper uitgekeerd, maar als korting gegeven op de aanschaf van de nieuwe auto

de sloopremie is alleen toepasbaar bij aanschaf van een nieuwe auto, niet bij een gebruikte auto
Voorwaarden sloopvoertuigen
Auto’s (met een toegestane maximum massa (GVW) =3500kg) die in aanmerking komen voor de sloopregeling zijn:

Personen-/bestelauto’s met een benzinemotor of LPG en met datum eerste toelating vóór 1 januari 1990
– categorie 1: een slooppremie van € 750,-

personen-/bestelauto’s met een benzinemotor of LPG en met datum eerste toelating na 31 december 1989 maar vóór 1 januari 1996
– categorie 2: een slooppremie van € 1.000,-

Bestelauto’s met een dieselmotor, een bruto voertuiggewicht <1800kg met datum eerste toelating vóór 1 januari 2000
– categorie 3: een slooppremie van € 1.000,-

Bestelauto’s met een dieselmotor, een bruto voertuiggewicht ≥1800kg met datum eerste toelating voor 1 januari 2000
– categorie 4: een slooppremie van € 1.750,-

Personenauto’s met een dieselmotor en met datum eerste toelating vóór 1 januari 2000
- categorie 5: een slooppremie van € 1.000,-

én mits voldaan aan de volgende voorwaarden:

de oude auto is vóór 1 maart 2008 op naam van de laatste eigenaar gezet en sindsdien is de tenaamstelling niet meer gewijzigd;
de oude auto en ook de jongere auto hebben een Nederlands kenteken;
de APK van de oude auto is nog minimaal 3 maanden geldig op het moment van tekenen van de koopovereenkomst;
de oude auto heeft geen “WOK-status” (Wachten Op Keuren);
de oude auto heeft sinds 1 maart 2008 geen deel uitgemaakt van de bedrijfsvoorraad van een autobedrijf.

Voorwaarden vervangende voertuigen:
Personen- of bestelwagens met nederlands kenteken met benzinemotor of LPG met een datum eerste toelating van na 31 december 2000
Personen –of bestelwagens met nederlands kenteken en diesel als brandstof, met een roetfilter en een maximale fijnstofuitstoot van 5 milligram per kilometer. Dit kan blijken uit het kentenregister en er dient een verklaring van de fabrikant of gevolmachtigd importeur meegestuurd te worden.
Personen -of bestelwagens die blijkens het kentekenregister is ingericht en bestemd om uitsluitend te worden aangedreven door een elektromotor.
Personen -of bestelwagens die blijkens de vermelding in het kentekenregister CNG of waterstof als brandstof hebben.
Let op: Om voor subsidie in aanmerking te komen moet aan alle voorwaarden zijn voldaan.

De slooppremie hoort op dezelfde wijze te worden verrekend met de aankoop van de auto als een inruilprijs, hoort dus te worden afgetrokken van de aankoopprijs.

Er zijn inmiddels bedrijven die niet willen wachten cq niet in staat zijn om te wachten op de uitkering van de slooppremie door Agentschap NL (voorheen Senter Novem). Deze bedrijven laten dus de klant de slooppremie voorschieten. Kan van 8 tot ongeveer 16 weken duren voordat Agentschap NL uitkeert.

Afhandelingstermijn van uw aanvraag
De afhandelingstermijn van een aanvraag voor sloopsubsidie bedraagt 16 weken volgens artikel 15 lid 2 van het Besluit Milieusubsidies. Agentschap NL streeft er echter naar uw aanvraag binnen 8 weken na indiening af te handelen.

Of het handig is voor de koper om dit te doen is de vraag.

v.d.Heyden

rvdv

Ongelezen bericht door rvdv »

Hallo,

Ook ik kan mijn steentje bijdragen aan de rechtszaak tegen autobedrijf Nieuw Vennep. Ik heb begin februari een auto gekocht bij autocentrum nieuw vennep.

Ik vond het in eerste instantie heel raar dat je geen proefrit mocht maken, maar goed ik was er ook op zondag naar gaan kijken, en de auto stond op de eerste verdieping tussen een hoop andere auto's in, dus kon ik dat ergens nog wel begrijpen. Ik kom uit breda dus had anderhalf uur gereden voor die auto en was er helemaal weg van. Er werden afspraken gemaakt over dingen die nog op de auto moesten komen, want die ontbraken. Het ging om een knipperlichtje in het zijscherm, een mistlampafdekkapje en een hoofdsteun die ontbraken toen ik de auto ging bekijken.
Toen ik hem uiteindelijk ging ophalen bleek dat de auto ook niet klaar was en ten onrechte was goedgekeurd in hun eigen keuringsstation. Het knipperlichtje wat stuk was, was nog niet vervangen en het afdekkapje voor de mistlamp hadden ze ook niet. Dit zouden ze netjes opsturen net als het vrijwaringsbewijs wat ze niet gelijk mee konden geven. Bij thuiskomst kwam ik er achter dat er een motortje voor de ruitensproeier ontbrak onder de motorkap. Al met al dus twee punten die goed moeten zijn bij een APK keuring en die dus niet goed waren terwijl de auto was goed gekeurd. Het bordje RDW erkend gaf mij een goed gevoel en ik dacht dat het wel goed zat, maar ook ik ben opgelicht door die lui van Autocentrum Nieuw Vennep. Op de siten van het RDW kan je precies zien of de auto overgeschreven is op de naam van de nieuwe eigenaar en dat was bij mijn oude auto nog niet gebeurd. Na drie dagen aan het bellen te zijn geweest kreeg ik eindelijk mijn vrijwaringsbewijs toegestuurd en het kapje en lichtje dat ze nog zouden sturen, daar wisten ze ineens niets meer vanaf, want de persoon die dat had afgesproken werkte er niet meer. Ik heb nog melding gedaan bij het RDW over de praktijken van het autocentrum, maar die konden alleen een herkeuring laten doen op kosten van het autocentrum, maar dat moest ik dan wel zelf eerst voorschieten en dan mocht de auto niet gerepareerd zijn.
Aangezien het om twee dingen ging die redelijk belangrijk waren, had ik dit zelf reeds vervangen, maar ben het absoluut niet eens met de handels wijze van dit bedrijf wat alleen maar mensen oplicht en niets anders dan dat.
Ze moeten aangepakt worden en als het even kan moet het verboden worden door de rechter dat zij nog auto's mogen verhandelen!!!

Heel veel succes met de rechtzaak tegen dit lugubere bedrijf!!

bascoharry

Ongelezen bericht door bascoharry »

Hallo,
Wij zijn wezen kijken voor een auto bij dit "bedrijf".
Er stond een auto waar wij helemaal weg van waren maar na wat telefoontjes met familie hebben wij het niet gedaan omdat er bij dit merk auto bekend was bij hun dat het met de computer niet al te best ging na een bepaald aantal kilometers. Wij hebben er dus voor gekozen deze auto niet te kopen.

Eenmaal thuisgekomen bleek dat deze aardige meneer (want ze komen niet als oplichter over natuurlijk) tegen ons gelogen heeft over de wegenbelasting die wij zouden moeten betalen en over de prijs van de auto. Het scheelde zeker € 1000,-. Ik ben blij dat het ons bespaard is gebleven maar het is erg vervelend voor de mensen die hier wel een auto gekocht hebben. Het is niet even een aankoop natuurlijk, het is altijd veel geld en daar werken we hard voor.
Ik hoop dat er iets gebeurd en dat deze oplichters voor eens en altijd gepakt kunnen worden.

Mallemalle

nu vind ik het uitzoeken van wegenbelasting iets wat de verantwoordelijkheid is van de koper

je kan heel eenvoudig van het type wagen via de belastingdienst achterhalen wat je kwijt bent aan belasting

tikkeltje naief om de verkoper zomaar te geloven

Ari1979

Ongelezen bericht door Ari1979 »

Hallo,

Ik was eigenlijk benieuwd wat de stand van zaken is.
Ik heb ook een auto daar gekocht, helemaal niets mee aan de hand (nog steeds niet gelukkig)
Maar de onderhoudsboekjes die krijgen we niet, en nu blijken de km 40.000 terug te zijn gedraaid.

Ik heb een uitdraai van de km. waarmee ze de auto aanboden wat dus niet klopt. Kan ik hier iets mee bij de politie bijvoorbeeld?

Goeie les geweest, daar ga ik dus nooit meer heen!!!
Ik vind het alleen zo bizar dat ze nu nog steeds bij autotrader staan etc... controleren zij hun aanbieders niet?!?

Groet van ook een gedupeerde...

tanyelie

Ongelezen bericht door tanyelie »

Hoi,

Ook wij hebben een auto gekocht bij dit (oplichters) bedrijf.
Vorig jaar zelfs al. En inderdaad handgeld en afgifte van je rijbewijs waren noodzakelijk. Ik had er geen goed gevoel bij en ben weer terug naar binnen gegaan. Nadat ze me over hadden gehaald met een nieuwe keuring en extra garantie en natuurlijk teruggave van het rijbewijs, konden we de auto de volgende dag ophalen.

Zo gezegd zo gedaan, op de terug weg naar huis, rook ik diesel,vreemddd!!
2 dagen later rijden we naar duitsland op bezoek bij mijn broer en rijden we alle diesel eruit, ww gebeld en er was een slangetje los!! Gemaakt en we konden verder.

Na een halfjaar na aankoop, gaat de versnellingsbak kapot , kan gebeuren denken wij nog. We gaan dit jaar op vakantie dus wilde een goeie auto hebben, dus zijn we rond gaan zoeken en uiteindelijk bij een garage uitgekomen, die heeft de auto aan de NAP gelegd. En wat blijkt, de auto is ruim 150.000 km terug gezet, vlak voor wij hem kochten, nu snappen we waarom er elke keer zoveel mankeerde aan de auto, hij was gewoon op. Ik heb hun vandaag gebeld en hier melding van gemaakt bij hun en bij het RDW, ook deze site met alle klachten heb ik bij hun gemeld.

Ik hoop dat de toekomstige kopers van een auto eerst gaan googlen naar dit bedrijf en uitkomen bij een eerlijke autodealer.

iedereen veel succes

groetjes...

thea tol

Ongelezen bericht door thea tol »

ben gisteren ook bij anc geweest voor een auto
moest een diesel zijn en een automaat ben in maart al in de maling genomen met een auto bij jet cars in rotterdam dus niet meer daar naartoe .
Laatst gewijzigd door thea tol op 26 jul 2010 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik begrijp het niet. Wórden mensen nu bedonderd, of wíllen ze bedonderd worden.

Gesloten