Pavlova schreef:
Doel je erop dat Lindorff ervoor kiest met opzet fouten te maken of er weinig aan te doen zodat er meer geincasseerd kan worden? Ik denk zelf niet dat dit erachter zit. De opdrachtgevers zouden afhaken als Lindorff moedwillig onterechte vorderingen zouden gaan trachten te incasseren en de opdrachtgever de klant kwijtraakt. Ik vermoed eerder dat de (kennelijk) vele fouten (kennelijk tussen haakjes, we beschikken namelijk niet over de cijfers natuurlijk) het gevolg zijn van gebrek aan kennis en ervaring van veel personeelsleden.
Als je even op de achtergrond eraan denkt dat Snepke niet de enige is, en dat 'de TV' er al eerder aandacht aan heeft gegeven (waarbij men wegbleef) - ga je, zeker als 'slachtoffer' van een dergelijk 'foutje' inderdaad vermoeden dat met opzettelijk fouten maakt, danwel opzettelijk een foute medewerker zijn/haar gang laat gaan.
Gezien de onkunde van veel mensen, zullen er ook tussen zitten die schrikken van de formele taal - en om ellende te voorkomen maar betalen. Hoeveel, zullen we nooit weten - velen zullen dit forum niet vinden bijvoorbeeld.
In principe word het tijd voor een incasso wetgeving - waarbij een incasserend bedrijf (dus hetzij de schuldeiser, hetzij zijn vertegenwoordiger) allereerst moet zorgen (zorgplicht) dat alle stukken compleet zijn, en er redelijkerwijs vanuit gegaan kan worden dat er inderdaad een schuld is.
Daarnaast zal bij bezwaar van de aangeschreven persoon een tijdelijke stop op een incassotraject moeten komen - om ervoor te zorgen dat het niet uit de hand loopt, zoals in geval Snepke vs Lindorff/CD.
En, er zou een vergunningen systeem moeten komen - omdat er nu volgens mij nauwelijks controle is. Lees even Pretium door - 138 pagina`s - waarbij ondertussen is aangetoond dat zij zich ook voordoen als een incassoburo (Gerecht Incasso) met facturen die zij door misleiding doen ontstaan. Zulke bedrijven zouden dus verplicht opgedoekt moeten worden.
Ach, mischien ooit nog eens?