LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplichte prijs, anders geen levering...

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

angel1978 schreef: Re: Verplichte prijs, anders geen levering...
Citaat:
Je denkt toch niet dat ik zomaar alle informatie geef?
Sommige informatie valt onder bedrijfsgeheim, en die ga ik hier echt niet prijs geven.


onzin. Je liegt zoals gebruikelijk.

Citaat:
En als er mensen zijn die zich storen dat ik in herhaling val:
Klopt, maar dat is wel de essentie van alles. Ik leg de vinger op de zere plek.


Er was er hier maar één die de vinger op de zere plek heeft gelegd en dat is WillemV. Die toonde namelijk aan dat BBCS continu tegenstrijdige informatie geeft ( lees: liegt ).
@BBCS

Het is mij opgevallen dat u vaker door dit persoon wordt gestalked ! Ik zou de redactie daar eens op attent maken !

P.S. 2 weken geleden werd ik ook door dit persoon lastiggevallen over een eventuele hack van de Tros. Ik wilde hier niet meer komen maar o.a. Jeanne, Chocomelk enz. hebben mij daar van weerhouden !

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

@engelandvaarder:

In het verleden werd ik door een persoon ook heftig gestalkt.
Ik heb toen een officiële klacht bij de redactie neergelegd.

Men gaf aan hieraan niets te doen, omdat niet in de gebruiksregels staat dat men niet mag stalken en elkaar verrot mag schelden.

En op de reacties van angel1978 reageer ik niet meer.

angel1978 heeft zeker nog nooit de vergelijkingssites bezocht en de prijzen van die webshops met de prijzen van de normale winkels vergeleken.
Zou angel1978 dat wel gedaan hebben, dan zou angel1978 echt niet zeggen dat ik lieg.
Echter zijn er personen hier op het forum die mij nooit gelijk zullen geven. Mij nog liever zwart maken dan moeten zeggen dat ik gelijk heb.

ICS Mohlman
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2010 21:03
Locatie: Elburg
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door ICS Mohlman »

BBCS schreef:@engelandvaarder:

In het verleden werd ik door een persoon ook heftig gestalkt.
Ik heb toen een officiële klacht bij de redactie neergelegd.

Men gaf aan hieraan niets te doen, omdat niet in de gebruiksregels staat dat men niet mag stalken en elkaar verrot mag schelden.

En op de reacties van angel1978 reageer ik niet meer.

angel1978 heeft zeker nog nooit de vergelijkingssites bezocht en de prijzen van die webshops met de prijzen van de normale winkels vergeleken.
Zou angel1978 dat wel gedaan hebben, dan zou angel1978 echt niet zeggen dat ik lieg.
Echter zijn er personen hier op het forum die mij nooit gelijk zullen geven. Mij nog liever zwart maken dan moeten zeggen dat ik gelijk heb.
Zullen verder gaan over de tekst van het onderwerp, Verplichte prijs, anders geen levering...?
Wij willen het graag hierover hebben, en geen onprofessionele uitlatingen over andermans eigenschappen.

Mvg,

ICS Mohlman Computers

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:
WillemV schreef:
Dat gaat ook op voor webshops. M.a.w. de genoemde bruto marge van 2 tot 5% is niet waar, die is hoger. Totdat het tegendeel is aangetoond. Vooralsnog heeft BBCS dat nog niet aangetoond.
Je denkt toch niet dat ik zomaar alle informatie geef?
Sommige informatie valt onder bedrijfsgeheim, en die ga ik hier echt niet prijs geven.
Wat een flauwekul. Grotere bedrijven dienen een jaarrekening te deponeren bij de Kamer van Koophandel. Die zijn gewoon openbaar en kun je tegen betaling bij de KvK inzien. Je ziet dan meteen de bruto marge. Niks bedrijfsgeheim dus. Nogmaals: "de genoemde bruto marge van 2 tot 5% is niet waar, die is hoger. Totdat het tegendeel is aangetoond. Vooralsnog heeft BBCS dat nog niet aangetoond."

Maar laat ik eens proberen iets aan te tonen. Ik ga geen geld uitgeven aan de KvK om te laten zien wat de bruto marge van bijvoorbeeld MyCom is. Maar heb wel deze gevonden (PDF bestand, zie pagina 2):
http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... Cwg4GAuTBA

Daar zie je dat er in 2003 een bruto marge behaald is van ruim 26%. En dat nog voor een computer detaillist die failliet gegaan was... Dus die 2 tot 5% van jou is gewoon zielig doen en niet waar. Zoals gewoonlijk weer een poging van jou om de consument op dit consumentenforum op het verkeerde been te zetten. Ga lekker klagen bij je brancheorganisatie.

Of heb je het hier over je eigen 'bedrijfsgeheim', je eigen marges. :wink:

witte angora
Berichten: 31244
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze week ging ik in het dorp een shoppen voor een computerscherm. De éne witgoedwinkel had helemaal niks meer op computergebied, de andere had alleen nog de beschikking over één Philips-scherm.

Ze zijn ermee gestopt, niet vreemd als je bedenkt dat er een kilometer of 10 verderop een mediamarkt zit, en een kilometer of 10 een iets andere kant op een Saturn. Veel goedkoper, en vooral: een groter assortiment, waar ook nog eens wekelijks mee geadverteerd wordt. In tegenstelling tot wat de plaatselijke witgoedboeren doen.

Bedrijven worden kapot beconcureerd, niet alleen door de lage winstmarges, maar zeker ook door klanten die zich hier in het dorp (lekker dichtbij) uitgebreid laten voorlichten, om vervolgens de aankoop 10 kilometer verderop te doen omdat het daar toch wel een stukkie goedkoper is.

Typisch Nederlandse eigenschap trouwens: hier kijken, daar kopen.

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door Roeltej »

Media Markt en Saturn zijn niet echt supergoedkoop, vooral met actieartikelen ed willen ze weleens stunten, maar de overige prijzen kan iedere electroboer jou bieden. Het is vooral de naam die ze hebben.


Die marges van 2-5% op producten op internet komt zeker voor, maar dit is dan echt op productniveau, als je hele bedrijf zo loopt doe je wat verkeerd.

Vaak ook een 'strategie' van beginnende webshops, 'de goedkoopste zijn', alleen gefixeerd op een inkoopprijs, zonder er verder bij na te denken dat er 100en andere kapers op de kust zijn, dat ze best wat kosten aan reclame ed hebben.

Ook komt het voor dat een webshop met 1 merk zich wat goedkoper neerzet en de andere producten op een wat normaler prijsniveau heeft zitten of enkele populaire artikelen stukken goedkoper dan de concurrent aanprijst om zo het idee te geven dat ze de goedkoopste zijn, terwijl je voor de overige producten weer op een normaal prijsniveau zit.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door WillemV »

Roeltej schreef:Die marges van 2-5% op producten op internet komt zeker voor, maar dit is dan echt op productniveau, als je hele bedrijf zo loopt doe je wat verkeerd.
Natuurlijk, dat geloof ik meteen. Maar waar BBCS het over heeft is de bruto marge van de onderneming (webshop) op zich. M.a.w. de gemiddelde bruto marge van alle producten samen.

Bij een in 2003 failliet gegane detaillist was deze gemiddelde marge ruim 26%. Zonder tegenbewijs is hiermee aangetoond dat BBCS onzin verkondigd heeft met zijn uitspraken over 'ondernemings marges' van 2 tot 5 %. Ik noem dat "stierenpoep praten".

En let maar op. In de toekomst gaat BBCS in een ander topic weer hetzelfde, zonder enig bewijs opnieuw beweren. Net zoals bij die garantie onzin verhalen van hem.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:
Roeltej schreef:Die marges van 2-5% op producten op internet komt zeker voor, maar dit is dan echt op productniveau, als je hele bedrijf zo loopt doe je wat verkeerd.
Natuurlijk, dat geloof ik meteen. Maar waar BBCS het over heeft is de bruto marge van de onderneming (webshop) op zich. M.a.w. de gemiddelde bruto marge van alle producten samen.

Bij een in 2003 failliet gegane detaillist was deze gemiddelde marge ruim 26%. Zonder tegenbewijs is hiermee aangetoond dat BBCS onzin verkondigd heeft met zijn uitspraken over 'ondernemings marges' van 2 tot 5 %. Ik noem dat "stierenpoep praten".

En let maar op. In de toekomst gaat BBCS in een ander topic weer hetzelfde, zonder enig bewijs opnieuw beweren. Net zoals bij die garantie onzin verhalen van hem.
Bij laptops hanteren de meeste computerwinkels een winstmarge van 15%.
Die lage winstmarges worden bij computer webshops gehanteerd bij computers, laptops, printers, enz.
Bij de losse onderdelen liggen de winstmarges hoger.

Wat mij opvalt is dat die webwinkels in bescherming worden genomen en dat mij verweten wordt dat ik onzin praat.

Hierop wil ik zeggen ik dit ook met collega ondernemers besproken heb.

En kijk om je heen.
Steeds meer zelfstandige kunnen het hoofd niet boven water houden.
Steeds meer verkopen gaan via internet.
De normale winkels kunnen niet de dezelfde winstmarges hanteren als de webshops, en steeds meer winkels komen in zeer grote problemen.
Mijn collega's en ik kunnen overeind blijven door de reparaties. Wij verdienen op de reparaties. Dus op de uren.
Op de producten zelf verdienen wij bijna niets, en doordat de winstmarges zo laag liggen, en ook doordat wij niet zoveel afzet kunnen realiseren, is het zo:

- dat een ondernemer zich gaat toeleggen op reparaties, ed.
- of alleen op de verkoop gaat richten, en de winkel gaat sluiten en alleen maar via internet gaat verkopen.

De signalen zijn zeer duidelijk.
Alleen negeert men die.

Wat ik dus merk is dat er niet geklaagd over mag worden, en dus eigenlijk het signaal is:
kop dicht, wil je niet net als de rest een webshop beginnen, kap er dan mee.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:
Roeltej schreef:Die marges van 2-5% op producten op internet komt zeker voor, maar dit is dan echt op productniveau, als je hele bedrijf zo loopt doe je wat verkeerd.
Natuurlijk, dat geloof ik meteen. Maar waar BBCS het over heeft is de bruto marge van de onderneming (webshop) op zich. M.a.w. de gemiddelde bruto marge van alle producten samen.

Bij een in 2003 failliet gegane detaillist was deze gemiddelde marge ruim 26%. Zonder tegenbewijs is hiermee aangetoond dat BBCS onzin verkondigd heeft met zijn uitspraken over 'ondernemings marges' van 2 tot 5 %. Ik noem dat "stierenpoep praten".

En let maar op. In de toekomst gaat BBCS in een ander topic weer hetzelfde, zonder enig bewijs opnieuw beweren. Net zoals bij die garantie onzin verhalen van hem.
Je vind dat ik lieg?

Kijk hier dan eens naar:

http://tweakers.net/pricewatch/253519/t ... tab:prices

Bij een winstmarge van 15% ligt de verkoopprijs op € 658,15

En kijk eens hierbij:
http://www.kieskeurig.nl/laptop/toshiba ... 5/#prijzen

DIT zijn de keiharde cijfers.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door WillemV »

BBCS schreef:Bij laptops hanteren de meeste computerwinkels een winstmarge van 15%.
Die lage winstmarges worden bij computer webshops gehanteerd bij computers, laptops, printers, enz.
Bij de losse onderdelen liggen de winstmarges hoger.
Ik geloof best dat computerwinkels een 15% brutomarge op computers, laptops e.d. hanteren. Maar jij beweerde dat webshops structureel ongeveer 22% verlies draaien op dit soort producten. Nogmaals daar geloof ik niks van. Je verteld onzin. Probeer voor de verandering je uitspraken eens te bewijzen.
Wat mij opvalt is dat die webwinkels in bescherming worden genomen en dat mij verweten wordt dat ik onzin praat.
En de volgende onzin. Wie heeft (in dit topic) de webwinkels 'in bescherming genomen'? Precies, niemand.

Je vind dat ik lieg?
Ja. Dat is ondertussen wel aangetoond.
Kijk hier dan eens naar:

http://tweakers.net/pricewatch/253519/t ... tab:prices

Bij een winstmarge van 15% ligt de verkoopprijs op € 658,15

En kijk eens hierbij:
http://www.kieskeurig.nl/laptop/toshiba ... 5/#prijzen

DIT zijn de keiharde cijfers.
Ja , en? Hier worden verkoopprijzen genoemd. Niet de inkoopprijzen. Hier toon je niks mee aan. Ook niet wanneer jij maar even zegt dat de marge 15% is. Kom eens met bewijs (link) waarmee die door jou genoemde 15% bruto marge aangetoond wordt. M.a.w. je zult toch echt moeten bewijzen wat de inkoopprijzen zijn voordat ik je geloof. Maar dan nog, 15% bruto marge is nog wel wat anders dan 22% brutomarge verlies.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

@ WillemV:

Je doet er alles aan om mij onderuit te halen.
Waar ik echt pissig over wordt is wat jij zegt en helemaal niet weet wat er aan de hand is.

Ik zie om me heen wat er gebeurd.
Ik zit er zelf midden in.
En jij roept maar dat ik doe boel bij elkaar zit te liegen!

Wordt wakker man!

Ik heb meerdere leveranciers.
En de prijzen zijn daar vrijwel allemaal gelijk van.
En het inderdaad zo dat hoe meer er afgenomen wordt dat de inkoop prijs per product wat minder wordt.
Echter kan dat nooit €100,- verschil in zitten.

Kijk naar de cijfers.

Kijk naar de verkoop prijzen van die webwinkels en vergelijk ze met de normale winkels.
En vergeet die theoretische pietpraat.

Ik heb collega's gesproken.
Bijna alle winkels zitten in grote problemen.
En dan kom jij met een lulverhaal, alsof het allemaal aan onszelf ligt, dat ik onzin uit zit te kramen.

Kijk naar die links die ik gegeven heb.
Hoe die webshops het flikken, weet ik ook niet.
Weten mijn collega's ook niet.
Maar ze maken wel de markt kapot.

De kans is groot dat die webshops via de grijze import de producten veel goedkoper kunnen inkopen (wat trouwens niet is toegestaan.)
Ik hoor dat soort praktijken wel meer van "ondernemers" die het niet zo nauw met de regels nemen.
Waar een normale winkel via normale inkoop kanalen voor een monitor bijvoorbeeld €150,- inkopen, doen die mafketels via de grijze import €50,-.
Ik ben ook al eens benaderd om op die manier de producten in te kopen.

Neem aub eens een keer wat van mij aan.
Kom eens met bewijs (link) waarmee die door jou genoemde 15% bruto marge aangetoond wordt. M.a.w. je zult toch echt moeten bewijzen wat de inkoopprijzen zijn voordat ik je geloof. Maar dan nog, 15% bruto marge is nog wel wat anders dan 22% brutomarge verlies.
Ik kan je niet de inlog gegevens van mijn leveranciers geven.

Maar het feit is wel dat de meeste goedkope webshops verkoop prijzen hanteren waar ik (en veel collega's) voor dat bedrag nog niet eens de inkoop prijs zonder btw kunnen inkopen.
Dat moet je van mij aannemen, want ik kan niet de prijslijst geven van de distributeurs.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door WillemV »

@BBCS

Gezien je reputatie hier op dit forum geloof ik je pas wanneer je je uitspraken aantoont (22% verlies, gemiddeld 2 tot 5% bruto marge e.d.) Jij kan wel van alles roepen. Wie iets beweerd moet dat maar aantonen ook. En als je daar dan op aangesproken wordt ga je zielig doen met opmerkingen van "Je doet er alles aan om mij onderuit te halen." :roll:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door jor »

Kijk BBCS, het punt in deze is dat jij specifieke getallen hebt genoemd en daar je verhaal op baseert. dan is het toch niet vreemd dat de anderen om onderbouwing van die zaken vraagt. Ik begrijp heus wel dat jij hier geen inlog-gegevens gaat plaatsen maar je zult toch je zo definitieve stellingen ((22% verlies, gemiddeld 2 tot 5% bruto marge e.d.) moeten gaan onderbouwen.Ik geloof niet dat andere bezoekers jou onderuit willen halen als persoon maar als je onbewijsbare zaken gaat plaatsen mag je daarop best aangepakt worden natuurlijk zonder jou persoonlijk aan te vallen.En dan nog dit, je hebt inderdaad over garantie een heel andere mening als de rest hier (inclusief mezelf) maar dat maakt het forum toch alleen maar interessanter :mrgreen:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik dacht dat ik wel voldoende informatie gegeven heb.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door JtC »

Ik weet het niet. Tenzij de ondernemers met een flinke bak startkapitaal beginnen, zouden ze best webwinkels de grond uit kunnen stampen en met randdebiel prijzen kunnen gaan rondstrooien.

Daarnaast, ik denk dat 2 - 5 % op zich niet onmogelijk zou zijn. Het kan, zolang de hoeveelheden maar gehaald worden. Even kort door de bocht: stel dat een webshop pc's verkoopt met een gemiddelde prijs van zo'n 600 Euro en doet ie dat zo'n 50 keer per maand, dan kom je op een 600 tot 1500 Euro bruto winst. Da's natuurlijk bij lange na niet genoeg om van te overleven als de bedrijfskosten er nog vanaf moeten worden getrokken. Verkoopt datzelfde bedrijf er 500 ipv 50, dan wordt het verhaal natuurlijk al iets anders. Uiteraard zullen de kosten dan ook stijgen, maar dat is geen 1 op 1.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik heb het hier in het dorp meegemaakt dat een persoon een webwinkel begon met daarbij een showroom.
De prijzen die hij hanteerde was gewoon absurt laag.
Echter binnen een jaar failliet.

Wat ook veel gebeurd is dat die webshops via de grijze import producten inkopen, en daardoor veel goedkoper kunnen zijn.

Op een laptop kan dat wel zo'n €100,- a €150,- schelen.

Ik heb diverse vergelijkingsites gegeven.
Wat opvalt is dat vooral de kleine webshops zo idioot goedkoop zijn.
Kijk ik naar Alternate, dan liggen die prijzen toch in de buurt van mijn eigen prijzen.

Ik heb van de week collega's gesproken.
Zij zijn ook verbaast hoe goedkoop sommige webshops wel niet zijn.

Iedereen kan een webshop beginnen.
Echter zijn er ook genoeg die zo'n webshop runnen en geen winstmarge berekenen op de producten, maar verdienen op de verzendkosten.
Wat ook vaak gebeurd is dat men een webshop als hobby erbij doet, en er niet van hoeft te leven.
Zij zetten gewoon €5,- tot €10,- bovenop de inkoop prijs, en verdienen zo wel een zakcentje.
Door die acties maken zij wel de markt kapot.

witte angora
Berichten: 31244
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch denk ik dat de cijfers van BBCS wel redelijk kloppen. Hij heeft het over een brut-winstmarge van 15%. Daar gaan nog de belastingen (zowel Rijk als gemeente), loon van het personeel, de huur en verwarming van de winkel, de accountant, de ondernemingsvereniging, de verzekeringen, de bijspijkercursussen, reservering voor reparaties in de garantietijd, en noem maar op vanaf.

En ik neem aan dat BBCS af en toe ook wel een plak kaas op brood lust.

Het zou me niks verbazen als bedrijven met een bruto-winstmarge van 15% inderdaad verlies lijden. Je zult aardig wat computers moeten verkopen wil je de kosten er uit halen. Zeker de vaste kosten zoals huur en verwarming van de winkel en loonkosten van het personeel.

Iemand die te weinig verkoopt zal vanwege die vaste kosten inderdaad een verlies van 22% kunnen lijden.

Webshops hebben die vaste kosten niet, of zo goed als niet. Die kunnen gewoon vanuit huis werken, vanaf een verwarmde zolder of zoiets.

Hoewel niet alle stellingen van BBCS gestaafd worden, denk ik niet dat we hem zomaar voor leugenaar uit kunnen maken. Dat is me te zwart-wit.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

Misschien denken mensen dat die winstmarge pure winst is.

Dat is dus niet zo.

De verkoop prijs is als volgd opgebouwd:

- inkoop prijs
- daarbovenop de winstmarge
- daarbovenop de btw.

Van die winstmarge moeten alle vaste lasten betaald worden.

Iedereen heeft op school economie gehad.
Om een bedrijf gezond te laten draaien, is een winstmarge van 40% wenselijk.

Een rekenvoorbeeld:

stel voor dat een product inkoop €100,- kost.

Bij een winstmarge van 15% wordt de winst € 15,-.

De btw moet ook nog berekend worden:
€115,- x 0,19 = € 21,85

Dus:

inkoop prijs:
€100,-
Winst: € 15,-
BTW: € 21,85

De verkoop prijs bedraagd dan € 136,85

Van die € 15,- moeten wel alle vaste lasten betaald worden.

Sommige mensen beweren dat je tijdens de koop al voor de eventuele reparaties betaald. Als een product dan in de economische levensduur kapot gaat, dan zou dat betekenen dat de winkelier aan zelf verrijking doet en dat de klant dan dubbel betaald, dus die reparatie kosten niet hoeft te betalen, omdat de klant al tijdens de koop daarvoor betaald heeft.

Kijk eens naar de opbouw van de verkoop prijs.
Die garantiereparaties zitten er niet in.

Dus de klant betaald niet dubbel, en zeker geen sigaar uit eigen doos.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door BBCS »

WillemV schreef:@BBCS

Gezien je reputatie hier op dit forum geloof ik je pas wanneer je je uitspraken aantoont (22% verlies, gemiddeld 2 tot 5% bruto marge e.d.) Jij kan wel van alles roepen. Wie iets beweerd moet dat maar aantonen ook. En als je daar dan op aangesproken wordt ga je zielig doen met opmerkingen van "Je doet er alles aan om mij onderuit te halen." :roll:
Ik heb je die links gegeven van die vergelijkingsites.

De inkoopprijs bij de distributeur is:
€480,93,- ex btw.

Als we vanuit gaan dat die webshop de dezelfde inkoop prijs heeft:

De verkoop prijs ligt bij die webshop op:
€ 575,-
Ga je terugrekenen, dan heeft die webshop een winstmarge van 0,5%.
De winst is dan € 2,40

Zou die webshop een winstmarge berekenen van 15%, dan is dat terug te rekenen:
Dan bedraagt de inkoop prijs van die webshop:€ 420,17

Zou de winstmarge 26% bedragen, dan zou de inkoop prijs € 383,49 bedragen.

Meer bewijs kan ik niet leveren.

Nu overtuigd? :wink:

stofzuigertje

Re: Verplichte prijs, anders geen levering...

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Winstmarge?

Bij Blokker 10 knoop cel batterijen €1,-
Bij de Juwelier betaal je voor je Horloge meestal tussen de €5,- en €10,-
Maar om nu te zeggen dat ze veel winst maken op batterijen?

Weet U hoeveel het uurloon is en hoeveel tijd het plaatsen koste?
Mijn buurman vraagt €0,50 voor zelf plaatsen, gereedschap mag je lenen en plaatsen is afhankelijk van hoe makkelijk het open gaat tussen de €5- en €10,- dus uurloon.

Met TV hetzelfde, voorraad kost rente verlies en magazijn ruimte en 2x verplaatsen.
Als je online bestelde en rechtstreeks van importeur kan ophalen en vrachtwagen vol gelijk bezorgen is geen magazijn nodig, dus zijn je kosten lager.
Dus ook bij dezelfde netto winst is door de kosten het toch goedkoper online.

Vraag eens aan makelaar wat een winkel kost aan huur.
Gas en Verlichting is ook niet gratis en personeel is ook niet gratis...
Dus zowel bezorgen als de winkel maken het duurder dus soms verdiende en webwinkel ondanks de lagere prijzen toch meer op het zelfde product omdat hij lagere kosten heeft.

Alleen de retour gezonden moeten in magazijn opgeslagen worden en bij beschadigde dozen word het in een dump winkel met verlies verkocht.
Dus daar zijn normale winkels weer in het voordeel.

Als je niet bij BBCS maar mij bestelde zal U het product dus later krijgen tegen lagere prijs en moet U op die dag wel aanwezig zijn!
Als niet thuis en 2x rijden komen er extra bezorgkosten bij en dit doe ik omdat dit extra lastig is voor een webwinkel met beperkte magazijn ruimte!

Dus ook een webwinkel heeft verborgen nadelen.

Gesloten