@ WillemV:
Je doet er alles aan om mij onderuit te halen.
Waar ik echt pissig over wordt is wat jij zegt en helemaal niet weet wat er aan de hand is.
Ik zie om me heen wat er gebeurd.
Ik zit er zelf midden in.
En jij roept maar dat ik doe boel bij elkaar zit te liegen!
Wordt wakker man!
Ik heb meerdere leveranciers.
En de prijzen zijn daar vrijwel allemaal gelijk van.
En het inderdaad zo dat hoe meer er afgenomen wordt dat de inkoop prijs per product wat minder wordt.
Echter kan dat nooit €100,- verschil in zitten.
Kijk naar de cijfers.
Kijk naar de verkoop prijzen van die webwinkels en vergelijk ze met de normale winkels.
En vergeet die theoretische pietpraat.
Ik heb collega's gesproken.
Bijna alle winkels zitten in grote problemen.
En dan kom jij met een lulverhaal, alsof het allemaal aan onszelf ligt, dat ik onzin uit zit te kramen.
Kijk naar die links die ik gegeven heb.
Hoe die webshops het flikken, weet ik ook niet.
Weten mijn collega's ook niet.
Maar ze maken wel de markt kapot.
De kans is groot dat die webshops via de grijze import de producten veel goedkoper kunnen inkopen (wat trouwens niet is toegestaan.)
Ik hoor dat soort praktijken wel meer van "ondernemers" die het niet zo nauw met de regels nemen.
Waar een normale winkel via normale inkoop kanalen voor een monitor bijvoorbeeld €150,- inkopen, doen die mafketels via de grijze import €50,-.
Ik ben ook al eens benaderd om op die manier de producten in te kopen.
Neem aub eens een keer wat van mij aan.
Kom eens met bewijs (link) waarmee die door jou genoemde 15% bruto marge aangetoond wordt. M.a.w. je zult toch echt moeten bewijzen wat de inkoopprijzen zijn voordat ik je geloof. Maar dan nog, 15% bruto marge is nog wel wat anders dan 22% brutomarge verlies.
Ik kan je niet de inlog gegevens van mijn leveranciers geven.
Maar het feit is wel dat de meeste goedkope webshops verkoop prijzen hanteren waar ik (en veel collega's) voor dat bedrag nog niet eens de inkoop prijs zonder btw kunnen inkopen.
Dat moet je van mij aannemen, want ik kan niet de prijslijst geven van de distributeurs.