LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo allemaal,
nou ik denk dat de facturen, nog gemaakt moeten worden,
heb niks meer vernomen, vraag me wel af hoe lang ik nu moet wachten, voor ze de zaak sluiten.
groetjes monique

RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door RonMeter »

Monique niet betalen!!
Mijns inziens is dit duidelijk een oplichter die willekeurig rekeningen in het rond stuurt in de hoop dat er een paar intrappen.
Kijk naar de taalfouten, dat kan nooit van een gerechtsdeurwaarder zijn.

elegast39
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2010 11:05

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door elegast39 »

Beste Monique en andere MG de Jong "klanten"

U mag van geluk spreken dat U ze aan de telefoon heeft gekregen. Mij is dat na meer dan 10 keer proberen nog niet gelukt.
Ik heb tot vervelens toe naar een bandje mogen luisteren waarin ze reclame maken voor hun website.
Uiteindelijk word je dan een medewerker beloofd en zegt de automaat dat de wachttijd te lang is en wordt er verbroken. Klantvriendelijk of alleen maar hoffelijk is anders.
Op hun briefpapier heb ik gezien dat er wel degelijk meer mensen werken, maar het lijkt wel of M.G. de Jong er in zijn eentje zit.

Ook hun fax is niet bedoeld om te gebruiken en staat in het weekeind uit.
Maar vandaag is het me eindelijk gelukt er een fax uit te krijgen.

Het is mij nog niet gelukt met hen te mailen.

Het is wel zeker dat hun kosten en de rente door blijven tikken.
Wie zegt dat wij in een rechtstaat leven ?

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

ik denk dat bellen en mailen geen zin heeft,
ik heb het voorbeeld aangehouden wat er gestuurd was en echt letterlijk overgetikt alleen wel met de datum enzo, vond het wel een professonele
brief, aangetekend naar de postbus gestuurd, ik denk persoonlijk dat dat het beste is.
En niet geheel onbelangrijk je heb alles meteen op schrift.
verder heb ik nog steeds niets vernomen.
ben benieuwd naar de volgende stappen van M.G. de Jong incasso en gerechtsdeurwaarder
groetjes monique

elegast39
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 apr 2010 11:05

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door elegast39 »

Beste Monique,

U schrijft dat uw dochter onder curatele staat. Dat is heel belangrijk in deze situatie. Ik neem even aan dat zij al onder curatele stond voordat uw correspondentie met MG de Jong begon.

Dat betekent dat uw dochter geen rechtsgeldige verbinding aan kan gaan. Het lijkt mij waarschijnlijk dat uw dochter via een of andere telefonische acquisiteur een mobiel abonnement genomen heeft cq aangesmeerd is.
Dat contract is niet rechtsgeldig.
Maakt U zich bij die lieden van MG de Jong bekend als curator en zij moeten U alle informatie verschaffen.
MG de Jong heeft er belang bij om de procedure te rekken, straks kunnen zij nog extra onderzoekskosten enz in rekening brengen. Het is bepaald geen sympathiek bedrijf.

Waarom probeert U niet direct met KPN contact op te nemen, alweer als U zich formeel bekend maakt als curator. Voor de wet is uw kind, uw curandus minderjarig. Een kind van 8 of 9 kan ook geen contract afsluiten. Iedereen kan dit controleren door het Curatele register te raadplegen.
Naar mijn mening hoeft U hier nooit iets aan te betalen

Ik schrijf U dit als collega curator van twee geestelijk gehandicapte " jongens " van ver in de vijftig.

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo,
ik heb de beschikking meegestuurd, en daarom denk ik ook dat ik er niks meer van zal horen, blijft wel een feit, dat ik er altijd achteraan zal moeten blijven zitten.
groetjes monique

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

hallo allemaal,
ik heb nog steeds niks gehoord van m.g. de jong,
vreemd om met zoveel bombarie te beginnen, en vervolgens niks meer
te horen.
voor mij is het afgedaan.
als ik ooit nog wat hoor, zal ik het laten weten
groetjes monique

johan1977
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2007 11:31

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door johan1977 »

Nou ik heb ook zoveel problemen met hun gehad. ( MGdeJong)

inzake achmea.

ik heb in 2003 een scooter gehad en in 2004 kreeg ik een nieuw plaatje maar mijn scooter was stuk (motorblokje).
hierop had ik achmea gebeld en kon het plaatje gewoon terug sturen.

Nu wij in 2004 gingen verhuizen was ik mijn plaatje vergeten op te sturen en heb ik dat alsnog gedaan. (2 mnd later)
dit was geen probleem maar er was wel een invordering gegaan naar MGDEJONG maar dit zouden ze dan terug draaien.

nu krijg ik bijna na 5 jaar een brief van MGDEJONG met betalen het bedrag was 120 euro en tot op heden is het sinds vandaag met rente 574,- euro.
hierop heb ik gelijk gebeld naar hun en gezegd dat ik bewijzen heb dat ik hem terug gestuurd had betreft aangetekend en kreeg ik een of tandere piepo aan de lijn die ijskoud zegd u had gewoon moeten betalen en niet terug moeten sturen en daar mee uit, en hangt op.

MGDEJONG wilt graag met goedgelovige mensen die in paniek raken en gelijk gaan betalen hun onkosten , reisjes en te dure dinertjes door hun laten betalen.

Nou bij mij niet.
Heb ze al een mailtje gestuurd dat ze het mogen laten voor kommen en dat ik absoluut niks maar dan ook niks betaal.

Als die arrogante kwast aan de andere kant van de lijn niet wilt luisteren dan zullen ze eens merken wat deze piepo nog meer in huis heeft en bewijzen.
Denk dan ook dat ik bij de rechter eens een paar eisen ga stellen.
In ieder geval ontslag voor die arrogante kwast.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door renegade66 »

is het een vordering van 2004?
of van 2005? als het van 2005 is welke maand dan? en heb je hier eerder bericht van gekregen?

als de vordering van 2004 is en je hebt nooit eerder bericht gehad dan is het verjaard en hebben ze geen poot om op te staan.
is het een vordering van voor bijv. november 2005 dan geld precies hetzelfde.

mede dankzij je bewijzen sta je heel erg sterk lijkt mij.
alleen onslag voor die kwast gaat je helaas niet lukken.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door adSolvendum »

In geval van consumentenkoop is de verjaringstermijn zelfs maar twee jaar.

Naar verluid geldt dit ook voor energieschulden. Dit heb ik echter nog niet kunnen verifieren.

De verjaringstermijn wordt opnieuw gestart (gestuit) door het zenden van een schriftelijke aanmaning, een dagvaarding, of erkenning van het bestaan van de schuld door de schuldenaar.

Verjaring dient bij een rechter zelf aangedragen te worden als grond tot afwijzing van een vordering.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door jolanda77 »

vraagje geld dit ook voor telecom

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Van de consumentenkoop was van 1 januari 1992 tot 14 juli 2004 uitgezonderd de overeenkomst betreffende water of gas, aangevoerd naar de verbruiker door leidingen (artikel 7: 5 lid 3 BW). Op 14 juli 2004 trad in werking de Wet van 1 juli 2004 tot wijziging van de Elektriciteitswet 1998 en de Gaswet in verband met implementatie en aanscherping toezicht netbeheer (Stb. 2004, 328). Volgens artikel VA van deze wet van 1 juli 2004 werden uit artikel 7: 5 lid 3 BW de woorden " of gas" geschrapt. Daardoor is sinds de inwerkingtreding van deze wet de overeenkomst betreffende gas, door leidingen aangevoerd naar de verbruiker, niet meer uitgezonderd van de consumentenkoop. De datum van de inwerkingtreding is bepaald in artikel X lid 1 van deze wet in verband met artikel 1 van het Besluit van 2 juli 2004 (Stb. 2004, 330).
(bron: rechtspraak.nl, 194267 / 09-2555)

Met andere woorden, enkel de overeenkomst betreffende water is nog uitgezonderd van consumentenkoop.

DaBu
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2010 20:43

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door DaBu »

Wat ook vrij simpel was geweest is een klacht indienen bij de beroepsorganisatie waar M.G. de Jong ook bij is aangesloten daar dit een deurwaarderskantoor is.

www.kbvg.nl

U klacht zal dan behandeld worden.
De KBVG is een instantie die dit zeer serieus neemt, zo zijn er wel eens deurwaarders berispt of uit hun ambt gezet.

Ik denk niet dat het zo,n vaart zou lopen in dit geval, echter voor een klacht kan je hier terecht en krijgt u wel een reactie!

Bakkalo
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2010 00:26

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door Bakkalo »

Hi, MG de Jong bureau haha zijn een stel amateurs. Kreeg een brief van hun 2300 euro betalen binnen 8 dagen. ik zou een tmobile abn hebben afgesloten. door alle dreigementen ben ik een keer 100 euro voorstel betaald. sindsdien ben ik gaan onderzoek en nadenken, ik had nooit een abn afgsloten bij t mobile, dus ik hun schriftelijk om met bewijzen te komen, kopie overeenkomst, kopie id bewijs en bankpas. na vele maanden wachten konden ze niet terug vinden bij t mobile. Je mag dergelijk om zulke dingen vragen. ook betreft facturen die recht heb.

monique48
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 dec 2009 10:42

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door monique48 »

Hallo allemaal,
even een update van de laaste berichten omtrent M.G. de jong deurwaarders en incasso
Ik heb een schrijven gekregen, dat de zaak over is gedragen aan Lindorf,
heb zo,n vermoeden dat ik weer helemaal overnieuw kan beginnen.
Ik heb nog niks vernomen van Lindorf, maar naar aanleiding van alle berichten die ik heb gelezen zal dit niet zo lang duren.
wat wel het rare is, en graag had ik daar een andwoord op,
wij kunnen op ons adres geen tel. abodement meer afsluiten, het betreft hier gewone verlenningen, dit moet nu via het werkadres dat vind ik wel raar,
ik ben bang dat de kpn een melding heeft gedaan, en dat ik nu ook met het adres een bkr codering heb, het gaat dus om het adres en niet om de bewoners.
kan dit nu zo maar allemaal,
groetjes monique

rockmerock
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 sep 2009 15:19

Re: M.G.de Jong gerechtsdeurwaarders & incasso

Ongelezen bericht door rockmerock »

het vreemde is dat providers als tmobile,hi,vodafone geen bkr meer toetsen en iedereen weer een abbo kan afsluiten.

Hi stopt samenwerking BKR
Hi stopt per 1 januari 2011 de samenwerking met Bureau Krediet Registratie (BKR). Dit betekent dat vanuit Hi vanaf deze datum bij BKR geen toetsing en registraties meer zullen plaatsvinden en alle bestaande registraties worden verwijderd. Kijk voor meer info op hi.nl/bkr.

en idd de jong is niet alles. heb ook ervaringen met hun.. en ervaar deze niet als plezierig

Gesloten