LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloze bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JtC

Re: waardeloze bank

Ongelezen bericht door JtC »

Ik heb dat bericht ook gelezen. Inderdaad, met een (boven) modaal inkomen, zou je je inderdaad afvragen waarom men dan ueberhaupt kredieten nodig heeft. Helaas is het vaak wel zo, dat des te meer inkomen er is, des te meer men wil hebben. Daarnaast wil men vaak ook meedoen met de rest, ook al kan men dit eigenlijk niet betalen. Men kan bijvoorbeeld met gemak dure merkkleding kopen. Maar ja, het plaatje naar buiten toe moet wel kloppen en een oude tweedehandse auto hoort daar bijvoorbeeld niet bij. Dus? Leninkje afsluiten en een nieuwe auto kopen. Het kan best, want er komt immers een (boven)modaal inkomen binnen dus de aflossing van de lening moet geen probleem zijn.

Daarna komt de crisis om de hoek kijken, werkloosheid en men hebbe een probleem. Ik denk dat het heel zwart op wit wel zo'n beetje het verhaal is. Natuurlijk, als je mensen gaat vragen hoe het komt, dan komt het altijd door "verkeerde investeringen", zogenaamde "onverwachte" uitgaven e.d. Maar geloof mij maar: vaak is het toch echt een kwestie van teveel leningen nemen voor allerlei luxe zaken en dan op een gegeven moment niet meer kunnen betalen. Maar het is nooit de schuld van eigen bestedingsgedrag... :wink:

Nu zal het wel flink aangetrokken zijn, maar jaren terug was het oh zo simpel om meerdere winkelpassen, doorlopende kredieten e.d. te nemen, zolang het allemaal maar binnen het inkomen pastte. Ik denk daarom dat ontwikkelingen van nu toch echt niet verkeerd zijn. Financiele ellende is geen grap, en ik kan er over meepraten. :wink: Heb zelf er veel van geleerd (in ieder geval zeker hoe het NIET moet :lol: )

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan het alleen maar eens zijn met je post.

Vroegâh, heel lang geleden, zelfs voordat ik geboren was, en dát is lang geleden, :? kreeg men niet zomaar een lening. Wilde je trouwen? Dan moest je sparen voor je uitzet. Maar schulden maken was in die tijd uit den boze.

Niet dat we nou helemaal terug moeten naar die tijd, maar zo heel slecht was die manier van leven nou ook weer niet, ook al had men niet altijd de dingen die men nodig had. Maar stap voor stap dingen kopen naar gelang het geld binnen kwam is heus zo'n ramp niet, integendeel.

Van de rente die mensen nu kwijt zijn aan een lening hadden we toch ook heel wat leuke dingen kunnen doen...

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Al eerder heb ik gezegd, de zogenoemde armoede zit meer aan de uitgavenkant dan aan de inkomstenkant. Eenvoudig gezegd, "ze kunnen beslist niet met geld omgaan"

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

Jan1 schreef:ZZP staat voor Zelfstandige Zonder Personeel

Goh, laat ik dat nou niet weten, altijd gedacht dat het zelfstandige zonder pensioen was, ook wel de armen van de toekomst genoemd. omdat de meesten GEEN pensioen opbouwen.
Kijk je eigen "pensioen" eens na jan, je hebt geen idee hoeveel ze van je aan het stelen zijn..

bij welke zit jij??
vraag gerust hun rendement eens op..

jongesander

Ongelezen bericht door jongesander »

Tja Punked, je kunt wel een hele goede omzet hebben en een goed gevulde orderportefeuille, dat wil nog niet zeggen dat de kredietwaardigheid van je partner ook echt goed is. Wellicht heeft je partner de afgelopen jaren te veel onttrokken uit de onderneming, is de nettowinstmarge te laag, of zal de nettowinst na investering (door afschrijving) te laag worden.
Dat de bouw op zijn kont ligt, dat klopt inderdaad. Hoewel je partner een goed gevulde orderportefeuille heeft, kan het nog steeds zo zijn dat hij te veel kredietrisico loopt. Bij een krappe nettowinst kan dit toch nog steeds slecht uitkomen.
Ik veronderstel eerlijk gezegd dat je partner simpelweg niet voldoende reserves heeft, waardoor het allemaal gewoon te krap is om te financieren.

Jan1

[quote]Kijk je eigen "pensioen" eens na jan, je hebt geen idee hoeveel ze van je aan het stelen zijn../quote]

Het is leven en laten leven, ik ben tevreden met wat er maandelijks voor mij overschiet. Voor mij het niet nodig om te gaan bankshoppen, om misschien € 10,00 op jaarbasis uit te sparen. Ook dat is luxe, de tijd die in het bankshoppen gaat zitten is wel op een leukere manier te besteden. Bovendien levert de ontevredenheid veel stress op, daar gaan de meesten eerder aan dood.

Noble

@jan1

Eerst heb je het over het PENSIOEN van de ZZP-ers en lach je ze uit...
en als je daar een reactie op krijgt..

stap je over op het BANK shoppen...(is ECHT wat anders..)

Ben je bang om te antwoorden over je pensioen-status??

Jan1

[quote]Het is leven en laten leven, ik ben tevreden met wat er maandelijks voor mij overschiet./quote]

Al eerder heb ik geconstateerd dat het goed lezen je moeilijk afgaat.

Noble

wat is je rendement??
bij welke zit je??

had je dit over het hoofd gezien?. niet gelezen??

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Noble schreef:
Jan1 schreef:ZZP staat voor Zelfstandige Zonder Personeel

Goh, laat ik dat nou niet weten, altijd gedacht dat het zelfstandige zonder pensioen was, ook wel de armen van de toekomst genoemd. omdat de meesten GEEN pensioen opbouwen.
Kijk je eigen "pensioen" eens na jan, je hebt geen idee hoeveel ze van je aan het stelen zijn..

bij welke zit jij??
vraag gerust hun rendement eens op..
Noble schreef:wat is je rendement??
bij welke zit je??

had je dit over het hoofd gezien?. niet gelezen??
Topic gaat over " waardeloze bank" en niet over het pensioen van Jan 1.
Trouwens, wat blijf je toch aandringen, om privezaken te weten ?

Noble

@ tennis

Topic starter haalde een goed punt aan... wat te verwachten als ZZP-er.

Vervolgens lacht Jan1 de ZZP-ers uit met de flauwe grap,
over slecht of zelfs geen pensioen.
En dit terwijl hij ZELF nog niet eens weet, of dénkt te weten, dat zijn pensioen prima voor elkaar is.

Dat het vertellen bij wélke pensioen maatschappij je zit,
het achterhalen van "prive" gegevens zijn, raakt natuurlijk geen kant.

Dan zou je hier NIETS meer mogen/kunnen vragen of vertellen...

zoiets als.. IK zit bij bank "piep" en moet "piep" % rente betalen en kan ik beter naar bank "piep" overstappen??
omdat zij dat niet hebben??

snap JIJ dan nog waar het over gaat??

Je kan toch gewoon b.v. zeggen.. ik zit bij het ABP(of een ander)
en mijn redement is beroerd....dus zoek ik een andere oplossing...

(Vara KASSA lijkt op het spoor gekomen te zijn van dat wereldje..)

ps: dat dit een zijstap van JAN1 is, ben ik mee eens.

Gesloten