LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM Jus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

De bonussen(afsluiten nieuw abonnement) is weer een ander verhaal, geloof ik tenminste. Maar zeker weet ik het niet. Daar heb ik ook geen correspondentie over. Ik wil ook geen uitspraken doen, die ik niet kan onderbouwen met gegevens die ik heb gekregen.
Voor de bonussen van Euphony heb ik gewoon een jaaropgave gekregen. Die was er pas eind maart, toen mijn belastingaangifte al lang weg was. Had het bedrag al wel opgegeven, dus ook daar krijg ik geen gedoe over. Heb namelijk een hekel aan gedoe met de belastingdienst.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door EdoK »

De discussie over wel over niet inkomen voor de inkomsten belasting blijft een rare discussie hier.

Ik zou de uitspraak van de Hoge Raad nog eens moeten zijn over welke situatie de uitspraak is gedaan. Even heel simpel. Als jij van iemand 100 euro in je handen geduwd krijg omdat je geholpen hebt met een verhuizing dan hoef je die 100 euro niet op te geven als inkomen. Kreeg je bijvoorbeeld van je ouders eenmalig een keer € 3.000,- overgemaakt als bijdrage voor een nieuwe badkamer/auto/keuken weet ik veel wat, dan hoef je dat niet voor de inkomstenbelasting op te geven. MLM inkomsten vallen volgens mij onder diezelfde categorie.

Ga je daarentegen echt als ondernemer aan de slag en schrijf je je in bij de KvK dan zullen er andere regels gelden. Je maakt namelijk zelf de keuze om je inkomsten bedrijfsmatig te gaan verzorgen. Dat veronderstelt per definitie dat je van mening bent dat je structureel inkomsten kan gaan genereren. Het voordeel dat je als ondernemer krijgt is dat je de BTW kan gaan verrekenen. De betaalde BTW verreken je met de ontvangen BTW. Cursussen (indien BTW), kantoorspullen, een laptop en dergelijk kan je allemaal de BTW van terugkrijgen. Dat kan dus alleen als je een BTW nummer hebt!

Om AL alvast voor te zijn. Ja dit is een voor mij logisch veronderstelling. Bij een bepaalde bedrijfsactiviteiten die wij drie jaar geleden zelf zijn gestart was er allerminst zekerheid over de inkomsten. De inkomsten waren dan ook in het begin zeer laag, onvoorspelbaar en de omzet voor het komende jaar konden we alleen maar over speculeren. Desondanks moesten de inkomsten die er waren gewoon opgegeven worden bij de Belastingdienst.

Ik ken meer 'ondernemers' die de eerste paar jaren dachten handige constructies met betrekking tot de fiscus te hebben gevonden. Constructies met ltd's in het buitenland, ruimhartig opgegeven kosten e.d. Stuk voor stuk worden ze binnen de eerste 5 tot 7 jaar gepakt.

Het verstandigste blijft om als ondernemer gewoon in gesprek te gaan met je/een accountant. Neem wat mij betreft de uitspraak van de Hoge raad mee. Laat de accountant beoordelen hoe je met je inkomsten naar de fiscus om moet gaan.

@Harlequin, ik zie net je laatste reactie. Ben je ingeschreven bij de KvK? Op zich is het niet bezwaarlijk als Euphony zo laat in het jaar een jaaropgave opstuurt. Het is één van de redenen waarom ondernemer standaard uitslag van de opgave aanvragen tot 1 september.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

@Edok

Nee, ik ben niet ingeschreven bij de KvK. Bij mij waren de verdiensten het afgelopen jaar iets meer dan 100 euro, denk niet dat ik veel problemen had gekregen als ik ze niet had opgegeven. Maar ik snap best dat er veel mensen zijn die door verschillende, vaak tegenstrijdige, berichten door de bomen het bos niet meer zien.

Het is ook verstandig om alles wat er tegen je verteld wordt, door welke instantie of bedrijf dan ook, zwart op wit te hebben. Dan heb je altijd bewijs als er eens iets is. Mensen zeggen namelijk veel, maar als het erop aan komt, dan draaien ze het zo, dat het in hun straatje past.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door EdoK »

Harlequin73 schreef:@Edok

Nee, ik ben niet ingeschreven bij de KvK. Bij mij waren de verdiensten het afgelopen jaar iets meer dan 100 euro, denk niet dat ik veel problemen had gekregen als ik ze niet had opgegeven. Maar ik snap best dat er veel mensen zijn die door verschillende, vaak tegenstrijdige, berichten door de bomen het bos niet meer zien.

Het is ook verstandig om alles wat er tegen je verteld wordt, door welke instantie of bedrijf dan ook, zwart op wit te hebben. Dan heb je altijd bewijs als er eens iets is. Mensen zeggen namelijk veel, maar als het erop aan komt, dan draaien ze het zo, dat het in hun straatje past.

@Harlequin,

Zoals ik dacht vallen je verdiensten dan in dezelfde categorie die ik in het begin schetste. Geen zorgen dus over de belastingdienst en de uitspraak van de Hoge Raad. Die hoef je ook echt niet mee te sturen naar een accountant of belasingconsulent. :wink:

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik heb overigens contact opgenomen met Euphony om een aantal zaken te verifieren. En wat blijkt? Het is NIET verplicht om visitekaartjes te bestellen. Het is NIET verplicht om klant te worden (hoe kunnen ze dat ook verplichten als je al aan een contract vast zit). Het is NIET verplicht om bijeenkomsten etc. bij te wonen tenzij je voor de garantie in aanmerking wilt komen. De vergoeding voor een contract is afhankelijk van het soort contract en kan oplopen tot €70 (dus geen €25 zoals gesteld werd).
Kortom, een heel aantal zaken kloppen gewoon niet.
Blijft de vraag over: Waarom ben je eigenlijk met Euphony gestart? Uit je opmerkingen blijkt duidelijk dat je MLM helemaal niet ziet zitten en dat je het behandelt alsof het een baan is.

Overigens is het misschien handig als de tegenstanders van MLM het laatste boek van Robert Kiyosaki eens lezen: "The Business of the 21th Century". Het heeft geen zin daar verder op in te gaan tot jullie het gelezen hebben of beluisterd hebben (de CD kost maar 8 Euro dus voor het geld kun je het niet laten) maar ALLE standaard vragen die hier herhaald blijven worden worden er in behandelt. Duidelijk word daaruit wel uit welk Quadrant de tegenstanders van MLM komen.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

Ik heb gezegd dat je die 350 euro alleen terug krijgt als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Die voorwaarden zijn o.a het bestellen van visitekaartjes, het bijwonen van bijeenkomsten en zelf alle diensten afnemen. Dit staat heel duidelijk in de papieren die ik hier heb liggen. Die 25 euro is voor het afsluiten van een mobiel abonnement. Je eerste klant ben jezelf, want tijdens de training dien je een mobiel contract op je eigen naam af te sluiten. Dit is ook om te laten zien aan toekomstige klanten dat je zelf ook met euphony belt.
En wat ik met mijn leven doe en hoe ik mijn centen verdien, of dat nou met mlm is of met iets anders, dat gaat jou niets aan. Zoals ik reeds eerder heb gemeld is het bij mij niet te doen om geld te verdienen, maar om bezig te zijn. Dat gaat met euphony ook niet lukken. Bij de FM Group lukt het wel. Of MLM mij wel of niet ligt, staat hier helemaal niet ter discussie.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door EdoK »

AL, goed dat je er weer bent. :wink:

Mooi dat je weer start met een misverstand tussen het woord 'verplicht' en 'minimale voorwaarden'. En het boek dat je opgeeft is ook weer lekker 'objectief'!
Laatst gewijzigd door EdoK op 29 apr 2010 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

Het heeft geen zin daar verder op in te gaan tot jullie het gelezen hebben of beluisterd hebben (de CD kost maar 8 Euro dus voor het geld kun je het niet laten) maar ALLE standaard vragen die hier herhaald blijven worden worden er in behandelt. Duidelijk word daaruit wel uit welk Quadrant de tegenstanders van MLM komen.
Aangaande Kiyosaki kunnen we erg kort zijn. Kritiek op hem valt te lezen in de volgende link:
http://www.johntreed.com/Kiyosaki.html

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:
Het heeft geen zin daar verder op in te gaan tot jullie het gelezen hebben of beluisterd hebben (de CD kost maar 8 Euro dus voor het geld kun je het niet laten) maar ALLE standaard vragen die hier herhaald blijven worden worden er in behandelt. Duidelijk word daaruit wel uit welk Quadrant de tegenstanders van MLM komen.
Aangaande Kiyosaki kunnen we erg kort zijn. Kritiek op hem valt te lezen in de volgende link:
http://www.johntreed.com/Kiyosaki.html
Ik heb niets gelezen van Kiyosaki, op wat columns op Yahoo Finance na. Net ook even wat youtubefilmpjes van hem en over hem bekeken. Het lijkt inderdaad een auteur te zijn die zijn geld verdient door het aanspreken van MLM-ers..

Maar.. ook John Reed lijkt me niet direct een hele betrouwbare bron. Los van het feit of hij gelijk heeft met zijn kritiek op Kiyosaki, heeft ook hij commerciële doeleinden. Hij heeft het telkens over zijn eigen boeken, hoeveel beter die wel niet zijn en waar je de links kunt vinden of dingen van hem te kopen. 'Click here: Free Special Report on the Biggest Mistakes in Real Estate Investment' dit zinnetje doet zelfs een beetje denken aan die piramidespelletjes op internet rond mlm-bedrijven. Ik heb van beide auteurs niets gelezen, en kan dus niet beoordelen of zij wellicht in een vergelijkbare vijver proberen te vissen qua consumenten, maar als ik de kritiek van Reed op Kiyosaki lees, zou het evengoed een jaloers rivaliserend verhaaltje kunnen zijn.. Welke auteur zou immers geen 26 miljoen kopieën willen verkopen?

Ik hecht persoonlijk dan meer waarde aan bijvoorbeeld het kritische artikel in de Wall Street Journal: http://online.wsj.com/article/SB1160521 ... ge_left_hs

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

@Niels2010, heb je ook inhoudelijk nog wat aan te merken op de vraagtekens die John T. Reed zet bij Kiyosaki?

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Harlequin73 schreef:Ik heb gezegd dat je die 350 euro alleen terug krijgt als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Die voorwaarden zijn o.a het bestellen van visitekaartjes, het bijwonen van bijeenkomsten en zelf alle diensten afnemen. Dit staat heel duidelijk in de papieren die ik hier heb liggen. Die 25 euro is voor het afsluiten van een mobiel abonnement. Je eerste klant ben jezelf, want tijdens de training dien je een mobiel contract op je eigen naam af te sluiten. Dit is ook om te laten zien aan toekomstige klanten dat je zelf ook met euphony belt.
En wat ik met mijn leven doe en hoe ik mijn centen verdien, of dat nou met mlm is of met iets anders, dat gaat jou niets aan. Zoals ik reeds eerder heb gemeld is het bij mij niet te doen om geld te verdienen, maar om bezig te zijn. Dat gaat met euphony ook niet lukken. Bij de FM Group lukt het wel. Of MLM mij wel of niet ligt, staat hier helemaal niet ter discussie.
Waar is die ophef nou voor nodig, dat is toch precies wat Antileugens bedoelt? Het is dus niet verplicht om al die dingen te doen, alleen als je recht wil hebben op garantie als het allemaal niet lukt, dan moet je er dus wel alles aan gedaan hebben (wat is vormgegeven in het bijwonen van de seminars, etc.). Lijkt me op zich niets mis mee, al zijn de prijzen van deze producten zo te zien wel aan de hoge kant. Maar ik kan me voorstellen dat Euphony niet gaat zeggen: "nou probeer het allemaal maar een poosje, en als je dan liever niet al teveel doet, wel alle begeleiding ontvangt, en na een jaar zegt: 'ik vind het maar niks', dan krijg je van ons zomaar klakkeloos als je geld terug!"

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

@Niels

Heb je de rest ook gelezen? Dan weet je namelijk waar het om gaat. Dan snap je ook dat er helemaal geen ophef is, dat ik alleen maar reageer op wat AL voor waarheid aanneemt.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kuklos schreef:@Niels2010, heb je ook inhoudelijk nog wat aan te merken op de vraagtekens die John T. Reed zet bij Kiyosaki?
Niet heel veel, zoals gezegd. Waarom niet?

- Ik ben geen 'real estate expert'
- Ik heb van beiden geen boeken gelezen, en ontbeer dus essentiële kennis om te beoordelen wie gelijk heeft

Wel wil ik opmerken dat Reed naast inhoudelijke kritiek, ook heel kritiek heeft op de vorm van Kiyosaki's betoog. Dat kan ik wat beter beoordelen.. Ik ben het volledig met Reed eens dat Kiyosaki alle schijn tegen zich heeft als het gaat om neutraliteit en het hebben van verstand van zaken, maar ik vind dat ook Reed niet heel neutraal overkomt door alle commerciële links op zijn website. Het lijkt er bij beiden om te gaan zoveel mogelijk te verkopen..

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Harlequin73 schreef:@Niels

Heb je de rest ook gelezen? Dan weet je namelijk waar het om gaat. Dan snap je ook dat er helemaal geen ophef is, dat ik alleen maar reageer op wat AL voor waarheid aanneemt.
Ook de rest heb ik gelezen, en ik kom tot de conclusie dat jouw meningsverschilletjes met AL vooral gebaseerd zijn op misverstandjes.. Ik weet dat AL hier geen onbesproken reputatie heeft, maar hij bedoelt het in jouw geval volgens mij niet kwaad..

Ophef was ook een overdreven term, doelde op de reacties die inmiddels verwijderd lijken te zijn. Wat ik eigenlijk even wilde onderstrepen is dat jullie in principe hetzelfde bedoelen (namelijk dat je geen cent terugkrijgt als je niet aan de voorwaarden voldoet), maar dat er toch op de 1 of andere manier frictie over ontstaat. Jammer.

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door EdoK »

Niels2010 schreef:
Harlequin73 schreef:Ik heb gezegd dat je die 350 euro alleen terug krijgt als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Die voorwaarden zijn o.a het bestellen van visitekaartjes, het bijwonen van bijeenkomsten en zelf alle diensten afnemen. Dit staat heel duidelijk in de papieren die ik hier heb liggen. Die 25 euro is voor het afsluiten van een mobiel abonnement. Je eerste klant ben jezelf, want tijdens de training dien je een mobiel contract op je eigen naam af te sluiten. Dit is ook om te laten zien aan toekomstige klanten dat je zelf ook met euphony belt.
En wat ik met mijn leven doe en hoe ik mijn centen verdien, of dat nou met mlm is of met iets anders, dat gaat jou niets aan. Zoals ik reeds eerder heb gemeld is het bij mij niet te doen om geld te verdienen, maar om bezig te zijn. Dat gaat met euphony ook niet lukken. Bij de FM Group lukt het wel. Of MLM mij wel of niet ligt, staat hier helemaal niet ter discussie.
Waar is die ophef nou voor nodig, dat is toch precies wat Antileugens bedoelt? Het is dus niet verplicht om al die dingen te doen, alleen als je recht wil hebben op garantie als het allemaal niet lukt, dan moet je er dus wel alles aan gedaan hebben (wat is vormgegeven in het bijwonen van de seminars, etc.). Lijkt me op zich niets mis mee, al zijn de prijzen van deze producten zo te zien wel aan de hoge kant. Maar ik kan me voorstellen dat Euphony niet gaat zeggen: "nou probeer het allemaal maar een poosje, en als je dan liever niet al teveel doet, wel alle begeleiding ontvangt, en na een jaar zegt: 'ik vind het maar niks', dan krijg je van ons zomaar klakkeloos als je geld terug!"
Niels, volgens mij is het punt dat je die € 350,- alleen maar gegarandeerd terug kan krijgen als veel meer hebt uitgegeven om te kunnen voldoen aan de voorwaarden. Ik weet niet op welke manier daarover gecommuniceerd wordt maar als je € 1.000,- moet spenderen aan heel te dure visitekaartjes, mobiele telefooncontracten, diensten, boeken en opleidingen om daar daarbovenop ook nog eens een minimale omzet moet draaien, dan wordt die € 350,- al snel een sigaar uit eigen doos.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

@Niels

Ik heb dus meteen gezegd dat er voorwaarden aanzaten om je geld terug te krijgen. Ik ben toen ook met voorbeelden gekomen, en ik snap ook best dat je er wat voor moet doen.
Het interesseerd me ook weinig wat AL denkt, of beter denkt te weten.
Ik weet wel wat ik tijdens de bijeenkomst en meeting te horen heb gekregen. Ook weet ik inmiddels uit eigen ervaring dat er een groot verschil is tussen de verschillende MLM bedrijven.
Ik hoop alleen dat de mensen die met zo'n bedrijf in zee gaan, niet denken dat ze kapitalen gaan verdienen. De snelle jongens met hun mooie verhalen kunnen het heel mooi vertellen, maar dan moet je het nog wel zelf waarmaken. Je moet je ook vooral niet blind staren op de bedragen die ze noemen en niet kijken naar de grote auto's die ze rijden.
Het is echt de tijd die je er zelf insteekt en als je echt wil verdienen, dan ben je er toch meer dan 40 uur per week mee bezig, vooral in het begin.


@Edok

Jij snapt het :wink:

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

EdoK schreef:
Niels2010 schreef:
Harlequin73 schreef:Ik heb gezegd dat je die 350 euro alleen terug krijgt als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Die voorwaarden zijn o.a het bestellen van visitekaartjes, het bijwonen van bijeenkomsten en zelf alle diensten afnemen. Dit staat heel duidelijk in de papieren die ik hier heb liggen. Die 25 euro is voor het afsluiten van een mobiel abonnement. Je eerste klant ben jezelf, want tijdens de training dien je een mobiel contract op je eigen naam af te sluiten. Dit is ook om te laten zien aan toekomstige klanten dat je zelf ook met euphony belt.
En wat ik met mijn leven doe en hoe ik mijn centen verdien, of dat nou met mlm is of met iets anders, dat gaat jou niets aan. Zoals ik reeds eerder heb gemeld is het bij mij niet te doen om geld te verdienen, maar om bezig te zijn. Dat gaat met euphony ook niet lukken. Bij de FM Group lukt het wel. Of MLM mij wel of niet ligt, staat hier helemaal niet ter discussie.
Waar is die ophef nou voor nodig, dat is toch precies wat Antileugens bedoelt? Het is dus niet verplicht om al die dingen te doen, alleen als je recht wil hebben op garantie als het allemaal niet lukt, dan moet je er dus wel alles aan gedaan hebben (wat is vormgegeven in het bijwonen van de seminars, etc.). Lijkt me op zich niets mis mee, al zijn de prijzen van deze producten zo te zien wel aan de hoge kant. Maar ik kan me voorstellen dat Euphony niet gaat zeggen: "nou probeer het allemaal maar een poosje, en als je dan liever niet al teveel doet, wel alle begeleiding ontvangt, en na een jaar zegt: 'ik vind het maar niks', dan krijg je van ons zomaar klakkeloos als je geld terug!"
Niels, volgens mij is het punt dat je die € 350,- alleen maar gegarandeerd terug kan krijgen als veel meer hebt uitgegeven om te kunnen voldoen aan de voorwaarden. Ik weet niet op welke manier daarover gecommuniceerd wordt maar als je € 1.000,- moet spenderen aan heel te dure visitekaartjes, mobiele telefooncontracten, diensten, boeken en opleidingen om daar daarbovenop ook nog eens een minimale omzet moet draaien, dan wordt die € 350,- al snel een sigaar uit eigen doos.
Daar heb je helemaal gelijk in Edo, ik zeg ook nergens dat het goed is wat Euphony doet.. Wat ik wel vind is dat je zelf al wel in kunt denken dat je niet zomaar je geld terug krijgt als je niets doet. Ik snap best dat Euphony niet zomaar klakkeloos iedereen zijn geld teruggeeft. Wat wel een belangrijk punt is of de voorwaarden van de garantie van te voren goed gecommuniceerd zijn. Als dat zo is, weet iedereen waar hij/zij aan toe is en zie ik verder geen problemen.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Harlequin73 schreef:@Niels

Ik heb dus meteen gezegd dat er voorwaarden aanzaten om je geld terug te krijgen. Ik ben toen ook met voorbeelden gekomen, en ik snap ook best dat je er wat voor moet doen.
Het interesseerd me ook weinig wat AL denkt, of beter denkt te weten.
Ik weet wel wat ik tijdens de bijeenkomst en meeting te horen heb gekregen. Ook weet ik inmiddels uit eigen ervaring dat er een groot verschil is tussen de verschillende MLM bedrijven.
Ik hoop alleen dat de mensen die met zo'n bedrijf in zee gaan, niet denken dat ze kapitalen gaan verdienen. De snelle jongens met hun mooie verhalen kunnen het heel mooi vertellen, maar dan moet je het nog wel zelf waarmaken. Je moet je ook vooral niet blind staren op de bedragen die ze noemen en niet kijken naar de grote auto's die ze rijden.
Het is echt de tijd die je er zelf insteekt en als je echt wil verdienen, dan ben je er toch meer dan 40 uur per week mee bezig, vooral in het begin.
Dat is nou precies wat ik bedoel! Je zegt niets anders dan AL! Er zitten voorwaarden aan de garantie, en dat is begrijpelijk. Natuurlijk heeft Edo een punt.. Is het dan nog wel een voordeel om een garantie te hebben? Maar goed, dat staat hier dus niet eens ter discussie.

Harlequin73
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2010 07:34

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door Harlequin73 »

AL denkt er schijnbaar toch anders over. Ik heb alleen maar mijn ervaringen gemeld en de gegevens die ik wist doorgegeven. AL denkt dat hij van Euphony andere dingen te horen heeft gekregen. Of ik ben niet duidelijk geweest, dat kan natuurlijk ook. Alleen gek dat de anderen me wel snappen.

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: MLM Jus

Ongelezen bericht door kuklos »

maar dat er toch op de 1 of andere manier frictie over ontstaat. Jammer.
Iets wat Harlequin73 absoluut niet te verwijten valt.

Daarnaast zeggen ze wel degelijk iets anders. AL zegt dat er geen verplichtingen zijn, Harlequin73 wel.

Gesloten