LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:Zo even de abn-amro boel op een rijtje gezet:
(voor het klachtenmanagement HQ 1114)
1. Een stuitingsbrief verstuurt op 03-07-2008
2. een antwoordbrief gekregen van de abn op 11-09-2008

Jammer,

Hebben ze je toen gewezen op de mogelijkheid de kwestie bij het KifiD aan te melden? Zo nee, dan is het jammer voor DE BANK. :lol:
Ik denk dat ze bij de BANK nu even de zaak op een rijtje moeten gaan zetten.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:Vandaag maar even gebeld naar DE BANK. Ze gaan er achteraan, ze heeft mijn klacht over de manager van de klachten afdeling doorgeven. En ik heb s'middags maar even gebeld, met de klachten manager, wat klonk ze bot en zeker niet klantvriendelijk...wat ze ook vertelde was: morgen kan ik weer een brief van haar verwachten. Ben benieuwd nu ZONDER fouten en gebreken????? Wordt vervolgd....
Als ze toezeggen ergens achteraan te gaan, mijn ervaring is dat het dan nog twee jaar duurt.
Maar ik denk dat het nu sneller gaat. :mrgreen:

Laat effe het nieuws weten.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Uiteraard, Felix. Wat klonk die vrouw van de BANK, PISSIG vanmiddag, zo kort af....Baalt ze ergens van????? of met het verkeerde been uit bed gestapt? Of heeft ze op haar donder gekregen.......weer de polis gegevens niet goed door gelezen bij ........De zoveelste fout al.......

Ik opperde vanmorgen al geef mijn inleg dan terug met de wettelijke rente erover heen. Als de bank er niet meer uit kan komen, deze vrouw gaf me gelijk. OOk vertelde ik dat haar collega's al eens uit gemaakt had voor JAN DOEDELS, omdat ze mij totaal de verkeerde financiele bijsluiter opstuurde.
i. verkeerd product ik heb een spaarkoers geen toekomstplan
ii. ingangs jaar 1999 en geen 2008.

Ze vond het eigenlijk wel schokkend........en ongeloofelijk.

Ze gaf wel toe, dat het wel heel moeilijk voor mij wordt, om de inleg + de wettelijke rente te krijgen. Voor dit (wan)product.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door arvandongen »

jammer schreef:Zo even de abn-amro boel op een rijtje gezet:
(voor het klachtenmanagement HQ 1114)
1. Een stuitingsbrief verstuurt op 03-07-2008
2. een antwoordbrief gekregen van de abn op 11-09-2008

Dat duurde dus achteraf gezien ook al langer dan 6 weken.
Maar toen waren ze volgens mij nog niet DE BANK.
Als je je gaat beroepen op dwalling dan moet je eigenlijk een nieuwe stuitingsbrief sturen. De verjaringstermijn is 3 jaar.

Als je de procedure bij het KiFiD start, dan geld de periode bij de ombudsman nog niet als stuiting, omdat hier geen bindende uitspraak gedaan wordt. Je mag pas stoppen met "stuiten" bij start van een BINDENDE procedure. Dus KiFiD-geschillencommissie of rechtzaak.

Minister de Jager heeft gezegd in oktober 2011 dat verzekeraars zich niet zouden mogen beroepen op verjaring. Maar ja, wettelijk mogen ze dat wel. Neem jij de gok dat de verzekeraar de minister gaat volgen?

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Daar heb ik aangedacht, voor ALLE zekerheid heb ik een nieuwe stuitingsbrief verstuurt al op 28-01-2011. Maar grote dank voor uw advies/tip. Stel ik had het nog niet gedaan.......
(stichting koersplandewegkwijt herinnerde ons er aan. OOK voor andere producten en aanbieders.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Vandaag helaas geen brief ontvangen......Misschien morgen.....
Misschien willen ze eerst controleren of er GEEN fouten van hun kant meer instaan, dat zou dan de eerste keer zijn!!!
Ik ben zeer benieuwd.....wordt uiteraard vervolgd bij meer nieuws.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:Uiteraard, Felix. Wat klonk die vrouw van de BANK, PISSIG vanmiddag, zo kort af....Baalt ze ergens van????? of met het verkeerde been uit bed gestapt? Of heeft ze op haar donder gekregen.......weer de polis gegevens niet goed door gelezen bij ........De zoveelste fout al.......

Jammer, een verklaring die misschien wel meer logisch is:
Het dossier is inmiddels zo lijvig, dat gaat pijn doen om het weg te stoppen waar de zon nooit schijnt. :lol: :lol:

Zou ze dit forum ook lezen?? :shock:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door felixbeijer »

arvandongen schreef:
jammer schreef:Zo even de abn-amro boel op een rijtje gezet:
(voor het klachtenmanagement HQ 1114)
1. Een stuitingsbrief verstuurt op 03-07-2008
2. een antwoordbrief gekregen van de abn op 11-09-2008

Dat duurde dus achteraf gezien ook al langer dan 6 weken.
Maar toen waren ze volgens mij nog niet DE BANK.
Als je je gaat beroepen op dwalling dan moet je eigenlijk een nieuwe stuitingsbrief sturen. De verjaringstermijn is 3 jaar.

Als je de procedure bij het KiFiD start, dan geld de periode bij de ombudsman nog niet als stuiting, omdat hier geen bindende uitspraak gedaan wordt. Je mag pas stoppen met "stuiten" bij start van een BINDENDE procedure. Dus KiFiD-geschillencommissie of rechtzaak.

Minister de Jager heeft gezegd in oktober 2011 dat verzekeraars zich niet zouden mogen beroepen op verjaring. Maar ja, wettelijk mogen ze dat wel. Neem jij de gok dat de verzekeraar de minister gaat volgen?

Huh??
In het nieuwe reglement staat toch dat je na afloop naar de Geschillencommissie danwel Rechtbank kunt?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door arvandongen »

Felix,

In de ombudsmanfase loopt een verjaring gewoon door. Deze fase is een bemiddeling en geen bindende procedure. Je moet dus elke 3 jaar telkens blijven stuiten om verjaring te voorkomen.

Na de ombudsman kan je door naar rechter of geschillencommissie. Beide bindend. Bij de start van een BINDENDE procedure hoef je geen stuitingsbrieven meer te versturen. Hoelang deze procedure ook loopt.

Verder advies: Bij twijfel altijd blijven stuiten om problemen te voorkomen.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb de BRIEF binnen!!!!
Wederom snapt ze er werkelijk NIETS van. Zij kan niet eens mijn stuitingsbrief van 2008 vinden???? in haar systeem!!!! Ik heb al gezegd, misschien moet je een oude server opstarten........ Ik heb de brief zelfs naar haar toegemaild. Ook was ze erg verbaast dat ik vertelde dat er tussentijds de beheerskosten zijn gestegen! En dat over de gehele waarde!!!!! ELK jaar maar weer!!! En dat ik van fonds ben verwisseld ook daar werd ze stil van.....Ook hety compensatie bedrag van E94,- kan ze nergens terug vinden???? Ik heb er zelfs 2 brieven over gehad. Jaaropgaven van 2010 en nog eentje in juni 2010, ook die heb ik naar haar toegemaild. Ook heb ik gezegd door deze grove fouten en nalatigheden van de BANK is het logisch dat ik mijn GEHELE inleg + wettelijke rente terug wil!!!
Ze duikt er nogmaals in........ Ze is nog lang niet van me af. Dat heb ik haar ZEER duidelijk gemaakt.
Verder schreef ze ook ga maar desnoods naar de KIFID. Ik zei nog waarmee dan? Ik heb op nog een enkele vraag een zinnig of juist antwoord gehad/ gekregen......
Daar gaf ze me wel een beetje gelijk in......
Nogmaals ze duikt er voor de 3e keer in
Wordt uiteraard vervolgd bij meer nieuws.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Volgens mij krijgt ze steeds meer in de gaten, dat er iets vreselijk mis is bij de BANK.....Waarom kan zij b.v. die gegevens niet (meer) inzien??????
Zelfs een stuitings brief van 2008 NIET.
Dus die smoes van haar gaat niet meer op, dan had u binnen 10 jaar moeten klagen en niet na 12 jaren....Want mijn polis is van begin 2-1999. Dus ik zit dus ruim binnen de 10 jaar.
Ook een andere medewerkster vond het gek, als iemand stuit, dan bewaar je toch ALLE gegevens? en gooi je toch niks weg? Zij vond het ook zo vreemd!!!
Ik denk dat het klachtenmanagement amper weet wat er echt speelt, in de woekerpolis wereld. Ook net jes de jaaropgaven van 1999 gemaild toen nog maar met f 64,53 aan VERMELDE kosten is dus in E 29,29
De orv bedroeg toen in 1999 f 62,37 en de beheerskosten f 2,16

En uiteraard 2010 door gemaild hele andere getallen:
ORV - premie in E 24,48
kosten verzekeringsmaatschappij (eerste en doorlopende kosten) E 55,29
Kosten bemiddelaar of verzekeringsadviseur E 6,67
Aan-verkoopkosten E 2,88

Maakt dus in 2010 aan kosten E 89,32

KIJK de BANK DAT is HEEL wat anders.....

Maar ik heb haar gevraagd om een heldere uitleg.

En anders geef mijn gehele inleg terug + wettelijke rente.

We wachten af wat ze HIER op te zeggen heeft.
Wordt vervolgd.
Ik weet dat de e-mail adres werkt, ik heb eerst een test mail verzonden en heb direct gebeld komt hij aan (op de juiste afdeling en dat schijnt goed te zijn).

Je weet het maar NOOIT met De BANK.

En het grootste probleem heb ik nog niet vermeld de FORS VERHOOGDE FONDSKOSTEN......maar dat heb ik naar haar toegemaild.

Laat ze het maar eerst even lekker uitzoeken daar......
Wordt vervolgd bij meer nieuws....
Laatst gewijzigd door jammer op 27 dec 2011 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb een brief van de abn-amro (22-12) gekregen, er staat op n.a.v. u mails zullen we ons eerdere standpunt in heroverweging nemen. Dit zal enige tijd in beslag nemen. Wij zullen u binnen 5 weken nader berichten.

En er was een bijlage bijgevoegd de Aanvullende voorwaarden: U raadt het al WEER de verkeerde.....Nu van een Toekomstplan/studieplan TP/SP-0805 met het jaartal 07-2011 er op!!!!!
Als ik misschien blijf door vragen, heb ik straks op voorraad alle aanvullende voorwaarden, BEHALVE mijn Spaarkoers met begin datum 2-1999.

Wordt vervolgd.....

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

WEER een VERLOREN jaar......
Waarde bedroeg eind 2010 nog E 7080
Waarde bedraagt eind 2011 nog E 6860 dus een verlies van E 220 maar ik heb in 2011 ook nog een inleg gedaan van E 610,-
Dus mijn verlies bedraagt in heel 2011 gezien dus E 830,-

Maar wat staat er voor het eerst bij:

Zijn de uitgangspunten van uw beleggersprofiel gewijzigd neem dan contact met ons op.

Probeert de abn-amro om op DEZE mannier van de zorgplicht af tekomen?
En moet ik DIT zien als een wettelijke zorgplicht?

Wat moet ik doen?

Zal ik de abn-amro schrijven dat MIJN beleggersprofiel niet is gewijzigd, maar dat de abn-amro totaal NIET in staat is gebleken om ook maar enig positief rendement te halen.....En dat de polis totaal niet aan de prognoses voldoet!!!
die in 1999 zijn voorgespiegeld.
Zelfs het allerlaagste rendement is nog VEEL te hoog....
Mijn polis heeft nog een looptijd van 2 jaren (einddatum is 2- 2014)

O, ja ik beleg in het BNP Netherlandsfunds = 100% op aandelen

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb gebeld naar de bank....ze zijn mij nog niet vegeten......Ze gaan het nog verder uitzoeken......En ze wachten nog op de bijlagen van het Kifid.
Want nu de Kifid er achteraan zit, tel ik volgens de abn niet meer mee.....
Maar DAT wil ik niet en dat heb ik haar duidelijk gezegd, want de Kifid wil van mij aanvullende informatie die ik ZELF nog moet krijgen van de abn.
Dat schiet dus lekker op!!!!gaf ik haar aan. Ze duikt nu helemaal in mijn polis....
En mijn eerste brief dateerd alweer van juni 2011.....

Wordt vervolgd
bij meer nieuws.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Even wat extra uitleg: Voor de lezers vanaf het begin is het mischien wel duidelijk, maar voor de nieuwe lezers zal ik het proberen uit te leggen.

1. ik heb verschillende brieven gestuurd naar de abn over mijn Spaarkoers, de abn heeft het nog steeds over een studie of toekomstplan, DIE heb ik niet.

2. vanaf bijna de eerste brieven heeft de abn geschreven ga maar naar het Kifid.

3. Ik heb de datum in de gaten gehouden (de beruchte 3 maanden termijn), maar heb ondertussen gewoon door gegaan met vragen stellen en klacht op klacht gestapeld.
i. de klacht van mijn abn bank in mijn dorp die mij dit product heeft verkocht en mij niet wil helpen.
ii. de klachten afdeling die mijn klachten met verkeerde argumenten van tafel probeert te vegen.
iii. Toen een klacht ingediend bij het hoofd van de klachten afdeling over hun eigen personeel, (gewoon de naam vermeld)
iv. Toen weer een klacht ingediend weer verkeerde argumenten gekregen van de abn.
v. nu bemoeit de kifid zich er mee, want ik heb de klacht kenbaar gemaakt precies binnen de 3 maanden termijn.
vi. ik krijg van de abn nog steeds geen enkele respons behalve ga maar naar de kifid.
vii. de 5 weken waren weer om dus ik kon de abn weer bellen hoe zit het met mijn klachten????
viii. nu weten ze dat de kifid er ook mee bezig is....En ik vroeg ze hoe staat het er mee?

Nu komt het zoals u weet heb ik meer dwaal (woeker) polissen bij ander aanbieders. En wat heeft de kifid per ongeluk gedaan???
De verkeerde bijlagen verstuurt......dus bij het abn product hebben ze de bijlagen verstuurt van een TOTAAL ANDERE AANBIEDER!!!!!!
Meneer in u bijlage die wij van het Kifid mochten ontvangen staat ........ i.p.v. de abn-amro.

OOK DAT NOG!!!!!!!
Ze vertelde me zelf door de telefoon he!! u heeft nog meer woekerpolissen zie ik. Nog 3 van aanbieder ..... Wat was ik verbaasd!!!!
Wat vertrouwelijk!!! Mijn hele hebben m.b.t. de woekerpolissen van die andere aanbieder is nu bij deze bank bekent, dank u Kifid...

Wees welkom in de werled van de woekerpolis

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Al eerder schreef ik op dit forum dat KiFiD staat voor Kluchtinstituut......
Andere woorden heb ik er niet voor.

Wat hebben ze precies doorgestuurd??

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Eh jammer....

Die andere woekerpolissen van je staan ook op dit forum. :wink: :lol:

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Wat ik heb begrepen van de abn amro is dat de gehele bijlage over mijn aegon producten ging en NIET over de abn-amro Spaarkoers.....
Daarom kon ze er niets mee.....

Waarschijnlijk heeft de Kifid zelf een brief opgesteld en heeft als bijlage (aanvulling) mijn gehele klachten brief meegestuurd. ALLEEN van de verkeerde aanbieder......

WAT EEN MISSER!!!!!!

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb maar eens naar DE BANK gebeld.
Ik zou binnen 5 weken bericht krijgen........Nou daar zijn we weer ruim over heen.
Want de brief dateerd al weer van eind december 2011. En ze vragen 5 weken reactie tijd....
En wat toevallig he!! Morgen of over morgen kan ik een brief van hun verwachten....
We wachten maar weer af.....

En als er nieuws is laat ik het u weten......

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Jammer is ook uitgenodig bij de abn-toekomst plan

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb de brief BINNEN.....en dat na meer dan 2 maanden i.p.v. de 5 weken...
Wederom WEER geen uitleg hoe ze aan die E 94,- compensatie zijn gekomen.....
Wederom WEER geen gevens over de afgelopen jaren dus vanaf 1999 t/m nu...

Wederom geen financiele bijsluiter.....ze geven aan die was er toen nog niet...
Maar wat heb ik dan toendertijd gekregen????? Er staat toch duidelijk Financiele bijsluiter op mijn papieren, maar is niet helemaal compleet.......en daarom wil ik de gehele financiele bijsluiter!!!!!

Maar nu wel uiteindelijk de Algemene voorwaarden de SK-9708 wel een gecopieerde versie......maar dat is tenminste wat.....

Wat de bank nog wel aangeeft bent u er niet mee eens, dan moet u u klacht binnen 3 maanden bij de kifid aanmelden.....

Ik moet deze 3 blz eerst maar eens aan iemand voorleggen......

Ik zit nog met een raar gevoel deze brief te lezen......

Op internet staat dat de beheerskosten van het BNP Netherlands fund 1,56% zijn.
En de bank geeft zelf aan MIJN beheerskosten bedragen 0,025% per maand (is dus 0,3% per jaar).

Hoe kan dit NU????? dus I.anders betaald hogere beheerskosten als ik (jammer dus) HOE HOUDEN ZE DAT DAN BIJ???????

Hier moet ik eerst duidelijkheid in zien te krijgen.......

WEET U HET???

Wat me OOK nog opvalt is dit: Het voorbeeld kapitaal is mede gebaseerd op een jaarlijkse stijging van de premie volgens de bedrijfsspaarregeling van gemiddeld 2,5%. He dat heb ik NOOIT ergens anders gelezen???????
Wacht eens even dus het eindkapitaal wordt dus gebaseerd op een premie stijging van 2,5% per jaar: Dus ik ben begonnen in 1999 met een maandinleg van f 142,- dus per jaar is dat: f 1704,- dus in mijn geval loopt de polis dus 15 jaar.....
dan moet ik dus in het laatste jaar (15 x 2,5% =37,5% MEER inleggen...... :shock:
Dat is me NOOIT uitgelegd......
Dan gaat het dus om f 1704 x 37,5% = f 639 + f 1704 = f 2343,-
Och heden zijn ze ZO aan het eindbedrag gekomen??????

Weer een punt voor de KIFID.....

Gesloten