LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Celstress

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Celstress

Ongelezen bericht door duiner »

dailycor schreef:fijn dat in uw programma celstress c.q. hooggevoeligheid aan de orde wordt gesteld. ik ondervind ook celstress alleen is nog niet exact bekend in welke mate. Het door mij aangeschafte memon systeem voor in de auto heeft (zonder bewijzen te hebben) ervoor gezorgd dat allerlei verschijnselen die horen bij celstress waaronder duizelingen zijn afgenomen. Een recent verhaal in het blad Trucks van een vrachtwagenchauffeur Piet Turkenburg is nog mooier, hij kan weer door met leven na installatie van memon. Wetenschappelijke basis zal ook hier in uw optiek ontbreken maar wat zeggen dit soort praktijkgevallen?

het zou fair zijn de gebruikerszijde van memon in uw programma beter te belichten en de memon organisatie een ruimer weerwoord te geven dan nu is gedaan.

De memon vertegenwoordiger bij wie ik ben geeft trouwens een 90 dagen niet goed geld terug garantie, ik ga er vanuit dat u dit ook weet en zou kunnen benadrukken. Nogmaals alle hulde voor het bespreekbaar krijgen van het onder- werp. het boek elektrostress en gezondheid van prof dr ir Michiel Haas en Henk Wever zou m.i. voor velen op de boekenlijst mogen
Heeft u ook een magneet pols bandje ? ...gekocht op de Damesbeurs ?
Of allerlei soorten gekleurde stenen om uw hals hangen ?

Die schijnen ook ergens voor te helpen , maar waarvoor ben ik vergeten

Pas op , dat u niet te ver in dit soort dingen gaat , het kost heel wat geld
.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

Wetenschappelijke basis zal ook hier in uw optiek ontbreken maar wat zeggen dit soort praktijkgevallen?
Dat het placebo effect nog steeds werkzaam is :wink:

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door shop1 »

adSolvendum schreef:
shop1 schreef:gsm 900 = 33cm
Ik hoef niks te citeren het was 20 jaar dagelijkse kost voor mij.
900 is inderdaad van 20 jaar geleden (gok ik).
Ik heb zin in een ijsje, zomaar, ineens...
ATF-3 is 20 jaar geleden.
GSM900 is nog steeds en tot 2013 actief.
Birgit ga nou maar achter het aanrecht staan.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Celstress

Ongelezen bericht door shop1 »

mkk schreef:@shop1

UMTS antennes zijn richt antennes, geen rondstralers. En richtantennes hebben nu eenmaal de eigenschap dat ze in een of meerdere richtingen veel harder roepen dan in andere richtingen. En dan kun je beter onder zo'n antenne staan dan er recht voor. Of je dat nu wilt snappen of niet.
Volgens mot je bril,
had in ander bericht geschreven richtantenne van 30dB met peervormig straling diagram.
Juist door het richt effect ontstaat er meer energie waardoor de reflecties (bounce) toe gaan nemen en vaak op plaatsen waar je het niet verwacht, meer energie aanwezig is dan elders.
En als het maar lang genoeg duurt, krijg je van deze energie koppijn en branderige ogen ( minimaal )
( zie NEN voorschriften antenne bouw )
Heb dat werk 20 jaar gedaan.
Je mot een ouwe aap nooit leren klimmen,
en een hond niet leren blaffen ( of bijten )

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Celstress

Ongelezen bericht door adSolvendum »

shop1 schreef:Je mot een ouwe aap nooit leren klimmen,
en een hond niet leren blaffen ( of bijten )
Nadenken en het achterwege laten van al te overhaaste conclusies behoeft dan zeker nog wat werk:
shop1 schreef:Birgit ga nou maar achter het aanrecht staan.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Celstress

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Birgit is een mooie naam.
Het leukste aan de naam Birgit:
Ik heet eigenlijk Birgitte. Ik ben er eigenlijk helemaal niet zo blij mee.
Het minst leuke:
Eerst vertel je 100 x hoe je heet en daarna spreken ze je naam nog steeds verkeerd uit en blijven ze het doen
Als ik geen Birgit zou heten dan....:
Sander als ik een jongen was geweest.
Extra informatie:
De achterliggende gedachte van mijn vader. Hij hoorde iedere morgen op de radio een presentatrice die Birgitte heette.Dit vind ik wel weer leuk!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Jolijn »

mafvogeltje schreef:Birgit is een mooie naam.
O ja :)

.....BirgitSolvendum.....dan vind ik ad toch beter klinken.

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Celstress

Ongelezen bericht door jean-jean »

nvt
Laatst gewijzigd door jean-jean op 09 nov 2011 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Jolijn »

jean-jean schreef:Dag Jolijn,

Adsolvendum is de naam van haar incassobureau. Ergens had ik eens gelezen dat het een mevrouw is. Of ze Birgit heet weet ik niet. :wink:
Ik maakte een grapje, 'k weet dat het de naam vh incassobureau is.
En verder...is mijn naam haas en kun je me van alles wijsmaken.
In principe ga ik er vanuit dat wat iemand zelf aan mij laat weten waar is.

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Celstress

Ongelezen bericht door jean-jean »

nvt
Laatst gewijzigd door jean-jean op 09 nov 2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Jolijn »

jean-jean schreef:Zou niet durven !
En verder...is mijn naam haas en kun je me van alles wijsmaken.
Mooi! 8)

drs. Kuitenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:54

Re: Celstress

Ongelezen bericht door drs. Kuitenberg »

Jammer dat TROS Radar weer eenzijdige berichtgeving geeft mbt dit belangrijke onderwerp. Slechts een klein onderdeel op TV is uitgezonden van het gehele interview van Memon. Zij wilden graag uitleggen wat deze technologie kan doen om de gezondheid te bevorderen (kijk via onderstaande weblink het gehele interview). De test die TROS Radar heeft onderzocht blijkt zelfs niet goed te zijn uitgevoerd. Als men goed oplet dan neutraliseert de Memon transformer alleen schadelijke INFORMATIE die meegedragen wordt op een stralingsgolf (frequentie). Dit gebeurt dmv een hologram (vergelijkbaar met info op een DVD schijfje). Ter verduidelijking; het neutraliseert dus geen stralingsgolven wat daarom ook niet meetbaar is met alle apparatuur die TROS Radar heeft gebruikt! Jammer! de incompetentie van de TROS Radar journalist mist hierbij zijn doel om de werkelijkheid te achterhalen en de kijker verkrijgt misleidende informatie en kraakt een product zo finaal ten onrechte helemaal af. De heren van Memon boden ook nog aan om gezamenlijk metingen te doen, ook op bloed- en luchtwaardes, maar hierop werd niet ingegaan door Radar.
Erg jammer TROS Radar want er zijn wereldwijd tienduizenden mensen die gebaat zijn bij een dergelijke Memon transformer! Waarom proberen jullie niet de waarheid te achterhalen en gaan op het aanbod in van de heren!? Bang dat ze wel eens gelijk zouden hebben misschien!? Het zou erg moedig zijn als TROS Radar Memon een nieuwe en vooral eerlijke kans zouden geven om aan te tonen wat het doet en vooral wat de resultaten zijn!!!! Nodig dan ook de mensen uit waarvan de gezondheid is verbeterd. Dan verkrijgen we eerlijke informatie waar iedere burger recht op heeft. Neem deze verantwoordelijkheid eens TROS RADAR en kraak niet direct iets af. Want jullie zouden er wel eens flink naast kunnen zitten. Als ik Memon zou zijn dan zou ik een flinke schadeclaim indienen tegen de TROS.

Bekijk het gehele interview eens en je zult zien dat de Radar journalist in herhaling blijft vallen om het product bewust af te branden, bijna op het agressieve af. Inhoudelijk op feitelijke onderzoeken ingaan, ho maar! Evenals de tienduizenden mensen die hij negeert, evenals het voorstel om gezamenlijk nieuwe feiten op tafel te krijgen via testen.
www.fotografie-video.nl/memonradar

TROS Radar slaat de plank flink mis met deze misleidende desinformatie en onvriendelijkheid jegens Memon. Kijkers verkrijgen zo een verdraaid beeld. Dat zou veel transparanter moeten zodat de waarheid boven tafel kan komen via eerlijke kansen. Een hele ijskoude douche voor TROS RADAR!

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Celstress

Ongelezen bericht door jean-jean »

Ik vond het wel een prima uitzending van Radar. Bij de Triodos bank in Zeist zijn ze huiverig geworden na die uitzending.
Laatst gewijzigd door jean-jean op 09 nov 2011 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

justdance
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door justdance »

Radar is een consumentenprogramma. Toch !!! Consumenten mogen klagen en daar gaat de TROS dan achteraan. Wat een rare discussie dan. Want wat is hier het geval. Er zijn geen klachten van consumenten..... in tegendeel. Er wordt een product geleverd dat vrijblijvend 90 dagen mag worden uitgeprobeerd. Werkt het niet voor de koper - want ieder mens is anders - dan krijg hij/zij het geld terug. Dat is volgens mij als consument zo'n beetje de beste deal die je kunt maken. Iedereen die ergens last van heeft - hoe (on)verklaarbaar ook - mag zoeken naar een oplossing - hoe (on)verklaarbaar ook. De TROS bepaalt niet wat de waarde van de oplossing mag zijn.

PS: Radar ...wie heeft jullie op het spoor gezet om deze non-wetenschappelijke welles- nietes discussie aan te gaan, vraag ik me af. Wie wil weten wat de 2 heren bij wie het interview is afgenomen werkelijk te zeggen hadden, kan natuurlijk even op internet hun opname van het gesprek bekijken (werd vermeld in de uitzending) dat werd afgenomen door een journalist die al bij voorbaat niet wilde luisteren. Het doel was van te voren duidelijk. Afbranden die hap. Zie je nogeens wat editing is. Te triest voor woorden. Een van de resultaten zie je dus nu al.
jean-jean schreef:Ik vond het wel een prima uitzending van Radar. Bij de Triosbank in Zeist zijn ze huiverig geworden na die uitzending.

rick89
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:46

Re: Celstress

Ongelezen bericht door rick89 »

drs. Kuitenberg schreef: TROS Radar slaat de plank flink mis met deze misleidende desinformatie en onvriendelijkheid jegens Memon. Kijkers verkrijgen zo een verdraaid beeld. Dat zou veel transparanter moeten zodat de waarheid boven tafel kan komen via eerlijke kansen. Een hele ijskoude douche voor TROS RADAR!
HELEMAAL MEE EENS. Het was werkelijk een ziekmakende uitzending, letterlijk.
Tros, kom maar naar buiten en geef toe dat jullie je werk niet goed gedaan hebben.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Celstress

Ongelezen bericht door puma73 »

en in welke weetkunde is drs. Kuitenberg drs?? een beetje met drs voor je naam smijten wil nog niks zeggen.

Pieter82
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2011 22:56

Re: Celstress

Ongelezen bericht door Pieter82 »

Met verbazing de reacties hier gelezen, vooral van mensen die in dit product blijven geloven ondanks dat het zo overduidelijk is ontkracht.

Wat men moet begrijpen is dat als de wetenschap over de hele wereld al aangeeft dat de klachten serieus genomen worden maar dat de oorzaak of oplossing nog niet is gevonden, dat het dan wel erg naief is om te geloven dat een Duits bedrijf dit wel zou weten.

Stel dat Memom wel de oplossing voor dit probleem zou hebben, dan was dat gepatenteerd om hun uitvinding te beschermen. Anders mag iedereen het namaken. Maar dat is het niet. Er is geen enkel patent van dit product te vinden. Dat is al 1 belangrijk argument dat dit product oplichterij is. Er valt namelijk niets te patenteren, want het is niets.

Een tweede argument is dat zelfs al zou het werken, dat 900 euro wel heel veel geld is voor een doosje kwartszand met een LEDje, 4 diode's en een klein printplaatje. Zoals al genoemd, de fabricagekosten zijn waarschijnlijk slechts een paar euro. Van ontwikkelingskosten kan geen sprake zijn, gezien het ontbreken van een patent.

Memon vergelijkt het hologrammetje met een DVD, want een dvd bevat data dus zou dat hologrammetje dat ook doen. Die vergelijking gaat mank. Een DVD bevat gegevens omdat de databevattende laag putjes bevat, dat is dan een 1 en geen puntje is een 0. Een hoop 1tjes en 0letjes resulteert in gegevens. Een DVD is feitelijk niet anders dan een ouderwetse plaat, die bevat ook gegevens (muziek) door groeven die dieper en minder diep zijn. Bij een DVD zijn de groeven alleen een stuk kleiner en bestaan ze alleen uit 0tjes en 0letjes.

Een DVD filtert dus geen data, straling of wat dan ook, net zo min als dat een A4tje met regels tekst erop dat doet. Een hologram in een Memon apparaat kan dus ook geen straling filteren, het is niets meer dan een stukje plastic.

Niemand (ook TROS niet) ontkent dat er klachten bestaan die mogelijk het gevolg zijn van elektrosmog. Er is echter nog geen verklaring of oplossing voor, en die heeft Memon ook niet. Bespaar je zelf dus alsjeblieft de 900 euro. Koop wat kwartszand in de winkel, want dat is voor +/- 1 euro per kilo gewoon te koop. Koop voor 900 euro en je kunt de halve wijk neutraliseren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Celstress

Ongelezen bericht door bprosman »

@Pieter82 ,

Amen !!!!!!

justdance
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door justdance »

Schijnbaar zijn er een heleboel mensen die klachten hebben en in de gewone gezondheidszorg niet geholpen kunnen worden. Ze modderen maar door en komen ten einde raad bij dit soort alternatieven. Ze proberen zo'n apparaat (of een van de andere producten) en voelen zich stukken beter en kunnen hun werk weer aan. Hun kind huilt 's niet meer of de klachten over het binnenklimaat in het kantoor verdwijnen en het ziekteverzuim neemt af. Geloof me ik heb er wat staaltjes van gehoord en gezien. Ik snap er niets van, maar dat doet er niet toe. Als iemand het wil proberen en merkt dat het voor hem of haar helpt, dan mag ie van mij gerust 900 euro uitgeven. We zijn met z'n allen veel meer kwijt als ie bij de dokter blijft lopen.

Wat ik nog niet gehoord heb is dat iemand er ziek van wordt. Dus baat het niet, het schaadt ook niet.

PS: ik heb zo'n gewoon ioniseerapparaat en ik merk het verschil in luchtkwaliteit als dat een uurtje aan staat direct. Ik heb het ding aangeschaft na jaren lang dagelijks druppelen. Dit werkt beter. Als ik het niet doe zit mijn neus constant dicht hier in Nederland met hoofdpijnklachten tot gevolg. Ik heb geen last in Zweden en Engeland. Wat meer ioontjes in mijn huis doet nu wonderen. Ik zet hem niet aan in de woonkamer want dan doet de WIFI het niet en missen jullie mijn bijdrage aan deze discussie. Ik bedoel maar. Hallelujah.

justdance
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 nov 2011 18:20

Re: Celstress

Ongelezen bericht door justdance »

[quote="Pieter82"]

Stel dat Memom wel de oplossing voor dit probleem zou hebben, dan was dat gepatenteerd om hun uitvinding te beschermen. Anders mag iedereen het namaken. Maar dat is het niet. Er is geen enkel patent van dit product te vinden. Dat is al 1 belangrijk argument dat dit product oplichterij is. Er valt namelijk niets te patenteren, want het is niets.

Dit toevallig nog gecheckt Pieter:
Vanaf 2004 is de technologie geregistreerd bij het Duitse merken- en patentenbureau onder de naam "ipict®"

Gesloten