nevermind schreef:nu maar hopen dat de politiek donderdag ruggegraat toont, door een systeem wat door de politiek zelf is ingesteld (het waren niet de tandartsen die dit zo wilden) de kans krijgt een aantal jaren om daadwerkelijk te gaan werken.
Dit is een experiment en voor 1 jaar ingesteld, en niet voor jaren.
Zelf het hele jaar haalt deze farce niet.
Misschien kan je nog herinneren aan mijn beklaag in januari, was niet te veel gegokt, en dit zonder glazen bol.
@ nevermind:
http://www.nza.nl/104107/105773/475605/ ... ndzorg.pdf zou goede zaak zijn wanneer je je eerst ergens in verdiept..
is toch echt een proef van 3 jaar, zoals ook de eerste inhoudelijke tekst van de scan van de NZA, die jij net zoals alle politici zeer waarschijnlijk niet gelezen hebt. De NZA is de eerste die zelf vraagtekens zet bij de legitimiteit van de cijfers, teveel onzekere parameters, en dat geven ze zelf toe ook, letterlijk opgenomen in de tekst. Daarnaast gaat het om meer dan alleen tarieven...
@chocomelk: ik denk dat als eerste mijn activiteiten op het gebied van bijzondere tandheelkunde op de schop gaat. Ik ben vele malen goedkoper dan de CBT`s, vind het op zich leuk om te doen, behalve het machtigingstraject want dat loopt altijd zeer stroef bij zorgverzeekraars, zeker bij uitgebreidere klussen. Die gaan maar gewoon naar de cbt`s toe. ja duurder voor de zorg, maar zo wil de politiek het toch?? en alle extra tijd die daarmee kwijt was, relatief onderbetaald (en die ik nog steeds doe tegen hetzelfde tarief als gewone mondzorg, dus geen toeslagen hoewel dat wel zou mogen..) besteed ik dan beter maar aan ""gewone"" mondzorg. En ik ben echt niet de enige tandarts die daar zo over denkt. Jammer voor de toenemende wachttijden bij de CBT`s, maar leg het verwijt daarvoor lekker bij de politiek...is namelijk ene direct gevolg van hun handelen nu , wat niet gebaseerd is op de feiten maar op partijpolitiek. ze laten zich lekker kennen in ieder geval.
tevens vragen de patienten de machtigingen die door verzekeraars vereist worden maar gewoon zelf aan, en als ik toch iets moet doen gaat dat tegen betaling. Daarnaast ga ik maar eens kritisch kijken naar alle dingen die nu uit coulance gratis gedaan en geregeld worden. ook dat maar gewoon declareren. De politiek denkt aan zichzelf, nu ja ik dan ook maar.
Het is namelijk een grof schandaal hoe door politici (niet alleen de regering) feiten die gewoon zwart op wit in het onderzoek van de NZA staan , genegeerd en verdraaid worden. Ze zetten een complete beroepsgroep EN op termijn de patienten van die groep zorgverleners in de kou.
en als laatste zou het zo maar kunnen zijn dat ik mij terugtrek van diverse zorggerelateerde fora (er zijn enkelen hier die dat niet erg vinden, in ieder geval zij blij!) , en ook die tijd zal gaan (moeten...) besteden aan patienten. Het vak wordt er niet leuker op in ieder geval als het gaat zoals wij vrezen dat het zal gaan. En chocomelk: ook met vaste prijzen is de patient niet beter af, maar dat zal je straks nog wel gaan merken als dat inderdaad doorgaat...