LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met turbomotor
Re: Problemen met turbomotor
@ Ariec4
Apple producten...
Leuk dat u Apple producten noemt!
Dat is dat bedrijf wat niet weet wat zij moet doen met het geldoverschot ter waarde van vele tientallen miljarden, maar zich niet houdt aan de minimale Europese garantieregels die Wettelijk bepaald zijn op 2 jaar!
Maar nee, Apple weigert na slechts 1 jaar nog volledige garantie te geven, aldus de reportage van Radar gisteravond. Gelukkig verkoopt Apple geen auto´s.
http://www.onemorething.nl/2011/10/tros ... -garantie/
Apple producten...
Leuk dat u Apple producten noemt!
Dat is dat bedrijf wat niet weet wat zij moet doen met het geldoverschot ter waarde van vele tientallen miljarden, maar zich niet houdt aan de minimale Europese garantieregels die Wettelijk bepaald zijn op 2 jaar!
Maar nee, Apple weigert na slechts 1 jaar nog volledige garantie te geven, aldus de reportage van Radar gisteravond. Gelukkig verkoopt Apple geen auto´s.
http://www.onemorething.nl/2011/10/tros ... -garantie/
Re: Problemen met turbomotor
Niet te vergelijken met de turbo motoren. In moderne atm. motoren zit geen EGR klep en directe inspuiting. Dus niet echt een probleem(amper vervuiling, sowiewso niet met LPG=zeer schoon).tar schreef:Het is voor atmosferische motoren trouwens ook slecht om de motor niet af te laten koelen als die gloeiend heet is
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40
Re: Problemen met turbomotor
Wat denken jullie dat de toekomst gaat brengen, hoe dat zich ontwikkelt in de autowereld? Nieuwere materialen voor kwalitatief stevigere blokken en dat soort innovaties of toch terug naar grotere cilinderinhoud?
Re: Problemen met turbomotor
Door de milieu eisen zullen de turbo's wel blijven. Ze zullen een oplossing voor de sterke interne vervuiling moeten vinden. Turbo's stoten bovendien meer fijnstof uit in vergelijking met niet turbo motoren. Dus zo schoon is het ook weer niet...wel minder CO2 maar meer fijnstoffen. En dat is nu juist zo ziekmakend. Motoren moeten ze net zo degelijk als diesel motoren maken.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40
Re: Problemen met turbomotor
Of als V6 motoren. De mijne heeft inmiddels al ruim 407.000 km achter de kiezen en stil goin' strong (Renault L7X V6 24v).
Re: Problemen met turbomotor
Als het nodig is om de motor even te laten doordraaien, waarom zorgt de fabrikant dan niet dat dit automatisch gebeurd? Is het zo vreemd om de auto direct uit te zetten als je thuis bent? Tegenwoordig zetten auto’s zich zelf al uit voor een verkeerslicht.Geeft ie je ook aan, na een potje flink stampen, dat je de motor even moet laten doordraaien?
Re: Problemen met turbomotor
Ik mag toch verwachten dat een dergelijk waarschuwingslampje op tijd gaat branden? Zo niet wat faalt er dan?Dan heb ik het nog niet eens over bestuurders die pas motorolie gaan bijvullen als het olielampje gaat branden...
Re: Problemen met turbomotor
Ik zei toch succesvol!!! Het ging overigens over het nut en de noodzaak van een handleiding.Leuk dat u Apple producten noemt! Dat is dat bedrijf wat niet weet wat zij moet doen met het geldoverschot ter waarde van vele tientallen miljarden,
Re: Problemen met turbomotor
Mijn auto met een van de allereerste THP motoren is in de garantie periode 5 keer (!) kosteloos gerepareerd. Er zijn veel meer problemen geweest met de motor dan alleen de distributie ketting. Jij blijft naar de bestuurder wijzen.De vraag is of er wel een ondeugdelijk product is geleverd …
Ook de EBV6 versnellingsbak van Citroën is een technisch drama. Ook daarvoor diverse malen terug geweest in de garage voor software updates en uiteindelijk een vervanging van het druklager.
Nu rest nog een olieprobleem. Citroën heeft het in onderzoek. Ik laat jullie de uitkomst weten.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40
Re: Problemen met turbomotor
Als je je echt had verdiept in wat je kocht, had je je eigen vraag zelf kunnen beantwoorden en daarmee geef je eigenlijk precies aan wat ik al aangaf. Als consument heb je zelf een onderzoeksplicht. Dat geldt met alle aankopen die je als consument doet.
Er zijn auto's met standaard turbo-timers, die van u niet. Ook dit had je van te voren kunnen uitzoeken hoor...
Er zijn auto's met standaard turbo-timers, die van u niet. Ook dit had je van te voren kunnen uitzoeken hoor...
ariec4 schreef:Als het nodig is om de motor even te laten doordraaien, waarom zorgt de fabrikant dan niet dat dit automatisch gebeurd? Is het zo vreemd om de auto direct uit te zetten als je thuis bent? Tegenwoordig zetten auto’s zich zelf al uit voor een verkeerslicht.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40
Re: Problemen met turbomotor
Dit geeft duidelijk aan dat je je gewoon niet verdiept hebt in de materie. Ik vind het sowieso al een kwalijke zaak als mensen, die klagen over de kwaliteit van hun auto, niet eens weten dat de enige beste en veilige manier van olie-peilen de peilstok is! Dat behoor je gewoon te weten hoor, volgens mij is dat ook een standaard weetje dat je leert als je rijlessen neemt, olie peilen...
ariec4 schreef:Ik mag toch verwachten dat een dergelijk waarschuwingslampje op tijd gaat branden? Zo niet wat faalt er dan?Dan heb ik het nog niet eens over bestuurders die pas motorolie gaan bijvullen als het olielampje gaat branden...
Re: Problemen met turbomotor
Je denkt goed te weten waarover je het hebt. Maar, probeer jij maar eens bij mijn THP motor olie te peilen met de oliepeilstok ... dat is voor een leek een bijna onmogelijke klus. De handleiding verwijst je overigens naar het volgende: "Het motorolieniveau kan bij aangezet contact worden gecontroleerd via de motorolie niveaumeter op het instrumentenpaneel." Verder op in de handleiding wordt in detail uitgelegd hoe de motorolie niveaumeter werkt, wanneer er sprake is van te weinig olie en wanneer er sprake is van een storing.... de enige beste en veilige manier van oliepeilen de peilstok is!
In de handleiding (Citroën NE.09C4P.0070) heb ik ook maar eens gezocht naar al die andere adviezen die hier beschreven zijn. In het 307 pagina’s tellend boekwerk geen enkel woord over turbo’s, koude motoren, korte ritten, bedrijfstemperatuur en na draaiende motoren en alle andere goed bedoelde adviezen. Daarover staat in de handleiding helemaal niets!
Ik wil op een normale manier zonder problemen met mijn auto rijden. Dat was ruim 20 jaar geen probleem. Ook heb ik eerder zonder problemen met turbomotoren gereden. Maar bij de huidige THP motor is dat helaas teveel gevraagd. Ook als iedereen zich in alle details van de motor zou verdiepen blijft het een slechte motor die bij veel rijders problemen geeft.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40
Re: Problemen met turbomotor
Nee hoor, je moet er natuurlijk wel moeite voor doen, niet alles wordt de luie consument voorgekauwd... en nogmaals: de enige betrouwbare manier van peilen is de olie peilstok. Dit is een feit. Een boardcomputer die het oliepeil aangeeft is slechts ter indicatie, meer zeker geen precisie-meter.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:47
Re: Problemen met turbomotor
Op 16 januari 2013 brandt het lampje van het motormanagement van mijn in november 2011 aangeschafte RCZ 200pk. Afpraak gemaakt met NEFKENS Eindhoven waar ik de auto 21 januari 2013 kan brengen. Dat het vermogen erg is teruggevallen komt automatisch door de storingsmelding. Ik kan gerust 5 dagen doorrijden tot de 21e. Donderdag 17 januari valt de auto in Den Bosch dood neer. Opgehaald door Nefkens Den Bosch. Vervangende auto kost € 30 per dag exlc. BTW en benzine. Ik ga dus maar met het openbaar vervoer naar mijn werk.
De eerste twee weken gaan voorbij met allerlei tests die Nefkens van de fabriek moet uitvoeren. Daarna komt de toestemming tot vervanging van het complete motorlok onder garantie. Schade plm. € 10.000.
Net voordat de vijfde week ingaat kan ik de auto op 13 februari ophalen. In de vier weken dat de auto bij Nefkens staat hebben ze welgeteld één keer uit zichzelf naar mij gebeld, nadat ik een pissig mailtje stuurde. Verder heb ik zelf maar om de twee dagen aan de telefoon gehangen.
Na twee weken op 8 februari maar naar de dealer gegaan om iemand eens recht in de ogen te kunnen kjken. Ze hadden gehoopt dat de auto die dag (toevallig?) klaar zou zijn, maar dat ging niet lukken. Maandag gesloten ivm carnaval, maar dinsdag zou de auto 's-middags klaar zijn. Ik werd dinsdag zeker gebeld. Dinsdagmiddag zelf voor alle zekerheid zelf gebeld. Auto zou die dag wel klaar zijn, maar de monteur zou de auto meenemen voor een proefrit. Woensdag werd alles uitgelezen om eventuele storingen op te kunen sporen en verhelpen. Rond 11.00 kon ik dan de auto halen.
Mijn reactie was dat proefrijden akkoord was, mits de proefrit maar bij mij voor de deur eindigde. Mijn SERVICE zou dan zijn dat ik de monteur naar huis of een ander adres naar keuze zou brengen. Hier moest over worden nagedacht. Later een telefoontje dat hierme akkoord werd gegaan. Half uur later weer een telefoonje dat er koelvloeistof lekte en dat men er mee bezig was. Niet zeker of de auto die dag klaar zou zijn. Mijn antwoord was dat ik er het volste vertrouwen (..) in had en in Eindhoven in de trein stapte.
Nou, ik mocht gerust naar de auto komen kijken hoor. Nééééé, ik kom 'm ophalen.
In den Bosch bleek een afdicht-ietsel stuk te zijn en die dag niet meer verkrijgbaar (17.30!). Aangegeven dat ik zonder mijn auto niet wegging. Maakte mij niet uit of ze het onderdeel uit een wrak of een showroommodel trokken. Na enig gehakketak kreeg in bij de gratie Gods een leenauto mee.
Bij reparatie of schade werd nooit een leenauto tegen bezinekosten verstrekt.
De volgende dag bleek bij het ophalen dat de toegezegde notitie in het onderhoudsboekje omtent het nieuwe motorblok te ontbreken. Moest nog even snel worden geregeld.
Verder bleek later dat de tijd en datum niet waren aangepast. Fijne aflevering.
Omdat ik er geen enkel vertrouwen in heb dat dit blok beter is dan het vorige en men mij ook niet kon gerusstellen op dat gebied, heb ik de RCZ gisteren ingeruild op een Ford.
Als iemand nog wil weten wat hij in 12,5 maand afschrijft op een RCZ dan kan hij mij altijd bellen op 0623916585.
De eerste twee weken gaan voorbij met allerlei tests die Nefkens van de fabriek moet uitvoeren. Daarna komt de toestemming tot vervanging van het complete motorlok onder garantie. Schade plm. € 10.000.
Net voordat de vijfde week ingaat kan ik de auto op 13 februari ophalen. In de vier weken dat de auto bij Nefkens staat hebben ze welgeteld één keer uit zichzelf naar mij gebeld, nadat ik een pissig mailtje stuurde. Verder heb ik zelf maar om de twee dagen aan de telefoon gehangen.
Na twee weken op 8 februari maar naar de dealer gegaan om iemand eens recht in de ogen te kunnen kjken. Ze hadden gehoopt dat de auto die dag (toevallig?) klaar zou zijn, maar dat ging niet lukken. Maandag gesloten ivm carnaval, maar dinsdag zou de auto 's-middags klaar zijn. Ik werd dinsdag zeker gebeld. Dinsdagmiddag zelf voor alle zekerheid zelf gebeld. Auto zou die dag wel klaar zijn, maar de monteur zou de auto meenemen voor een proefrit. Woensdag werd alles uitgelezen om eventuele storingen op te kunen sporen en verhelpen. Rond 11.00 kon ik dan de auto halen.
Mijn reactie was dat proefrijden akkoord was, mits de proefrit maar bij mij voor de deur eindigde. Mijn SERVICE zou dan zijn dat ik de monteur naar huis of een ander adres naar keuze zou brengen. Hier moest over worden nagedacht. Later een telefoontje dat hierme akkoord werd gegaan. Half uur later weer een telefoonje dat er koelvloeistof lekte en dat men er mee bezig was. Niet zeker of de auto die dag klaar zou zijn. Mijn antwoord was dat ik er het volste vertrouwen (..) in had en in Eindhoven in de trein stapte.
Nou, ik mocht gerust naar de auto komen kijken hoor. Nééééé, ik kom 'm ophalen.
In den Bosch bleek een afdicht-ietsel stuk te zijn en die dag niet meer verkrijgbaar (17.30!). Aangegeven dat ik zonder mijn auto niet wegging. Maakte mij niet uit of ze het onderdeel uit een wrak of een showroommodel trokken. Na enig gehakketak kreeg in bij de gratie Gods een leenauto mee.
Bij reparatie of schade werd nooit een leenauto tegen bezinekosten verstrekt.
De volgende dag bleek bij het ophalen dat de toegezegde notitie in het onderhoudsboekje omtent het nieuwe motorblok te ontbreken. Moest nog even snel worden geregeld.
Verder bleek later dat de tijd en datum niet waren aangepast. Fijne aflevering.
Omdat ik er geen enkel vertrouwen in heb dat dit blok beter is dan het vorige en men mij ook niet kon gerusstellen op dat gebied, heb ik de RCZ gisteren ingeruild op een Ford.
Als iemand nog wil weten wat hij in 12,5 maand afschrijft op een RCZ dan kan hij mij altijd bellen op 0623916585.
Re: Problemen met turbomotor
@plutomille,
je reageert op een topic van een jaar oud, je kan beter een nieuwe starten
je reageert op een topic van een jaar oud, je kan beter een nieuwe starten
Re: Problemen met turbomotor
Plutomille, wat een slechte service. Verstandig dat je een Ford hebt gekocht. PSA gaat helemaal in de verlies door die THP motor. Schandalig eigenlijk hoe ze hun klanten behandelen. Goed dat je het hier even meldt. Ik rij zelf een C5 III met atm. motor. Kon in 2009 kiezen voor een THP en een ouderwetse motor en ben blij dat ik nog zo'n oude slurp motor heb. Heb ik alle vertrouwen in.