LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijna op straat...

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Chocomelk

Re: Bijna op straat...

Ongelezen bericht door Chocomelk »

schaap12 schreef:
Als je goed leest dan haal je dat er goed uit.

Ouders moeten het huis uit is niet opgevallen dat er niet betaald werd, dat merk je vanzelf als de deurwaarders komen.
TS blijft telkens hameren op de urgentie die de ouders wel hebben en hun niet.
TS blijft hopen op een groot huis waar ze kunnen wonen.
Waar lees jij dat van dat groot huis ?

Ik zie nergens maar dan ook nergens ik ga bv de krant bezorgen en mijn vriend gaat bv aardbeien plukken noem maar wat.
En dan particulier tijdelijk huren.
Ook hier liggen de particuliere woningen niet voor het oprapen, en als ze er zijn dan betaal je minimaal een 900 euro aan huur !~

Nee telkens is het die urgentie, kort maar krachtig die krijgen ze niet en dienen zelf voor woonruimte te zorgen.
Hier zeuren dat men hoopt op een groot huis is een utopie die krijgen ze gewoonweg niet.
Het is zeer vervelend dat ze geen urgentie krijgen maar dat was te verwachten en dat weten ze zelf ook wel, maar ze zitten nu met het probleem.

ACTIE ondernemen is het enige wat gaat helpen.

cinnie87

Ongelezen bericht door cinnie87 »

Chocomelk schreef:
cinnie87 schreef: Laat schaap maar, hij of zij weet mijn situatie niet, weet niet precies wat er allemaal gebeurd is en waarom ik de keuzes heb gemaakt zoals ik ze heb gemaakt. Jammer dat hij/zij denkt wel alles te weten, maar je hebt wel meer van dat soort mensen.
Wel lief dat je het opneemt voor mij en vele met mij die zich aangesproken zullen voelen :wink:
Je hebt gelijk, sommige mensen denken heel veel te kunnen
lezen tussen de regels door en vullen dat zelf dus maar in.

Ik hoop dat jullie snel iets vinden.

Sterkte !
Dankje, ik hoop het ook, weet het nou een dag en heb niet stil gezeten, dus heb er goede hoop op dat het goed komt!

Chocomelk

@ cinnie87, kijk eens bij diverse makelaars in je omgeving op hun site, heel vaak zie je dat mensen hun woning verhuren omdat ze het gewoon niet verkocht krijgen, mischien staat daar iets betaalbaars tussen.

Neem contakt op met campings etc bij je in de omgeving of daar wat te huur is voor wat langere tijd, vaak ook genoeg mensen die een sta-caravan hebben maar er geen gebruik van maken en het verhuren.

Punt is als je wat particulier wil gaan huren dus heb ik het over een woning is dat ze inzage willen in jullie inkomsten en aangezien je partner nu maar part time werk..kan dat weleens moeilijk gaan worden.
Maar proberen kun je het altijd, NEE heb je al en JA kan je krijgen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Het probleem is niet het geld, wij kunnen samen wonen.
Ja, gelukkig heeft mijn vriend wel een goed betaalde baan, zodat dat net zou kunnen.
Cinnie, toch begrijp ik dat niet. Jullie hebben geld genoeg om samen te wonen. Ik weet niet hoeveel, maar je zult dus wel 600 per maand of zo op kunnen brengen? Als je dat geld aan je ouders geeft, dan kunnen die toch wel in het huidige huis blijven wonen? Ik denk dat jullie als twee gezinnen toch duurder uit zijn als je in twee kleinere huizen gaat wonen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je dat geld aan je ouders geeft, dan kunnen die toch wel in het huidige huis blijven wonen?
Ik gok dat er een (flinke) huurachterstand is (uitzetting).

Chocomelk

SJZ schreef:
Cinnie, toch begrijp ik dat niet. Jullie hebben geld genoeg om samen te wonen. Ik weet niet hoeveel, maar je zult dus wel 600 per maand of zo op kunnen brengen? Als je dat geld aan je ouders geeft, dan kunnen die toch wel in het huidige huis blijven wonen?
600 euro moet je minimaal op kunnen brengen anders kun je samen wonen wel vergeten en dat met een kindje.
Tel alleen de zorgverzekeringen, andere verzekering, gas/water/stroom, etc, huur bij elkaar op.
bprosman schreef: Ik gok dat er een (flinke) huurachterstand is (uitzetting).
Mischien dat er nog wat te regelen valt omdat schoonzoon ook inkomen heeft.

cinnie87

Ongelezen bericht door cinnie87 »

bprosman schreef:
Als je dat geld aan je ouders geeft, dan kunnen die toch wel in het huidige huis blijven wonen?
Ik gok dat er een (flinke) huurachterstand is (uitzetting).
Nou, ze worden er niet gelijk uitgezet ofzo, maar er is 1 maand achterstand op de huur en nu komt het voor de rechter. Nu heeft de woningbouw gelijk gezegd dat dit niet gaat werken en dat we er dus uit moeten (niet gelijk NU dus, maar wanneer wel? Dat weten we dus niet). Ook contact met gemeente opgenomen en nu is het dus afwachten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

(niet gelijk NU dus, maar wanneer wel? Dat weten we dus niet).

Zolang je de huur netjes (op tijd) betaald niet zo snel.
Ben (gelukkig) niet zo op de hoogte van incasso procedures maar voor de rechter en "dreigen" dat het "zo niet gaat werken" na 1 maand huur achterstand ?. Wil niets suggereren maar dan lijkt er mij meer aan de hand.

Chocomelk

cinnie87 schreef:
Nou, ze worden er niet gelijk uitgezet ofzo, maar er is 1 maand achterstand op de huur en nu komt het voor de rechter. Nu heeft de woningbouw gelijk gezegd dat dit niet gaat werken en dat we er dus uit moeten (niet gelijk NU dus, maar wanneer wel? Dat weten we dus niet). Ook contact met gemeente opgenomen en nu is het dus afwachten.
Werk die maand achterstand zo snel mogelijk af, of je nu huur moet betalen voor je eigen huurhuis of dat van je ouders.
Dan hebben jullie tijd om iets anders te zoeken en zolang dat jullie daar zitten een fikse bijdrage betalen aan je ouders.

Overigens wel raar dat ze urgentie krijgen terwijl er een huurachterstand momenteel is, is dat bij dezelfe woningbouwvereniging ?

schaap12

Ongelezen bericht door schaap12 »

Ik zal er nog even 1 quoten want ts raakt verstrikt in de leugens.
We hebben daar al naar gekeken en de prijzen hier in de buurt zijn vrij hoog als je niet veel verdient.
Ja, gelukkig heeft mijn vriend wel een goed betaalde baan, zodat dat net zou kunnen.

En ga niet zeggen dat er niks mogelijk is vandaag nog een huis mogelijk en dat is maar 1 aanbieder http://www.pararius.nl/huurwoningen/Breda/0-600/

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Nou, ze worden er niet gelijk uitgezet ofzo, maar er is 1 maand achterstand op de huur en nu komt het voor de rechter.
Dit is inderdaad niet logisch. 1 maand huurachterstand leidt niet tot een gedwongen huisuitzetting. Ik vrees ook dat hier nog meer zaken spelen.

Verder geldt dat bij een gedwongen uitzetting je ook vaak op een zwarte lijst komt en woningbouwverenigingen uberhaupt geen woning meer aan je willen verhuren, en je dus op de particuliere markt bent aangewezen.

Enfin, het beste lijkt me nog steeds om te proberen i nde huidige woning te blijven zitten en samen de huur op te brengen. Zolang het vonnis niet is geweest is een gesprek met de woningbouwvereniging nog altijd zinvol

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nevermind, ik had het gister bij de eerste posting van incognito Schaap al door :wink:

@cinnie,

Als het echt maar 1 maand is (met kosten ws erbij) probeer dan of de werkgever van je vriend/man de schuld wil betalen. De werkgever kan dan elke maand een bedrag van zijn salaris afhouden. Of wacht tot eind mei, vakantiegeld.

Heb je al contact opgenomen met maatschappelijk werk. Weet niet of zij iets voor je kunnen betekenen omdat je vrijwillig uit je vorige huis bent weggegaan, maar omdat je een kleine hebt kunnen ze misschien toch iets voor je doen.

kim1985

Ongelezen bericht door kim1985 »

Pfff wat kunnen mensen hard zijn zeg, iedereen bekijkt het vanuit zijn eigen perspectief en heeft daar zijn eigen gedachtes over. Maar omdat gelijk maar op zo een manier voor iemand zijn voeten te werpen.

Afin, Een mogelijkheid zou kunnen zijn om toch te gaan kijken voor een particuliere huurwoning. Voldoe je aan bepaalde voorwaarden. Terug te vinden op de site van de belastingdienst kom je ook nog in aanmerking voor huurtoeslag. Uitgebreide informatie en een tabel met de maximale inkomstengrens ook te vinden op het nibud.

Anders toch eens te raden gaan bij bv bij de gemeente 'gkb' ook zei kunnen advies geven ten opzichte van de situatie van uw ouders. Of bij maatschappelijk werk. Niet geschoten altijd mis laten we maar zeggen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Heb je al contact opgenomen met maatschappelijk werk. Weet niet of zij iets voor je kunnen betekenen omdat je vrijwillig uit je vorige huis bent weggegaan, maar omdat je een kleine hebt kunnen ze misschien toch iets voor je doen.
Klopt die hebben vaak nog meer mogelijkheden.

ik hoop dat je eruit komt cinnie.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@cinnie,

ik neem even voor het gemak aan dat je officieel wel ingeschreven stond in de gemeente waar je nu met je ouders woont.

Wat ik zou doen is zo snel mogelijk naar de gemeente staan. De gemeente heeft namelijk een verantwoordelijkheid bij dreigende dakloosheid. Hoever ze daarin gaan en hoeveel ze feitelijk voor je kunnen doen weet ik niet, maar die verantwoordelijkheid is er. (veel mensen weten dat niet want die regel is nog niet zo oud)
Misschien komen zij nog met opties waar we hier allemaal niet aan gedacht hebben.

Omdat je vriend wel een (parttime) baan heeft heb je dus wel iets van inkomen dus dan zou het makkelijker moeten zijn om toch iets te kunnen vinden, misschien met wat hulp van de gemeente dus.

Wel vraag ik me af, ook al krijgen je ouders een urgentie voor een klein huis, kunnen jullie daar dan niet toch gaan zitten? Is niet leuk en erg krap natuurlijk maar niet zo erg als niets, zeker omdat het toch tijdelijk lijkt te zijn totdat je je opleiding af hebt.

Succes

Isabel

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

TS,

Wij hebben in Tilburg een chalet (beekse bergen) ik weet dat er bij ons ook stacaravans verhuurd worden die niet ze niet verkocht krijgen, je moet er niet teveel van verwachten , maar ik denk dat de prijs ook meevalt zeker van nu tot 1 juli (zomervakantie) maar goed dan ben je toch weer 1.5 maand verder.

En zo zullen er in de omgeving nog veel meer campings zijn. Ik weet ook dat er in Poppel (net over Belgisch grens half uur van Den Bosch) een camping/park is dat oude stacaravans verhuurd voor ong 500-600 per maand) Ook in Oisterwijk (20 min van Den Bosch) zit zo'n park de Hermitage maar dan moet je denken aan ong 700 per maand.

Ik hoop dat schaap (of wie hij dan ook is) nu toch wel een ban gekregen heeft!!

SJZ

Pfff wat kunnen mensen hard zijn zeg, iedereen bekijkt het vanuit zijn eigen perspectief en heeft daar zijn eigen gedachtes over. Maar omdat gelijk maar op zo een manier voor iemand zijn voeten te werpen.
Ja, tuurlijk, zij vraagt advies en iedereen bekijkt dat weer anders.
Afin, Een mogelijkheid zou kunnen zijn om toch te gaan kijken voor een particuliere huurwoning.
Fijne tip. Dan hebben zij een particuliere woning (hoeveel kost die) en de ouders moeten ook een woning huren (hoeveel kost die)? Maar dan kunnen ze wel dat "dure" huis van € 1.006 opzeggen. Nou, ben je dan goedkoper uit? Vanuit MIJN perspectief niet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

SJZ schreef:
Fijne tip. Dan hebben zij een particuliere woning (hoeveel kost die) en de ouders moeten ook een woning huren (hoeveel kost die)? Maar dan kunnen ze wel dat "dure" huis van € 1.006 opzeggen. Nou, ben je dan goedkoper uit? Vanuit MIJN perspectief niet.
Tenzij beiden huurtoeslag krijgen, dan wordt het ineens een heel ander verhaal. Mogelijk zit daar de clou in.

SJZ

Tenzij beiden huurtoeslag krijgen, dan wordt het ineens een heel ander verhaal. Mogelijk zit daar de clou in.
Da's waar, maar als je binnen nu op korte termijn particulier gaat huren is de kans heel klein dat dat onder de grens voor huurtoeslag is. Niet omdat je die niet krijgt bij particuliere verhuur (wat is dat trouwens: particuliere verhuur) maar omdat die markt gewoon zo klein is dat je weinig kans maakt. Heb jij een tip voor een goedkope woning in Brabant op de particuliere markt?

BlueIvy

Ongelezen bericht door BlueIvy »

SJZ schreef:
Daar heb je inderdaad gelijk in.

Er van uitgaand dat de ouders verhuizen naar een sociale huurwoning waarbij huurtoeslag mogelijk is en de TS binnen zo'n korte tijd, zonder urgentie, geen sociale huurwoning gaat krijgen en dus aangewezen is op particulier of vrije sector (geen huurtoeslag). Vrije sector is dan in dit geval niet te betalen. Over all wordt het dan dus duurder.

Vraag me af of het dan in dit geval niet verstandiger is om de huurschuld (d.m.v. een regeling?) af te betalen zodat je voorlopig, tot na het afstuderen, in het huis kunt blijven wonen.

Gesloten