LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telemarketing door cashback-website
Re: Telemarketing door cashback-website
Trouwens ze willen je eenmalig laten betalen voor een jaar korting, lijkt mij een abonnement en niet een eenmalig product. Ze kunnen zoveel beweren. En mij hadden ze helemaal niets geleverd en ik kreeg ook geen bedenktijd. Waarom zou ik dan moeten betalen? En dat heb ik ze gemeld en niet betaald.
Re: Telemarketing door cashback-website
Het schijnt dus dat ze er een paar kortingsbonnen bij stoppen in de enveloppe. Ook als je daar helemaal niet om gevraagd hebt. Dat is dan volgens hun de "eenmalige aankoop" waarvoor je betaalt.ellen26 schreef:Trouwens ze willen je eenmalig laten betalen voor een jaar korting, lijkt mij een abonnement en niet een eenmalig product. Ze kunnen zoveel beweren. En mij hadden ze helemaal niets geleverd en ik kreeg ook geen bedenktijd. Waarom zou ik dan moeten betalen? En dat heb ik ze gemeld en niet betaald.
Gewoon blijven herhalen dat je nooit expliciet om die bonnen gevraagd hebt dus. Laat ze maar bewijzen dat je daar wel expliciet om gevraagd hebt.
En het abonnement (de account op hun site) is gratis en/of daar is geen schriftelijke toestemming voor, dus daar ben je ze niks voor verschuldigd.
Re: Telemarketing door cashback-website
Ik ben ook vandaag benaderd is er ook een tel.nmr van hun dat ik kan afbellen ??
Re: Telemarketing door cashback-website
Voor een eenmalige aankoop geldt geen schriftelijkheidsvereiste.beebbeeb schreef:Het schijnt dus dat ze er een paar kortingsbonnen bij stoppen in de enveloppe. Ook als je daar helemaal niet om gevraagd hebt. Dat is dan volgens hun de "eenmalige aankoop" waarvoor je betaalt.ellen26 schreef:Trouwens ze willen je eenmalig laten betalen voor een jaar korting, lijkt mij een abonnement en niet een eenmalig product. Ze kunnen zoveel beweren. En mij hadden ze helemaal niets geleverd en ik kreeg ook geen bedenktijd. Waarom zou ik dan moeten betalen? En dat heb ik ze gemeld en niet betaald.
Gewoon blijven herhalen dat je nooit expliciet om die bonnen gevraagd hebt dus. Laat ze maar bewijzen dat je daar wel expliciet om gevraagd hebt.
En het abonnement (de account op hun site) is gratis en/of daar is geen schriftelijke toestemming voor, dus daar ben je ze niks voor verschuldigd.
Punt is dat, als zij menen dat iemand moet betalen, zij deze overeenkomst moeten kunnen aantonen. En, als zij dingen beweren te leveren bij de totstandkoming van deze overeenkomst, dat ook eerst moeten doen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58
Re: Telemarketing door cashback-website
ellen26 schreef:Trouwens ze willen je eenmalig laten betalen voor een jaar korting, lijkt mij een abonnement en niet een eenmalig product. Ze kunnen zoveel beweren. En mij hadden ze helemaal niets geleverd en ik kreeg ook geen bedenktijd. Waarom zou ik dan moeten betalen? En dat heb ik ze gemeld en niet betaald.
Ben je nu van ze af? Ben zo bang dat de rekening oploopt. Ik heb ze net weer gemaild dat ik eerst de bonnen wil hebben, deze heb ik nl teruggestuurd. Ik ga geen €69 voor niets...
Re: Telemarketing door cashback-website
@Daniëlle:
DUS: als ze niets kunnen bewijzen wat betreft een overeenkomst, hoef jij niets te betalen, ook al dreigen ze er op los.Julie4444 schreef:Voor een eenmalige aankoop geldt geen schriftelijkheidsvereiste.
Punt is dat, als zij menen dat iemand moet betalen, zij deze overeenkomst moeten kunnen aantonen. En, als zij dingen beweren te leveren bij de totstandkoming van deze overeenkomst, dat ook eerst moeten doen.
Re: Telemarketing door cashback-website
Daniëlle71 schreef:ellen26 schreef:Trouwens ze willen je eenmalig laten betalen voor een jaar korting, lijkt mij een abonnement en niet een eenmalig product. Ze kunnen zoveel beweren. En mij hadden ze helemaal niets geleverd en ik kreeg ook geen bedenktijd. Waarom zou ik dan moeten betalen? En dat heb ik ze gemeld en niet betaald.
Ben je nu van ze af? Ben zo bang dat de rekening oploopt. Ik heb ze net weer gemaild dat ik eerst de bonnen wil hebben, deze heb ik nl teruggestuurd. Ik ga geen €69 voor niets...
Sinds oktober vorig jaar lastig gevallen en bedreigd. Bankrekening geblokkeerd. Na gemeld te hebben dat ik niets met ze te maken wilde hebben en dat ze zelf in gebreke zijn gebleven, mijn telefoonnummer en email geblokkeerd. Daarna gingen ze anoniem bellen. Gemeld bij Fraude Helpdesk, Consuwijzer en politie. Sinds een paar maanden is het stil. Ze kunnen je niets maken en alleen dreigen. Op het klachtenkompas staan ook vele, vele klachten en wat je daar leest als hun antwoord, betaal maar eenmalig voor een jaar en dan ben je ervan af. Het gaat ze alleen maar om geld. Door te dreigen hopen ze je zo bang te maken dat je betaalt. Je moet nooit betalen! Als het al tot een rechtszaak zou komen, wat niet gebeurt, geeft geen rechter hen gelijk. En dat weten ze. Je moet gewoon volhouden en deze familie negeren.
Re: Telemarketing door cashback-website
Je herhaalt dus gewoon precies wat ik zeg, maar dan in andere woordenJulie4444 schreef:Voor een eenmalige aankoop geldt geen schriftelijkheidsvereiste.beebbeeb schreef:Het schijnt dus dat ze er een paar kortingsbonnen bij stoppen in de enveloppe. Ook als je daar helemaal niet om gevraagd hebt. Dat is dan volgens hun de "eenmalige aankoop" waarvoor je betaalt.ellen26 schreef:Trouwens ze willen je eenmalig laten betalen voor een jaar korting, lijkt mij een abonnement en niet een eenmalig product. Ze kunnen zoveel beweren. En mij hadden ze helemaal niets geleverd en ik kreeg ook geen bedenktijd. Waarom zou ik dan moeten betalen? En dat heb ik ze gemeld en niet betaald.
Gewoon blijven herhalen dat je nooit expliciet om die bonnen gevraagd hebt dus. Laat ze maar bewijzen dat je daar wel expliciet om gevraagd hebt.
En het abonnement (de account op hun site) is gratis en/of daar is geen schriftelijke toestemming voor, dus daar ben je ze niks voor verschuldigd.
Punt is dat, als zij menen dat iemand moet betalen, zij deze overeenkomst moeten kunnen aantonen. En, als zij dingen beweren te leveren bij de totstandkoming van deze overeenkomst, dat ook eerst moeten doen.
1. Die bonnen zijn volgens hun de "eenmalige aankoop" waar die €70 euro voor gerekend wordt. Maar ik heb nooit om bonnen gevraagd, of aangegeven dat ik betaalde kortingsbonnen wil ontvangen. Die bonnen hebben ze er zelf ongevraagd bijgestopt, in de enveloppe. Ze hebben niet kunnen bewijzen dat ik toegezegd heb voor kortingsbonnen te willen betalen.
2. Ik heb wel telefonisch toestemming gegeven voor het aanmaken van een GRATIS account. Een account op hun site is natuurlijk GEEN eenmalige aankoop, want dat is een doorlopend abonnement. Daarvoor geldt dus wel het schriftelijkheidsvereiste.
3. Bovendien is me verteld dat die account gratis is. Dat is later nog eens door ze bevestigd. Dat klopt dus ook, zie punt 1.
Alleen al het feit dat ze niet eens duidelijk kunnen/willen maken waar je nou eigenlijk voor zou moeten betalen, totdat je ze 3x aan de telefoon hebt gehad, is natuurlijk al zeer bedenkelijk.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58
Re: Telemarketing door cashback-website
Telefonisch contact gehad met consuwijzer. Zij adviseren om cashback te mailen met de vraag wat zij onder eenmalige dienst verstaan. Dit omdat eenmalig betalen niet wil zeggen dat het om een eenmalige verlening van een dienst is. Verder bij de politie geweest. Heb cashback gemaild, nu afwachten. (Oja, bandopname zegt nog niets, deze kan gemanipuleerd zijn!)
Gr Danielle
Gr Danielle
Laatst gewijzigd door Daniëlle71 op 22 nov 2016 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Telemarketing door cashback-website
Ook ik heb blijkbaar telefonisch toegezegd. Tijdens het gesprek gaven ze mij geen kans om vragen te stellen en ik kan mij echt niet herinneren iets toegezegd te hebben. Kennelijk dus wel, maar het ging zo snel dat ik niet weet waar ik ja op heb gezegd. Ik kon er geen touw aan vast kon knopen. Een bedrag van 70 euro is afgeschreven , deze heb ik gestorneerd. Nu belde een medewerkster wederom, een zeer brutale en onprofessionele vrouw, en vertelde mij dat ze een incassobureau op mij afstuurt. Dit is echt een louche bedrijf. Ik wil echt niet betalen, maar ik wil ook geen schuld opbouwen die ik uiteindelijk wel moet betalen. Wat moet ik doen?
Re: Telemarketing door cashback-website
Niet betalen en dit topic eens lezen. Dan weet je ook waarom je niet hoeft te betalen.Janneke N schreef:Ook ik heb blijkbaar telefonisch toegezegd. Tijdens het gesprek gaven ze mij geen kans om vragen te stellen en ik kan mij echt niet herinneren iets toegezegd te hebben. Kennelijk dus wel, maar het ging zo snel dat ik niet weet waar ik ja op heb gezegd. Ik kon er geen touw aan vast kon knopen. Een bedrag van 70 euro is afgeschreven , deze heb ik gestorneerd. Nu belde een medewerkster wederom, een zeer brutale en onprofessionele vrouw, en vertelde mij dat ze een incassobureau op mij afstuurt. Dit is echt een louche bedrijf. Ik wil echt niet betalen, maar ik wil ook geen schuld opbouwen die ik uiteindelijk wel moet betalen. Wat moet ik doen?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 okt 2016 19:17
Re: Telemarketing door cashback-website
Ook ik ben hier hier helaas ingestonken. Bij mij werd erbij verteld dat ik pas hoefde te betalen als het mij wat toe leek en ook daadwerkelijk aankopen ging doen met korting. Als ik dit niet wilde was het simpel een mailtje sturen. Krijg je een mail met daarin vermeld dat binnen 14 dagen een bedrag van € 69,95 en dat dit telefonisch was afgesproken!! Dat klopt dus al niet. Direct annuleren dan maar. Op hun website is geen e-mail adres te vinden en telefonisch hoef ik het dus ook niet te proberen lees ik. Via Google een e-mail adres boven water gekregen en direct gemaild, wat ik dus sowieso al van plan was. Als er geld wordt afgeschreven ga ik ik dit direct terug laten storten en hun bankrekening blokkeren!!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58
Re: Telemarketing door cashback-website
Janneke N schreef:Ook ik heb blijkbaar telefonisch toegezegd. Tijdens het gesprek gaven ze mij geen kans om vragen te stellen en ik kan mij echt niet herinneren iets toegezegd te hebben. Kennelijk dus wel, maar het ging zo snel dat ik niet weet waar ik ja op heb gezegd. Ik kon er geen touw aan vast kon knopen. Een bedrag van 70 euro is afgeschreven , deze heb ik gestorneerd. Nu belde een medewerkster wederom, een zeer brutale en onprofessionele vrouw, en vertelde mij dat ze een incassobureau op mij afstuurt. Dit is echt een louche bedrijf. Ik wil echt niet betalen, maar ik wil ook geen schuld opbouwen die ik uiteindelijk wel moet betalen. Wat moet ik doen?
Niet betalen, bel naar consuwijzer, zij kunnen verder helpen.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58
Re: Telemarketing door cashback-website
Ingeltsje70 schreef:Ook ik ben hier hier helaas ingestonken. Bij mij werd erbij verteld dat ik pas hoefde te betalen als het mij wat toe leek en ook daadwerkelijk aankopen ging doen met korting. Als ik dit niet wilde was het simpel een mailtje sturen. Krijg je een mail met daarin vermeld dat binnen 14 dagen een bedrag van € 69,95 en dat dit telefonisch was afgesproken!! Dat klopt dus al niet. Direct annuleren dan maar. Op hun website is geen e-mail adres te vinden en telefonisch hoef ik het dus ook niet te proberen lees ik. Via Google een e-mail adres boven water gekregen en direct gemaild, wat ik dus sowieso al van plan was. Als er geld wordt afgeschreven ga ik ik dit direct terug laten storten en hun bankrekening blokkeren!!
Inderdaad, niet betalen, bij ons is het ook van de rekening afgehaald, maar wij hebben het ook weer terug laten storten. Een idee om consuwijzer te bellen of mailen, zij kunnen je ook verder helpen.
Gr Daniëlle
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 nov 2016 13:14
Re: Telemarketing door cashback-website
Ook ik ben benaderd door Cadeaubon Cashback, ze zouden een mail sturen maar die heb ik nooit ontvangen, er is wel een bedrag van 69,50 afgeschreven van mijn rekening. Ik heb deze terug laten boeken en gelijk alles geblokkeerd, ook heb ik aangifte gedaan op het politiebureau van oplichting.
Ik heb nergens voor getekend en ook nergens toestemming voor gegeven.
Ik hoop dat aan deze vorm van oplichting iets gedaan word.
Ik heb nergens voor getekend en ook nergens toestemming voor gegeven.
Ik hoop dat aan deze vorm van oplichting iets gedaan word.
Re: Telemarketing door cashback-website
Bij mij ongeveer hetzelfde verhaal: ongeveer twee weken geleden door dezelfde club gebeld. In eerste instantie rook ik geen onraad maar gaandeweg het gesprek werd het steeds gekker. Ze weten alles van je. In mijn beleving heb ik het telefoongesprek voortijdig afgebroken. Ik heb ook niks ontvangen: geen bevestigingsmail, geen zending per post. Vandaag krijg ik een mail met een rekening over 69,50, die ze van mijn rekening zullen afschrijven. Ze beweren dat ik gebruik gemaakt heb van hun diensten en dat de bedenktijd voorbij is. Er staat een telefoonnummer op de zogenaamde factuur. Dat heb ik gebeld. Daar kreeg ik te horen dat mijn wettelijke bedenktijd verstreken was en dat ik dus moest betalen. Hun advocaten stonden klaar voor wanbetalers. Het bewijsmateriaal dat ze me wel degelijk iets gestuurd hebben zouden ze me per mail toezenden. Dat bewijsmateriaal heb ik nog niet gekregen..
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 15 nov 2016 22:11
Re: Telemarketing door cashback-website
Bij mij viel vandaag ook een rekening op de mat a 69,50. Telefonisch benaderd door Cadeaubon Cashback. Op slinkse wijze bestookt met een spervuur aan informatie. Tijdens het gesprek vroeg ik me al af hoe ze aan al mijn gegevens kwamen. Toen ik hoorde dat ik me aktief moest afmelden om die 70 euri niet te hoeven betalen (de omgekeerde wereld dus) heb ik duidelijk gevraagd/gezegd om mij helemaal NIETS toe te sturen. Een duidelijke NEE dus. Wat schetst mijn verbazing vandaag, een rekening. Verder geen mails gezien mbt dit gesprek of hoe te annuleren.
Direkt gereageerd richting Cashback dat ik niet van plan ben te betalen, met een verwijzing naar het opgenomen gesprek.
Heb zojuist dit forum/topic ongeveer helemaal doorgelezen en het verbaast me hoeveel mensen hierdoor getroffen zijn. Ik vind het onbegrijpelijk.
Hoeveel reakties zijn hier nog nodig om deze gasten een halt toe te roepen? Kan hier niet eens een uitzending aan worden besteed of is dit al eens ooit gebeurd?
Direkt gereageerd richting Cashback dat ik niet van plan ben te betalen, met een verwijzing naar het opgenomen gesprek.
Heb zojuist dit forum/topic ongeveer helemaal doorgelezen en het verbaast me hoeveel mensen hierdoor getroffen zijn. Ik vind het onbegrijpelijk.
Hoeveel reakties zijn hier nog nodig om deze gasten een halt toe te roepen? Kan hier niet eens een uitzending aan worden besteed of is dit al eens ooit gebeurd?
Re: Telemarketing door cashback-website
Bij Radar is het al besproken en op 20 september 2016 dit bericht nog op de site van de Consumentenbond. (Nr1Cashback is de organisatie achter Cadeaubon Cashback)
Overeenkomsten De Beste Korting en Crowncard ongeldig
In korte tijd heeft de Consumentenbond meer dan 1000 klachten ontvangen over bedrijven die telefonisch kortingsabonnementen en winacties aanbieden. De dure abonnementen die daarop volgen zijn niet rechtsgeldig.
De bedrijven bellen consumenten met het verhaal dat ze aantrekkelijke kortingen kunnen krijgen op producten of reisjes, of mee kunnen doen aan prijsvragen. Vaak wekken ze de suggestie dat deelname vrijblijvend is, maar vervolgens blijken de gedupeerden vast te zitten aan een duur abonnement als ze niet binnen de proefperiode hebben opgezegd. Volgens de wet moet een bedrijf na een telefonische aanbod echter een schriftelijke bevestiging vragen. Zonder dat, is er bij dit soort diensten geen sprake van een geldige overeenkomst. Gedupeerde consumenten hoeven dus niet te betalen.
Niet betalen
Er zijn verschillende bedrijven die dit soort kortingsabonnementen en winacties aanbieden. De Consumentenbond krijgt veel klachten over De Beste Korting, Crowncard, Kortingscenter, Megapot en Nr1cashback. Sommigen eisen op agressieve toon betaling. Ze gebruiken bandopnames om aan te tonen dat consumenten hebben ingestemd, of stellen dat een handtekening niet verplicht is, omdat het een eenmalige betaling betreft.
De Consumentenbond raadt consumenten die de dienst niet willen aan om niet te betalen, ook niet onder protest of onder druk van een incassobureau. Als er al ten onrechte bedragen zijn afgeschreven, kunnen consumenten die storneren via hun bank.
Overeenkomsten De Beste Korting en Crowncard ongeldig
In korte tijd heeft de Consumentenbond meer dan 1000 klachten ontvangen over bedrijven die telefonisch kortingsabonnementen en winacties aanbieden. De dure abonnementen die daarop volgen zijn niet rechtsgeldig.
De bedrijven bellen consumenten met het verhaal dat ze aantrekkelijke kortingen kunnen krijgen op producten of reisjes, of mee kunnen doen aan prijsvragen. Vaak wekken ze de suggestie dat deelname vrijblijvend is, maar vervolgens blijken de gedupeerden vast te zitten aan een duur abonnement als ze niet binnen de proefperiode hebben opgezegd. Volgens de wet moet een bedrijf na een telefonische aanbod echter een schriftelijke bevestiging vragen. Zonder dat, is er bij dit soort diensten geen sprake van een geldige overeenkomst. Gedupeerde consumenten hoeven dus niet te betalen.
Niet betalen
Er zijn verschillende bedrijven die dit soort kortingsabonnementen en winacties aanbieden. De Consumentenbond krijgt veel klachten over De Beste Korting, Crowncard, Kortingscenter, Megapot en Nr1cashback. Sommigen eisen op agressieve toon betaling. Ze gebruiken bandopnames om aan te tonen dat consumenten hebben ingestemd, of stellen dat een handtekening niet verplicht is, omdat het een eenmalige betaling betreft.
De Consumentenbond raadt consumenten die de dienst niet willen aan om niet te betalen, ook niet onder protest of onder druk van een incassobureau. Als er al ten onrechte bedragen zijn afgeschreven, kunnen consumenten die storneren via hun bank.
Re: Telemarketing door cashback-website
Hoe zit het als cadeauboncashback 3 letters van me naam is vergeten ? Dongen ipv van Dongen? En alleen voicelog hebben! Heb ik dan een zak om er als nog er van afgekomen?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 feb 2013 11:24
Re: Telemarketing door cashback-website
En nu handelen ze onder altijdsparen.nl. Ik ben er gisteren in getuimeld, precies hetzelfde verhaal als hierboven is verteld. Over een hotelbon die ik zou ontvangen en dat ik binnen 14 dagen kon annuleren en altijd korting .... ik kan het niet eens reproduceren, zo vaag. Achteraf begrijp ik ook niet hoe ik er in kon stinken. Nou ja. ik heb bij de bank nu maar ingesteld dat alle incasso's eerst vooraf moeten worden goedgekeurd, zodat ik niet voor onverwachte afschrijvingen kom te staan.
Ik heb nog niks ontvangen, geen inlogcode, etc De site altijdsparen.nl is erg vaag, geen contactmogelijkheden behalve een postbusadres en een telefoonnummer waar je eindeloos in de wacht staat.
Aangezien dit overduidelijk om oplichting gaat, heeft het dan nog zin om hier veel moeite in te steken en allerlei annuleringsbrieven te sturen naar een vaag postbusadres (waarvan ik niet eens zeker weet of het de "juiste"is)? Of kan ik gewoon alle communicatie afbreken en de boel maar negeren?
Ik heb nog niks ontvangen, geen inlogcode, etc De site altijdsparen.nl is erg vaag, geen contactmogelijkheden behalve een postbusadres en een telefoonnummer waar je eindeloos in de wacht staat.
Aangezien dit overduidelijk om oplichting gaat, heeft het dan nog zin om hier veel moeite in te steken en allerlei annuleringsbrieven te sturen naar een vaag postbusadres (waarvan ik niet eens zeker weet of het de "juiste"is)? Of kan ik gewoon alle communicatie afbreken en de boel maar negeren?