LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Gast »

na ruim een maand van zeuren mailen bellen over de bijna 300 euro die ik van ze terug moest krijgen zonder resultaat
een brief en een mail gestuurd waarin ik aankondigde de geschillencomisie in geschakeld te hebben
heb ik binnen 5 dagen mijn geld van ze teruggehad
tevens heb ik gelijk mijn contract per vervaldatum opgezegd
ps: al die mensen die toen net als ik via de postbank lid zijn geworden
u contract loopt binnenkort af zeg op voor dat je er weer een jaar aan vast zit

Hans-Lianne

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Hans-Lianne »

Ben zelf tot grote spijt 1 jaar een zogenamde klant geweest van E.com echter klant worden is gemakkelijk maar afscheid nemen vele mallen moeilijk.

Ben nu sind een jaar geen klant meer heb door de bank een blokkade laten leggen op de maandelijkse incasso van het bedrijf aangezien ze deze gewoon proberen te innen. ( als ze iets afschrijven heb je 30 dagen om het te laten terug boeken, maak hier gebruik van.)

Heb afgelopen jaar vele tel-brieven en aanschrijvingen van intrum gehad waarin zelf de deurwaarder zou komen, echter is de adm. stratie van E.com vere van bijgewerkt.

Via de advocaat zullen we ( als ze durven ) binnen kort waarschijnlijk tegenover E.com staan bij de rechter om nogmaals aan te tonen dat hun adm. niet bijgewerkt is.

Dus pas op met groene stroom van E/Com het enige groene is dat je er je groen en geel van ergenis wordt

jmopdencamp

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door jmopdencamp »

Ook ik krijg nooit een reactie van dit bedrijf;waarom doet radar hier niets aan?

jonnie

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door jonnie »

Frustrerend zeg :?
Het lijkt wel of steeds meer bedrijven gewoon ermee wegkomen.
Het duurt een eeuwigheid voordat er wat aan gedaan kan worden en ondertussen hebben de hoge pieten gewoon een bret voor hun kop met euro-tekens. Wat een "piep"-maatschappij! :(
Het is gewoon een spelletje en de regering speelt gewoon mee.

mukke67

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door mukke67 »

leuke aktie van de postbank groene stroom en een digitale camera
Heb eerst maar info aangevraagd ,maar heb besloten het niet te doen.
heb toen de papieren weggegooid .
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik later een afrekening van Essent ,ik bellen naar Essent had een paar maanden geleden de afrekening al ontvangen en betaald,bleek dat ik bij Energiebedrijf.com was.
Ik daar heen bellen ,klantnummer had ik inmiddels,ja ik was een nieuwe klant maar ze konden geen gegevens vinden van mij dus ik was klant maar bestond niet van alle gegevens klopte niks .
elke maand werd er door essent en energiebedrijf.com de maandelijkse notas afgeboekt betaalde dus dubbel.
heb telkens de betaling aan energieberijf.com laten terug storten en heb essent opdracht gegeven alles weer in orde te maken .
Moet zeggen Essent heeft wel wat moeite gedaan (het liefste deden ze niks) Met heel veel moeite ben ik toch weer bij essent gekomen .
dit alles heeft mij behoorlijk geld gekost na 6 maanden probeerde energiebedrijf .com nog steeds geld te laten afboeken ,ook nadat ik de incasso heb laten stopzetten via het bekende kaartje.
al met al is het moeilijk om alles weer in orde te krijgen maar je moet volhouden
postbank, energiebedrijf.com en essent werken gewoon samen

wij als eenvoudige boerenl*llen hebben gewoon niks meer te zeggen en te doen nu de overheid de macht heeft
Ik geloof dat de machthebbers met elkaar onder een hoedje spelen hun rijker en wij armer

noeshka

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door noeshka »

Goededag een ieder die dit leest.
Helaas hebben ook wij slechte ervaringen met energiebedrijf.com.
In juni 2004 kregen wij een afrekening van hen omdat we toen getrouwd zijn en ik reeds in een andere woonplaats mijn eigen energieleverancier had. Omdat we hier zijn gaan wonen heb ik gewoon Eneco aangehouden en mijn man heeft energiebedrijf.com opgezegd.
Ze stuurden dus keurig een eindafrekening van jawel een tegoed van 50,00 euro. Mooi dacht ik, da's meegenomen. Nou niet dus! Na vele!!!telefoontjes en evenveel toezeggingen staat het geld nog steeds niet op mijn rekening. We hebben een aangetekende brief gestuurd en ook daar is niet door hen op gereageerd. Tenslotte hebben we de geschillencommissie ingeschakeld en werden we in ons gelijk gesteld. ( kosten voor ons 25,00 euro!) Maar goed.....interesseerd me even niet ik wil mijn gelijk. Het is nu een principekwestie. Krijgen we 2 weken een telefoontje dat ze het geld over gemaakt hadden. Hehe eindelijk dacht ik. Nou.......vergeet het maar! Ze hadden het zgn. gestort op een oud rekeningnummer. Wij hebben direkt weer contact gehad met de geschillencommissie en dat loopt nog. Ik kon het niet laten om zeer kwaad!!!toch nog eens te bellen en mijn hart te luchten. Ik ben vreselijk tekeer gegaan ( hahahah lucht wel even op) en geeist dat ik binnen 3 dagen mijn geld wil hebben plus de 25,00 euro die ik aan de geschillencommissie heb betaald. Ben dus benieuwd! Heb ook gedreigd dat als het geld er niet op stond ik dus de media in zou lichten en nu kom ik dus hier en zie dat ik helaas niet de enige bent. Het is dus nog even afwachten ( ze hebben nog 1 dag!!!) Ik hou jullie op de hoogte.
Hartelijke groeten, An

JK

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door JK »

Hallo,

Ja, ik ben ook zo iemand die nog nooit een jaarafrekening van Energiebedrijf.com heeft ontvangen. Toen er in oktober ineens een bedrag van mijn rekening ging wat mij onbekend voorkwam, ben ik gaan bellen met als antwoordt dat is uw jaarafrekening. O ja, die heb ik nooit ontvangen, de dame aan de lijn beloofde dat dat snel geregeld zou worden. In december werd het maandbedrag ineens verhoogt dus belde ik maar weer, ja dat staat op uw jaarrekening vermeldt .... maar die heb ik nog steeds niet!!!...... dit zou alsnog geregeld worden.
Begin januari ontving ik een rode brandbrief van Energebedrijf.com met veel onzin "ondanks diverse aanmaningen" (nooit 1 ontvangen) en de dreiging met afsluiting en de deurwaarder. Vervolgens heb ik een brief en een mail aan de directie gestuurd waarop ik tot op dit moment nog geen reactie op heb!! Vervolgens werd het bedrag in februari weer geincasseerd en heb ik gebeld met de mededeling dat ik het best wil betalen maar eerst een jaarrekening ( ik moet wel zeggen dat de afdeling Credit & Control wat een extern bureau, is erg begripvol zijn, want ook zij worden er niet goed van). Maar ook in maart hebben ze het weer geprobeerd te incasseren, ik blijf het gewoon storneren zolang zij gaan jaarrekening sturen. Ook ik heb spijt van het feit dat ik overgestapt ben, het kost veel ergenis :evil: en tijd die beter besteedt kan worden aan andere dingen

dianajo

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door dianajo »

Ik kreeg wél na 1 telefoontje eindelijk een afrekening, een half jaar te laat. Bleek dat ik een fiks bedrag terug krijg (heb destijds het bedrag hoog ingezet wegens veel PC's en witgoed etc) De afrekening is van 4 januari en ik heb nog steeds mijn geld niet. Heb 3 x gebeld en 3x gemaild ze sturen me steeds met een kluitje in het riet, en noemen datums dat het geld binnen moet zijn, en steeds heb ik het op de genoemde datum niet. zo houden ze me dus mooi aan het lijntje, dit lijkt echt nergens op. Ook ik durf eigenlijk niet over te stappen, de overstap van NUON naar en.com was ook al zo'n ramp.....

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Gewoon je termijnbedragen storneren en klacht aanmelden bij de geschillencommissie
kijk op mijn site voor mijn dagboek over E.com
http://www.dse.nl/~lammert/
Kijk onder het hoofdstuk
"pagina met de lijdensweg die Energiebedrijf.com heet"

lammert

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lammert »

Zag net in mijn email dat Trosradar maandag iets met de energie-ellende gaat doen
Gauw enquete ingevuld.
BEN BENIEUWD!!!!

vlerken3

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door vlerken3 »

Ook ik heb nare ervaringen met EB.com.
Ben in juli 2002 overgestapt van Essent naar EB.com.
ook ik kreeg maar geen afrekeningen,ook niet na het versturen van wel 15 E-mailtjes.
Kreeg het na heel veel moeite toch voor elkaar om mijn contract per
1 april 2004 te beeindigen,overigens pas na dat EB.com nog tot 3 maal toe geprobeerd heeft het voorschotbedrag van mijn rekening af te schrijven.
Restte dus enkel nog mijn jaren afrekening.
Na wederom tientalle E-mailtjes(jaar afrekening zou elke keer verstuurd zijn) kreeg ik eindelijk mijn afrekening over de afgelopen 2 jaar.
Ik ontving deze afrekening op 21 december 2004,dus na twee en een half jaar.
En hoera ik kreeg een bedrag terug van Euro 37,55.
Maar je voelt de bui al hangen tot op heden heb ik nog geen eurocent van EB.com mogen ontvangen,op E-mails wordt gewoon niet op gereageerd.
Wat kan ik er verder nog aan doen[/b]

gerritje

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door gerritje »

A) Email of brief sturen met een ingebrekestelling en eis dat binnen 14 dagen wordt betaald
B) Als ná 14 dagen niet is betaald (zal wel zo zijn) een klacht deponeren bij de klachtencommissie, afschrift hiervan opsturen naar E.Com EN de Dte
C) E.com een week de tijd geven om wakker te worden, intussen komt de rekening van de geschillencommissie binnen.
D) Als E.Com nog niet heeft gereageerd betaal je de 25 euro inschrijfgeld, deze krijg je terug van E.com als je zaak voorkomt, en gelijk heb je dus geen probleem.
E) Afwachten

Als je huiverig bent voor deze stappen wil ik je wel helpen, stuur me maar een mail, [email protected]
Ik heb ervaring met E.com en ga standaard formulieren maken om makkelijk te kunnen melden.

Voor dit soort overduidelijke gevallen kunnen meer mensen kontakt met mij opnemen. Ik ben deze aan het verzamelen!
E.com WEES GEWAARSCHUWD voor de Dte, kost een bom duiten.
Gerrit

reintje vitesse

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik heb alle afschrijvingen vanaf december gestorneerd, mijn contract ontbonden en ben tussentijds overgestapt naar mijn oude leverancier. E.com dreigde met incasso's etc doch ik heb hen toen een heel ordinair en hard antwoord toegezonden en wie schetst mijn verbazing toen ik gisteren zag dat mijn tegoed van de jaarrekening was bijgeschreven zonder de kosten van het eerder overstappen eraf te trekken. Mijn advies: zeg je contract op[aangetekend] stap over en laat ze maar het heen en weer krijgen bij E.com. Met dank aan Lammert :lol:

gerritje

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door gerritje »

Ik zag net op de voorpagina van Radar:"Radar heeft haar testpanel gevraagd naar hun bevindingen met de energiebedrijven. De resultaten liegen er niet om: de chaos lijkt nog lang niet voorbij. Minister Brinkhorst reageert op de uitslag van de Radar enquête."
Yeah, hij gaat aftreden!! Toch? Dat was toch de reactie van deze bal? Aftreden als de liberalisatie een puinhoop mzou worden? Of zou hij durven beweren dat alles gladjes loopt, en wij als klagers een stelletje zeuren zijn? Zou hij bij zijn vriendin Trixje hebben geinformeerd of zij problemen had? We zullen zien!

Piet de Waard

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door Piet de Waard »

Dankzij Brinkhorst,Postbank en E.com zik ik in de problemen.In nov een afrekening met teruggaaf van 135 Euro , met vriendelijke brief van
baas Klaas en vorige week mijn geld ontvangen. Nu de afrekening nog van maart 2004 tot maart 2005. En dan lekker terug naar Nuon,daar zit je goed zolang er niet verhuisd wordt.

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door harrie112 »

Hoera, het is gelukt bij E.Com. Ik heb de eindafrekening en ook de uitbetaling binnen. Zelfs een kleine fout in mijn nadeel is keurig opgelost (had ik zelf nog niet eens ontdekt.)
Helaas was voor dit resultaat nodig om te melden dat de klacht naar de geschillencommissie SGC al klaar lag voor verzending en dat was ook zo. Ditmaal en pluim voor E.com. Nu nog het probleem met mijn nieuwe leverancier; ENECO; op zien te lossen, ik wacht al 4 maanden op correctie van de meterstanden die al 3x juist zijn doorgegeven. Er komt maar geen reaktie. Wellicht toch terug naar E.com?, daar ging het nog net iets minder traag!

gerritje

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door gerritje »

Nou dat was kicken bij de uitzending van trosradar. Niet dus
Veel te vriendelijk voor die gasten, terwijl de grootste knoeiers niet op het schavotje stonden
Maar er blijft dus nog maar één mogelijkheid open, melden aan de Dte
http://www.dte.nl/nederlands/over_dte/s ... n_tips.asp
En Brinkhorst die zou opstappen bij voortdurende chaos???
Hij blijft!!!!

hardia

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door hardia »

ook wij zitten met hetzelfde probleem e krijgen maar geen jaar afrekening en ook inmiddels al incasso buro intrum op de stope gekregen ,
nou ze kunnen emwat ik heb nu de laatste mail aan ze verzonden en dan kap ik ermee maar ik ben bang dat ik weer niets hoor van ze

gerritje

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door gerritje »

Hardia

A) Email of brief sturen met een ingebrekestelling en eis dat binnen 14 dagen wordt betaald
B) Als ná 14 dagen niet is betaald (zal wel zo zijn) een klacht deponeren bij de klachtencommissie, afschrift hiervan opsturen naar E.Com EN de Dte
C) E.com een week de tijd geven om wakker te worden, intussen komt de rekening van de geschillencommissie binnen.
D) Als E.Com nog niet heeft gereageerd betaal je de 25 euro inschrijfgeld, deze krijg je terug van E.com als je zaak voorkomt, en gelijk heb je dus geen probleem.
E) Afwachten


Gerrit

lampie1

Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???

Ongelezen bericht door lampie1 »

Nou hier zakt mijn broek echt van af!!!

Kreeg vandaag een rode brandbrief van E. com. Ook dat ze al diverse betalingsherinneringen hebben verstuurd (??????). Weet van niks.

Kreeg in november vorig jaar afrekening van het netbeheer waar duidelijk op vermeld stond dat ze dat af zouden schrijven binnen 7 dagen. Op de jaarafrekening kreeg ik geld terug, ook dat zouden ze binnen 7 dagen storten. Wie is hier nou gek!!

Nu moet ik dus binnen 7 dagen betalen anders krijg ik met de deurwaarder van doen.

Ik ben mij van geen kwaad bewust. Pffffffffffffff, heb het even van mij afgeschreven............................

Ze zijn iig nog niet van mij af!!! Is dat nou een particuliere instelling die die rode brandbrieven verstuurd?? Afd. credit & collection??

Gesloten