LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help politie

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Boycot

Re: Help politie

Ongelezen bericht door Boycot »

witte angora schreef:
19 jun 2020 18:56
Boycot schreef:
19 jun 2020 18:48
Wat was mijn rol?
Hoe je hier loopt te draaien. Dat is jouw rol.
Wees specifieker

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

don't feed the troll

Boycot

Oh, geen specifieke punten. Dus ben ik een troll, omdat ik zeg dat ik word gediscrimineerd door de politie.

Nogmaals zoek eens op etnisch profileren en je zal zien dat zelfs de meest gerenommeerde mensen rechten organisaties erkennen dat de Nederlandse politie aan etnisch profileren doet.

Had het zelf ook liever anders gezien. Maar als ik blijf zwijgen over hoe ik elke keer vernederd word door die overheidsinstantie dan houd het zeker nooit op.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Boycot schreef:
19 jun 2020 19:10
witte angora schreef:
Boycot schreef:
19 jun 2020 18:48
Wat was mijn rol?
Wees specifieker
Lees het topic, daar staat genoeg specifieks in hoe je zit te draaien.

Maar snap je het nu echt niet? Je hebt continue problemen met de politie, en je hebt ook problemen met zo ongeveer iedereen hier. En uiteraard ligt dat niet aan jou. Het ligt aan alle anderen. Ja toch?

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het gevoel heb dat je probeert een discriminatie-hetze te ontketenen. Dat gevoel heb je nog steeds niet weggenomen, integendeel. Je versterkt het alleen maar.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Boycot schreef:
19 jun 2020 17:51
Als je een verhaal schrijft dat je in een auto rijd, ook al is dat een geleende auto dan schrijf je gewoon ik reed in de auto niet ik reed in een geleende auto of het kenteken van de geleende auto of MIJN KENTEKEN ....
Boycot schreef:
18 jun 2020 22:42
Nadat wij elkaar passeerden hebben de agenten mijn kenteken gecontroleerd...
Boycot schreef:
Maar de auto is van familie dus de zelfde naam.
Dat mag niet he, uw kenteken op een auto van een ander. Uw verhaal blijft rammelen.
Boycot schreef:
Maar wees geduldig ik zal het bewijs hier nog posten. En die weddenschap is ook altijd welkom als het bedrag hoog genoeg is kom ik naar jou toe met die auto en de papieren en de film van de staande houding!!!!
Toch vreemd, u weet niet wie u heeft staandegehouden, maar u hebt er wel beelden van.

Boycot

witte angora schreef:
19 jun 2020 19:19
Boycot schreef:
19 jun 2020 19:10
witte angora schreef:
Wees specifieker
Lees het topic, daar staat genoeg specifieks in hoe je zit te draaien.

Maar snap je het nu echt niet? Je hebt continue problemen met de politie, en je hebt ook problemen met zo ongeveer iedereen hier. En uiteraard ligt dat niet aan jou. Het ligt aan alle anderen. Ja toch?

Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het gevoel heb dat je probeert een discriminatie-hetze te ontketenen. Dat gevoel heb je nog steeds niet weggenomen, integendeel. Je versterkt het alleen maar.
Ik heb werkelijk waar geen probleem met niemand hier, noch met de politie. Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die de schuld bij mij proberen neer te leggen dat doen uit een soort misplaatst nationalisme. Maar als je echt nationalistisch bent ga je problemen niet ontkennen, maar zoek je naar oplossingen.

De agenten geef ik ook niet de schuld zoals ik al eerder aangaf de meeste agenten zijn echt geen racist, in privé zullen zei niet discrimineren. Een echte racist is in elk land wel te vinden maar is wel een zeldzaamheid, en ik kan alleen maar medelijden hebben met dergelijke mensen (zijn meestal niet zo slim).

Als ik al een probleem heb dan is dat met de politiek. De politiek is eindverantwoordelijk en die laten deze situatie bewust bestaan.

Ik werk letterlijk dag en nacht de vrije uren die ik heb wil ik ook gewoon veilig over straat kunnen. Of dat nou lopend is of met haar, zijn, jullie of mijn auto is, is helemaal niet van belang. Ik wil gewoon niet zonder objectieve reden staande gehouden worden, dat is vernederd en volgens meerdere Nederlandse wetten verboden, maar ook tegen artikel 8 van het verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden.

Ik spreek hier voor mezelf maar dit gaat om hele bevolkingsgroepen.

witte angora

Laat maar...

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Boycot schreef:
19 jun 2020 19:08

Dit was de eerste keer dat ik hier een topic over heb geopend maar het is mij duidelijk geworden dat ik dit elke keer moet doen, aangezien er toch veel mensen met "ongeloof" reageren. Het kan een paar uur duren of maanden maar zodra ik weer staande word gehouden zal ik het melden.
Je hoeft niet opnieuw een topic te openen bij een volgende staandehouding.
Je krijgt nu al meer aandacht dan gewenst.

Boycot

Vind jij het ook vervelend dat er een overheidsinstantie is die hele bevolkingsgroepen zonder objectieve reden vernederd behandeld?

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Boycot schreef:
19 jun 2020 21:09
Ik heb werkelijk waar geen probleem met niemand hier, noch met de politie.
Je reacties in dit topic laten zien dat je wel een probleem met mensen hier hebt, en het openen van dit topic en de politie een racistische overheidsinstelling noemen geeft aan dat je wel degelijk een probleem met ze hebt.

Boycot

kuklos schreef:
19 jun 2020 21:19
Boycot schreef:
19 jun 2020 21:09
Ik heb werkelijk waar geen probleem met niemand hier, noch met de politie.
Je reacties in dit topic laten zien dat je wel een probleem met mensen hier hebt, en het openen van dit topic en de politie een racistische overheidsinstelling noemen geeft aan dat je wel degelijk een probleem met ze hebt.
Ik geloof wel dat er hier mensen zijn die een probleem met mij hebben omdat ik iets zeg wat ze liever niet horen, maar ik heb werkelijk waar geen probleem met niemand hier. Ik ken hier niemand. Ik noem de politie niet voor niks een overheidsinstantie, met nadruk op de verantwoordelijke overheid. Als jij vergiftigd word door een product uit een winkel, hou je de de kassière verantwoordelijk omdat zij jou dat product heeft overhandigd?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

don't feed the troll

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Het is blijkbaar zo ongeloofwaardig voor een aantal mensen dat ze de schuld bij mij zoeken. Maar ik zat niet in een pooierbak of iets dergelijks, ik had een auto uit 2010 met 65pk. Auto was geleend en de eigenaar heeft geen "verleden". Ik gebruik geen drugs ook geen "verleden". Ik werd echt alleen maar gecontroleerd omdat mijn ouders niet in Nederland zijn geboren en ik in een straat (&dorp) reed waar alleen maar "witte" mensen wonen.

Ik kan bewijzen dat ik zonder reden ben staande gehouden (heb alles gefilmd), de meldkamer kan bewijzen dat mijn kenteken is gecontroleerd voordat ik ben staande gehouden, maar je kan natuurlijk niet bewijzen dat het door mijn afkomst komt.

Het is algemeen bekend dat de politie een racistische overheids intelling is, vraag het aan iemand met een niet-westerlijk uiterlijk en je krijgt dezelfde verhalen te horen, ontkennen is echt ongeloofwaardig.
Maar in je klacht stel je dat je je wilt laten verrassen. Wat jij wilt is dat de politie erkent dat je onterecht bent aangehouden waarom was je hier niet concreet in. Ook stel je hier video beelden van te hebben, dit alles meldt je nu pas maar niet in je klacht.

Wat wil je nu bereiken? Het is bekend dat etnische profileren gebeurd, dit ga je niet veranderen en zal met alle respect ook niet wijzigen zolang het aandeel in de criminaliteit door allochtonen groter is dan die van autochtonen.

Bron: https://www.hpdetijd.nl/2016-05-18/fact ... lochtonen/

Mensen handelen op basis van ervaringen en vooroordelen. Het is goed dat agenten hier bewust van worden gemaakt. Door gewoon mee te werken en niet bij het vragen van je ID moeilijk te doen verander je het beeld. Door jouw houding doe je dit niet en draag je dus zelf bij bij de beeldvorming die de agent heeft,

Boycot

sylvesterb schreef:
19 jun 2020 21:39
Boycot schreef:
19 jun 2020 12:55
Het is blijkbaar zo ongeloofwaardig voor een aantal mensen dat ze de schuld bij mij zoeken. Maar ik zat niet in een pooierbak of iets dergelijks, ik had een auto uit 2010 met 65pk. Auto was geleend en de eigenaar heeft geen "verleden". Ik gebruik geen drugs ook geen "verleden". Ik werd echt alleen maar gecontroleerd omdat mijn ouders niet in Nederland zijn geboren en ik in een straat (&dorp) reed waar alleen maar "witte" mensen wonen.

Ik kan bewijzen dat ik zonder reden ben staande gehouden (heb alles gefilmd), de meldkamer kan bewijzen dat mijn kenteken is gecontroleerd voordat ik ben staande gehouden, maar je kan natuurlijk niet bewijzen dat het door mijn afkomst komt.

Het is algemeen bekend dat de politie een racistische overheids intelling is, vraag het aan iemand met een niet-westerlijk uiterlijk en je krijgt dezelfde verhalen te horen, ontkennen is echt ongeloofwaardig.
Maar in je klacht stel je dat je je wilt laten verrassen. Wat jij wilt is dat de politie erkent dat je onterecht bent aangehouden waarom was je hier niet concreet in. Ook stel je hier video beelden van te hebben, dit alles meldt je nu pas maar niet in je klacht.

Ik vind die vraag totaal ongepast, het is helemaal niet van belang wat mijn doel is aangezien de politie zelf zegt dat de klachten procedure er is zodat zij er van kunnen leren. Die vraag die heb ik een keer beantwoord door te zeggen dat ik een maatregel verwachten, ik kreeg toen meten te horen dat dat niet de bedoeling was van de klacht behandeling en zij dus de klacht niet in behandeling gingen nemen. Vandaar mijn antwoord.

Wat wil je nu bereiken? Het is bekend dat etnische profileren gebeurd, dit ga je niet veranderen en zal met alle respect ook niet wijzigen zolang het aandeel in de criminaliteit door allochtonen groter is dan die van autochtonen.

Bron: https://www.hpdetijd.nl/2016-05-18/fact ... lochtonen/

Mensen handelen op basis van ervaringen en vooroordelen. Het is goed dat agenten hier bewust van worden gemaakt. Door gewoon mee te werken en niet bij het vragen van je ID moeilijk te doen verander je het beeld. Door jouw houding doe je dit niet en draag je dus zelf bij bij de beeldvorming die de agent heeft,
Ben ik het niet mee eens ik ben van mening dat niemand mee moet werken aan die onzin. En als het gebeurt dan direct een klacht indienen en het meldpunt discriminatie op de hoogte brengen. Ik ben er van overtuigd dat het dan snel ophoud.

Het is dat ik afspraken had die ik niet kon mislopen, maar anders had ik nadat die agent tegen mij zij dat hij mij zonder reden staande had gehouden mijn rijbewijs niet getoond. Ik voel dat echt als een plicht, met name voor de huidige jongere ik kan het echt wel hebben. Maar ik zie dat het niet ophoud en dat doet mij pijn

En natuurlijk weten we allemaal dat het gebeurt, maar blijkbaar zijn er nog veel mensen die het maar normaal vinden en het gewoon accepteren. Als iedereen nou van zich laat horen zodra het gebeurt dan zal ook dat bijdrage aan een snellere oplossing.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Boycot schreef:
19 jun 2020 21:17
Vind jij het ook vervelend dat er een overheidsinstantie is die hele bevolkingsgroepen zonder objectieve reden vernederd behandeld?
Verschrikkelijk vervelend, gelukkig kan ik er hier in Nederland geen opnoemen. Er zijn echter landen waar dat anders is.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Wordt het geen tijd voor een 'boycot' van dit boycot topic vol tegenstrijdigheden ?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn buurvrouw werkte als Agente met een kleurtje, geboren Nederlandse die na de Chaos Suriname ontvluchte.

Als een leidinggevende eist dat je aan aantal controles moet doen, dan doe je dat.
Je moet dan kiezen, demente ouderen met rollator controleren, vele in deze plaats geboren of wonen er al jaren en nooit legitimatie mee, of een groep die vaker overlast veroorzaakt en vaker een kleurtje heeft?

Mijn advies; Laat Boycot zelf bij de Politie solliciteren en ga controleren op blanke Nederlanders die zelden iets legitimatie mee hebben, vooral dan vele boetes schrijven en dan lees je over enige tijd hoe wij over bepaalde agenten denken.
Dat zou een leuk effect geven als je familie moet bellen, kom even paspoort of rijbewijs brengen... anders word ik opgesloten!

Neem maar Wraak en solliciteer daar eens.
Dan voelen wij ook een keertje hoe jij je hele leven al lastig word gevallen.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Tijdlozebelgischeaugurk, waar haal je het toch elke keer weer vandaan.....

witte angora

Boycot schreef:
19 jun 2020 21:17
Zoiets als in de 2e Wereldoorlog, toen joden steeds meer burgerrechten ontnomen werden, toen ze hun huis en alles achter moesten laten, tot ze uiteindelijk afgevoerd werden?

De Rohingya, die momenteel een van de meest vervolgde volken op aarde zijn? Geen land, geen woning, geen status, niks, 'wonend' in een stukje niemandsland?

Bedoel je dat soort dingen? Dat vind ik niet vervelend, dat vind ik verschrikkelijk.

Het etnisch profileren in Nederland is een feit. Maar dat los je echt niet op door je rijbewijs niet te laten zien. (Etnisch) profileren begint bij het feit dat mensen zich niet voor anderen, althans, niet voor iedereen, open stellen. Stellen mensen zich open, dan wordt alles bespreekbaar. Is alles bespreekbaar, dan hoeft er ook niet gedemonstreerd te worden. Stellen mensen zich niet open voor anderen, dan helpt daar niks tegen. Demonstraties niet, het verbieden van Zwarte Piet niet, een beeldenstorm niet; de oplossing is gelegen in hoe mensen over elkaar denken. Als dat eenmaal gaat zoals het zou moeten, dan volgen al die andere dingen vanzelf wel. Omdat er naar elkaar geluisterd wordt.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Eens met de toevoeging, dat sinds begin jaren negentig van de vorige eeuw veel 'nieuwe' wetten een racistische component hebben. Bij de politie gaat het om het oprekken en uitbreiden van de bevoegdheden.

Cameratoezicht? Prima, maar in de praktijk wordt het anders gebruikt dan waarvoor het bedoeld is. In dit topic speelt op de achtergrond de automatische kentekenherkenning een rol, waardoor je nog frequenter wordt gecontroleerd als de scheef afgestelde speurneus erop aanslaat dan zonder dit systeem.

Ander voorbeeld is de wet op de schijnhuwelijken. Ooit bedoeld om vrouwenhandel tegen te gaan, wordt deze wet misbruikt om het internationale relaties zo moeilijk mogelijk te maken in Nederland een bestaan op te bouwen.

Maar Boy, het advies hiervoor om zelf bij de politie te solliciteren is zo slecht nog niet. Verder: bouw aan je eigen netwerk. Hoe meer mensen je kent, hoe meer contacten je hebt, hoe makkelijker het is om dingen te veranderen.

Gesloten