LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ronbo »

Luidens,

Moet jij niet eens aan het werk? Of gaat het zo goed met Dexia dat je de hele dag achter je computer aan je banaan mag sjengelen klaarkomend op leaseleed?

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Jan »

Ik sta versteld. Het niveau van dit forum is reeds lange tijd dalende maar het absolute dieptepunt is blijkbaar nog niet bereikt.

Ga zo door! Maak van dit forum een modderpoel.

Hou wel rekening met het volgende. Er zijn veel mensen geweest met zeer zinnige bijdragen op dit forum. Waar menigeen in het verleden baat bij heeft gehad. Denk o.a. aan de bijdragen van Maarten en Sara. Voor velen van ons niet onbekend.

Mede dankzij het zinloze en oeverloze ge-O.H., obsceniteiten en grofheden worden de bijdragen van de mensen die wél iets te melden hebben steeds zeldzamer. En gelijk hebben ze. Waarom zouden ze zich inzetten voor een stel dat steeds meer de schijn tegen zich krijgt klagende en kakelende kippen te zijn (zonder de spreekwoordelijke kop). Met jullie "bijdragen" aan dit forum benadelen jullie de werkelijke gedupeerden. Maar misschien is het juist daarom te doen?

Als jullie nu eens in een chatbox gaan zitten bekvechten dan kan dit forum wellicht weer iets terugwinnen van dat waar het voor opgericht is. Het uitwisselen van kennis en ervaring op het gebied van het aandelenleasedrama.

Voor het uiten van persoonlijke frustraties of gekwetste ego's zijn er voldoende plekken elders op het Internet waar jullie terecht kunnen.

Jan

leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2003 20:09

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door leeuwen »

Lekker een paar dagen van het mooie weer geprofiteerd en me vanmorgen in de tuin geïnstalleerd met een lekker bakkie leut en het Noord-Hollands Dagblad en wat lees ik daar? Handreiking Dexia een leasesslachtoffers!!! Nee maar, ik viel bijna van mijn stoel! Eerst van stomme verbazing en - na het artikel gelezen te hebben - ook nog eens vanwege een opkomende kotsneiging! Denken ze bij Dexia (ik krijg het woord amper nog uit mijn computer) nou echt dat we daar intrappen? Is dit een laatste stuiptrekking van een bank die binnenkort vertrekt en een gigantische ellende achterlaat of proberen ze op een slimme, zeg maar gerust uitgekookte manier de mensen opnieuw om de tuin te leiden, zoals ze vanaf het begin hebben gedaan? Als ik lees dat voormalig rechtbankvoorzitter Ben Asscher (leuke bijverdienste!) een commissie (waar heb ik dat eerder gelezen?) in het leven heeft geroepen om dit soort flauwekul te verkopen en dat deze man ook nog durft te roepen dat hij het ongelooflijk vindt wat de bank allemaal doet voor zijn klanten, dan krijg ik toch wel een erg vieze smaak in mijn mond. Het is dat ik al ben gedagvaard anders had ik beslist deze leugenaars voor de rechter gesleept. :evil: Mijn advies aan alle "zware gevallen"en "meelifters" (?): blijf knokken voor gerechtigheid, want gerechtigheid zal geschieden, daar ben ik heilig van overtuigd! Trap er niet in!!!

Ineke

N.B.: Die janneman toch. Die bijdrage van jou aan het forum maakt mijn hele dag weer goed! Dag Jan.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Zodra er meer details over aanbod2 bekend zijn zal DExia in de media afgeschilderd worden als een onbetrouwbare bank die zich in allle mogelijke bochten wringt om de ....consument geld afhandig te maken.

Dexia is niet echt sterk bezig, dit pakt voor haar verkeerd uit.
Lijkt echt op de laatste stuiptrekkingen.

Van de andere kant, omdat het om zeer veel geld gaat, ga ik er van uit
dat Bruneel een team van deskundigen, naast de advocaten, dagelijks aan het werk heeft om continu de juiste strategie te bepalen.

In die zin vertrouw ik Dexia's plannen nog voor geen cent.

O.D.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

80-jarigen en bij overlijden is de restschuld direct opeisbaar..

Mensen, hoe noemen ze dit ook al weer ???
Wie weet hier een mooie omschrijving voor :?:

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Jan »

In de bank- en verzekeringwereld wordt dit gewoon "zaken doen" genoemd.

Jan

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Jan »

Gut. Zou ikwaseenbeetjedom (geweldige inlognaam trouwens) dat bedoeld hebben? Ja, nu je het zegt.

Jan.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Captain-America »

Inneke,

Je slaat de spijker, meer dan, op zijn kop.

Het is opmerkelijk dat mensen met een bepaalde maatschappelijk achtergrond als Asscher, zich zo voor het karretje laten spannen, en dat op 79 jarige leeftijd! Zou de beste misschien ook gedupeerd zijn net zoals zijn collega (prof. dr.) Heertje? Die laatste heeft, ondanks zijn niet malse kritiek op ons als gedupeerde aandelenleasers, zelf zijn schulden mooi kunnen wegwerken, regelen.

Enfin, wat er ook gebeuren zal, de waarheid zal vroeg of laat zeker boven tafel komen waarbij niemand gespaard zal worden, van dit electoraat wat alles onderling, over de ruggen (ten kostte) van anderen, verdeeld en regelt...

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door trudy »

sorry, stond er al zie ik nu, maar dit woord kwam ineens bij me op


werd verwijderd
Laatst gewijzigd door trudy op 11 aug 2004 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door rust »

wie beschouwt dexia als meelifters?
we stellen een paar gedupeerden schadeloos en de rest gaan we keihard aanpakken.
wat is dit voor klotestreek.
als je € 1000,= per maand betaalt hoeveel contracten heeft dexia/legio je dan door je strot geduwd?
Laten we niet vergeten dat aegon/legio net zo schuldig is. Dexia voert een ware terreur uit ten opzichte van de gedupeerden en is dus geen haar beter.

Michiel Luidens

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Bruneel heeft gelijk, er zijn ongetwijfeld mensen die daadwerkelijk slachtoffer zijn van misleiding en geen idee hadden waar ze instapten. Er zijn er echter ook die weloverwogen een risico namen en -nu dit verkeerd is uitgepakt- proberen mee te liften met de diverse regelingen/procedures voor schadevergoeding.

Twee voorbeelden van dit forum :
1- Zoewel de man als de vrouw hebben een WVD afgesloten en proberen nu als eega-leasers elkaars overeenkomst te vernietigen.
2- De WVD's en andere producten van Legio Lease, die ik zelf heb gehad, zijn allemaal dik in de winst geëindigd. Die van mijn vrouw staan echter op verlies dus die wil ik als gedupeerde eega-leaser vernietigen, ik maak gewoon gebruik van de wettige mogelijkheden.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ghielleke toch

over kromme theorien gesproken

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ik maak gewoon gebruik van de wettige mogelijkheden.
nou èn luidens! Als dat mogelijk is dan zal er toch wel iets fout zijn aan het contract denk je ook niet.
:lol: :lol: :lol:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Michiel Luidens

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Impact het gaat mij om de meelifters. Een compensatieregeling die geldt voor iedereen zal altijd minimaal zijn, wie meer wil zal zelf zijn recht moeten halen en kan dan uiteraard alle wettige mogelijkheden aanwenden. Ook voor de egaleasers verwacht ik geen algemene compensatie, we gaan het meemaken.

tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door tabjane »

Zouden wij met onze overwaardeconstructie in aanmerking komen?
ik heb nog niks ontvangen of gehoord van Dexia.
Wat ik betaal??

Nou:
Euro 1210 aan Dexia (maandbedrag);
hyp.rente: 425 aan Postbank (per maand);

daarnaast heb je de andere lasten nog:
verzekeringen; auto; levensonderhoud;
ziektekostenverzekering: ca Euro 500!

alle abonnementen afgezegd, geen krant etc.

Wat ik verdien? ca 1800 netto per maand.
reken uit wat ik overhoud: niets dus. gelukkig werkt mijn vrouw part-time, maar hoe lang nog, ze is geestelijk op!

zelf ben ik aan de seroxat.
om het hoofd boven water te houden, ben ik via Marktplaats wat aan het handelen geslagen.

Maar: ik betaal niet meer!

Aangesloten bij Leaseleed.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Kan iemand mij uitleggen wat hier (legio lease) met 'meelifters' bedoeld wordt?

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Voor mij staat vast dat Dexia vindt dat ze financieel met haar eerste aanbod wer genoeg is gegaan.

Onder druk van neg. publ. zegt ze nu dat ze wel verder wil gaan, maar
niet voor mensen die er volgens haar geen recht op hebben.

Daarom accepteert ze geen groepsuitspraak maar alleen individuele processen.
Wat ziet DExia nu aankomen?
Dat ze de individuele processen achter elkaar gaat verliezen.

Dus wat heeft ze nu bedacht?
Ze gaat gedupeerde zelf individueel benaderen met een lokkertje.
Om zo bij anderen, waarvan ze vindt dat die nergens recht op hebben, gewoon de restschuld nog denkt te kunenn innen.
De kranten staan dan vol met de tegemoetkomingen van DExia voor de schrijnende gevallen en dan krijgen vervolgens de anderen geruisloos weer de incassoburos op hun dak, de zg. meelifters.

Meelifters zijn dus mensen die net als de anderen ook met hun contracten zijn belazerd en ook genoegdoening eisen maar die
er financieel net iets minder last van hebben dan de allerergste gevallen.

Zolang Dexia niet toegeeft dat ze fout is geweest zal ze op deze manier onderscheid willen blijven maken om ze weinig mogelijk uit te hoeven te keren, steeds een vrijwillge gift aan de allerschrijnenste gevallen.

DExia gebruikt de waarschijnlijk te verwaarloze groep leasers die er ook bij de rechter wat minder goed vanaf zullen komen als argument om niets in het algemeen te doen.

Vraag je DExia echter om een individuele schikking dan zijn ze niet thuis zolang je het 1ste aanbod niet getekent hebt.!!!!!!!!!!!!!

Zeg de rechter dat ze een individueel iemand moeten vergoeden dan gaan ze in hoger beroep!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kortom, DExia wil gewoon niets kwijtschelden/niets vergoeden.

Verwacht daarom niets van het 2de aanbod en laat DExia niet kunnen zeggen dat deze groep op haar aanbod is ingegaan.!!!!, de rest moet het bezuren en gewoon dokken !!!!!!!

Het mag bij de kwijtschelding NIET gaan om de hoogte van het bedrag, NIET om de leeftijd en NIET om het inkomen.

Als DExia fouten heeft gemaakt bij het afsluiten moet ze dit goed maken, aan IEDEREEN. Zolang Dexia dit niet toegeeft moet dit via de rechter. En zo die al dezelfde criteria zou hanteren als Dexia dan zal hij dat niet betrekken op de restschuld maar op het soort contract wat NIET afgesloten had mogen worden en zal DExia gewoon van iedereen verliezen !!!!

Dit gebaar van DExia wordt 1 grote miskleun, hooguit dat een zielige Bruneel het imago van Dexia wat kan ophogen als hij zegt dat hij het nu ook niet meer weet als de laatste groep de handreiking van Dexia af blijft slaan omdat ze niet tegen haar verlies kan.!!!

HIj besluit elke mededeling dat de problemen veroorzaakt zijn door de beursval.
ONZIN.
De oorzaak is het foute contract van hun dat op het hoogtepunt van de met lucht gevulde AEX geen kans van slagen had.
Dat wisten alleen de beleggers en deskundigen, NIET Jan met de pet.
Dat er een restschuld is ontstaan is slechts een GEVOLG van de beursdaling, de oorzaak is het contract !!!.

Bruneel weet het mooi te brengen maar er is straks niemand meer die hem/dexia nog vertrouwt omdat hij de feiten verdraait, zoals nu ook weer door het woord "meelifters" te gebruiken.

Dit gaat hem opbreken, bij de rechter gaat Dexia er helemaal aan, restschuld + Inleg.

O.D.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Versoepeling Dexia-voorstel aan beleggers

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten