En zo ook het : ding flof bips.
Landen ad euro:
Duitsland, Ierland, Nederland, Griekenland
Finland,Luxemburg,Oostenrijk,Frankrijk
België, Italië, Portugal, Spanje
Ouderen dementerend ? Dacht het niet!
2,20371 Gulden en 1,95583 D-Mark, als mijn geheugen nog jong genoeg is voor dit forum.
Militaire dienst in 1979, pilsje in de compagniesbar kostte aan het begin van de avond een ouderwets kwartje, later op de avond werd er steeds minder afgerekend.
Doe je dat dan ook even met je salaris/pensioen/uitkering? Het is x2 +10% als ik me het rekensommetje goed herinner van de invoering.J. Deltoer schreef: ↑26 jun 2021 01:25Vandaag op het terras voor een glas huiswijn 6,90 euro afgetikt en voor een glas speciaalbier 6,60 euro. In beide gevallen is dit ruim VIJFTIEN Gulden per consumptie.
Jongens dit gaat helemaal nergens meer over. Ik wil best de horeca steunen maar er zijn grenzen. En die euro, daar hebben ze ons goed mee gepakt.
Verleden week een laatje leeggehaald, en toen kwam het boven water.
Irene van Houte schreef: ↑28 jun 2021 22:49Volgens mij moet je eens afleren de prijzen te vergelijken met Guldens. We hebben sinds 1999 de euro en dat is ruim 22 jaar.
Kom op, ga eens door met je leven. En als het drinken van wijn en bier te duur voor je is, moet je thuis je pilsje pakken, een stuk goedkoper..
sjohie schreef: ↑29 jun 2021 08:24Doe je dat dan ook even met je salaris/pensioen/uitkering? Het is x2 +10% als ik me het rekensommetje goed herinner van de invoering.J. Deltoer schreef: ↑26 jun 2021 01:25Vandaag op het terras voor een glas huiswijn 6,90 euro afgetikt en voor een glas speciaalbier 6,60 euro. In beide gevallen is dit ruim VIJFTIEN Gulden per consumptie.
Jongens dit gaat helemaal nergens meer over. Ik wil best de horeca steunen maar er zijn grenzen. En die euro, daar hebben ze ons goed mee gepakt.
2273 euroTeunbosseman schreef: ↑30 jun 2021 12:25Bv salaris van 5000 gulden zou omgerekend 2750 euro worden.
Doe je dat dan ook even met je salaris/pensioen/uitkering? Het is x2 +10% als ik me het rekensommetje goed herinner van de invoering.